Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorumuzda Rüzgarın Etkisini Etkileyen Parçalar.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Selamlar arkadaşlar, böyle bir konu bulamadığımdan ve çoğu arkadaşa faydası olacağını düşünerek konuyu açma gereği buldum.Sizce ve denemiş olan arkadaşlar motorumuz üzerindeki özellikle sağdan soldan gelen rüzgarın etkisini artıran parçalar nelerdir?Örnek topcase,ön tur camı...
    Motorunuzun cc'si modeli ve ağırlığını,rüzgardan etkilenip etkilenmediğinide yazarsanız daha iyi olur teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bu soruya hiç kimse sağlıklı cevap veremez. Motora üzerinde sürücüsü varken önden projeksiyonla ışık vurdurduğunu düşün, arkada da bir perde olsun. İşte motor giderken perdedeki gölgenin kapladığı alana rüzgar çarpar ve o gölgeyi neler oluşturuyorsa onlar rüzgarı engeller.
    İmportant bunu beğendi.

  3. #3
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Benim gözlemlediğim en önemli detay, kullanım şekli.

    _ Atıyorum yanal rüzgara maruz kalırken 5. vites 70km/h ile seyrederken, vitesi 4e alıp 70km ile seyrederseniz, önden bir kuvvetin motosikleti çekiyormuşçasına gidişi /çekiş gücü arttığı için yanal rüzgar etkisi nispeten azalıyor.

    Bi deneyin farkı anlamamak mümkün değil

    _ Gözlemlediğim 2. mevzu ise, depo yanı (ufakta olsa) grenajlar ve ön cam (şekli ve uygulanma açısı önemli) Bu parçalar seyir halindeyken önden gelen rüzgarı bölüp yanlardan attığı için, her iki yanınızda bi hava perdesi oluşturuyor.

    Yan rüzgar bu hava perdesine çarptığında büyük bi kısmı dağıldığı için, etkisi ciddi şekilde azalıyor. Benimde CB' me ufak yan grenaj ve ön cam isteğimin en önemli sebebi buydu, grenaj tasarlamak için malzemeleri bile almıştım

    (not: grenaj ve ön cam sevmiyorum )

    Bunlar benim şahsi gözlemlerim tabi, iş teoride böyle açıklanabilir mi bilmiyorum

  4. #4
    ecz.erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2006
    Şehir
    ankara/çankaya
    Motosikleti
    2010 HD crossbones, 2012 HD CVO Roadglide
    kendi motorlarımda gözlemlediklerim; yanal rüzgarlardan etkilenmeyişimin nedeni motorların ağırlığı; r12c 240kg, cvo ise 320kg.. sonuçta her motora göre değişebilir...

  5. #5
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    cub için yazayım 100cc 97 kg önden vuran rüzgar motoru hafif sallıyor fakat sürüşü aşırı etkilemiyor aynı şekilde arkadan esen rüzgar tek problem yandan esen sert rüzgarlar diğer hafif motorlarda da bu oluyor (ben 60 kg) aynı marka motora 110 kg başka arkadaş binince rüzgarın etkisi azalıyor yada ben arkama oğlumu alırsam (90 kg) aynı şekilde biraz daha rahat kullanabiliyoruz cub un ön kısımdaki plastik aksamını sökünce (dizlik kısmı) rüzgardan motor daha az etkileniyor ön camurlık ve kafa grenajlarıda söküldüğünde fark yaratıyor bu demek ki cubları aerodinamik yapmamışlar

    bu yüzden xciting 500 almıştım 230 kg rüzgarda tek geçerim ist. boğaz köprüsünde 140 km vurdum rüzgarda maşallağı var

  6. #6

    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim gözlemlediğim en önemli detay, kullanım şekli.

    _ Atıyorum yanal rüzgara maruz kalırken 5. vites 70km/h ile seyrederken, vitesi 4e alıp 70km ile seyrederseniz, önden bir kuvvetin motosikleti çekiyormuşçasına gidişi /çekiş gücü arttığı için yanal rüzgar etkisi nispeten azalıyor.

    Bi deneyin farkı anlamamak mümkün değil


    _ Gözlemlediğim 2. mevzu ise, depo yanı (ufakta olsa) grenajlar ve ön cam (şekli ve uygulanma açısı önemli) Bu parçalar seyir halindeyken önden gelen rüzgarı bölüp yanlardan attığı için, her iki yanınızda bi hava perdesi oluşturuyor.

    Yan rüzgar bu hava perdesine çarptığında büyük bi kısmı dağıldığı için, etkisi ciddi şekilde azalıyor. Benimde CB' me ufak yan grenaj ve ön cam isteğimin en önemli sebebi buydu, grenaj tasarlamak için malzemeleri bile almıştım

    (not: grenaj ve ön cam sevmiyorum )

    Bunlar benim şahsi gözlemlerim tabi, iş teoride böyle açıklanabilir mi bilmiyorum
    İlk yazdığın biliniyor(yani tarafımdan) denenmiş ve olumlu yani 5. vitesten 4.vitese düşme güçte daha etkin rüzgara karşı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:17 ----------

    Alıntı ecz.erdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendi motorlarımda gözlemlediklerim; yanal rüzgarlardan etkilenmeyişimin nedeni motorların ağırlığı; r12c 240kg, cvo ise 320kg.. sonuçta her motora göre değişebilir...
    Motoru etkileyen parça ve etkenler sıralayalım o zaman
    1.Ağırlık

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:20 ----------

    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cub için yazayım 100cc 97 kg önden vuran rüzgar motoru hafif sallıyor fakat sürüşü aşırı etkilemiyor aynı şekilde arkadan esen rüzgar tek problem yandan esen sert rüzgarlar diğer hafif motorlarda da bu oluyor (ben 60 kg) aynı marka motora 110 kg başka arkadaş binince rüzgarın etkisi azalıyor yada ben arkama oğlumu alırsam (90 kg) aynı şekilde biraz daha rahat kullanabiliyoruz cub un ön kısımdaki plastik aksamını sökünce (dizlik kısmı) rüzgardan motor daha az etkileniyor ön camurlık ve kafa grenajlarıda söküldüğünde fark yaratıyor bu demek ki cubları aerodinamik yapmamışlar

    bu yüzden xciting 500 almıştım 230 kg rüzgarda tek geçerim ist. boğaz köprüsünde 140 km vurdum rüzgarda maşallağı var
    Sizde Ağırlığı belirttiniz Ağırlık kesin etkenlerden.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:22 ----------

    Arkadaşlar sürüş şekli kullanım mutlaka etken fakat sadece parçaları, ektileyen cisim,maddeler lütfen...

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    100MFH
    Cup motorda rüzgarlıklar senin ayaklarını koruyor o olmasa rüzgar direk ayagına çarpacak rüzgarlıkları çıkarttınmı aynalarıda söktünmü motorun üstünede yattınmı tmmdır xD

  8. #8
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Karşı şeritten gelen kamyon geçtikten sonra türbülansa girmiş gibi savruluyorum bazen

  9. #9
    EnesBeyter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SalcanoWolfS125 Memleketi:Mudurnu/Bolu
    Topcase etkiliyor özellikle benimki gibi 46 lt

  10. #10
    VOLkann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 Honda CB600F Hornet
    Nakedlarda ön cam yoksa 140 dan sonra dansöze bağlıyosun. Geçen haftasonu istanbul düzce yaptım sabah hava süperdi inanılmaz keyifli hiç yorulmadım zqman zaman depoya kapaklanıp abarttım banamısın demedi ama öğleden sonra fenaydı rüzgar hele köprü üstü ve bazı viyadükleri anlatamam

  11. #11

    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Alıntı EnesBeyter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Topcase etkiliyor özellikle benimki gibi 46 lt
    Rüzgardan Etkileyen Parçalar
    1-Ağırlık
    2-Büyük hacimli Topcase

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------

    Alıntı VOLkann adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nakedlarda ön cam yoksa 140 dan sonra dansöze bağlıyosun. Geçen haftasonu istanbul düzce yaptım sabah hava süperdi inanılmaz keyifli hiç yorulmadım zqman zaman depoya kapaklanıp abarttım banamısın demedi ama öğleden sonra fenaydı rüzgar hele köprü üstü ve bazı viyadükleri anlatamam
    Köprüden(boğaz köprüleri) geçmiyen anlıyamaz hele birde yükseklik fobisi varsa
    Rüzgarın Etkilediği Parçalar
    1-Ağırlık (Araştırdım nette en büyük etken motorun ve kullanıcının ağırlığı)
    2-Topcase
    3-Ön tur camı

  12. #12

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Hız arttıkça motora göre tepki değişiyor. SS larda hızlandıkça rüzgar sürücüyü yalayıp geçiyor, yan rüzgarların etkisi azalıyor.
    Büyük ön cam varsa düşük hızlarda paraşüt etkisi daha çok oluyor.
    Difüzör diye bir şey var, ön camın üstüne takılıyor, hem rüzgara faydalı, hem de paraşüt etkisini azaltıyor. Ama tip bozuluyor :(

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    100MFH
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hız arttıkça motora göre tepki değişiyor. SS larda hızlandıkça rüzgar sürücüyü yalayıp geçiyor, yan rüzgarların etkisi azalıyor.
    Büyük ön cam varsa düşük hızlarda paraşüt etkisi daha çok oluyor.
    Difüzör diye bir şey var, ön camın üstüne takılıyor, hem rüzgara faydalı, hem de paraşüt etkisini azaltıyor. Ama tip bozuluyor :(

  14. #14
    EnesBeyter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SalcanoWolfS125 Memleketi:Mudurnu/Bolu
    Kıyafetler de etkiler bence bilekleri sıkmayınca montun paraşüt gibi şiştiğini görmüşsünüzdür
    drtayfun bunu beğendi.
    facebook.com/SalcanoMotosiklet

  15. #15

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı VOLkann adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nakedlarda ön cam yoksa 140 dan sonra dansöze bağlıyosun. Geçen haftasonu istanbul düzce yaptım sabah hava süperdi inanılmaz keyifli hiç yorulmadım zqman zaman depoya kapaklanıp abarttım banamısın demedi ama öğleden sonra fenaydı rüzgar hele köprü üstü ve bazı viyadükleri anlatamam
    Volkann senin hornet'le düz'de son kaç görüyorsun?
    The Power of The Dreams.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)