Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

İlk motor kazam :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    geçmiş olsun..

    her zaman soğukkanlı olmak lazım sonuna kadar fren sıkmak direk düşmek demek bence.. durmayacaksa bile freni bir noktadan sonra daha fazla sıkmamak lazım

    gittiği kadar gitsin en kötü kırmızıyı geçersin arabaların önüne doğru kırarsın geçte olsa durursun


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    06 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 FAZER8 ABS
    Alıntı izmir3535 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet sen motorunla kapalı alanlarda gez . hiç trafiğe çıkma ozaman. motosikleti hayatında yaşam biçimi haline getirdiysen mutlaka ama mutlaka düşeceksin .bundan kurtuluş yok.sen nekadr usta olursan ol biri gelip san vurrur.
    ne alakası var anlamadım.

    adam gibi kullanmayı öğren ve öyle trafiğe çık. trafiğe çıkıp düşe kalka öğrenirim diye bi mantık mı var? daha motora hakim olmadan, nasıl frenleme yapılır, nasıl dönülür, nasıl binilir inilir bilmeden trafiğe atlamanın anlamı ne?

    kapalı alanda birçok şeyi öğrenirsin ve bunlar trafikte işini çok kolaylaştırır.

    genelde 2. seviye eğitimlerde öğretilir sert frenleme konusu. arkadaş bunu bilseydi bu kazayı belki de hiç yaşamayacaktı.

    umarım şansın yaver gider de öğrenirken her düştüğünde kalkabilirsin dostum.

    başkalarının sebep olduğu kazalar yürürken de olabilir.
    İmportant ve krd bunu beğendiler.
    Kararlı olan her şey, şartlara rağmen doğar...

    Nietzsche

  3. #23

    Üyelik
    09 Temmuz 2013
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    ilk arka freni sıktım
    sonra yetmeyince ön fren sonra o da yetmedi hızlı değildim ışığı çok geç farkettim. yetmeyince asıldım frene sanırım hatam burada oldu (geç farketmenin dışında)

  4. #24
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    geçmiş olsun...kimbilir ne vardı aklında o an nerelere gittin...radyo vs falan dinliyormusun sürüş esnasında kulaklıkla...

  5. #25
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Geçmiş olsun.. Umarım tekrarı olmaz...
    zeytinezmesi bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    09 Temmuz 2013
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun...kimbilir ne vardı aklında o an nerelere gittin...radyo vs falan dinliyormusun sürüş esnasında kulaklıkla...
    hayır dinlemiyordum..günün yorgunluğu sıcak ve dalgınlık... :(

  7. #27
    EnesBeyter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SalcanoWolfS125 Memleketi:Mudurnu/Bolu
    senin korumaların ve motorun koruma demiri görevini yapmış geçmiş olsun
    zeytinezmesi bunu beğendi.

  8. #28
    ykocabay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Karar aşaması yine...
    Geçmiş olsun, kazasız, belasız bol keyifli sürüşler dilerim, size ve herkese...
    zeytinezmesi bunu beğendi.

  9. #29
    krd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    ABS nin önemi.

  10. #30
    hissizadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Puch Maxi - Hyosung GT 250 Naked
    öncelikle büyük geçmiş olsun. güvenlik ekipmanlarının önemi bir kez daha ortaya çıkıyor. ben 30'la filan yani bisiklet hızında aynı şekilde kayarak düştüm 15 günden fazla oldu yaralar yeni geçiyor. çok dikkat etmek lazım. http://gss.gs/N4A
    Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.

  11. #31

    Üyelik
    09 Temmuz 2013
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Alıntı hissizadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle büyük geçmiş olsun. güvenlik ekipmanlarının önemi bir kez daha ortaya çıkıyor. ben 30'la filan yani bisiklet hızında aynı şekilde kayarak düştüm 15 günden fazla oldu yaralar yeni geçiyor. çok dikkat etmek lazım. http://gss.gs/N4A
    sizede çok geçmiş olsun. benim şansım etrafımda önümde arkamda araba yaya falan olmamasıydı. kendi çapımda dengeyi kaybettiğimi anladım. yan yatırıp bıraktım motoru. o arada ufak tefek ezikler oldu o kadar. hatanın büyüğü bendeydi...kaymak gibi asfaltın dışında...

  12. #32

    Üyelik
    20 Aralık 2009
    Geçmiş olsun
    zeytinezmesi bunu beğendi.

  13. #33
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren mesafen yoksa o disk frenlerde kurtarmaz seni

    Önce arka fren sonra ön fren hafiften sıkılmalı sonra

    Arka ve önü aynı anda yavas yavas sıkmak gerekiyor
    ben kendi ABS'mi kendim yapıyorum :D arka frene basıyorum gerekli şiddette, ön freni de sıkıp yarım bırakıyorum. :D işe yarıyomu bilmem de ön amortisörün yaylanması hoşuma gidiyo nedense... geçmiş olsun, en büyük kazan bu olur inşaallah... motorcunun kazası olmaz diye bişeye inanAmıyorum.
    zeytinezmesi bunu beğendi.
    image is nothing without power, power is nothing without control.

  14. #34
    MrMaydec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2012
    Şehir
    Bursa / İnegöl
    Motosikleti
    HONDA CBR250r
    bende ilk ayımda böyle birşey yaşadım fren kontrolünü ozaman öğrendim sen biraz geç kalmışsın ama inşallah en büyüğü bu ilk ve son olur geçmiş olsun
    zeytinezmesi bunu beğendi.

  15. #35

    Üyelik
    09 Temmuz 2013
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Alıntı MrMaydec adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende ilk ayımda böyle birşey yaşadım fren kontrolünü ozaman öğrendim sen biraz geç kalmışsın ama inşallah en büyüğü bu ilk ve son olur geçmiş olsun
    teşekkür ederim

  16. #36
    ea1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS
    Geçmiş olsun en kötü kazan böyle olur inşallah

  17. #37
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    geçmiş olsun...2

  18. #38
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    geçmiş olsun, o gibi durumları bende yaşadım, aniden durmak gerektiği zaman motoru hissetmek gerekiyor, yani arka teker kitlendiğini anladığınız an freni pompalamak gerekiyor, yani çek bas çek bas çok seri bir şekilde ama arka tekeri de hissederek, motor 8 çizerse geç kalmışsanız daha yavaş pompalayarak ve ne yazık ki durmayacak şekilde o sekiz çizme olayını atlatmak gerekiyor, sekiz çizme olayını atlatamazsanız zaten motorun üzerinde olmuyorsunuz bir açık otoparkta park etmiş bir aracın geri geri çıkarken anormal ani bir fren yapmak zorunda kalmıştım, sanki ön tekere abanıp motorun arkasını havaya kaldırıcam sanmıştım, yazın çok sıcakken yanan asfaltta sekiz çizme olayını çok yaşadım, insanı motordan soğutuyor

    bu arada vespa akademide ileri sürüş eğitimi alarak motora başlamıştım, orada bize her zaman frenleri aynı oranda eşit olarak ön arka beraber kullanmaya alışın diyorlardı ...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:31 ----------

    Alıntı zeytinezmesi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk arka freni sıktım
    sonra yetmeyince ön fren sonra o da yetmedi hızlı değildim ışığı çok geç farkettim. yetmeyince asıldım frene sanırım hatam burada oldu (geç farketmenin dışında)
    fren kullanma hatası olmuş, dediğim gibi yapmaya alışırsanız iyi olur ... beraber sıkıp bırakmaya alışın ... frene asılmak diye bir şey olmamalı, freni pompalayaraktan dengenizi anlık olarak hissedebilirsiniz ...
    Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...

  19. #39

    Üyelik
    09 Temmuz 2013
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Alıntı polo34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun, o gibi durumları bende yaşadım, aniden durmak gerektiği zaman motoru hissetmek gerekiyor, yani arka teker kitlendiğini anladığınız an freni pompalamak gerekiyor, yani çek bas çek bas çok seri bir şekilde ama arka tekeri de hissederek, motor 8 çizerse geç kalmışsanız daha yavaş pompalayarak ve ne yazık ki durmayacak şekilde o sekiz çizme olayını atlatmak gerekiyor, sekiz çizme olayını atlatamazsanız zaten motorun üzerinde olmuyorsunuz bir açık otoparkta park etmiş bir aracın geri geri çıkarken anormal ani bir fren yapmak zorunda kalmıştım, sanki ön tekere abanıp motorun arkasını havaya kaldırıcam sanmıştım, yazın çok sıcakken yanan asfaltta sekiz çizme olayını çok yaşadım, insanı motordan soğutuyor

    bu arada vespa akademide ileri sürüş eğitimi alarak motora başlamıştım, orada bize her zaman frenleri aynı oranda eşit olarak ön arka beraber kullanmaya alışın diyorlardı ...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:31 ----------



    fren kullanma hatası olmuş, dediğim gibi yapmaya alışırsanız iyi olur ... beraber sıkıp bırakmaya alışın ... frene asılmak diye bir şey olmamalı, freni pompalayaraktan dengenizi anlık olarak hissedebilirsiniz ...
    tamamdır ;) teşekkür ederim

  20. #40

    Üyelik
    06 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 FAZER8 ABS
    Alıntı zeytinezmesi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamamdır ;) teşekkür ederim
    frenleme için ben de polo gibi düşünürdüm. fakat eğitimde böyle olmadığını öğrendim.
    arka teker bir defa kitlendimi artık bırakılmaz. o tekeri ya hiç kilitlemeyeceksiniz, yada kilitlediyseniz bir daha bırakmayacaksınız. arka teker kilitlendiği zaman motorun arkası sağa yada sola gitmeye başlıyor. o freni bıraktığınız anda motor tüm dengesini kaybediyor.
    bunun için arka fren kilitlendiğinde asla bırakmayın.

    Gelin beni dinleyin ve eğitim alın. pişman olmazsınız.
    zeytinezmesi bunu beğendi.
    Kararlı olan her şey, şartlara rağmen doğar...

    Nietzsche


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)