Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motosiklete arabaya yağı koyanlar ? (anket)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    arkadaşlar,arşivimden yağ ile ilgili önemli bilgi.uzundur ama mutlaka okumanızı tavsiye ederim.


    ALINTIDIR.
    Öncelikle, yüksek devirli motorlara sahip olan sürücüler için yağ inanılmaz önemli bir maddedir. Yağlamanın önemini ve kısa bilgileri aşağıda sizlerle paylaşıyorum. Tüm motosiklet ve araç sahiplerinin okuması gereken bir yazı olduğunu düşünüyorum.

    Öncelikle YAĞ Nedir ve Görevi Nedir ile başlayalım ;
    YAĞ motor bloğunuzun içinde bulunan ve aktarma organlarını meydana getiren metal parçalarının sürtünmeden dolayı aşınmasını önleyici kimyasal bir maddedir.

    Motor yağı, motorun tüm hareketli aksamı üzerinde film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır. Bu da tekerleklere daha fazla güç aktarıldığı anlamına da gelir. Motor yağı içerdiği deterjan mineralleri sayesinde motoru temizlemeye de yardımcı olur. Pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağın bir bölümünü kartere indirmeye yardımcı olur.

    Motorlarınıza uygun Yağ seçenekleri ve hangisini seçmeliyiz konusuna gelince ;
    Yağ çeşitleri olarak 2 kategoriyi ele alabiliriz; Sentetik Yağlar ve Mineral Yağlar.

    Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır? Hangisini kullanmamız gerekir karar verelim?

    Mineral yağlar, petrolün islenmesiyle elde edilen baz yağa gerekli katıkların eklenmesiyle üretilir. Sentetik yağlar ise, baz yağın çeşitli kimyasal işlemlerden geçmesinden sonra laboratuar koşullarında insan eliyle üretilir. Laboratuar ortamında farklı bir teknoloji ile üretilen sentetik yağlar, mineral yağlara oranla daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca karsı daha dayanıklıdır.

    Sentetik yağlar mineral yağlara göre neden daha pahalıdır?
    Sentetik yağların hammaddesi olan sentetik baz yağ, ileri teknoloji ile yoğun işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatını etkileyen nedendir.

    Bizim motorlarımız için TAM SENTETİK ya da YARI SENTETİK yağları kullanmamız gerekir. Kullanım alışkanlıklarınıza göre bunun seçimini yapabilirsiniz. TAM SENTETİK yağ daha ince olup yüksek devirlerde daha iyi performans vermekte ve daha dayanıklı bir yapıya sahiptir.

    Sentetik yağları mineral yağlar ile karıştırıp kullanabilir miyiz?
    Sentetik yağlar ile mineral yağların karıştırılmaması daha doğru olur. Bu yağlar karıştırıldığı takdirde mineral yağ sentetik yağın üstün vasıflarını azaltır.

    İnce yağ motora zarar verir mi?
    Burada dikkat edilmesi gereken nokta, motorunuza uygun ve üreticisi tarafından tavsiye edilen yağın kullanılmasıdır. Kullanılan ince yağ sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yağlar ince olmasına rağmen mineral yağlara göre çok daha dayanıklıdır ve performansı yüksektir.

    Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kullanmak yararlı mıdır?
    Hayır, yararlı değildir. Çünkü motorun ihtiyacı olan tüm katıklar kaliteli bir motor yağında zaten vardır. Yapışan ve viskozite artıran olmak üzere iki gruba ayrılan katıklar, motor yağının katık dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri dışarıdan katık kullanılmasını tavsiye etmezler. Motor yağı katığı kullanmanın sakıncaları şunlardır:
    Yağa sonradan ilave edilen katıklar, motor yağının mevcut katıklarıyla reaksiyona girip yapısını bozabilir. Bu durumda genelde yağda katılaşma şikâyetleri oluşmaktadır
    Yine bu katıklar, silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan hohlama çizgilerini tıkar. Bu da yağın silindir duvarlarına tutunmasını zorlaştırarak yağ filminin oluşmasını engeller ve motor aşınmasını artırır

    Viskozite Derecesini Seçmek
    En bilinen viskozite sınıflandırmaları şunlardır: SAE (Society of Automotive Engineers) siniflandirmasiSAE sınıflandırması diğerlerinden farklı olarak yağı düşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla bir miktar daha ayrıntılı olduğu söylenilebilir. Ancak en bilinen ve en çok kullanılanı olması sebebi ile ilk sırada

    SAE sınıflandırmasını inceleyelim;
    SAE sınıflandırmasında derece W harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, winter yani kıs anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 10W–40 takı 10W gibi. Bu, ayni zamanda yağın temel viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asil viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize ayni zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir. İkinci rakam yağın yüksek isi viskozitesini verir. 10W–40 takı 40 gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.

    Ayni viskozite derecesindeki yağlar arasında neden fiyat farkı olur?
    Yağın içerisindeki temel yağın kalitesi, katık paketinin cinsi, API veya ACEA performans sınıfı farklılıkları nedeniyle fiyatlar değişiklik gösterebilir.

    Motorlar neden Yağ Eksiltir?
    Yağ eksilmesi motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojilerle üretilen modern motorlarda yüksek performans sağlamak amacıyla metaller (silindirler, pistonlar) birbirine daha yakin tasarlanmıştır. Motorlarda ki bu özellik yağın yıpranmasına, dolayısıyla da eksilmesine yol açar. Araç üreticileri, araçların belirli km. aralıkları için yağ eksiltme paylarını araç kitapçıklarında belirtmişlerdir. Sentetik yağlar mineral yağlara oranla daha az eksiltme yapmaktadırlar.

    Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?
    Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.

    Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?
    Motor yağının bozulduğunu anlayabilmek için elle veya gözle yapılan incelemeler yanıltıcı olabilir. Kesin sonuç için, yağın laboratuar koşullarında, fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekir.

    Sabahları bazen motorun zor çalışması motor yağı ile ilgili bir sorun mudur?
    Araçlar soğuk havalarda bazen zor çalışabilirler. Çok soğuk havada kalınlaşan yağ, ilk çalışma anında motorun içinde rahat dolaşamaz ve bu nedenle ilk çalışma anında sorun yaşanır. Özellikle soğuk hava koşullarında düşük viskoziteli (yani ince), kısmi sentetik ya da tam sentetik yağlar kullanılmalıdır.
    Burada ÇOK DİKKAT etmeniz bir diğer konu ise; motorunuz tam anlamı ile ısınmadan (Azer da devir göstergesindeki ilk baklanın yanıp sönmesi daha motorun tam anlamı ile ısınmadığı anlamına gelir, sürekli yanmaya başladığında motor yeterli sıcaklığa ulaşmış ve tam yağlama yapıyor demektir.) kesinlikle yüksek devirlerde motorunuzu KULLANMAYINIZ! En fazla hasarı ilk çalıştırmada ve ısınmadan yüksek devir çevirerek motorunuza vereceğinizi UNUTMAYIN!

    Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim km.si arasında bağlantı var mıdır?
    Araçların yağ değişim km.lerini sadece araç üreticileri belirler. Bu nedenle, kullanım süresi araç üreticisinin tavsiyesi doğrultusunda belirlenmelidir. Sentetik yağların mineral yağlara oranla çok daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Dolayısıyla kullanılan yağın sentetik veya mineral olması motor performansını ve korumasını doğrudan etkileyen bir faktördür. Ancak yağ değişim km.si araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma sağlanamayabilir hatta aracınıza zarar verebilirsiniz.

    Yağ eksilmesi durumunda değişik marka yağ eklenmesi motora zarar verir mi?
    Eklenen yağın ayni viskozite derecesinde, ayni API sınıfında olduğuna dikkat edilmeli ve mineral yağ ile sentetik yağ birbirine karıştırılmamalıdır. Bu durumda motorda ani ya da doğrudan bir zarar oluşmasa bile yağın kimyasal yapısı bozulabilir, motor koruması azalır.

    Sonuç :
    Her yağ, mümkün olan en yüksek performansı vermek üzere formüle edilir. Bu sebeple, yağınız zaten kaliteli ise hiç katkı eklememek, yok kaliteli değil ise de katkıya para vermek yerine yağı daha kaliteli seçmek en iyisi. Sadece gidip motorunuza göre raftaki en kaliteli yağı âlin ve mümkün olduğunca markadan markaya, mineralden sentetiğe, değişik viskozitelere geçmeyin. Performans ihtiyacınız ne ise, ona uygun bir yağ seçin. Evet, seçtik yağlar mineral yağlara oranla hatırı sayılır derecede pahalıdırlar, ancak daha uzun ömürlüdürler ve sağladıkları koruma da mineral yağlara oranla çok daha fazladır
    cenkito, ahmetunuver, Thracian ve 3 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    namk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    harley davidson 2007-mobylette 1967-Honda NX400
    Uzun yıllardır Harleye binerim,çok km. ler oldu. 20/50 yağ her 3.000.km.de değiştiririm hiç bir şey olmadı.
    mehmetenis bunu beğendi.

  3. #43
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    adana da gördüğüm motor tamircileri castrol dizel yag koyuyor,

    tabi teneke fiyatı da göz önüne alınmalı.

    ben ise litresi 17 TL den PO maximoto 10W-40 4T sentetik kullanıyorum.

    kullandıgım yagdan da memnunum.

    önemli olan bence araba yaglarının debriyaj balatalarına olan etkisi.

    kimisi kacırma yapıyor filan diyor, ama ben denemedim

    ona bakarkanız arkadasım bor kattı yaga debriyaj kacırmaya basladı balata öldü.

    kullanıp memnun oldugunu söyleyende var
    mehmetenis bunu beğendi.

  4. #44

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı Alper Kaya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizin garantili bi aletiniz olsada her türlü arızada senden ötürü dien bi servisiniz var ne mutlu size :D hayır anlamadığım lan motor 125cc aldığı yağ 1lt 2000km 1 değiştirsen nolur yani 20-25tllik bi motul 3100 alsan 2000km de 1 be arkadaş bu kadar tutucu paramızın kıymetini biliyosak binmeyin yürüyelim arkadaş çünkü 1lt benzine 5tl vermek koymuyor 2000km de 1 1lt yağ 20tl vermek koyuyorsa diycek bişey yok Honda yada bok atmaya gerek yok türkiyede ondan fazla malının arkasında duran bi marka yok motorsiklet sektöründe(düşük cc leri sorunsuz demiyorum ama bir cbr250r motor yediğinde serviste garantiden değiştiriliyor bunu bi hyosungta bi salcanoda bi mondialde bi kanunide vb.diğer çançin çon markalarda göremessiniz derdini anlatıcak birini bulamazsınız anlatsanızda anlamazlar zaten üstüne üstlük 2006 model motorum hala tek marşla stabil bi şekilde çalısıyorsa var bi numarası bu markanın demekki
    Doğru söze ne hacet!!! 2006'da ^^SALCAN^^ var mıydı hatırlamıyorum da...olsaydı bile çoktan KARACA_AHMET(z.kuyu) dibini boylardı....
    The Power of The Dreams.

  5. #45
    blt_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    motorsuz :(
    ....................
    eger kask takmıyorsan koruyacak bir şeyin yok demektir

  6. #46
    çelikatlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    ist..
    motorunuza eziyet etmeyin 20 30km,de bir 5tl benzine veriyorken 2000km,de bir 25tl veremiyorsanız vermek dokunuyorsa. ne diim bilmiyorumki sözün bittiği an...
    Arda_Karaca, adanalı ve mehmetenis bunu beğendiler.

  7. #47
    E_N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Alıntı çelikatlı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorunuza eziyet etmeyin 20 30km,de bir 5tl benzine veriyorken 2000km,de bir 25tl veremiyorsanız vermek dokunuyorsa. ne diim bilmiyorumki sözün bittiği an...

    Sus söyleme
    Bir şey söyleme artık
    Sus söyleme
    Her şey gereksiz artık
    Bana düşen dönüp de gitmek
    Sonunda elimde kalan
    Bir avuç hüzün ve keder
    Zülfü Livaneli

  8. #48

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı E_N adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sus söyleme
    Bir şey söyleme artık
    Sus söyleme
    Her şey gereksiz artık
    Bana düşen dönüp de gitmek
    Sonunda elimde kalan
    Bir avuç hüzün ve keder
    Zülfü Livaneli
    Ha....ha..ha. süper-günün özeti olmuş....
    The Power of The Dreams.

  9. #49
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Alıntı çelikatlı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorunuza eziyet etmeyin 20 30km,de bir 5tl benzine veriyorken 2000km,de bir 25tl veremiyorsanız vermek dokunuyorsa. ne diim bilmiyorumki sözün bittiği an...
    Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.

  10. #50
    yokum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul/kadıköy
    Motosikleti
    BMW R 1150 R
    Motorumu şanzıman yağı ile motor yağı ayrı olduğundan zaten araba yağı kullanıyorum. Castrol 10 40

  11. #51

    Üyelik
    03 Mayıs 2012
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    YAMAHA TENERE XT660Z
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunun yaratıcı mühendisleri tarafından özellikle belirtilmemişse yağın mevsimi olmaz Kullanım kılavuzlarına bu yüzden tüm standartları ile detaylıca yazarlar.

    Yağın mevsimi olsaydı, kışın Salco wolf ile BMW 1200 GS, 10W-30 yağ kullanırdı veya daha ince bi yağ

    Bu yüzden kılavuzda yazan TÜM standartlara uymak iyidir, uymayanları uyarmakta iyidir

    Sigara içen bir insan 80 yıl yaşayabilir, içmeyende yaşayabilir Sigara içenin tüm hastalıklara direnci ve yaşam kalitesi her zaman daha düşüktür, herhangi bi sebepten her an küt diye gidebilir!

    Bu yağ sorusu biraz böyle bişey olmuş

    Benim şahsi görüşümse, canını taşıyan alet margarinle bile çalışabilir o sorun değil, ama yarın bigün ölme ihtimali diğerlerinden herzaman çok çok öndedir.

    Tek dileğim motosikletinin öldüğü gün üzerinde kimsenin canı olmasın, gerisi mühim değil
    sigara örneği tam uymuş tebrikler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:12 ----------

    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar,arşivimden yağ ile ilgili önemli bilgi.uzundur ama mutlaka okumanızı tavsiye ederim.


    ALINTIDIR.
    Öncelikle, yüksek devirli motorlara sahip olan sürücüler için yağ inanılmaz önemli bir maddedir. Yağlamanın önemini ve kısa bilgileri aşağıda sizlerle paylaşıyorum. Tüm motosiklet ve araç sahiplerinin okuması gereken bir yazı olduğunu düşünüyorum.

    Öncelikle YAĞ Nedir ve Görevi Nedir ile başlayalım ;
    YAĞ motor bloğunuzun içinde bulunan ve aktarma organlarını meydana getiren metal parçalarının sürtünmeden dolayı aşınmasını önleyici kimyasal bir maddedir.

    Motor yağı, motorun tüm hareketli aksamı üzerinde film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır. Bu da tekerleklere daha fazla güç aktarıldığı anlamına da gelir. Motor yağı içerdiği deterjan mineralleri sayesinde motoru temizlemeye de yardımcı olur. Pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağın bir bölümünü kartere indirmeye yardımcı olur.

    Motorlarınıza uygun Yağ seçenekleri ve hangisini seçmeliyiz konusuna gelince ;
    Yağ çeşitleri olarak 2 kategoriyi ele alabiliriz; Sentetik Yağlar ve Mineral Yağlar.

    Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır? Hangisini kullanmamız gerekir karar verelim?

    Mineral yağlar, petrolün islenmesiyle elde edilen baz yağa gerekli katıkların eklenmesiyle üretilir. Sentetik yağlar ise, baz yağın çeşitli kimyasal işlemlerden geçmesinden sonra laboratuar koşullarında insan eliyle üretilir. Laboratuar ortamında farklı bir teknoloji ile üretilen sentetik yağlar, mineral yağlara oranla daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca karsı daha dayanıklıdır.

    Sentetik yağlar mineral yağlara göre neden daha pahalıdır?
    Sentetik yağların hammaddesi olan sentetik baz yağ, ileri teknoloji ile yoğun işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatını etkileyen nedendir.

    Bizim motorlarımız için TAM SENTETİK ya da YARI SENTETİK yağları kullanmamız gerekir. Kullanım alışkanlıklarınıza göre bunun seçimini yapabilirsiniz. TAM SENTETİK yağ daha ince olup yüksek devirlerde daha iyi performans vermekte ve daha dayanıklı bir yapıya sahiptir.

    Sentetik yağları mineral yağlar ile karıştırıp kullanabilir miyiz?
    Sentetik yağlar ile mineral yağların karıştırılmaması daha doğru olur. Bu yağlar karıştırıldığı takdirde mineral yağ sentetik yağın üstün vasıflarını azaltır.

    İnce yağ motora zarar verir mi?
    Burada dikkat edilmesi gereken nokta, motorunuza uygun ve üreticisi tarafından tavsiye edilen yağın kullanılmasıdır. Kullanılan ince yağ sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yağlar ince olmasına rağmen mineral yağlara göre çok daha dayanıklıdır ve performansı yüksektir.

    Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kullanmak yararlı mıdır?
    Hayır, yararlı değildir. Çünkü motorun ihtiyacı olan tüm katıklar kaliteli bir motor yağında zaten vardır. Yapışan ve viskozite artıran olmak üzere iki gruba ayrılan katıklar, motor yağının katık dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri dışarıdan katık kullanılmasını tavsiye etmezler. Motor yağı katığı kullanmanın sakıncaları şunlardır:
    Yağa sonradan ilave edilen katıklar, motor yağının mevcut katıklarıyla reaksiyona girip yapısını bozabilir. Bu durumda genelde yağda katılaşma şikâyetleri oluşmaktadır
    Yine bu katıklar, silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan hohlama çizgilerini tıkar. Bu da yağın silindir duvarlarına tutunmasını zorlaştırarak yağ filminin oluşmasını engeller ve motor aşınmasını artırır

    Viskozite Derecesini Seçmek
    En bilinen viskozite sınıflandırmaları şunlardır: SAE (Society of Automotive Engineers) siniflandirmasiSAE sınıflandırması diğerlerinden farklı olarak yağı düşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla bir miktar daha ayrıntılı olduğu söylenilebilir. Ancak en bilinen ve en çok kullanılanı olması sebebi ile ilk sırada

    SAE sınıflandırmasını inceleyelim;
    SAE sınıflandırmasında derece W harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, winter yani kıs anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 10W–40 takı 10W gibi. Bu, ayni zamanda yağın temel viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asil viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize ayni zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir. İkinci rakam yağın yüksek isi viskozitesini verir. 10W–40 takı 40 gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.

    Ayni viskozite derecesindeki yağlar arasında neden fiyat farkı olur?
    Yağın içerisindeki temel yağın kalitesi, katık paketinin cinsi, API veya ACEA performans sınıfı farklılıkları nedeniyle fiyatlar değişiklik gösterebilir.

    Motorlar neden Yağ Eksiltir?
    Yağ eksilmesi motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojilerle üretilen modern motorlarda yüksek performans sağlamak amacıyla metaller (silindirler, pistonlar) birbirine daha yakin tasarlanmıştır. Motorlarda ki bu özellik yağın yıpranmasına, dolayısıyla da eksilmesine yol açar. Araç üreticileri, araçların belirli km. aralıkları için yağ eksiltme paylarını araç kitapçıklarında belirtmişlerdir. Sentetik yağlar mineral yağlara oranla daha az eksiltme yapmaktadırlar.

    Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?
    Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.

    Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?
    Motor yağının bozulduğunu anlayabilmek için elle veya gözle yapılan incelemeler yanıltıcı olabilir. Kesin sonuç için, yağın laboratuar koşullarında, fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekir.

    Sabahları bazen motorun zor çalışması motor yağı ile ilgili bir sorun mudur?
    Araçlar soğuk havalarda bazen zor çalışabilirler. Çok soğuk havada kalınlaşan yağ, ilk çalışma anında motorun içinde rahat dolaşamaz ve bu nedenle ilk çalışma anında sorun yaşanır. Özellikle soğuk hava koşullarında düşük viskoziteli (yani ince), kısmi sentetik ya da tam sentetik yağlar kullanılmalıdır.
    Burada ÇOK DİKKAT etmeniz bir diğer konu ise; motorunuz tam anlamı ile ısınmadan (Azer da devir göstergesindeki ilk baklanın yanıp sönmesi daha motorun tam anlamı ile ısınmadığı anlamına gelir, sürekli yanmaya başladığında motor yeterli sıcaklığa ulaşmış ve tam yağlama yapıyor demektir.) kesinlikle yüksek devirlerde motorunuzu KULLANMAYINIZ! En fazla hasarı ilk çalıştırmada ve ısınmadan yüksek devir çevirerek motorunuza vereceğinizi UNUTMAYIN!

    Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim km.si arasında bağlantı var mıdır?
    Araçların yağ değişim km.lerini sadece araç üreticileri belirler. Bu nedenle, kullanım süresi araç üreticisinin tavsiyesi doğrultusunda belirlenmelidir. Sentetik yağların mineral yağlara oranla çok daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Dolayısıyla kullanılan yağın sentetik veya mineral olması motor performansını ve korumasını doğrudan etkileyen bir faktördür. Ancak yağ değişim km.si araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma sağlanamayabilir hatta aracınıza zarar verebilirsiniz.

    Yağ eksilmesi durumunda değişik marka yağ eklenmesi motora zarar verir mi?
    Eklenen yağın ayni viskozite derecesinde, ayni API sınıfında olduğuna dikkat edilmeli ve mineral yağ ile sentetik yağ birbirine karıştırılmamalıdır. Bu durumda motorda ani ya da doğrudan bir zarar oluşmasa bile yağın kimyasal yapısı bozulabilir, motor koruması azalır.

    Sonuç :
    Her yağ, mümkün olan en yüksek performansı vermek üzere formüle edilir. Bu sebeple, yağınız zaten kaliteli ise hiç katkı eklememek, yok kaliteli değil ise de katkıya para vermek yerine yağı daha kaliteli seçmek en iyisi. Sadece gidip motorunuza göre raftaki en kaliteli yağı âlin ve mümkün olduğunca markadan markaya, mineralden sentetiğe, değişik viskozitelere geçmeyin. Performans ihtiyacınız ne ise, ona uygun bir yağ seçin. Evet, seçtik yağlar mineral yağlara oranla hatırı sayılır derecede pahalıdırlar, ancak daha uzun ömürlüdürler ve sağladıkları koruma da mineral yağlara oranla çok daha fazladır
    azına sağlık abi
    mehmetenis bunu beğendi.
    DEMİR AT'A YOLLAR DAYANMAZ

  12. #52
    Wazaa.35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2012
    Şehir
    Bornova
    Motosikleti
    İnnova 125 (7.000km) 07
    Alıntı Alper Kaya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    not:2011 model sıfır hyosung gt250r alıp 16.800km kullandım sattım ilk aldığım günden sattığım güne kadar tek marşta çalışmadığı bazende hiç çalışmayıp itmek zorunda kaldığım günler oldu k.bakmayında insan sıfır aldığı malı 700km deyken itince morali bozuluyor he bunları yaşadım yaşarkende bakabileceğimin en iyi şekilde bakmama rahmen oldu yani anlıycan sana katılmıyorum ilk 1 metnine itafen
    Siz hiç daha 1500kmdeyken motoru yatak saran 1000rr gördünüzmü yağ yakmaktan? 16.800km nekadar güzel kullanmışsınız bu aletin garantisi yokmuydu gidip yaptırsaydınız bizim burdaki servis her işimizi görüyor garanti olarak.Dünyanın en kaliteli aletide olsa nezaman arıza yapar bilemessiniz.
    Hayallerim var benim,
    Hala ulaşamadığım>KTM 690SMC-R..!

  13. #53

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    bu işi bilen mi var herkafadan ayrı ses çıkıyor.
    yıllardır araba yağı kullanıyorum hiç bir zararını görmedim. 25 binde 2011 cbf 1000 ime hala araba yağı kullanıyorum ne debriyajda kaçırma yok fazla devirde yırtılma yok.hemde castrol magnatec 10 40 isteyen istediği yağı kullansın.

  14. #54
    rebel_punto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Osmaniye / Memleket Hatay
    Motosikleti
    Pejo.Jawa.Titan.Ybr.Cbr.Vstrom.Drift.Pulsar.Gs800
    91 Model 3.5 JAWA ma açık yağ koyardım. İki sebebi var dı öğrenci olmam (para yetiremiyordum yakıta) ve benzin içer gibi yağ yakıyordu.

    Onun haricinde hiçbir motoruma castrol harici koymadım. Özellikle araba yağı hiç koymadım.

  15. #55
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    Yokuş aşağı kontak kapatan sürücülerin kar ettikleri benzin gibi birşey araba yağı koymak..
    Her defasında birşey olacak diye birşey yok.. Ama olduğunda da üzer insanı hem maddi hem manevi..
    Biz hesap yapmayı bilmeyiz..
    Dizel az yakar diye 4-5 bin tl fazla öder dizel alır senede 10bin km yol yapan insanlarız biz..
    Benim arabam lpg de 10 kuruş yakıyor diye hesaplarken 20 lirada ayda benzin aldığını onuda lpg ile kullandığını hesaba katmayan insanlarız biz..
    Boşversenize .. Mühendis adamlar hesaplamış ayarlamış , ben o kadar hesap kitap nereden bilebilirim ki..

  16. #56
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    bir kere araba yağı koydum. fark göremedim ama korkup 1000km sonra değiştirdim. tamam motosikletlere motosiklet yağı konur ama firmaların bize yüksek fiyata itelemesi de gerçekten ayıp.
    bu yüzden genellikle uygun fiyatlı ama 4 zamanlı ve uygun viskoziteli yağları tercih ediyorum ben. yağ işi tuhaf herkes castrol diyor benim motor yazları 15-50 shell ile en randımanlı sürüşünü sağlıyor. hem de mineral yağ. yani kullandığım herhangi bir yağın ne büyük artısını ne de aşırı eksi yanını gördüm.

  17. #57
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    şimdiye kadar shell in 20/50 yağını kullanıyodum.Yazın sıkışık trafikte yağın fazla inceldiğini farkettim.Alaman forumlarının yardımıyla shell 20/50 ağır hizmet dizel yağı(iş makinası-kamyon tipi)yağ koydum.mutlu oldum.
    mehmetenis bunu beğendi.

  18. #58
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı acun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu işi bilen mi var herkafadan ayrı ses çıkıyor.
    yıllardır araba yağı kullanıyorum hiç bir zararını görmedim. 25 binde 2011 cbf 1000 ime hala araba yağı kullanıyorum ne debriyajda kaçırma yok fazla devirde yırtılma yok.hemde castrol magnatec 10 40 isteyen istediği yağı kullansın.
    boyacinin ağzından duydum
    1998 model honda titana 10 40 magnatech yağ kullanmış
    her 1000 km de yağ değiştirmiş
    30.000 km de motor yaptırmış yenilerde (2014)

    iddiası bu

    kimisi de diyor ki cg tarzı titan gibi motorlar itecekli egzantrikli degil falan filan diyor kullanılabilir diyor

    kimi scooterde kullabilir diyor
    cesitli rivayetler var

  19. #59
    aytacaksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    Şehir
    Bakirkoy/Istanbul
    Motosikleti
    Honda VFR800X Crossrunner
    bir itirafta benden gelsin ozaman. motul 300v koyuyorum 6000de bir.

  20. #60
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    Bende 5000de bir Shell ax7 kullanıyordum şimdi ipone bugün de motul deneyeceğim. Kastrol de denedim en iyisi shell


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)