Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Yumuşak Vites geçişi hk.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Cevabını belki almışsındır, tam okumadım bütün yorumları ama 2,5 sene hyosung kullanan ve çevremde de bir sürü hyosung kullanıcısı tanımış biri olarak açıkça söyleyebilirim ki gayet normal.
    Özellikle hızın biraz fazlaysa ve düşük viteslere geçmek istiyorsan korka korka vites atıyorsun.
    Çaaat çuuut sesler geliyor.
    Castrolünden motulüne bir sürü yağ kullandım ancak hiç birisinde o ses değişmedi.
    Herhangi bir sorun çıkarmıyor ama sesi kesemiyorsun.
    Boşuna ustalara motorun orasını burasını kurcalattırma derim.
    Ben 30.000 km den fazla o şekilde kullandım
    Motosikletli Kaplumbağa...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    Alıntı agilty adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayda 2-3 bin i geciyorsak hangi yag i kullanicaz ?
    5100 veya 7100 kullanabilirsin.

  3. #23
    zonta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT 250RR
    Alıntı agilty adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben o sesin hastasiyim iste

    ---------- Post added at 06:16 ---------- Previous post was at 06:13 ----------



    Ayda 2-3 bin i geciyorsak hangi yag i kullanicaz ?
    motul 300v pahallı bir yag.zaten 2bin kmde degiştrmen gerekir. çok km yapıyorsan masraflı olur.
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE

  4. #24
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    yanlış hatırlamıyorsam motosiklrtlerde kara düzen şanzıman var bu sebeple o sesi yapıyor ve me yapsan tamamen kesemezsin

  5. #25
    leon99 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2011
    Motosikleti
    Gt250R-İnazuma-Mt25-Fazer8
    Arkadaşlar bir şey danışmak istiyorum, bu aralar sürekli vites geçişlerinde denemeler yapıyorum. Geçişlerdeki sertliği engellemek için durduktan sonra vitesi indiriyorum bir ses gelmiyor rahatsız edici, peki bunun motosiklete bir zararı var mıdır? Anlatmak istediğim 4. vitese debriyaja basıyorum kırmızı ışıkta durduğumda vitesi indiyorum tek tek.

  6. #26
    ugurcan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GSX-R 600
    Motora bir zararı olmaz... Ancak frenleme mesafen uzar (motor freni kullanmadığın için)... Ayrıca 1. vitese geçirememe ihtimalin de var, motoru biraz ileri-geri hareket ettirmen gerekebilir (artçın varsa dengeni gereksiz yere bozar). Bu sese fazla kulak asma bence vites düştüğünde devir artışından dolayı ses gelmesi normal...

  7. #27
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    Alıntı leon99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bir şey danışmak istiyorum, bu aralar sürekli vites geçişlerinde denemeler yapıyorum. Geçişlerdeki sertliği engellemek için durduktan sonra vitesi indiriyorum bir ses gelmiyor rahatsız edici, peki bunun motosiklete bir zararı var mıdır? Anlatmak istediğim 4. vitese debriyaja basıyorum kırmızı ışıkta durduğumda vitesi indiyorum tek tek.
    durduktan sonra vites değiştirmenin sakıncası yok. ancak yüksek viteste durağan hale geldikten sonra her durumda vitesi birinci vitese kadar düşüremeyebilirsin. misal 4, 3,2 diye rahatça inerken 1. vitese atarken takıla bilir. böyle bir durum yaşamıyorum diyorsan ki diyorsun gibi sorun yok demektir. hareket halindeyken şanzımanından gelen sesler, vites pedalındaki zorlanmalar uygun devirde vites değiştirmemekten kaynaklanıyor. kullandığın motosiklet için en uygun vites yükseltme devri 7000, en uygun vites düşürme devri 4000 civarındadır. 4000'nin çok üzerinde ve altında vites değiştiriken bahsettiğin zorlanmayı yaşablirsin. çünkü motorun devri senin geçmeyi düşündüğün vitesin devir aralığından farklı değerde demektir. ben motul 5100 serisi veya üzeri yağ kullanıyorum. 7000 devir ve 4000 devirde yaptığım vites geçişlerinde vitesi değiştirdiğimi gerek pedalda ses olarak, gerekse motorun gidişinde yük olarak hissetmiyorum. tabir yerinde ise lokum gibi geçiyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:47 ----------

    Alıntı ugurcan88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motora bir zararı olmaz... Ancak frenleme mesafen uzar (motor freni kullanmadığın için)... Ayrıca 1. vitese geçirememe ihtimalin de var, motoru biraz ileri-geri hareket ettirmen gerekebilir (artçın varsa dengeni gereksiz yere bozar). Bu sese fazla kulak asma bence vites düştüğünde devir artışından dolayı ses gelmesi normal...
    bu konuda keith amcanın görüşünü savunacağım : ) motorla fren yapılmaz. bu tamamen zaman ve konsantrasyon kaybı demektir. vitesi gereğinden fazla düşürürsen arka tekerleği kilitlersin, kurtarmak için tekrar debriyaja basman gerekir. ayrıca 250 cc ve altındaki hacme sahip motosikletler için özellikle egzantrik zincirine çok fazla yük binmesi anlamına gelir.

    etkin frenleme için sadece ön ve arka fren doğru oranlama ile artan basınç uygulanarak yapılır. ekstra olarak sadece debriyaja basmak bile (vites düşürmesek dahi) fren mesafesi ve durma anına kadar motosikletin rotasındaki kararlılığını bozacaktır. özellikle ani ve panik frenleme durumlarında debriyajı kullanmak bile işleri karıştırıyor.

  8. #28
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    Duyduğum, bildiğim, Hyo'larda genel bir olay bu sesli çalışan şanzıman. Çok takılınacak bir mevzu değil. Azaltmak için birşeyler yapılabilir tabii ki, yukarıdaki arkadaşların dediği gibi.
    Ancak ekleyebileceğim tek şey, Castrol kendisini şanzımanda hissettiriyor gerçekten.
    Son 500 km'dir Mobil 1 yerine Castrol yarı sentetik koydum. Motul yada Ipone koyacaktım da 1000 km yapıcam zaten idare etsin gerek yok diyip Castrol koydum.
    Gidiş sesi aynı da, vites biraz hoyratlaştı. Durduğun yerde boş arıyorsun, boştayken bire geçmek için ileri geri hareketler vs.
    Güzel bir yağ koyup dene bir de. Yarı sentetik Motul 5100 ya da tam sentetik 7100.

    Heh bir de şu Apache kadar güzel şanzımanı olan 150cc var mı ya


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)