Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Islak Zemin Teker Kayıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Motor kullanmaya yeni başladım acemiyim yani bugün biraz turlayayım dedim yerler kuruydu fakat bir kavşak yerler ıslaktı trafikte vardır ıslak dergen böyle yağmur yeni yağdığında olur ya yerler bayağı kaygandı galiba sürekli dur kalk yapmak zorundaydım trafik nedeniyle her frene basmamda 3-4 cm kaydı tekerler arkada önde 2 frene birlikte bastığımdada açıkçası bu yüksek hızda olsa diyelim frene dokunur dokunmaz kayarmı yada yağışlı havada viraja girerken böyle olursa ben motoru yatırırım Allah korusun.Lastiklerde o kadar iyi değil ama arka lastik sıfır ön lastik dişleri sağlam.Benim merak ettiğim herkesin başına böyle ufak kaymalar geliyormu kaygan zeminde.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motorunda orta kalite bi lastik olanların genelde ıslak yollarda pek sıkıntısı olmaz çok ani ön fren yapmadıkça, ama motorunuzda hala CST lastik varsa fabrika çıkışı olanlar, o lastiklerin kayması gayet normal. Kaliteli bir çift lastik takın böyle kaymayacaktır.

  3. #3
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Arka İRC ön CST lastik ebatlarıda büyük Irc bile alsam ön arka 220 lira metzeller 400 lira takım.İrc Kuru zeminde arka fren çok iyi ama bugün o kaymayı yapınca anladımki ıslak zeminde fazla kullanmamak lazım

  4. #4
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    ıslak-kuru zeminde fren çalışmaları yapmalısın.

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    O ebatlarda Unilli lastik olsa 15 jant falan unilli alın derdim çünkü hem IRC'den daha iyi yol tutuyo hem de aynı para ama unilli'nin o ebatta lastiklerini getirmiyolar.

  6. #6
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    aslında tam arka lastik arayışındayken 5-6 ay önce bir dükkanda unilli vardı ama kimisi irc daha iyi kimi duro daha iyi diyordu bende irc almak için girdim başka dükkandan irc aldım bunu duyunca unillimi alsaydım acaba dedim unillidede vardı yani o zaman

  7. #7

    Üyelik
    10 Mayıs 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Şuanda Yok.
    Islak zemin çoğu motorcunun korkulu rüyasıdır diye biliyorum.Hele hele scooter tarzında bir motor kullanıyorsanız.Küçük lastiğin kayma olasığı daha yüksektir büyük lastiğe göre.Onu hani büyük firmaların adam akıllı lastikleriyle en az seviyeye düşerebilirsiniz.Ama tamamiyen bitiremezsiniz.Ben böyle biliyorum hani firmalarda michelin'in pilot sport lastiği falan biliyorum adam akıllı olan diğer firmalarında güzel lastikleri vardır elbet tabi.
    thepope bunu beğendi.

  8. #8
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    sağlam lastik almadan ıslak zeminde kullanmayı düşünmüyorum motosikleti.
    edim1234xxx bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    10 Mayıs 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Şuanda Yok.
    En doğrusu :D

  10. #10
    hyce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul Kadıköy
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Islak zeminle ilgili bilinmesi gereken birkaç nokta var, aklıma gelenleri özetle anlatayım.

    - Islak zeminde her lastik kayar. MotoGP'de olabilecek en sağlam lastikleri kullanıyorlar yine de kayıyor. Yani kayma riskini sıfıra indiremiyoruz.

    - Yeni lastikler her zeminde kayar. Yeni alınmış bir lastik kullanılmaya başlayana kadar dış etkenlerden korunması için mum gibi bir malzemeyle kaplı durur. Bahsettiğim mumsu kaplama lastiğin hamurundan daha kaygandır. Kullandıkça aşınır, lastiğin kendi malzemesi açığa çıktıkça yol tutuşu artar. Mumun aşınıp lastiğin yola iyi tutunabileceği hale gelmesi için yaklaşık 160 kilometre gerekir (Hyosung GV 250'nin kullanıcı el kitabından) Ayrıca araştırmak isteyenler "yeni lastik rodajı" adı altında araştırabilir.

    - Ön lastiğin kayması arka lastiğin kaymasından daha tehlikelidir. Ön lastik kayarken gidon sağa-sola dönmeye meyillidir, döndüğü taraftan geri çevirip düzeltmek de çok zordur. Dönüp kaldığı anda diğer yöne doğru savrulursunuz. Nasıl olacağını görmek için ABS test videolarını izleyebilirsiniz. Arka teker kayarsa ön tekerle motorun yönü korunarak devrilmekten kurtulunabilir. Yine de arka teker yanlara doğru kayarsa yolu tekrar kavradığı noktada motor zınk diye durup sürücüyü fırlatacaktır. Islak ve kuru zeminlerde panik freni çalışması yapın.

    - Islak yol çizgileri inanılmaz kaygandır. Üzerinde fren yapmaya gerek yok, üzerinden geçerken bile tekeri sağa sola attığını farkedebilirsiniz.

    - Yeni ıslanmış yol uzun süre yağmurda ıslanmış yoldan daha kaygandır. Yol suyu iyice çekmeden (ki çekmez, yüzeydeki tozun kirin iyice sulanmasından bahsediyorum) suyun yüzey gerilimi damlacıkların yola minimum temas halinde kalmasına yol açar, üzerinden geçen tekerle yol arasında adeta bir katman gibi kalır. Saatlerce yağan yağmurda motor kullanmak zorunda kalırsanız aniden bastıran yağmur altında olduğundan daha az kaydığını hissedersiniz.

    - Islak yolda şerit değiştirirken kesik yol çizgilerinin arasından geçerek şeridinizi değiştirin. Yukarıda bahsettim, yol çizgileri ıslakken çok kaygandır.

    - Islak zeminde normalden daha düşük hızlarla kullanın. Virajlarda daha az yatın. Mümkün olduğunca öndeki araçların teker izinden ilerleyin. Gerekirse maddi durumunuzu zorlayıp ıslak zemine uygun lastikler edinin (mesela kışın)

    Ayrıyeten;

    - Naylon oranı yüksek lastikler düşük olanlardan daha uzun süre dayanır, daha serttir, fakat daha çok kayar.

    - Virajın ortasında bir sürprizle karşılaşmak istemiyorsanız viraja girerken görebildiğiniz en uzak noktada durabilecek hızda girin. Özellikle geniş virajlarda, E5'ten köprü yoluna çıkan virajlardaki gibi. Viraja egzosu yere sürtecek kadar yatarak girmek zevklidir, ama yolun ortasında aniden karşılaşacağınız durmuş bir araç veya yağ birikintisi kazaya sebep olur.

    - Lastikler kaydı, motor devrilecek, kurtarmanın çaresi yok. Olabildiğince dengeli düşmeye çalışın. Gidonu bırakacağınız noktayı iyi ayarlayın. Motorla beraber sürüklenmek de istemezsiniz, erken bırakıp yerde kayarken giden motorun arkasından izlemek de

    Deneyimli arkadaşlar yanlışım varsa düzeltir, eksiklerim varsa yazarlarsa sevinirim.
    thepope, ısparta, alisoylu38 ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    hele bir yokuş var ıslak zeminde oradan asla inmem belki bilen vardır ataşehirde fenerbahçe basketbol stadı var oranın yokuşu hem çok eğimli hem virajlı eğer ıslak lık o kavşkataki gibi olsa ya arka tekeri kaydırararak inerdim yada geri dönerdim o derece.

  12. #12
    Frieden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2013
    Şehir
    Zürich
    Motosikleti
    Honda NC700SA
    bukadar gergin olma, bence bu dahada zararli. genelde islak zeminde lastik surekli kaymaz, buz, camur, yag ve benzeri maddeler olmadikca cok tehlikeli bi durum olacagini dusunmuyorum (hatta yagmurda motosiklet kullanmakta ayri bi keyiftir). Tabi lastik durumlarida onemli, yinede temkinli ol ama cesaretini kirma.

  13. #13
    yasinim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2011
    Şehir
    AnKaRa
    Motosikleti
    Daelim Roadwin 250r
    Başlığı görünce aklıma iş adamı ve bı çocuk babası olan bi abimiz geldi. Yolda ıslanan yeri görüp panik yapmış ani frende motorun hakimiyetini kaybetmişti Allah rahmet eylesin. Arkadaşlar yeni yağmur yağmış bir yol üzerinde bulunan tozları tam ememediği için sabun gibi olur bu yollarda ani frenleme yapıldığında haddinden fazla kayar yolun ıslaklığında n çok panik yaptığımızda kaza olasılığı artar ıslak zemin kuruzemine göre%40 daha uzun mesafede araç durur. Buda ıslaak zeminde en az 2 kat daha yawaş ve dikkatli kullanmak gerekkir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)