Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

gitsem mi gitmesem mi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Karbüratörlü (2008 model) 650cc motosikletimde gazı sabit tuttuğumda sanki motor kendini bir ileri atıyor bir sabit gitmek istiyor sürekli. Düşük hızlarda daha çok hissediliyor.
    Aynı motosiklete sahip başka bir arkadaş kendisininkinde de aynı durumun var olduğunu söyledi.
    Daha sonra giderken yüksek hızlarda fark edilmiyor var mı yok mu
    Sizce sebebi ne olabilir?
    ver gazı... ver çoşkuyu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    dostum motorunun marka ve modelini yazarsan en azından kullanıcısıda sana yorum yapar...

    sanıyorum karbüratörlerde pislik var...
    UNdocab bunu beğendi.

  3. #3
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Genel basit bir karbüratör sistemi olduğu için yazmamıştım
    2008 GT650 karbüratörlü. Karbüratörü 4 ay önce temizlettim içinden birşey çıkmadı. Depoda pas var o sebeple biraz paslı benzin vardı fakat tıkayan birşey yoktu.
    Geçenlerde benzin filitresini değiştirdim fakat içinde ciddi birşey yoktu.
    Motor hızlı giderken ise deliler gibi gidiyor

  4. #4
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Senkron ayarına girmesi gerekiyor olabilir.

    İki silindir için ayrı ayrı karburatör var. Her iki Tarafın hava ve yakıt girişinin eşit şekilde ayarlanmasına senkron ayarı denir.

    Subap ayarında ( sente ) sonra yaparsan daha randımanlı olur.
    UNdocab bunu beğendi.

  5. #5
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    4 ay önce Karbüratör temizliği yapıldığında senkron ayarı da yapıldı. Bu motosikletlerde Subap ayarı yok şim olduğu için subap ayarı kaymaz

  6. #6
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 ay önce Karbüratör temizliği yapıldığında senkron ayarı da yapıldı. Bu motosikletlerde Subap ayarı yok şim olduğu için subap ayarı kaymaz
    Subap ayarı da illaki vardır,
    ha bu sentille ayarlanmaz da,
    Mevcut şimler kumpas,mikrometre vs. ölçülür ve gerekeni ile değiştirilir,
    Services manuelini irdelemek lazım,
    orda illaki yazmışlardır benim tahminim..
    UNdocab bunu beğendi.
    ANGARAJ

  7. #7
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Subap ayarı da illaki vardır,
    ha bu sentille ayarlanmaz da,
    Mevcut şimler kumpas,mikrometre vs. ölçülür ve gerekeni ile değiştirilir,
    Services manuelini irdelemek lazım,
    orda illaki yazmışlardır benim tahminim..
    Tabiki şimler değişmesi gerektiğinde değiştirilmeli fakat bu ciddi bir işlem ve bu durumun bu sebepten kaynaklandığına ciddi emin olmak lazım.
    Şimlerin değişmesi için motosikletin 60 70bin km civarında olması lazım ama daha 20binde

    Daha basit bir sebebi olma ihtimali yok mu =/
    ver gazı... ver çoşkuyu

  8. #8
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    bizim 2006 hyosungta da 2. ve 3. viteslerde 3-5000 devir arasında gaz yeme konusunda bazen sıkıntı oluyordu
    ateşleme ünitesi veya beyinde (her neyse) sorun olduğuna yormuştuk ozaman
    UNdocab bunu beğendi.

  9. #9
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizim 2006 hyosungta da 2. ve 3. viteslerde 3-5000 devir arasında gaz yeme konusunda bazen sıkıntı oluyordu
    ateşleme ünitesi veya beyinde (her neyse) sorun olduğuna yormuştuk ozaman
    Hocam gaz yememekten çok şöyle diyor.
    Abi bırak gideyim! Bak giderim ha ? Gideyim mi? Hadi be neolur 8)

    İleri atılma yapıyor ufak ufak vermediğim gazı bile yiyor Verdiğimde ise sorunsuz gidiyor.
    Yakıtı emsalleri kadar. Fazla yakma durumu yok. 140 150 ile giderken uzun yolda 4.2lt/100km yakıt tüketiyor.
    ver gazı... ver çoşkuyu

  10. #10
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam gaz yememekten çok şöyle diyor.
    Abi bırak gideyim! Bak giderim ha ? Gideyim mi? Hadi be neolur 8)

    İleri atılma yapıyor ufak ufak vermediğim gazı bile yiyor Verdiğimde ise sorunsuz gidiyor.
    Yakıtı emsalleri kadar. Fazla yakma durumu yok. 140 150 ile giderken uzun yolda 4.2lt/100km yakıt tüketiyor.
    gaz teli ayarı?

  11. #11
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gaz teli ayarı?
    Gaz kolunda tahminen 1cm kadar boşluk var olması gereken kadar yani.
    Başka nasıl bir ayardan bahsediyoruz ?
    ver gazı... ver çoşkuyu

  12. #12
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    hacı ne yalan söyliyim bende hiç öyle bi problem olmadı ama senin bahsettiğin olay karbüratör ayarı veya senkron ayarından gibi geliyor
    UNdocab bunu beğendi.

  13. #13
    songiden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso 650
    %90 şu sebeplerden biri yüzündendir:

    - Pis benzin almış olabilirsiniz. Bu düşük ihtimal
    - Karbüratörün temizlenmesi gerekiyor olabilir.
    - Karbüratörün senkron ayarı vakti gelmiş olabilir.
    - Sübap ayarı vakti gelmiş olabilir.
    UNdocab bunu beğendi.

  14. #14
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    araya para sıkmışmış diyorsunuz yani. karburatörü daha önce kurcalamadım.
    depomda pas var önce bunu çözüp sonra karbürarör işine baktırsam olmadı artık şimlerin kontrol edilmesini düşünsem daha iyi olur gibi

  15. #15
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Benim şimdiye kadar gözlemlediğim,
    Statör ve konjektörden bu arıza veriyor gt650 ve gv250'ler ve muhakkak değişiyor bu parçaları,
    seninki önceden değişmişmiydi?
    UNdocab bunu beğendi.

  16. #16
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    evet değişti. eski sahibi oto elektirikçiydi daha kalın kablo ile kendi malına ettiği dikkat ile sarmış.
    regülatör de yanmayanlar ile değişti.
    zenon kısa ve uzunlar aynı anda yanıyorken 13.8 volt sabit veriyor.
    benim depoda çok ciddi pas var o tıkamış olabilir karbüratörü .
    alırken hiiç aklıma gelmedi bakmak :-*

  17. #17
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Peki Depo ile Karburatör arasında benzin filtresi mevcutmu acaba?
    Mevcut ise temizlendi mi hiç,
    Eğerki temizlenmedi ise değiştimi?

  18. #18
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    gitsenmi gitmesenmi bilemem ama ne olursan ol yine gel....
    arkadaşlar herşeyi demiş zaten bende bunu söyleyeyim dedim...
    depo
    filtreler
    karbüratör
    buji
    senkron
    subap
    ayarları...

  19. #19
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki Depo ile Karburatör arasında benzin filtresi mevcutmu acaba?
    Mevcut ise temizlendi mi hiç,
    Eğerki temizlenmedi ise değiştimi?
    Geçenlerde benzin filitresini değiştirdim fakat içinde ciddi birşey yoktu. İlk filitresiydi üzerindeki ona rağmen içinde birşey yoktu sayılır olanlarda benzin alınırken içine düşen lere benziyordu

    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gitsenmi gitmesenmi bilemem ama ne olursan ol yine gel....
    arkadaşlar herşeyi demiş zaten bende bunu söyleyeyim dedim...
    depo
    filtreler
    karbüratör
    buji
    senkron
    subap
    ayarları...
    İşin ilginci kimle konuşsam herkes evet benim motorda da vardı böyle birşey fakat devir artınca geçiyordu o sebeple önemsemedim diyor.
    ver gazı... ver çoşkuyu

  20. #20
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Benim XT 600 de özellikle düşük devirde tam gaz açmaya kalkınca yapıyordu bunu. Sorun hava filtresinin rezalet olmasındanmış Belki sizinki de bu kadar basittir. Ben az kalsın karbüratör membranı (diyaframı) sipariş ediyordum. Filtreyi denemek için sadece söktüm. Roket oldu mübarek


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)