Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Gidon yükseltme Aparatı ??

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    macar_93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2008
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda CBF 150 x MZ etz 125 (92)
    Bi ilanda gördüm. Ek özelliklerinde gidon yükseltme aparatı varmış.
    Nedir , ne değildir bu ?
    Faydası nedir ?
    Fiyatı nedir ?

    İlan No şu. ( sahibinden ) :101047686


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    daha konforlu yolculuk için eğilmeden , özelliklede uzun yolda faydası olan bir aksesuar..
    Fakat zaten cbf rahat bi motor ,bu motora gerek yok..

  3. #3
    macar_93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2008
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda CBF 150 x MZ etz 125 (92)
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha konforlu yolculuk için eğilmeden , özelliklede uzun yolda faydası olan bir aksesuar..
    Fakat zaten cbf rahat bi motor ,bu motora gerek yok..
    Hocam bu apart dediği şey aktir olarak manuel olarak yüksekliği ayarlanabillyormu ? Arabaların direksiyonu ayarlanıyor ya onun gibi mi ?

  4. #4
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    hayır hocam, bunlar standart ölçülerde satılır.. 3 cm- 3,5cm- 5 cm gibi...
    hangisi sana uyacaksa onu alırsın.. Fakat debriyaj ve fren telide bu yükseliğe çekmeye müsaade etmesi lazım..
    Örneğin illede 5 cm takacağım derseniz, bu kablolarıda uzunları ile değiştirmeniz gerekiyor..

    ---------- Post added at 12:11 ---------- Previous post was at 12:07 ----------

    Örnek bir gidon yükseltici aparat..
    Fiyatları biraz pahalıdır.. 150 TL ile 300 TL arasındadır..
    Resimdeki aparatın fiyatı 245 TL 'dir.. Ayrıca dereceli olanlarıda mevcuttur.. Yani
    yükseldikten sonra , hafif öne doğru gelir..



  5. #5
    macar_93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2008
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda CBF 150 x MZ etz 125 (92)
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayır hocam, bunlar standart ölçülerde satılır.. 3 cm- 3,5cm- 5 cm gibi...
    hangisi sana uyacaksa onu alırsın.. Fakat debriyaj ve fren telide bu yükseliğe çekmeye müsaade etmesi lazım..
    Örneğin illede 5 cm takacağım derseniz, bu kablolarıda uzunları ile değiştirmeniz gerekiyor..

    ---------- Post added at 12:11 ---------- Previous post was at 12:07 ----------

    Örnek bir gidon yükseltici aparat..
    Fiyatları biraz pahalıdır.. 150 TL ile 300 TL arasındadır..
    Resimdeki aparatın fiyatı 245 TL 'dir.. Ayrıca dereceli olanlarıda mevcuttur.. Yani
    yükseldikten sonra , hafif öne doğru gelir..


    http://k1304.hizliresim.com/18/q/mb5jj.png
    Şimdi anladım.O kadar para tutuyorsa cbf için değmez. Çok sağolun çok faydalı oldu =)

  6. #6
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Bunlar enduro motorlar için ,yada safkan naked motorlar için daha mantıklı.. enduroyu ayaktada kullanıyorsun, safken naked le uzun yola çıkıyorsun..
    Motor ve amaç bu değilse aparata ve paraya yazık olur

  7. #7

    Üyelik
    10 Ocak 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2003 Kanuni Seyhan 125
    Alıntı reo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,

    Sayın KILINC, motorun sürüş pozisyonu naked tarzı ile uyumlu seviyede hafif öne eğik oturma gerektirdiğinden dolayı bileklere bir miktar ağırlık biniyor. Uzun süren sürüşlerde de bel üzerindeki yük daha fazla hissediliyor.

    Bilek problemi ilk haftalardan sonra aşılıyor çünkü sürücü bileklerini doğru kullanmayı ve arada bir dinlendirmeyi öğreniyor. Ama bel konusu özellikle yaş ve Kilo ile bağlantılı olarak uzun vadede hep sıkıntı. Bundan 10 yıl önce oturuş pozisyonu daha eğik bir motorum vardı ama hiç sorunum yoktu çünkü gençtim

    Biraz da bizim millet olarak rahatlığa düşkün olmamızın sonucu; Madem gidon yükseltme aparatı var o zaman ben de taktırayım dedim. Yoksa motor gayet rahat.
    Merhabalar. Ben de gidon yükseltme aparatı takmayı düşünüyorum. Her ne kadar motorum "Standart" veya "Yarım-chopper" dedikleri rahat bir oturuş pozisyonuna sahip olsa da, sanırım ileri yaşım, 1.84 boyum, 105 kg ağırlığım ve acemiliğim dolayısıyla çok geçmeden belim ağrımaya başlıyor. İnternette satılmakta olan gidon yükseltme aparatlarını inceliyorum ve sadece 2-3 cm yükselttiklerini görüyorum. Sizlere sormak istediğim, bu kadar az bir yükselme bel ağrısına çözüm oluyor mu? Şöyle en az bir 5 cm yukarı ve 5 cm geriye gelmesi gerekmez mi? Teşekkür ederim.

    (Not: Yukarıdaki alıntı Sayın REO'nun bir mesajıdır, fakat başka bir konu başlığında geçtiğinden alıntılayarak buraya taşımak daha doğru olur diye düşündüm. Umarım bir forum kuralını ihlal etmiyorum, veya bu alıntıyla ilgili kişileri kırmıyorum.)

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX125 & INNOVA125 & CBF150 Cafe Racer & MT-07ABS
    Alıntı seyhan125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. Ben de gidon yükseltme aparatı takmayı düşünüyorum. Her ne kadar motorum "Standart" veya "Yarım-chopper" dedikleri rahat bir oturuş pozisyonuna sahip olsa da, sanırım ileri yaşım, 1.84 boyum, 105 kg ağırlığım ve acemiliğim dolayısıyla çok geçmeden belim ağrımaya başlıyor. İnternette satılmakta olan gidon yükseltme aparatlarını inceliyorum ve sadece 2-3 cm yükselttiklerini görüyorum. Sizlere sormak istediğim, bu kadar az bir yükselme bel ağrısına çözüm oluyor mu? Şöyle en az bir 5 cm yukarı ve 5 cm geriye gelmesi gerekmez mi? Teşekkür ederim.

    (Not: Yukarıdaki alıntı Sayın REO'nun bir mesajıdır, fakat başka bir konu başlığında geçtiğinden alıntılayarak buraya taşımak daha doğru olur diye düşündüm. Umarım bir forum kuralını ihlal etmiyorum, veya bu alıntıyla ilgili kişileri kırmıyorum.)
    Çok eski bir konuyu tekrar hortlatmışsınız

    Öncelikle sorunu yanlış yerde aradığınızı düşünüyorum. Sanıyorum ki sorun oturuş pozisyonunuzda.

    Daha doğru cevaplar verilebilmesi adına motosikletinizin marka/modeli ile motosiklet tecrübenizi de en azından yıl/km bazında belirtirseniz uygun olur

  9. #9

    Üyelik
    10 Ocak 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2003 Kanuni Seyhan 125
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok eski bir konuyu tekrar hortlatmışsınız

    Öncelikle sorunu yanlış yerde aradığınızı düşünüyorum. Sanıyorum ki sorun oturuş pozisyonunuzda.

    Daha doğru cevaplar verilebilmesi adına motosikletinizin marka/modeli ile motosiklet tecrübenizi de en azından yıl/km bazında belirtirseniz uygun olur
    Motorum 2003 model Kanuni Seyhan 125'dir, Suzuki GN 125'in birebir taklidiymiş sanırım. Gençliğimde arkadaşlarımın motorlarında 500 km yapmışımdır, fakat bu 20 yıl önceydi. Son iki aydır da sanırım 1.200 km yaptım. Eğitim almadığım için oturuş pozisyonumun doğru olup olmadığını bilemiyorum. Artçısız sürdüğüm için selenin ortasında oturuyorum, öyle olunca da kollarımı fazla ileri uzatmak zorunda kalıyorum ve belim çukurlaşıyor. Çok önde oturunca tam dik oturuyorum, o zaman belim ve kollarım rahat ediyor, fakat bu sefer de dizlerim fazla kırılıyor ve kollarım gidona çok yaklaşıyor ve rahatsız ediyor. Belki de çıkma bir chopper gidonu taksam daha mı iyi olur diye düşünüyorum. Cevabınıza şimdiden teşekkür ederim.

  10. #10
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX125 & INNOVA125 & CBF150 Cafe Racer & MT-07ABS
    Alıntı seyhan125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorum 2003 model Kanuni Seyhan 125'dir, Suzuki GN 125'in birebir taklidiymiş sanırım. Gençliğimde arkadaşlarımın motorlarında 500 km yapmışımdır, fakat bu 20 yıl önceydi. Son iki aydır da sanırım 1.200 km yaptım. Eğitim almadığım için oturuş pozisyonumun doğru olup olmadığını bilemiyorum. Artçısız sürdüğüm için selenin ortasında oturuyorum, öyle olunca da kollarımı fazla ileri uzatmak zorunda kalıyorum ve belim çukurlaşıyor. Çok önde oturunca tam dik oturuyorum, o zaman belim ve kollarım rahat ediyor, fakat bu sefer de dizlerim fazla kırılıyor ve kollarım gidona çok yaklaşıyor ve rahatsız ediyor. Belki de çıkma bir chopper gidonu taksam daha mı iyi olur diye düşünüyorum. Cevabınıza şimdiden teşekkür ederim.
    Motosikletinizin sınıfı "commuter" olarak adlandırılır. Sanıyorum ki sorununuz oturuş pozisyonunuzda. Sizi sürüşte görmedim ancak tahmin ediyorum ki fazla dik ve önde oturuyorsunuz. Bu da tüm yükün belinize etkimesine neden oluyor, bel ağrısı şikayetinizin temeli bu olabilir. Motosikleti kullanırken selenin arkasına doğru biraz kayın, hafif de olsa öne eğilerek kullanın, elleriniz ile elcikleri sıkarak tutmayın, avucunuzda hafifçe boşluk bırakırcasına gidonu tutun ve motosikleti depoyu bacaklarınız ile fazla abartmadan sıkıştırarak tutun.

    Yeni bir gidon almak için masraf yapmadan önce denemenizi önereceğim basit bir uygulama var. Gidonu tutan 2x2 toplam 4 adet civata olmalı. Bunları gevşetin ve gidonu birkaç cm aşağıya alıp tekrar geri sıkın. Bu gidonu biraz aşağı alacak ve size yaklaştıracak. Bu şekilde bir iki gün deneyin ve ihtiyacınıza göre tekrar aşağı yukarı ayarlayarak bir iki deneme yapın. Büyük ihtimalle sorununuz çözülecek. Problem gidonun oturuş pozisyonunuza göre yüksek oluşu ile seledeki konumunuz gibi duruyor. Diğer bir değişle yükseltme aparatı sorunu arttıracağı gibi boşa masraf olacaktır. Benzer şekilde gidonu değiştirmeye de aslında ihtiyacınız kalmayabilir.

    Gidonu 10 derece kadar aşağı alıp selede bir nebze geri oturun. Sorun düzelmezse burada belirtirseniz tekrar yorum yapabiliriz. Sorun düzelirse de konuyu okuyacak diğer arkadaşlar için durumu belirtmenizde yarar var
    seyhan125 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    10 Ocak 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2003 Kanuni Seyhan 125
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletinizin sınıfı "commuter" olarak adlandırılır. Sanıyorum ki sorununuz oturuş pozisyonunuzda. Sizi sürüşte görmedim ancak tahmin ediyorum ki fazla dik ve önde oturuyorsunuz. Bu da tüm yükün belinize etkimesine neden oluyor, bel ağrısı şikayetinizin temeli bu olabilir. Motosikleti kullanırken selenin arkasına doğru biraz kayın, hafif de olsa öne eğilerek kullanın, elleriniz ile elcikleri sıkarak tutmayın, avucunuzda hafifçe boşluk bırakırcasına gidonu tutun ve motosikleti depoyu bacaklarınız ile fazla abartmadan sıkıştırarak tutun.

    Yeni bir gidon almak için masraf yapmadan önce denemenizi önereceğim basit bir uygulama var. Gidonu tutan 2x2 toplam 4 adet civata olmalı. Bunları gevşetin ve gidonu birkaç cm aşağıya alıp tekrar geri sıkın. Bu gidonu biraz aşağı alacak ve size yaklaştıracak. Bu şekilde bir iki gün deneyin ve ihtiyacınıza göre tekrar aşağı yukarı ayarlayarak bir iki deneme yapın. Büyük ihtimalle sorununuz çözülecek. Problem gidonun oturuş pozisyonunuza göre yüksek oluşu ile seledeki konumunuz gibi duruyor. Diğer bir değişle yükseltme aparatı sorunu arttıracağı gibi boşa masraf olacaktır. Benzer şekilde gidonu değiştirmeye de aslında ihtiyacınız kalmayabilir.

    Gidonu 10 derece kadar aşağı alıp selede bir nebze geri oturun. Sorun düzelmezse burada belirtirseniz tekrar yorum yapabiliriz. Sorun düzelirse de konuyu okuyacak diğer arkadaşlar için durumu belirtmenizde yarar var
    Çok teşekkürler. Tavsiyelerinizi hemen deneyeceğim ve sonuçlarını paylaşacağım.

  12. #12
    melez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    RKS WİNNER 200
    benimde belim ağrıyordu. şu aparat hem biraz öne alıyor hemde yükseltiyor. hemde muadillerine göre çok ucuz. çözümü başka yerde aramayın gidon yakınlaşıp yükselince olay çözülüyor.

    https://urun.n11.com/modifiye-urunler/honda-nc-700-750-s-gidon-yukseltme-aparati-P221341481
    seyhan125 bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    10 Ocak 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2003 Kanuni Seyhan 125
    Alıntı melez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benimde belim ağrıyordu. şu aparat hem biraz öne alıyor hemde yükseltiyor. hemde muadillerine göre çok ucuz. çözümü başka yerde aramayın gidon yakınlaşıp yükselince olay çözülüyor.

    https://urun.n11.com/modifiye-urunler/honda-nc-700-750-s-gidon-yukseltme-aparati-P221341481
    Çok teşekkür ederim. Önce sayın KuralZ'nin tavsiyelerini bir deneyeyim. Olmazsa bu ürünü alırım.

  14. #14

    Üyelik
    10 Ocak 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2003 Kanuni Seyhan 125
    Sayın KuralZ'nin gidonu eğme tavsiyesi kesinlikle işe yarıyor. Yalnız hassas bir ayar, uygun açıyı bir kaç denemeden sonra bulabildim.

    Cevap yazıp tavsiyede bulunanlara teşekkür ederim.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  15. #15
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Hortlamış konunun ruhu huzur buldu :D


    Bajaj Modellerinde Büyük Fırsat
    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)