Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Lastiklerimizi Tubelese Çevirme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Tüm motosiklet sevdalısı arkadaşlara selam.Lastikleri tubelese çevirmeyle ilgili tam anlamıyla bir bigi veren bir açıklama bulamadığımdan konuyu açma gereği buldum, sadece bilgilendirme amaçlıdır tartışma değildir,çoğu arkadaşa faydalı olacağını düşünüyorum...
    Uzun süredir bizim ve diğer forumlarda araştırdım,çoğu kullanıcının özellikle kuryelerin şambrelliyi tubelese çevirdikten sonra memnun kalmayıp tekrar şambrelliye çevirdiğini duydum ve okudum araştırmalarım sırasında edindiğim bilgileri sırasıyla veriyorum.
    (Verdiğim bilgiler sadece tubelese çevrilen lastikler içindir)
    1.Şambrelliyi tubelese çevirdiğimizde en büyük etkenlerden biri JANTın yeni veya hiçbir kusurunun olmaması çünki en ufak hatada hava kaçırıyor makinem arızalandı resim çekemedim bir tubelese çevrilmiş lastik 7-10 içinde iniyordu köpükle kontrol ettim hiçbirşey göremedim yıkadım yatırdım sadece su döktüm ve gördümki saç kalınlığında çok küçük hava kaçakları vardı köpükle yanıltıyor belli olmuyor.

    2.Kesinlikle ağırlıkta büyük etken kendi araştırmalarıma göre özellikle 90+kg. tubelese çevrilen lastiklerde inme, hava kaybı oluyor,özellikle 2 kişi bindiğinde takılan tubelesler ve jant deformasyona uğruyor ve devamlı hava kaçağı oluyor.

    3.Ağırlıkla beraber bozuk yollarda kullanımda JANTlar ve Tubelesleri bozuyor

    4.Sibopların iğnesi ve bağlantı yerlerinden olan kaçaklar.

    Saydıklarım hava kaçırmadaki en büyük etkenler peki çözümler nedir kısaca onlarıda anlaşılır bir şekilde yazalım.

    Kendim 7 sene kullandığım scooterde sadece 1 kez lastik patladı çivi girmişti,scooterlerde kalın lastik olduğundan %100 uyumlu,fakat vitesli modellerde 250cc ye kadar lastikler incedir bu sebeple ağırlık ve bozuk yollar ki bazı arkadaşlar 125cc lik bir motora ben 90kg artçım 110kg biniyoruz diyor motor zaten 100kg 200kg binince tubelese çevrilen lastikler ne olur?binmeyeceklermi binecekler ama şambrelli olana.
    En büyük çözüm JANT sıfır olmalı sıfır değilse komple sökülüp iç kısmı temizlenecek hasarlı yerler deforme olmayacak macun vb.maddelerle kapatılacak (JANTın iç kısmı kesinlikle su görmesin oksitlenme oluyor) ve bir süngere az yağ sökücü sıkıp sadece bir film tabakası olacak şekilde JANTın iç kısmına süreceğiz(oksitlenmeyi önlemek için) çok önemli süngere çok az sıkıp çok ince bir şekilde süreceğiz ve tubelesi takacağız.
    Tubelese çevrilen motorlara benim tavsiyem 2 kişi binmeyin.

    Son olarak tubelese çevrilen bir motorda en iyi performans ideal Kg 65-70 Kg dır,kendim yeni bir motor aldım ve lastikleri tubelese çevirdim, eski lastikleri söktüğümde yeni olmasına rağmen JANTlarda çok küçük oksitlenmeler başlamıştı, temizleyip yağ sökücü sürdüm taktım, Mart 20si şişirdim bu gün Nisan 9 lastiklerim halen inmedi umarım yardımcı olabilmişimdir sağlıcakla kalınız...
    gezenbilir bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    Çok teşekkürler bu güzel bilgiler için.
    Şahsi araştırmalarımda sizin paylaştığınız bilgileri destekler nitelikte.
    Eğer artçı ile biniliyorsa sonradan tubeless'a çevrilen jantlarla kullanım pek sağlıklı değil.

    Peki benim sormak istediğim şu.. Tubeless olarak satılan tüm lastikler iç lastikle kullanılabiliyor mu?
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  3. #3
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı NoVaRiX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkürler bu güzel bilgiler için.
    Şahsi araştırmalarımda sizin paylaştığınız bilgileri destekler nitelikte.
    Eğer artçı ile biniliyorsa sonradan tubeless'a çevrilen jantlarla kullanım pek sağlıklı değil.

    Peki benim sormak istediğim şu.. Tubeless olarak satılan tüm lastikler iç lastikle kullanılabiliyor mu?
    yazıyı okumadan cevaplim hemen tüm lastiklere iç lastik uygulanır.şimdi izn verirseniz yazıyı okuyacağım

  4. #4

    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Alıntı NoVaRiX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkürler bu güzel bilgiler için.
    Şahsi araştırmalarımda sizin paylaştığınız bilgileri destekler nitelikte.
    Eğer artçı ile biniliyorsa sonradan tubeless'a çevrilen jantlarla kullanım pek sağlıklı değil.

    Peki benim sormak istediğim şu.. Tubeless olarak satılan tüm lastikler iç lastikle kullanılabiliyor mu?
    Erol arkadaşım gerekli cevabı vermiş,fakat tubelese iç lastik ayrıca bir konu...

  5. #5
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    Alıntı gezginmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Erol arkadaşım gerekli cevabı vermiş,fakat tubelese iç lastik ayrıca bir konu...
    Tubetype lastik bulmak oldukça zor. Onun için sormuştum Adil abi.
    Hani normal Michelin Pilot Sporty'leri iç lastikli olarak bizim jantlara uygulayabilirmiyiz diye..
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  6. #6
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    çok güzel bir gözlem teşekkürler
    ama benim çeviripte gözlemlerimi yazayım tam olsun tubalees uyumlu cant var içinde lastiğin oturması için set var bunlarda problem olmuyor Adil arkaşın dediği gibi cant bozuksa problem oluyor tubalees uyumlu olmayan cantlarda bunlarda iç kısımda set yok hava azalınca lastik birden iniyor ve problem yaşanabilyor(ilk lastiğimde problem yaşadım ikinci lastiğimde problem yok aynı cant aynı marka lastik) cantım tubalees uyumlu değil iki kişide binsek birşey olmuyor tubaleeslerde cant genişliğiyle lastik genişliği büyük etken birbirine uyumlu olmalı

  7. #7

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Patlamayı tamir eden koruyucu spreyler var, aslında otomobiller için ama bu durumlarda bizim için de hayat kurtarıcı olur diye düşünüyorum. Önümüzdeki günlerde lastiği tubeless yapıp bir de köpük sıktıracağım.

  8. #8
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    85+55+20 kg uzun yol biniyorum. 3 ayda bir lastikleri kontrol ediyorum. 3 ayda 5 ps kadar eksiliyor. Bu bana göre normal. 11 yıl tel cantlı şamriyelli lastik kullanmış biri olarak tubless daha iyi. Şamriyelli lastik daha sık kontrol istiyor. Ayda 10-15 ps düşùyor havası. İç lastik olur olmaz yerde kırkılabiliyor. Yukarıda yazılan sorunlardan hiçbirini yaşamadım. Dağa taşa da vuruyorum motoru. Wolf sayfasındaki arkadaşlar iyi bilir. Bana göre tubless in, tuble type out

  9. #9
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    2 yıldır tubless kullanıyorum orjinali iç lastikliydi fakat jantın içinde iç lastiksizde kullanılması için ayrı bir kırım bulunuyor benzinlikteki pompaların janta sığmaması konusunda sorun yaşamadım her hani bir sorun yaşamadım

  10. #10

    Üyelik
    30 Mart 2011
    Motosikleti
    yamaha cryptone
    Böyle bir sorun olduğunu bilmiyordum. Modenas gt 135 de millet tubelese çevirip duruyor. Yamaha crypton için de bunu yapıyorlar. Çelik jant olunca bir sibop değişimi ile kolaylıkla tubeles olur deniliyor. Modenas servise de sordum "çok basit istediğin zaman gel hemen yapalım" dediler.

    Acaba sorun çıkan motor jantlarıyla ilgili bilgisi olan var mı şimdi kafam karıştı biraz...

    ---------- Post added at 19:20 ---------- Previous post was at 19:18 ----------

    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 yıldır tubless kullanıyorum orjinali iç lastikliydi fakat jantın içinde iç lastiksizde kullanılması için ayrı bir kırım bulunuyor benzinlikteki pompaların janta sığmaması konusunda sorun yaşamadım her hani bir sorun yaşamadım
    Hangi motor sizinkisi acaba?

  11. #11

    Üyelik
    08 Mayıs 2013
    Süpersin abi emeğe saygı bilgiler için tşk


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)