Kawasaki Ninja 300 İnceleme
-
25 Ağustos 2013, 22:15
#1
Selamlar.Yazıp yazmamak konusunda uzun süre kararsız kaldığım bir konu.Gerek fiyatı,gerek Türkiye'de ki inanılmaz düşük satış rakamları sebebiyle pek ilgi çekmez diye düşünüyordum.Fakat o kadar farklı bir motosiklet ki,fiyat performans dezavanjına rağmen tutamadım kendimi.
Söze şöyle başlıyayım.Bu motosiklet piyasadaki hiç bir düşük cc Supersport'a benzemiyor.Supersport diyorum çünkü tepkileri,dizaynı oturma pozisyonu ve işçiliği tam anlamıyla markaya ve klasmanına yakışır durumda.
Japon amcalar üzerine 296cc 39ps motor koymuş.250r ile arasındaki 50cc size 6ps ve ötv olarak geriye dönüyor.Yani ilk bakışta aradaki uçurum fiyat farkı yanına yaklaşılmaz gibi gözüküyor ama siz okumayı bir tamamlayın bakalım fikriniz değişecek mi
İlk kullandığımda motosiklet rodaj aşamasındaydı.Haliyle zorlayamamıştım.Oturma pozisyonu tamamiyle Supersport'tu.Dikkat edin Supersport hissi vermiyor,direk Supersport.İşçiliği mükemmel.Gerçekten inanılmaz kaliteli.Aha işte bu japon diyorsunuz.Kusur bulunabilecek hiç bir noktası yok.Gösterge paneli,şasi kalitesi,sexy tasarımı ve GÜCÜ.Etkilenmiştim.Arkadaşımı belli aralıklarla "rodaj" bitti mi diyerekten sık sık taciz ettim
Ve rodaj sonrasında kendi motosikletimin anahtarını ruhsatını ona teslim edip 4 saat sonra ben gelirim deyip yanından ayrıldım.Sadece bu yazıyı yazmak için cbr250 ve ninja250r'ı bu gün tekrar kullandım.Ne yazık ki tanıdığım kimsede 2013 gt250r yok...O konuda bir eksiğim var...
Motoru inanılmaz güçlü.Tepkileri inanılmaz agresif.Sert topspeed amaçlı kullandığınızda 250cclik diğer rakipleri arasındaki fark direk ortaya çıkıyor.Acayip etkilendim.Hiç ummadığım beklemediğim bir ivmelenmeye sahip.Topspeed olarak belki çok tatmin edici değil ama ivmelenmesi gerçekten takdir edilesi.
Beni diğer etkileyen kısmı oturma pozisyonu.Tamam Supersport olduğu için rahatsız ama camın arkasına saklanabiliyorsunuz.Diğer marka modeller gibi paraşüt misali ortada değilsiniz...
Viraj kabiliyeti gayet yüksek.Sebebi gt250r gibi upuzun 2 teker mesafesi olmaması sanırım.
Frenleri hiç beklenmediğim kadar iyi.Ön fren tek disk olmasına rağmen ani dengesiz frenlemede yalpalama yapmıyor.Fakat yüksek süratte ani frenlemede tek disk olması sebebiyle biraz sıkıntısı var.Diğer 250cc rakipleri gibi...
Süspansiyon gayet iyi fakat sorun çıkarırmı çıkarmazmı bunu zaman gösterecek.
Üzerindeki lastikler o kadarda kötü değil.Yağmurlu kış aylarında ne yapar nasıl tepki verir bilmiyorum ama bence değiştirmek gerekli.Biraz sert hamurlu çünkü...
Egsoz sesi bekliyorsanız o yok Çok sinir bozucu.Çift silindir olması sayesinde biraz melodik çalışıyor.Bence gt250rdan kötü bir sesi var.
Gelelim farlarına.Yine beni çok etkileyen noktalardan.Aydınlatması çok çok iyi...Şu an z750 kullanıyorum.İnanın hiç bir farkı yok...
Aynalarınıda çok sevdim.Cbr'da ve gt250r'da(2013 öncesi kasası) üzerine kapanınca görünmüyor ama Ninja300'de hiiiç bir sorun yok gayet net TİTREŞİMSİZ görüş açısı yeterli.
Fiyatı çok yüksek.50cc fazlalığı ötv getirdiği için gayet normal.Tabi bu işin vergiside var.Eh birazcıkda yakıt farkediyormuş.Fakat 600cc 4 silindir kullanmadan önce oturma pozisyonu,gaz tepkimesi,viraj çalışması için rakipsiz.Gücü konusunda hiç birine benzemiyor.
Altın elbiseli adam Barkın abimizin dediği gibi.Ben çok sevdim,hayran kaldım,şok oldum.Maddi sorunu olmayan ileride 600cc kullanacağım diyenler için arayıp bulunamayacak rakipsiz bir motosiklet.
Zaman ayırdığınız için teşekkürler.Umarım biraz olsun fikirlerinize yardımcı olmuşumdur...
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
Reklamlar
-
25 Ağustos 2013, 22:29
#2
Tek rakibi 390 duke BENCE.
-
25 Ağustos 2013, 22:33
#3
Kawa yağ yakıyor alper
-
25 Ağustos 2013, 22:34
#4
Alamasakta fikir sahibi olduk teşekkürler emeğinize sağlık
-
25 Ağustos 2013, 22:35
#5
parası cok olan abilerimiz alabilirler diye düşünüyorum
ama bütcesi kısıtlı olanlar için 18 19 bin tl filan fiyatı
o paralara her sınıftan onlarca ikinci el alternatifler var
türkiyede bu vergiler oldugu sürece 251 cc motosiklet almak cok mantıksız.
-
25 Ağustos 2013, 22:40
#6
ktm 390 140 kg 44 kg daha alınası bi motor bence ayrıca european bazı arkadaşlar karşı çıkabilir ama avrupa motosikletler (italyan hariç tabi , bazı modellerde fark ediyor ama genel olarak) japonlardan daha prestijli ve daha sağlam gibi en büyük örneğide bmw tabi daha öncesöylediğim gibi benim görüşümdür .
-
25 Ağustos 2013, 22:59
#7
390 duke uma kavusacagim günü bekliyorum. ......
-
25 Ağustos 2013, 23:16
#8
Bende bugün altın elbiseli adamı izlemiştim bi tane kawasakiyi inceliyordu 4/4lük bence adı yeter :D şu 250ss siyah olandan :D
-
25 Ağustos 2013, 23:19
#9
Ninja 250 r inceledi bildiğim kadarıyla.
Ninja 300 cok fena ama tasarım hız ses cok güzel alet.
-
25 Ağustos 2013, 23:31
#10
Çok para be ustad neler alınır o para ya
-
25 Ağustos 2013, 23:35
#11
neler ?
-
25 Ağustos 2013, 23:38
#12
Japon motorlarının İtalyan motorlardan daha prestijli olduğu da nereden çıktı ? Ducati ile Honda bir mi uzaktan bakınca ? Japon motorları işlerini çok iyi yapan, kaliteli motorlar ama o kadar işte... Sıradanlar yani....
-
26 Ağustos 2013, 00:09
#13
barkin reyiz ninja 300 u inceledi mi ?
-
26 Ağustos 2013, 00:37
#14
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
neler ?
Aklımdan 2el temiz bişeyler geçti
-
26 Ağustos 2013, 00:51
#15
Oldjack adlı üyeden alıntı
Aklımdan 2el temiz bişeyler geçti
mesela ney=?
-
26 Ağustos 2013, 00:56
#16
ivme çok iyi diyorsun, cbr 250 nin neredeyse 2 katını üretiyor bırak ta farklı gitsin gerçekten bol oyuncaklı bir alet. bence vergi sisteminin ve z-motonun kurbanı olmaktan kurtulamayacak...
-
26 Ağustos 2013, 01:15
#17
E_N adlı üyeden alıntı
mesela ney=?
Ne desem Bi kulp takılacağını hisseder gibiyim ama doğrusu onu yazarken r6 geçti içimden.
-
26 Ağustos 2013, 01:22
#18
Kawasaki bu distribütörden kurtulsa biraz iyi olur.
Ne kampanya ne de kuruş indirim.Ben böyle tok satıcı görmedim.
Sanırsınız satmayınca prim alıyorlar.
Yazıktır yahu!!!
-
26 Ağustos 2013, 01:46
#19
ozgurakman adlı üyeden alıntı
ivme çok iyi diyorsun, cbr 250 nin neredeyse 2 katını üretiyor bırak ta farklı gitsin
gerçekten bol oyuncaklı bir alet. bence vergi sisteminin ve z-motonun kurbanı olmaktan kurtulamayacak...
Tabii ki gökten güç inecek hali yok ya Satış rakamı cidden yerlerde sürünüyor.Haklısınız Z motodan kurtulması lazım...Ama beni Kawasaki faşizanlığım hiç değişmeyecek :D
Duke 390'la mukayese etmek çok saçma.Ninja300 düpedüz 600cc kullanmadan önce basamak olarak üretilmiş.Ktm ise farklı klasman.Fakat Ninja300 diğer 250cclerden çok farklı.Parça kalitesi diyorum üstüne basa basa.Kolay sorun çıkaracağına inanmıyorum.
Ktm 390'ı çok sevdiğim bir arkadaşımın eşi sipariş etmişti bir süre önce.Ellerine geçmiştir heralde.Ona da sataşacağım ve gönül rahatlığı ile kritiğini yapacağım...
Yarın ilk işim telefon için ara kablo alıp çektiğim fotoğrafları yüklemek olacak.Telefondan bir türlü ekleyemedim buraya...
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
-
26 Ağustos 2013, 02:12
#20
Avrupa 250cc çoğu motoru 300cc yaptı kanuni bir zorunluluk, yeterlilik için aslında ninja 300cc de ordan geliyor.
Bizdede italyan kore ve japon 300cc likleri için vergi oranının 250 den 300 e kaydırılmasının zamanı çoktan geçti.
Ve bu motor şu haksız ötv ye takılmasa Z-moto yüksek parça fiyatı bilmemne demez satışları hayli iyi gider piyasanın en ünlü moptorlarından biri olurdu ve CBR250 ile şuan imajı oldukça bitik bir motor olurdu.
CBR250 alanların yarısıdan çoğu şuan kawasaki almıştı.
Ama gerçekten bu motor şuan mantığa asla yatmıyor, CBR250 bu motora göre çok mantıklıyken, aynı şekil buna göre abisi ER6-F de çok mantıklı kalıyor
Kısacası ya altını ya üstünü almak daha karlı oluyor hep..
Zaten bu motor başlangıç motoru değil yeni başlayanlara hitap etmiyor.
Aslında kawasaki bu motoru 3 silindirli yapsaydı Triumph lar gibi o zaman Türkiyede gözünü karartıp alanların sayısı baya artardı. Alt sınıf racing değil orta sınıf racing olarak kabul görürdü
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)