Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Gaz vererek vites düşürün...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    barkin beyoğlu nun videoya var isterseniz ona da bakın ama jawa mz de öğrenen biri için ara gaz vazgeçilmezdir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    skystar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    İZMİR/BORNOVA
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    konuyla alakasız olucak ama böyle bir motor bu kadar devirsiz kullanılırmı ?

    Adam 6. viteste 45 km hız ile gidiyor.Bu kadar da düşük devirde kullanmak motora zarar vermezmi ?

  3. #23
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    shooter1, arslan26, kemboo ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #24

    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Arka fren oncelikli olmak uzere on frenede abs taktigi uygulayarak(cok hafif ama cok kisa araliklarla)once motosikleti yavaslatiyorum daha sonra vites dusuruyorum.

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ocak 2014
    Motosikleti
    Mondial 125 mh drift
    toprak yollarda Vites dusurunce Arka teker kayiyor. Asfaltta ön kalkıyo onun ayarini bi turlu tutturamadim

  6. #26
    kurufasulye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    pulsar 200ns
    Ben arabada da aynı şekilde vites küçültürüyorum. Vitesli motora geçince bu alışkanlığım devam edecek.

  7. #27
    Redneck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2013
    mesajım bulunsun akşam bakıcam

  8. #28
    memduhb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    SYM WOLF 250 (2014 mavi)
    bi videoda ben paylaşayım bu videoda yapılanlar daha net görünüyo ben buna bakarak öğrenmiştim
    1:21:35 den sonrasını izleyin
    http://youtu.be/vmOBZ9u0mag?t=1h21m35s
    tr_select bunu beğendi.

  9. #29
    VOLkann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 Honda CB600F Hornet
    Alıntı Camo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acaba dedim bir kişi Debriyaj balatanıza, motorunuza, dişlilerinize herşeyine zarar diyecektmi dedim valla dedi

    70 model Isuzu kamyonmu kullanıyorsunuzda ara gaz vererek düşüreceksiniz yükselteceksiniz v.s. o dediğiniz aşırı yagıslı veya karlı havalarda yapılır Aracı veya motoru kaydırmadan durdurmak için.Onu bile acemilere önermiyorlar bi anda lastikleri kilitlemesin diye....

    Bırakın olan balatalara olsun kaç para yaa balataa
    KEİTH CODE'da aynısınıu söylüyordu sebebi motorun parçalarının maliyetinin çok daha fazla olması

  10. #30
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı memduhb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bi videoda ben paylaşayım bu videoda yapılanlar daha net görünüyo ben buna bakarak öğrenmiştim
    1:21:35 den sonrasını izleyin
    http://youtu.be/vmOBZ9u0mag?t=1h21m35s
    Merak eden-soran arkadaşlar kesinlikle izlesin bu videoyu....

  11. #31

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    arkadaşlar vites düşürüleceği zaman hızı azaltmak , debriyaj a basınca gazi kesip vitesi küçültüp debriyaji yavaşca bırakırken normal bir şekilde de gaz vermek doğru değil mi yani

  12. #32
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Düşük cc yi pek enterese etmiyor galiba bu olay 125-250 cc sınıfını..Şahsen motor frenini kullanmam..Fren yapamayacak kadar çok hızlı olursam anca o zaman vites küçültüp sonra fren yaparım..

  13. #33
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merak eden-soran arkadaşlar kesinlikle izlesin bu videoyu....
    Keith code ne diyorsa o.. Daha hızlı vites düşürme-ön fren kullanımı pratikleri başlıyor..

  14. #34
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Mobildeyim, pc gecince yazarim.

  15. #35
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    hacimli motorda 2den bire bu şekilde düşmeyince bile arka tekeri kilitliyor.hayabusada 2. vites 5000 devirde 1e at rev matching yapmzsan kayıyor mutlaka.yada 600lüklerde biraz daha yüksek devirlerde yapar

    aynı şekilde otomobildeki heel and toe nin karşılığıdır motordaki

  16. #36
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Barkın bey videosunda muazzam açıklamış. Üstüne daha da tartışma gereği duymuyorum.
    Burada neredeyse herkes yanlış anlayıp, motoru durdurma anında kullanılan motor freni ile yavaşlama ve durma konularını tartışıyor.
    Olay bu değil arkadaşlar, olay sadece yavaşlama ile birlikte düşen motor devrine uygun düşük vitese geçerken yapacağınız uygulama.
    4. viteste gidiyorsunuz ve trafik yavaşladı ama akmaya devam ediyor. Yavaşlayacak, ancak durmayacaksınız. 3. vitese düşmeniz ve sonrasında da devam etmeniz gerekiyor. İşte böyle bir anda nasıl vites düşüreceğiniz anlatılıyor. Büyük motor tecrübem yok ancak 125cc bir motosiklette bile vitesi düşürdükten sonra debriyajı bırakırken hafif gaz vermezseniz sürüş konforu çok kötü etkileniyor. Şanzımandan gelen TAKIRTTTTT sesi de cabası.
    Bütün bunları yaparken hafifçe ön fren kullanımını bilmiyordum, onu da öğrenmiş oldum.

  17. #37
    scooboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul(İzmirli)
    Motosikleti
    Yamaha xj6N 2013
    Ben yaptığım bir şeyi sormak istiyorum bilgili arkadaşlar lütfen cevap versin.
    Viraja girerken hızı ayarlamak gerektiğinde(hızlıysam yavaşlamak) şu bir iki kere gazı açıp kapamıyorumda
    hafif gazı açarak vites düşürüyorum. Motor devir kaybetmeden pürüzsüz biçimde hızını azaltıyor.
    Yani çok kısa bir zaman diliminde debriyaja basarken gaz hafif açık.
    Bunun bir sakıncası varmı?

  18. #38
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    vites düşürdüğünüzde, mevcut hızınızın bir alt viteste karşılığı o ankinden daha yüksek bir devirdir
    bunun oranı motordan motora değişir
    bu sebeple, makinaya yüklenmemek adına, debriyaja bastıktan sonra gazı biraz açarak vites düşürüp debriyajı bırakmak gerekir
    öyle yapmazsanız, debriyajı bıraktığınız anda aktarma elemanları, motoru mevcut devrinden daha üst devirlere zorlar ve yığılmayla birlikte kranka aşırı yük binmesine yol açar
    vites artırırken de bunun tam tersi uygulanır

    ekleme: viraja girmeden önce vites düşürmek iyidir ve motoru çabuk toparlamak adına en atak devirlerde (düşük devirler) seyretmek gerekir. eğer geç kaldıysanız virajda debriyaja basmak yerine(kompresyon etkisi azalırsa motoru toparlamak zorlaşır) gazı mümkün mertebe kısın, kompresyonla ve gerekiyorsa çok hafif arka fren desteğiyle yavaşlatın motoru, virajı aldığınızı düşündüğünüz anda hızınızın gerektiği vitese çok hızlı bir şekilde düşürüp gazı açarak motoru toparlayın

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ocak 2014
    Motosikleti
    Mondial 125 mh drift
    Cublarda nasıl oluyor bir açıklarmısınız ?

  20. #40
    srknbdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2009
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    kawasaki kle 500
    birgün debriyaj teliniz koparsa çok işe yarayacaktır. (tecrübe ile sabit)


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)