Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Nereden kaynaklandığını çözemediğim problem yardım Ybr 125

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    ReiZzZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    HATAY
    Alıntı onuRRtas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi motoliz'i aradım ( büyük bi yamaha servisidir İstanbul'da )

    Ustacığım dedim durum bu böyle bir ses var, bak kardeş dedi günde en az 15 tane YBR gelir elime ilk defa senden duyuyorum bunu dedi. Daha önce bu sorunu hiç görmedin mi abi dedim hayır dedi.

    İnternette de bu sorundan şikayetçi onlarca kişi var dedim, İnanma o internetteki yalancılara dedi adam.

    E dedim bizim arkadaşlarda da aynı sıkıntı var dedim, getir bakalım dedi ( marmaris - istanbul ) tamam gelirim usta kolay gelsin diyip kapattım.

    bilginize.
    bence sallamış ilk defa duyuyormuşmuş ya da arkadaş dünyayla ilişkisini kesmiş


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı varan22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün havanın da sıcak olmasıyla motosikleti baya bir sıkıştırdım ve artık titreme ve atlama yok motor bir acayip güzel oldu.
    Değiştirdiğim parçalar debriyaj tası ve debriyaj balataları birde kapak contası içindeki yağ yeni olduğundan tekrar kullandım.

    http://<a href="http://bit.ly/c25MCx...52.jpg</a></a>
    Debiyaj tası ve yağladığım balataları taktıktan sonra kapak açık vaziyette debriyaj telini ayarladım ve resimde gördüğünüz debriyaj göbeğindeki önce somunu gevşeterek daha sonrada ince uclu bir yıldız tornavida ile somunun içindeki mili gevşettim şimdi burda dikkat edilecek nokta gevşettiğimiz mili tekrar sıktığımızda aradaki boşluğu alana kadar çeviriyoruz yani bir kuvvet uygulamıyoruz sadece boşluğu alıyoruz, milin temas ettiğini anladığınız an mili sadece yarım tur geri çevirip tornavida ile mili tutarken kontra somunu sıkyoruz. İşlem bu kadar debriyaj göbeğindeki bu mili ayarlamadan kapağı örtmeyin bu söylediklerim kalkışlarda aşırı titreme yapan özellikle 1 ve ikinci viteslerde debriyajı ne kadar ayarlı bıraksanızda sanki diş atlarmış gibi tırt sesi yapan ybr sahipleri için diyorum.

    http://www.youtube.com/watch?v=Zl92wwLiNwE

    Dikkat edilecek bir diğer konu ise kaliteli balata almak benim aldıklarım bunlar tavsiye ederim http://www.rialli.com/urunler/190_ya...lu-ybr-125-cc/
    Şunuda belirtmek istiyorum ben her ihtimale karşı debriyaj tasınıda yenisi ile değiştirdim ama sökmüş olduğum debriyaj tasının da yenisinden gözle görülür hiç bir farkı yoktu eskisinde de çok az bir boşluk vardı yenisini taktığımda da aynı boşluk. Belki de bu ileri geri 2-3 mm boşluğun olması gerek bundan tam emin değilim.

    Bu işlemleri eğer ustanıza yaptıracaksanız debriyaj balatalarını kesinlikle kendiniz alınız. Usta bozuntuları 5-6 tllik balatayı takar ve övmekle bitiremez bu hataya düşmeyin. Ybr nin kendi orjinal balatalarıda kalitelidir ama fiyatı tuzlu. 20 tl ye satılan ybr bandollü 5 li balata takımları yan sanayidir bu da aklınızda bulunsun. Ybr nin orjinal balatası 4 tanedir ve fiyatı sanırım 50-60 tl arasıdır. Ama ben 22 tl lik yukardaki balataları tavisiye ederim. Kullandığım yağ 10/40 castrol aslında bu sıcak havalarda 15/40 yarı sentetik daha mantıklı
    kapağı açıp sadece o dediğiniz ayarı yapsak yeni balata tas falan almadan düzelir mi sizce hocam ????
    DarkEvents bunu beğendi.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  3. #43
    varan22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2009
    Motosikleti
    2004 ybr 125
    Bendeki 2004 model olduğundan her ihtimale karşı debriyaj tasını değiştirdim. İlla tası değiştirin demiyorum ama kapağı açmışken balataları değiştirmeyi ihmal etmeyin. Debriyaj kapağını çıkarmak o kadar kolay değil yan ayaklık, marş motoru,ayak marşı,yeni conta ve yağ ilerde balata için bunları tekrarlaman gerekecek. En azından kaliteli bir balata takımı takıp videodaki işlemin aynısını yapın tek fark alyan yerine ince uclu yıldız tornavida kullanacaksın..
    DarkEvents ve crxforever bunu beğendiler.

  4. #44
    DarkEvents - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2013
    Şehir
    Kastamonu/Merkez
    Motosikleti
    Ybr 125
    Allah razı olsun çok güzel açıklamışsınız yarın dediklerinizi harfiyen uygulayacağım

  5. #45
    E_M_R_E_sen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2014 ybr 125 :D
    Alıntı varan22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    http://<a href="http://bit.ly/c25MCx...52.jpg</a></a>
    resimde gördüğünüz debriyaj göbeğindeki önce somunu gevşeterek daha sonrada ince uclu bir yıldız tornavida ile somunun içindeki mili gevşettim şimdi burda dikkat edilecek nokta gevşettiğimiz mili tekrar sıktığımızda aradaki boşluğu alana kadar çeviriyoruz yani bir kuvvet uygulamıyoruz sadece boşluğu alıyoruz, milin temas ettiğini anladığınız an mili sadece yarım tur geri çevirip tornavida ile mili tutarken kontra somunu sıkyoruz. İşlem bu kadar debriyaj göbeğindeki bu mili ayarlamadan kapağı örtmeyin bu söylediklerim kalkışlarda aşırı titreme yapan özellikle 1 ve ikinci viteslerde debriyajı ne kadar ayarlı bıraksanızda sanki diş atlarmış gibi tırt sesi yapan ybr sahipleri için diyorum.
    debraj sistemi bu şekilde olan her motosiklet kullanıcısının bilmesi gereken bi konuyu anlatmış varan22 arkadaşımız.bu ayar balatanın,debriyaj tası ve hatta şanzuman ömrünü uzatır.tebrik ediyorum arkadaşım seni..
    DarkEvents bunu beğendi.
    ANKARA MT

  6. #46
    DarkEvents - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2013
    Şehir
    Kastamonu/Merkez
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı E_M_R_E_sen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debraj sistemi bu şekilde olan her motosiklet kullanıcısının bilmesi gereken bi konuyu anlatmış varan22 arkadaşımız.bu ayar balatanın,debriyaj tası ve hatta şanzuman ömrünü uzatır.tebrik ediyorum arkadaşım seni..
    aynen öyle
    Benzinin 5 lira olduğu bir ülkede benzin istasyonu çalışanlarına neden pompacı dendiğini şimdi daha iyi anlıyorum
    Görkem Ç.

  7. #47
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı DarkEvents adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen öyle
    kardeşim ne yaptın uyguladın mı sende ?
    DarkEvents bunu beğendi.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  8. #48
    DarkEvents - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2013
    Şehir
    Kastamonu/Merkez
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı onuRRtas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim ne yaptın uyguladın mı sende ?
    benim gözüm yemedi pek ustalığıma güvenmiyorum ustada 50 lira işçilik istedi açmaya sordum böyle böyle yaptı bir arkadaşımız aynı sorun ondada vardı düzeldi diye kesinlikle onunla alakası yoktur diyor kafam karıştı
    Benzinin 5 lira olduğu bir ülkede benzin istasyonu çalışanlarına neden pompacı dendiğini şimdi daha iyi anlıyorum
    Görkem Ç.

  9. #49
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı KaPTaNHaSaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni birşey değil ki bu kronik bir durum . debriyaj sacı yamuk basıyor. komple değiştirin. oturduğu yerde asıl sorun.. zamanla yine yapar. her ne hikmetse yamaha bunu kabul etmio.. 2011 arkadaşda var ilk 500 km den beri aynı şikayette bulundu. sonuç yok. bak bu yazıyı geçen ayda yazdım. az geriye dönük bakın. boşuna bir daha yazmıyayım sorun yine aynı çünkü..
    işte şimdi saçmaladın. 23 bin km. 2009 model, 12 bin km de 2012 model sürdüm hiç te kronik değil olsa bende de olurdu.
    DarkEvents bunu beğendi.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  10. #50
    DarkEvents - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2013
    Şehir
    Kastamonu/Merkez
    Motosikleti
    Ybr 125
    kronik olduğunu sanmıyorum

  11. #51
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Balatalarında ciddi bir sorun yoksa baskı ayarını yapıp yaylarını da değiştirdinmi uzunca süre işini görür.
    Daha önce iki motorumda debriyaj kaçırması sorununu bu ayarla halledip uzun süre sorunsuz kullanmıştım.
    DarkEvents bunu beğendi.

  12. #52
    mehmetsariog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 2005
    Bende aynı sorunu yaşıyorum ne yapsam geçmedi..
    DarkEvents bunu beğendi.

  13. #53
    varan22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2009
    Motosikleti
    2004 ybr 125
    Alıntı mehmetsariog adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende aynı sorunu yaşıyorum ne yapsam geçmedi..
    Mesela neler yaptın ?

    ---------- Post added at 13:24 ---------- Previous post was at 13:08 ----------

    Alıntı DarkEvents adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim gözüm yemedi pek ustalığıma güvenmiyorum ustada 50 lira işçilik istedi açmaya sordum böyle böyle yaptı bir arkadaşımız aynı sorun ondada vardı düzeldi diye kesinlikle onunla alakası yoktur diyor kafam karıştı
    Benim anlattıklarım tamamen debrijajla alakalı parça ve ayarlar. Şimdi kalkışta titreme ve sarsıntı yapan bir motosikletin debriyaj balatası ve ayarı ile kesinlikle alakası yok diyen usta acaba neresini kurcalıyacak ve ne için 50 tl para alacak. Senden ricam eğer o ustaya yaptırırsan kendinde başında durup ne gibi bir işlem yaptığını burda paylaşman ve tabi sonucunuda
    DarkEvents bunu beğendi.

  14. #54
    DarkEvents - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2013
    Şehir
    Kastamonu/Merkez
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı varan22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela neler yaptın ?

    ---------- Post added at 13:24 ---------- Previous post was at 13:08 ----------



    Benim anlattıklarım tamamen debrijajla alakalı parça ve ayarlar. Şimdi kalkışta titreme ve sarsıntı yapan bir motosikletin debriyaj balatası ve ayarı ile kesinlikle alakası yok diyen usta acaba neresini kurcalıyacak ve ne için 50 tl para alacak. Senden ricam eğer o ustaya yaptırırsan kendinde başında durup ne gibi bir işlem yaptığını burda paylaşman ve tabi sonucunuda
    kendime güvenmesem de açar kendim yapmaya çalışırım yine vermem o ustaya 50 lira. müsait olduğum ilk gün dediklerinizi uygulayacağım.
    Benzinin 5 lira olduğu bir ülkede benzin istasyonu çalışanlarına neden pompacı dendiğini şimdi daha iyi anlıyorum
    Görkem Ç.

  15. #55
    kemal canbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    ybr 125 hyosung gt500 cbr 1100 xx
    arkadaşlar sorun balata veya tasla ilgili değilmiş bunu çok geç farkettim sorun hala bende devam etmekte göbekteki o vidayıda ayarladım ama değişiklik yok. sorun motorun üretimiyle ilgili şöyleki resimde gördüğünüz ybr dış tası ve sebete direkt olarak perçinlenmiş dişli mevcut. bu resimde gördüğünüz ise tvs apache isimli motora ait debriyaj tası ve gördüğünüz gibi sepet ile dişli arasında direkt bağlantı yapılmadan güç gördüğünüz 6 tane titreşim yayı ile aktarılmakta ve balatalarda oluşan sarsıntı bu yaylar tarafından emilerek sürüş konforu sağlamakta. modern motosiklerlerde ve araba debriyajlarındada bu yaylardan mevcuttur. malesefki ybr de böyle bir aksesuar olmadığı için takır tukur kalkış yapmak zorunda kalıyoruz olay budur.

  16. #56
    asuvara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2005
    Şehir
    Eryaman/Ankara
    Motosikleti
    YBR 125 2005/Bajaj Pulsar 200 NS
    Kemal bey iyi akşamlar.ybr dış tasında sadece yayların konumu gizli yoksa ybrde de aynı yaylar var.İkisinde de dikkat ederseniz 3 perçin var ybrnin yayları gizli.teziniz bu açıdan doğru değil bu sorun tamamen debriyaj dış tası ile alakalıdır.Değiştirildiğinde ve tam sentetik yağ KULLANILMADIĞIN da durum düzelecektir.
    YBR SÜVARİSİ

  17. #57

    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Arkadaslar sorun benim kuba superlight 200 dede var debriyaj tasini degistiripde olumlu sonuc alan varmi yani duzeliyormu eger sorun debriyaj tasindansa degistirteyim duzelsin motordan soguttu beni

  18. #58

    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Arkadaslar konuyu hortlatiyorum ayni sorun tipa tipkisi benim superlightimde var daha 7000 kmde ne yapmam gerekiyo diger arkadaslar debriyaj dis tasini degistirdimi duzeldimi

  19. #59

    Üyelik
    12 Kasım 2014
    Kardeş sorun kaplinler benim başımada geldi yan sanayi kaplin takarsan aynı sorun devam eder ama orjinal kaplin takarsan ohh bee deyip bana dua edersin 0553 463 01 91

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------

    Sakın sakın bu sorun sadece kaplin dişliyle debrajla felan kesinlikle alakası yoktur sadece orjinal kaplin taktığınızda sizde inanamayacaksınız farka 0553 463 01 91

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------

    Herkes kafadan birşeyler söylemiş inanamıyorum yaa abi altı ustu bir orjinal kaplin alıp takman yeterli abi 0553 463 01 91

  20. #60
    Syrah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2014
    Aynı problem 2013 model ybr mde de vardı, henüz 2bin km deydi, orjinal kaplinlerle değiştirdim bende oradan kaynaklandığını düşünerek değişen pek birşey olmadı bende sattım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)