Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

uzun sure calismama sonucu problemler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Arkadaslar motorumuu gecen yaz memlekette brakmistim bu yaz geldim,buyuk bi merakla binmeyi planliyordum.hemen yagini filtresini degistirdim.Gecen yaz giderken akuyu sokememistim aceleden,o yuzden tam sifira dusmus.neyse arabadan elektrik cektik zar zor yaktik,ama su sorunlar ortaya cikti:
    1.yag seviyesi ve benzin seviyesi normal olmasina ragmen lambalari surekli yaniyor.Yag isigi yanip sonuyor bazen
    2.devir saati calismiyor
    3.motor rolantide calisirken devir yukseldiginde km de yukseliyor,sanki gidiyormus gibi
    4.uzun sure calismasina ragmen aku hic sarj olmuyor.kontak verince hic elektrik yok.
    5.motor calisirken farlari actigimda motor stop ediyor

    lutfen yardim....
    RIDE or DIE


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    motorun ne olduğunu yazarsan sanırım daha faydalı yardım alırsın kardeşim

  3. #3
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun ne olduğunu yazarsan sanırım daha faydalı yardım alırsın kardeşim
    pardon
    2001 r6
    RIDE or DIE

  4. #4
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Benelli TnT 250, Hyosung GT250-R
    sağlam bir aküyle deneyip sorunların devam edip etmediğine bakacaksın

  5. #5
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Herşeyden önce akünün yenilenmesi şart. Bir de elektrikçiye götürüp tesisata komple baktır bence. Mazallah kazara komple tesisatı yakma.

  6. #6
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    aküden olabilir mi?
    sonuçta hepsi elektriksel bi arıza gibi görünüyo. yeni bi akü ile sorunun çözülme ihtimali olabilir sanki?

  7. #7
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    valla hadi farlar ve sarj olmama akuden olabilir belki ama devir saati,yag musiri ile ne alakasi var anlayamadim.sigortalari kontrol ettim hepsi saglamdi.Bunun disinda motor iyi calisiyor.uzun sure calistirilmadigindan dolayi bujiler pek iyi calismiyor sadece ama onlarda acilir sanirim.olmazsa degistiricem sorun degil.

  8. #8
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Benelli TnT 250, Hyosung GT250-R
    yok mu hiç tanıdık biri geçici temin edebileceğin?

  9. #9
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok mu hiç tanıdık biri geçici temin edebileceğin?
    yok ama yarin almayi dusunuyorum.aku olmus zaten belli.mecbur yenisini alicam.ama sorunumun cozulecegini sanmiyorum.Ben elektronik devrelerine zarar gelmis olmasindan korkuorum.Motor surekli icerde idi.Yani uzerine kar,yagmur yagma ihtimali yok.
    RIDE or DIE

  10. #10
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok ama yarin almayi dusunuyorum.aku olmus zaten belli.mecbur yenisini alicam.ama sorunumun cozulecegini sanmiyorum.Ben elektronik devrelerine zarar gelmis olmasindan korkuorum.Motor surekli icerde idi.Yani uzerine kar,yagmur yagma ihtimali yok.
    Elektrik tesisatında oksitlenen kısımalr olabilir belki motor 2001 model 12 yaşında. Yeni akü ile bir dene yine olmassa elektrik tesisatını bir kontrol ettirmende fayda var
    Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.

  11. #11
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrik tesisatında oksitlenen kısımalr olabilir belki motor 2001 model 12 yaşında. Yeni akü ile bir dene yine olmassa elektrik tesisatını bir kontrol ettirmende fayda var
    insallah o kadar basit bir sorundur.
    Yeni aku alip denicem sonucu size yazarim.Tesekkurler arkadaslar.
    RIDE or DIE

  12. #12
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Akü tamamen boş olduğu için stabil bir gerilim yok, sadece alternatörün verdiği gerilim konjektörün çalışma prensibi gereği tetikleyerek çalıştığı için set edilen değere ulaşıp kesime giriyor ve hemen tekrar voltaj düştüğü için devreye giriyor sanki kare dalga osilatörü gibi çalışıyor.
    Bu şekilde çalıştırma ECU vs arızalanabilir.

  13. #13
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü tamamen boş olduğu için stabil bir gerilim yok, sadece alternatörün verdiği gerilim konjektörün çalışma prensibi gereği tetikleyerek çalıştığı için set edilen değere ulaşıp kesime giriyor ve hemen tekrar voltaj düştüğü için devreye giriyor sanki kare dalga osilatörü gibi çalışıyor.
    Bu şekilde çalıştırma ECU vs arızalanabilir.
    bi arkadasim demisti ki,motorun calismasi icin gerekli olan gerilim aku de yok ise motoru ittirerek bile yakamazsin.onda da ayni model motor vardi.simdi acaba yeni bi aku mu alsam yada bi aku sarj cihazi alip sarj mi edeyim.Ve bu saydigim problemlerin hepsi akunun tamamen bos olmasindan kaynaklanabilir mi?
    RIDE or DIE

  14. #14
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Benelli TnT 250, Hyosung GT250-R
    ihtiyar emmim mevzuyu açıklamış, yeni akü alınacak
    şarz edilebilir olsaydı çalıştıktan sonra da şarz olurdu

  15. #15
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Bugun yeni bi aku almaya gittim.Benim eski akum 5 amper idi adama dedim 5 lik ver diye o da senin motora en az 7.5 amper lazim dedi.ancak elinde de 4 amper vardi.birkac yere sordum ancak hepsinde 4 amper vardi bi yerde 9 luk buldum ama boyutlari fazla buyuktu.4 luk alsam bi sorun cikar mi acaba?


    ANES MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)