Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Tel Jant Balans - AkorAyarı ?

    CFMOTO 250 SR
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Motorumda 17" tel jant var. Misal;





    Şimdi bu tarz tekerlere balans ayarı yapılıyor mu, yoksa tel jant olduğu için sadece akord ayarı mı söz konusu. Yoksa "2si de farklı farklı ayarlar, o yüzden 2 sini de yaptıman lazım" mı dersiniz??

    Bir de daha öncesinde tekerlerimin akor yada balans ayarına ihtiyaç duyup duymadığını en sağlıklı şekilde nasıl anlarım ??

    (motor biraz karasız bir sürüş sergiliyor. Ben genel yapısından ve yüksekliğinden dolayı olduğunu düşünüyorum ama yinede tekerleri de bir kontrol ettireyim diyorum)
    #sürenadam


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir & Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Shiver 900
    Balans; hızın arttıkca teker teklemesin ve titremesin diye. Akord ayarı ise simetrisini kaybetmemesi için. Akord ayarını bisikletçiler bile yapıyor. ikisinide yaptırman lazım. Balans ı sadece lastik değişimlerinde yapman yeterli.
    Kawasaki KLV 1000 - Aprilia RSV 1000 - Suzuki Bandit 650 - Hyosung Gt 650 - S&T Gt 650 - Nexus 500 - xEvo 400 - Dominar 400 - xCity 250 - Hyosung GD 250N - Benelli 250 - Scarabeo 200 - Bobcat 150 - RKS Outlook 150 - SymPhony 125

  3. #3
    MBHoro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    V-Strom DL 650
    tahminimce balans ağırlığı eklemek daha kolay olduğu için onu yapıyorlardır. akort ayarı biraz daha uğraş gerektiyor. tekerler sökülecek vs.

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Tel jantta balans ayarına bakılmaz diye biliyorum çünkü jant hopluyor zıplıyor balans makinasında.
    35emre35 bunu beğendi.

  5. #5
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Bunu ben de merak ediyorum.

  6. #6
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Buarada belki işe yararsa diye söyleyim, lastikler tubless yani içlastiksiz.

    Alıntı TanImsIz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balans; hızın arttıkca teker teklemesin ve titremesin diye. Akord ayarı ise simetrisini kaybetmemesi için. Akord ayarını bisikletçiler bile yapıyor. ikisinide yaptırman lazım. Balans ı sadece lastik değişimlerinde yapman yeterli.
    Anladım. Akord ihtiyacı doğduğunda yani simetrisi kaybolduğunda yine hız arttıkça teker teklemesi ve titremesi sıkıntısı oluşuyor mu? Yada virajda karasızlık, hafifi yalpalama gibi durumlar...
    #sürenadam

  7. #7
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 ,BMW R1150RT,CBF 150
    Alıntı TanImsIz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balans; hızın arttıkca teker teklemesin ve titremesin diye. Akord ayarı ise simetrisini kaybetmemesi için. Akord ayarını bisikletçiler bile yapıyor. ikisinide yaptırman lazım. Balans ı sadece lastik değişimlerinde yapman yeterli.
    başka yorum isteme..
    ikisinide yaptırmalısın..

    akort ayarı tekerin yalpalı dönmesini engellemek içindir...

    balans ise ağırlık merkezlerini eşitleyerek belli momentlerde titreme yapmaması,her devirde stabil dönmesini sağlamak içindir...çok hızlanamayan küçük motorlarda hissedemeyebilirsin ama hız arttıkça durumuna göre kontrolünü kaybettirecek bir hal bile alabilir...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buarada belki işe yararsa diye söyleyim, lastikler tubless yani içlastiksiz.



    Anladım. Akord ihtiyacı doğduğunda yani simetrisi kaybolduğunda yine hız arttıkça teker teklemesi ve titremesi sıkıntısı oluşuyor mu? Yada virajda karasızlık, hafifi yalpalama gibi durumlar...
    Jantta yalpa varsa motor yol üzerinde gezinir. Yukarı aşağı akordsuzluk senin motordaki gibi kalın jantlarda pek mümkün değil bence. Lastiklerinde balans olacağını pek sanmıyorum. Olsa da en fazla 120 km hız yapan bir motoru etkileyecek kadar olamaz diye düşünüyorum.

  9. #9
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    başka yorum isteme..
    ikisinide yaptırmalısın..

    akort ayarı tekerin yalpalı dönmesini engellemek içindir...

    balans ise ağırlık merkezlerini eşitleyerek belli momentlerde titreme yapmaması,her devirde stabil dönmesini sağlamak içindir...çok hızlanamayan küçük motorlarda hissedemeyebilirsin ama hız arttıkça durumuna göre kontrolünü kaybettirecek bir hal bile alabilir...
    Söz valla istemiycem, bu son

    100ü görüyorum en fazla, çok nadiren 110u geçiyorum. Zaten balans sıkıntısı olduğunu düşünmüyordum motorda, o yüzden az bile varsa balanssızlık bu hızlarda çok etkilemeyebilir beni.

    Lakin asıl sorum; Kendim, akord ihtiyacı olup olmadığını nasıl anlarım? Akordcuya götrümeden anlayamazsın diyorsanız tamam ama boşu boşuna da götürüp, "dürüst" birisine denk gelerek zaten bozuk olmayan akord ayarımı haybeye yaptırmayayım diyorum Arka tekeri kaldırıp çevirdiğimde arka jantın çok düzgün olmadığını farketmiştim geçen. Sanki yamulmuş gibiydi hafiften, belki simetrisi bozulmuştur dediğiniz gibi.
    #sürenadam

  10. #10
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 ,BMW R1150RT,CBF 150
    arka ve ön tekeri ayrı ayrı kaldır ve çevir..
    lastik için değil jant için söylüyorum..
    jantın lastiğe birleştiği noktaya(tek br noktaya) bak.dönerken sağa sola yukarı aşağı hareket ediyormu yoksa ip gimi dönüyormu??
    sağa sola yukarı aşağı çok fazla bir hareket varsa akort yaptır..
    jant düzgün ama lastik saçmalayarak dönüyorsa janta oturmamış olabilir,balon yapmış olabilir,içerde yama ket yapmış olabilir..ikisi farklı çözülür...
    yav yine bi sürü yazdım iyimi?

    bide şu konumu incele..
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...t-yapalim.html
    Syanur, dockerengin, takendy ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  11. #11
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Eski motosikletim Tel Jantlıydı. Az çekmemiştim. Pek fazla motosiklet jantı akord eden yok. Bisikletçiler de yanaşmıyor fazla. KAdıköy de Buzz motor yapıyor. Lastik başına 100 TL gibi bir para alıyorlar. Eğer söküp götürürseniz 25 lira daha almıyorlardı o zaman.
    Gökhan YAŞDAL

  12. #12
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Ben ankaradayım, burada birilerini bulmak gerekecek.

    Akord yaptırmak için lastikleri çıkartmaya gerek var mı?
    #sürenadam

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben ankaradayım, burada birilerini bulmak gerekecek.

    Akord yaptırmak için lastikleri çıkartmaya gerek var mı?
    Akord için lastikleri çıkarıyolar evet.

  14. #14
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Benim KLX in arka teker akort istiyor BUZZ a bir soralım bakalım 100TL biraz fazlaymış ama.

  15. #15
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Ön çatalların bakımı için ön tekeri sökücem, o arada arkayı da söküp lastikleri de çıkatıp akord yaptırmaya karar verdim. Çünkü arka telleri de tek tek tıklatarak kontrol ettim, gevşeyenler var...

    O sebeple ANKARADA AKORD YAPTIRABİLECEĞİM neresi var acaba ???

  16. #16
    Denizic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung Rx125
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön çatalların bakımı için ön tekeri sökücem, o arada arkayı da söküp lastikleri de çıkatıp akord yaptırmaya karar verdim. Çünkü arka telleri de tek tek tıklatarak kontrol ettim, gevşeyenler var...

    O sebeple ANKARADA AKORD YAPTIRABİLECEĞİM neresi var acaba ???
    Syanur benimkide tel jantli biyer bulursanız birlikte gidelim...

  17. #17
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    şu telli janta balans olurmu benimde aklımı kurcalıyo.
    benim xt nin çn jantı 21 inc den 18 e düşürdüm 20 cm tel aldım sirkeciden konple degiştirdim arkanın tellerinide degiştirdim.jantı cıplak soyup dizerken ciddi anlamda zorlandım ama akort ayarı yaparken sakin kafayla yanımada bi fincan cay aldım tek tek aynı ölcüde telleri sıkarak ve son olarakta yandan ve üstten akort teli degdirerek ayar yaptım şuan mis gibi çok hard kullanıyorum yamulmadı.
    akort ayarı yapmak bişi degil herkez en basit kurbagacıkla ayarı yapabilir ama sorun yukarı aşşa sekmede bunu düzeltmek ciddi anlamda zor.
    ben asla tamirciye gitmem sadece sevdigim abime danışırım ve sanmıyorumki tamirci akort ayarıyla uğraşsın adamlar kolay paraya temiz işe bakıyor.

  18. #18
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Tamam asla tamirciye gitme ama her işin de bir ustası var. Ben akord ustası arıyorum, yani bu işi yapan, eli alışmış, tecrübe etmiş... Yoksa motor tamircisi çok, gitsen "bırak yaparız" derler elbet.

    Benim de uğraşabildiğim şeyler bir yere kadarmış, açıkçası akord ayarıyla uğraşmak istemiyorum, düzgün yapamazsan bir daha da uğraşmaya vaktim zaten yok. Sorun vakit aslında. Bir de lastiği sökmek, takmak, şişirmek felan ne yazıkki şu anda elimdeki alet edevat ile pek mümkün değil.


    @deniz bulursam haber veririm

  19. #19
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    Ankarada balans ayarı yapan bulursanız banada haber edin yav

  20. #20
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    hacı herşeyden önce senin arka teker yere dik basmıyo bile olabilir...arkanda sürerken ben öyle gördüm..ya da sadece bir göz yanılsamasıydı...


    BLUE MOTOR
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)