Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

viraj tehlikesi !!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    hyce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul Kadıköy
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Ayrıca güvenliğin için eğer virajın çıkış noktasını net göremiyorsan viraj içinde görebildiğin en uzak noktada durabileceğin bir hızda gir. Böylece viraj içinde su, yağ birikintisi, stop etmiş bir araç gibi bir sürprizle karşılaşırsan güvenle durabilirsin. Gereğinden çok çok daha yavaş dönmüş olursun ama güvenliği elden bırakmamış da olursun.
    durmazzz bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    24 Mayıs 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyosung gt 650 naked
    s.a gt 250 naked kullanıyorum ama vırajın tam ortasında 5 vitesten 3 e cekıyorum hızım 70 80 cıvarı veya daha az ama kesınlıkle motoru bagırtmıyorum ve hıc bı tehlıke gormedım 4 aydır motor kullanıyorum motor gecmısım cok uzun ama aktıf olarak 4 5aydır kullanıyorum desek acaba bende bı sorunmu var ????

  3. #23

    Üyelik
    11 Nisan 2013
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    Triumph Street Triple 675
    Sansa yasiyosun o zaman. Motorun 70 80 ile giderken 3. Viteste motor nasil bagirmiyo? Devir 5-6 binde olur. Virajin ortasinda gaz tepkisi azaltirilip yada artlirmaz zorunda kalmadikca. Virajin sonuna kadar sabit kalir sonra tatli tatli acilir. Dikakt et

  4. #24
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Alıntı langırt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    s.a gt 250 naked kullanıyorum ama vırajın tam ortasında 5 vitesten 3 e cekıyorum hızım 70 80 cıvarı veya daha az ama kesınlıkle motoru bagırtmıyorum ve hıc bı tehlıke gormedım 4 aydır motor kullanıyorum motor gecmısım cok uzun ama aktıf olarak 4 5aydır kullanıyorum desek acaba bende bı sorunmu var ????
    Kullandığın motor belli ki böyle bir hatayı tölare edebiliyor. Lakiinn ; bunu alışkanlık haline getirirsen ilerde daha büyük hacimli bir motor aldığında aynı şeyi refleks olarak yaparsın ve helvanı yemeye geliriz... Bu alışkanlıktan vazgeç doğrusunu öğrenip onun üzerine pratik yap.. Zararlı çıkmazsın emin ol Saygılarımla..
    cousinecruis bunu beğendi.
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  5. #25
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Hobaaa... allaha emanet sürüyorsunuz ölüp gitceksiniz telef olcaksınız yollarda!...

    virajda arka tekerin dönüş hızını ani olarak değiştirecek her hareket tehlikelidir.

    Ani gaz açarsanız veya kapatırsanız arka teker birden patinaj yapabilir veya aşırı yol tutuş yaparak frenleyebilir. her iki durumda da kayabilir. Ancak yumuşak ve temkinli şekilde gaz açar veya kısarsanız, bu yumuşaklık sırasında arka tekerin davranışını gözetirseniz, viraj içinde gaz açıp kapatmak eğlenceli olur. 600 ve üstü bir motorda ani gaz hareketleri virajdaki bariyerlerin, göreceğiniz son şey olmasına sebep olabilir. yumuşak davranın. eğlenin.

    debriyaj... virajda debriyajı sıkmanız delilik sayılır. arka tekerin bütün çekiş gücünü, dönüş gücünü durduruyorsunuz. çekiş gücü azalarısa motosiklet virajda yer çekimini yenemez. üstüne bir de arka tekerin hızı aniden kesileceğinden yol tutuşunu kaybedebilir.

    Virajda vites değiştirmek de aynı şekilde. arka tekerin dönüş hızını ani olarak değiştireceği için yukarda yazdıklarım geçerli olur.


    virajda sert ön fren veya arka fren yaparsanız, lastiklerin dönüş hızı ani olarak değişeceği için yine yukarıdaki şeyler olur. Yumuşak yumuşak, abanmadan temkinli ve motorun verdiği tepkileri değerlendirebilecek kadar yavaş fren ve gaz aktivitesi tehlikesizdir virajda...

    Tehlikesizdir diyorum ama, siz becerilerinizi geliştirmeniz lazım. öyle 3 - 5 aydır kullanıyorum kaptım ben bu işi ile yürümez bunlar. Trafikte hele motorun üstüne çıkıp virajda vites değiştirmeli miyim,debriyaj kullanmak doğrumudur diye sormanız bi yerde trafikte motor kullanmamanız gerektiğinin kanıtı...


    300 - 500 lira verip bi eğitim alın. sizin ve trafikte canını tehlikeye attığınız insanların hayatından daha değerli değil.
    durmazzz, Tolqa Sonmez ve Arda_Karaca bunu beğendiler.

  6. #26

    Üyelik
    08 Ağustos 2012
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    honda cbr 250
    birde viraja yaklaştığım zaman yavaşlıyorum.vites küçülttüğümde motor aniden sendelemeye başlıyor.acaba fazla mı vites küçültüyorum.40 ile giderken 4.vitese aldığımda bile
    motor aynı tepkiyi veriyor ama mecburum.bazı virajlarada 5.veya 6.vitesle girilmiyor.bazen sokak aralarında keskin viraja girerken hızım yavaş olduğu için debriyaja basıyorum.viraja giriyorum motorun hızı daha da kesilince vitese atıyorum.yani viraja uygun viteste girmiyorum.bu gibi sokak aralarında yaptığım bu işlem doğru mu sizce?

  7. #27
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Virajda kesinlikle fren yapmayın diyen arkadaşlar var. Ön fren için hepiniz haklısınız ama arka fren virajda her zaman olmasa da dönüş açınızı daraltmak için kullanılabilir.. Frene asılmakla, fren yapmak arasında da fark vardır. Tutup da virajda arka frene asılırsanız kayarsınız, frene hafif ve hissederek basılırsa sorun olmaz. Vites konusu ise tamamen tecrübe işi belli bir kuralı yok ama en iyisi hız ve vitesi iyi ayarlayıp viraja girmek.

  8. #28

    Üyelik
    20 Şubat 2013
    Şehir
    Amsterdam
    Motosikleti
    CBR600RR
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hobaaa... allaha emanet sürüyorsunuz ölüp gitceksiniz telef olcaksınız yollarda!...

    virajda arka tekerin dönüş hızını ani olarak değiştirecek her hareket tehlikelidir.
    Biz Allah a emanet sururuz :D

    guzel aciklama olmus. tebrikler. arada bi aciklama yapinda millet faydalansin. egitim sart ama tecrubede onemli.

  9. #29
    MrMaydec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2012
    Şehir
    Bursa / İnegöl
    Motosikleti
    HONDA CBR250r
    Alıntı muhittinKaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vitesi değiştirmek yada debriyaja basıp bırakmak "kompresyon etkisi" yapacağından arka tekerleğin dönüş hızını ani değiştirir. Buda Arka tekerleğin kaymasına neden olabilir.
    Bu benim başıma geldi debriyaja bastım ve yan vere vere virajı aldım :D

  10. #30
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017

  11. #31
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    Alıntı htmetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Virajda kesinlikle fren yapmayın diyen arkadaşlar var. Ön fren için hepiniz haklısınız ama arka fren virajda her zaman olmasa da dönüş açınızı daraltmak için kullanılabilir.. Frene asılmakla, fren yapmak arasında da fark vardır. Tutup da virajda arka frene asılırsanız kayarsınız, frene hafif ve hissederek basılırsa sorun olmaz. Vites konusu ise tamamen tecrübe işi belli bir kuralı yok ama en iyisi hız ve vitesi iyi ayarlayıp viraja girmek.
    viraja girmeden önce tüm hazırlıkların yapılması gerekir. kafa virajın iç kısmına dönük olmalıdır. değişmez kural der ki, nereye bakıyorsan motor oraya gider. virajın içinde vites düşürülmez, arttırılmaz. bu işlem viraja girmeden önce yapılır. viraj içinde fren yapılmaması trecih edilmedilir. eğer fren gerekiyorsa arka freni dikkatlice kullanmak gereklidir. unutmayın, viraja yattıysanız ve fren yaptıysanız motor dikilmeye ve viraj dışına doğru ilerlemeye başlayacaktır. eğer güçlü motor kullanıyorsanız gazı stabil tutabilmekte çok önemlidir. viraja yatmış 200 beygirlik motorda en küçük gazı kaçırmak arkayı kaydırma tehlikesine yelken açmak demektir. ondan sonra merhaba "high side" dersiniz.

  12. #32
    gokhan85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2020
    Şehir
    Pendik/İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR1000RR
    Eğer bunca hataya rağmen (vites değiştirme vs.) muhtemelen arkadaş o viraja motoru tahminen 10-15 derece civarı yatırarak ve oldukça yavaş giriyordur. Motosikletin ilgili virajda, daha hızlı dönemeyeceğinden endişelidir (makine ve lastik teknolojisine güvenmeme). Bu yüzden düşme vs gerçekleşmiyordur fakat korku, endişe gibi kavramlar uzun yaşamanın anahtarlarıdır ; )

    Yukarıda birçok değerli yorum yapılmış. Fakat bir iki not düşmek gerekirse; viraj içinde (Hele ki 40, 45 derece ve üstü yatıldığında) ön, arka farketmez frenlerle oynandığı zaman ön için lowside, arka için highside tehlikesi her zaman vardır. Normalde (pistte) highside çok daha tehlike arz eden bir düşüş tipi olmasına rağmen, şehir içi/şehirler arası yollarda çoğu zaman bariyer bulunduğundan lowside düşüşler de bir o kadar ölümcüldür.

    Bir de bazıları tüm virajı sabit gazla geçmek gerekir demiş ama sanırım sabit hızla demek istemişler. Çünkü motosiklet viraj içine sabit gazla yatırıldığında, lastiğin yere temas eden kısmının çapı, düzde giderken lastiğin temas eden dış çapından daha küçük olacaktır. Bu nedenle virajda yatmanın maksimuma çıktığı viraj ortasından itibaren gaz açmalı ve çıkana kadar gazi sürekli artırıyor olmalıdır. Bunu billi bir şiddetin üstünde yaparsa , hop yine highside.

    Zaten virajda gaz kontrolünü hassas kılan en önemli şey , ön ve arka süspansiyonlara aşırı yük bindirmemek ve kararsızlaşmamasını sağlamaktır.

    Tekrar edeyim bu ve arkadaşların paylaştığı bilgilendirmeler bilinmeden dönülen her virajda ya Allah koruyordur, yada kullanıcı aynı viraja girilebilecek max. hızdan çok daha düşük hızlarda ve yatma açılarında giriyordur (ki iyi yapıyordur, daha geliştireceği yönleri olduğunu farkındadır).


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)