Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

EGR'yi (egzoz gazı resirkülasyonu)'nu iptal ettim. Bilenleriniz içeri lütfen.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Beyler yanlış anlaşılmasın.

    Pozitif karter havalandırmasını iptal etmedim asla da öyle bişey yapmam zaten ))

    Bakın iptal ettiğim kısım eksozdan çıkan kısımdır; karter havalandırması halen hava filtresine bağlı:

    resimdeki gibi;

    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Selamlar;
    yerinden sökerek iptal ettiğiniz kısım egsozdan çıkan egsoz gazının bir miktarını tekrar emme süpabına gönderir.
    burada amaçlanan bol oksijen ile oluşan yanmanın üzerine oksijen içermeyen egsoz gazı göndererek oluşan yanmanın şiddetini düşürmektir.

    siz bunu iptal ettiğinizde motor devirlerine vs bakarak herhangi bir şey tesbit edemezsiniz. fakat zaman içinde motor aşınmasını hızlandırırsınız..
    şöyle düşünün sobaya çok yanıcı bir malzeme attığınızda hemen ilk çıkış borularında nasıl aşırı ısınma ve kızıllık oluşur ve zaman içinde boruyu delik deşik eder.. aynı olay yani.. böyle bir aşınmayı istemezseniz iptal ettiğiniz bölümü tekrar yerine takarsınız...
    Benli bunu beğendi.

  3. #23
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    egr yi ne yapmaya karar verdiniz.?umarım yardımcı olmuştur.
    vesselam

  4. #24

    Üyelik
    27 Nisan 2018
    Motosikleti
    ybr esd
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar;
    yerinden sökerek iptal ettiğiniz kısım egsozdan çıkan egsoz gazının bir miktarını tekrar emme süpabına gönderir.
    burada amaçlanan bol oksijen ile oluşan yanmanın üzerine oksijen içermeyen egsoz gazı göndererek oluşan yanmanın şiddetini düşürmektir.

    siz bunu iptal ettiğinizde motor devirlerine vs bakarak herhangi bir şey tesbit edemezsiniz. fakat zaman içinde motor aşınmasını hızlandırırsınız..
    şöyle düşünün sobaya çok yanıcı bir malzeme attığınızda hemen ilk çıkış borularında nasıl aşırı ısınma ve kızıllık oluşur ve zaman içinde boruyu delik deşik eder.. aynı olay yani.. böyle bir aşınmayı istemezseniz iptal ettiğiniz bölümü tekrar yerine takarsınız...
    hortlatıyorum kusura bakmayn ama zararı var mı geri dönüşümü iptal etmenin

  5. #25
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı mustafaolar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hortlatıyorum kusura bakmayn ama zararı var mı geri dönüşümü iptal etmenin
    Egr iptali zaralıdır iptal etmeyin , dizel veya benzinli farketmez tüm motorları emisyon değerlerine uygun olması için daha az yakıtla çalışmaya zorluyor mühendisler , sanıldığı gibi az yakıt daha düşük değil daha fazla yanma odası sıcaklığı oluşturur , egr nin amacıda motor iç sıcaklığını düşürmektir , kısıtlanmış yakıta oksijenle beraber birazda egzoz gazı verilir , hem nitrojen oksit çıkışı azalır hemde silindir iç sıcaklığı düştüğü için piston segman gibi parçaların ömrü uzar..

  6. #26

    Üyelik
    27 Nisan 2018
    Motosikleti
    ybr esd
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egr iptali zaralıdır iptal etmeyin , dizel veya benzinli farketmez tüm motorları emisyon değerlerine uygun olması için daha az yakıtla çalışmaya zorluyor mühendisler , sanıldığı gibi az yakıt daha düşük değil daha fazla yanma odası sıcaklığı oluşturur , egr nin amacıda motor iç sıcaklığını düşürmektir , kısıtlanmış yakıta oksijenle beraber birazda egzoz gazı verilir , hem nitrojen oksit çıkışı azalır hemde silindir iç sıcaklığı düştüğü için piston segman gibi parçaların ömrü uzar..
    kullandğım makina ybr esd.Bugun geri dönüşüm kablosu çürümüş gurcalarken koptu takmamı önerirmisiniz.Soruyu birde şöyle sorayım başka bir egzoz takıcak olsak nasıl olucak performans egzozlarda geri dönüşüm için yer yok orjinal egzozu kullanıyorum ama kafama çok takılıyor bu soru.Geri dönüşüm kablosu nereden temin edebilirim ozaman egzoz takarsam motosiklete dediğiniz gibi ısınma fazlalaşır mı ?

  7. #27
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Egr sistemini aktif hale getirmeni tavsiye ederim , kabloyu yenilemek zor olmasa gerek , performans egzoz uygulamalarında motora giden yakıt miktarını yeniden düzenlemezseniz hiçbir artı elde edemezsiniz , sadece ses alırsınız , egr önceden iptal edilmiş tekrar devreye alma imkanı yok ise motor yağını daha sık değiştirerek aşırı ısının etkilerini zayıflatabilirsin..

  8. #28

    Üyelik
    27 Nisan 2018
    Motosikleti
    ybr esd
    ybr esd de de durum böylemidir çünkü ybr esd de o boruyu takip ettimde sanki hava filtresine gidiyormuş gibi

  9. #29
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı mustafaolar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr esd de de durum böylemidir çünkü ybr esd de o boruyu takip ettimde sanki hava filtresine gidiyormuş gibi
    ybr esd de egr varmı bilmiyorum , hava filtresine giren boru karter havalandırmasıdır ondan eminim egr borusu egzozdan çıkıp emme manifolduna gelir..


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)