Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Rodaj Döneminde Motor Yağı Seçimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Selamlar arkadaşlar forumda aradım bulamadım bence önemli bir konu çoğu arkadaşa faydalı olacağını düşünerek açtım.Yeni aldığımız 0 vitesli ve otomatik motorlarımızda ne tip ve çeşit motor yağı kullanmalıyız.Rodaj döneminde ben orta seviye mineral yağ(şu anki motorum vitesli) kullanıyorum kesinlikle sentetik yağ kullanmayınız bilenler biliyor fakat sebebini yinede yazalım sentetik yağların motor içindeki parçalara yapışma özelliği vardır konumuzu saptırmamak için kısa yazıp rodaj olayına girmiyorum konumuz rodajdaki yağ seçimi ve kullanımı,kısaca rodajdaki motorda sentetik yağ kullanımı sekmanlarla silindirin uyuşmasını engeller sebep yağın yapışıp bir film tabakası oluşturması.Sakın mineral yağda yapışma olmaz diye gazı köklemeyin çünki mineral yağlarda belli bir ısıdan sonra yapışır mineral yagı motora hararet yaptırmadan kullanmalıyız yoksa sonuç yine sentetik yağdaki gibi olur.Rodaj yağını ilk yağdaki çapakları yok etmek için ben 200-250 km de değişirim yine orta seviye mineral yağ koyarım.Şimdi çoğu arkadaş 250 km de yağmı değişir diyecek isteyen istediği km de değişir (40 bin km deki eski motorum inmedi şu an 5. motorum) 250 km de yağda çapaklar oluşuyor motorun sağlığı için değişirim sebep bu,daha sonra 500km de yine mineral yağ koyarım ve 1000 km de sentetik yağı koyarım yorumlarınızı bekliyorum sağlıcakla kalınız.


    Moderatör arkadaşlar konuyu yanlış yere açtıysam kusura bakmayınız...
    gezenbilir bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Yağın yapışması kötü bişey değil ki, ayrıca madeni yağ rafine işleminde yağ içinde balmumu kalıntıları kalıyor asıl zarar verirse madeni yağdaki balmumu motora zarar verir. Sentetik yağ alacak parası olan her zaman sentetik yağ kullansın hiç bi zararı olmaz.
    Mikuni bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağın yapışması kötü bişey değil ki, ayrıca madeni yağ rafine işleminde yağ içinde balmumu kalıntıları kalıyor asıl zarar verirse madeni yağdaki balmumu motora zarar verir. Sentetik yağ alacak parası olan her zaman sentetik yağ kullansın hiç bi zararı olmaz.
    sentetik yağ tabiki en iyisi ama 0 motorda motor açıldıktan sonra.Rodaj döneminde sentetik kullanmamamızın sebebebi kalite yağ basit şekilde sentetik yağ parçalara yapışarak koruyucu bir tabaka oluşturur ve sekman silindirin uyuşmasını engeller ve isteyen rodajda istediği yağı kullanabilir amacımız bilgi paylaşımı sağlıcakla kalınız.

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı gezginmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sentetik yağ tabiki en iyisi ama 0 motorda motor açıldıktan sonra.Rodaj döneminde sentetik kullanmamamızın sebebebi kalite yağ basit şekilde sentetik yağ parçalara yapışarak koruyucu bir tabaka oluşturur ve sekman silindirin uyuşmasını engeller ve isteyen rodajda istediği yağı kullanabilir amacımız bilgi paylaşımı sağlıcakla kalınız.
    Yağın amacı zaten koruyucu tabaka oluşturmak, madeni yağ da sentetik yağ da bunu yapıyor, sadece sentetik yağlar yüksek devirde ve yüksek sıcaklıkta çalışan motorlarda daha iyi koruma sağlıyor.

  5. #5
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    2 nizde doğru diyorsunuzda
    rodajda mineral yağ kullanımı parçaların aşınmasını daha sağlıklı yaptığı için tercih ediliyor
    rodajdan sonra sentetik yağda aşınmayı engellemek için.

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 nizde doğru diyorsunuzda
    rodajda mineral yağ kullanımı parçaların aşınmasını daha sağlıklı yaptığı için tercih ediliyor
    rodajdan sonra sentetik yağda aşınmayı engellemek için.
    Bence sıradan motosikletlerin fabrikasında motora olabilecek en kalitesiz en ucuz yağı koyuyorlar tek sebebi bu. Arabalarda yok böyle ilk yağı madeni olacak meselesi, yada örneğin bmw'nin motosikletlerine fabrikasında madeni yağ koyacağını hiç sanmıyorum.

  7. #7
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    bizim motorun kutusuna çinli kardeşlerimiz rodaj yağı koyuyor abi.
    motorun toplandığında senin motorunada koymuşlardır.
    valla ben rodaj modaj anlamam bulabildiğim en ucuz yağı koyuyorum.
    2000 dede değişiyorum.
    araba bile 10.000km de 75tllik yağ değişiyor.
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  8. #8
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    Rodajın amacı zaten parçaların birbirine alışması, çapakların atılması yani bir anlamda piston ve segmanların aşınmasıdır.
    Dolayısıyla rodaj yağları bilinçli olarak kalitesiz yağdan ve normal hacme göre düşük olarak konulur.
    Böylece aşınma daha sağlıklı olur.

    Rodaj sonrası ise kullanılabilecek en kaliteli yağı kullanmak akıllıcadır. Çünkü artık aşınma safhasını geçmiş, parçaların aşınmaması için uğraşıyor oluruz.
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  9. #9

    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizim motorun kutusuna çinli kardeşlerimiz rodaj yağı koyuyor abi.
    motorun toplandığında senin motorunada koymuşlardır.
    valla ben rodaj modaj anlamam bulabildiğim en ucuz yağı koyuyorum.
    2000 dede değişiyorum.
    araba bile 10.000km de 75tllik yağ değişiyor.
    Tahsin motor açılıncaya kadar mineral yağ(zaten ucuz) kullanıyoruz motor açıldıktan sonra motorun ömrünü ve ferformansını arttırmak için tercihen sentetik istediğimiz marka yağ...

  10. #10
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Kullanım kılavuzlarıda " Ben ki senin hata yapmana fırsat vermemek için 1000 km dokunmaman üzere motor sağlığına en uygun yağı kullandım" buyurur

    Markaların herşeye abartarak yaklaştıklarını, herşeyi pamuk ipliğine bağlıymış gibi hassas düşündüklerini varsayarsak... önerdikleri zaten en en en... iyi ihtimaldir, daha fazla abartmak gereksiz bence.

    Kılavuza harfien uyuyorsan zaten bil ki motosikletine en iyi davranan sensin
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  11. #11
    serdar37100 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    Arkadaşlar bende rodaj dayım cbf 150 ile ama benim kitapçık da 1000 km sonra yağ değişimi diyor servisimde aynısını söyledi 500 km de ister mi dedim gerek yok 1000 km ye kadar 60 70 geçme sıkıştırma motoru sorun olmaz dedi ben yanlışmı yapıyorum anlayamadım 250 500 km lerden hahsediyor yoksa arkadaşlar evhamlandıklarındanmı böyle düşünüyor anlayamadım ben 1000 km ye kadar değiştirmeyi düşünmüyorum işin gerçeği banada yazarsanız sevinirim

  12. #12

    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanım kılavuzlarıda " Ben ki senin hata yapmana fırsat vermemek için 1000 km dokunmaman üzere motor sağlığına en uygun yağı kullandım" buyurur

    Markaların herşeye abartarak yaklaştıklarını, herşeyi pamuk ipliğine bağlıymış gibi hassas düşündüklerini varsayarsak... önerdikleri zaten en en en... iyi ihtimaldir, daha fazla abartmak gereksiz bence.

    Kılavuza harfien uyuyorsan zaten bil ki motosikletine en iyi davranan sensin
    Kılavuzdakiler mantıklı gelirse uygularım gelmezse uygulamam...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:38 ----------

    Alıntı serdar37100 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bende rodaj dayım cbf 150 ile ama benim kitapçık da 1000 km sonra yağ değişimi diyor servisimde aynısını söyledi 500 km de ister mi dedim gerek yok 1000 km ye kadar 60 70 geçme sıkıştırma motoru sorun olmaz dedi ben yanlışmı yapıyorum anlayamadım 250 500 km lerden hahsediyor yoksa arkadaşlar evhamlandıklarındanmı böyle düşünüyor anlayamadım ben 1000 km ye kadar değiştirmeyi düşünmüyorum işin gerçeği banada yazarsanız sevinirim
    Baştan itibaren okursanız bütün cevapları alırsınız,artık istediğin km de değiştirmek size kalmış...

  13. #13
    utkan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    35 İzmir / 07 Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    abi ellerine sağlık çok iyi anlatmışsın

  14. #14

    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Alıntı utkan35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi ellerine sağlık çok iyi anlatmışsın
    Teşekkür ederim.

  15. #15

    Üyelik
    25 Mart 2013
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağın yapışması kötü bişey değil ki, ayrıca madeni yağ rafine işleminde yağ içinde balmumu kalıntıları kalıyor asıl zarar verirse madeni yağdaki balmumu motora zarar verir. Sentetik yağ alacak parası olan her zaman sentetik yağ kullansın hiç bi zararı olmaz.
    Lütfen bilmediğin bir konuda bu kadar kesin konuşma.

    "Yağın yapışması" olarak ifade edilen ve aslen sentetik yağın yüzeylerde bir tabaka bırakması olan özellik, rodajda KESİNLİKLE istenmeyen bir durumdur.
    Rodajın en önemli kısmı piston segmanlarının silindir yüzeyine oturmasıdır. Bu işlem için hem segmanın, hem de silindir yüzeyinin mikron mertebesinde aşınması gerekmektedir. (Bu işlem ilk 10-15 km içinde olur, mutlaka vakum altında yapılması gerekir).
    Bu aşamada en ideali yağ değiştirmektir.
    Ardından yine en fazla 300 Km aralıklar ile tekrar yağ değişir, ve MUTLAKA sentetik olmayan, mineral yağ kullanılır.

    1000 kilometrelik bir rodaj süresi sonunda yağ tekrar boşaltılır, arzu edilirse sentetik yağ ile devam edilir.

    Ancak, motosiklet hava soğutmalı ise, her 800-1000 kilometrede bir yağ değiştirilmelidir.

    Rodajda sentetik yağ kullanırsan sonrasında eşşek ölüsü gibi performans alırsın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:54 ----------

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence sıradan motosikletlerin fabrikasında motora olabilecek en kalitesiz en ucuz yağı koyuyorlar tek sebebi bu. Arabalarda yok böyle ilk yağı madeni olacak meselesi, yada örneğin bmw'nin motosikletlerine fabrikasında madeni yağ koyacağını hiç sanmıyorum.
    Asıl otomobil motorlarında var bu madeni yağ meselesi.
    Hem biliyormuş gibi kesin ve net konuşuyorsun, hem işkembeden sallıyorsun, hem de lafını "hiç sanmıyorum" gibi muallak bir ifade ile bitiriyorsun.

    5 tane ASE sertifikam, 14 tane Carquest advanced diagnostics sertifikam var. Kaç motor yaptığımı unuttum bu güne kadar.
    Bu sertifikalara ve yaklaşık 30 senelik tecrübeme dayanarak yazıyorum.
    Sen neye dayanarak yazıyorsun?

    Adam ilk mesajda efendi gibi anlatmı, yol göstermiş. Cahil ukalalığı yapmanın alemi yok.
    YILDIRIMBORA, karaku$ ve Asper bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bu 250 km'de yağ değiştirme işi forumda moda oldu. Geçen bir arkadaş sürekli 250 km'de bir yağ değiştirdiğini yazmış. İsraftan başka birşey değil üstelik çevreye de zarar. Yağ değişimleri için motosikletin kullanma kılavuzunda ne yazarsa onu uygulayın. Rodaj döneminde benim önceki motorum Kymco ilk yağ değişimi için 300 km'de çağırırdı, şimdiki Lifan ilk değişim için 400 km'de çağırıyor. Rodaj dönemine uygun şekilde kullanırsanız bu yeterli olacaktır. Rodajdan sonra da numarası uygun olduktan sonra sentetik veya yarı sentetik yağ kullananabilirsiniz. Ben şu anda Motul 5100 yarı sentetik kullanıyorum ve motosikletim yüksek performanslı bir motor olmadığından yeterli olduğunu düşünüyorum.

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı HG834 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lütfen bilmediğin bir konuda bu kadar kesin konuşma.

    "Yağın yapışması" olarak ifade edilen ve aslen sentetik yağın yüzeylerde bir tabaka bırakması olan özellik, rodajda KESİNLİKLE istenmeyen bir durumdur.
    Rodajın en önemli kısmı piston segmanlarının silindir yüzeyine oturmasıdır. Bu işlem için hem segmanın, hem de silindir yüzeyinin mikron mertebesinde aşınması gerekmektedir. (Bu işlem ilk 10-15 km içinde olur, mutlaka vakum altında yapılması gerekir).
    Bu aşamada en ideali yağ değiştirmektir.
    Ardından yine en fazla 300 Km aralıklar ile tekrar yağ değişir, ve MUTLAKA sentetik olmayan, mineral yağ kullanılır.

    1000 kilometrelik bir rodaj süresi sonunda yağ tekrar boşaltılır, arzu edilirse sentetik yağ ile devam edilir.

    Ancak, motosiklet hava soğutmalı ise, her 800-1000 kilometrede bir yağ değiştirilmelidir.

    Rodajda sentetik yağ kullanırsan sonrasında eşşek ölüsü gibi performans alırsın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:54 ----------



    Asıl otomobil motorlarında var bu madeni yağ meselesi.
    Hem biliyormuş gibi kesin ve net konuşuyorsun, hem işkembeden sallıyorsun, hem de lafını "hiç sanmıyorum" gibi muallak bir ifade ile bitiriyorsun.

    5 tane ASE sertifikam, 14 tane Carquest advanced diagnostics sertifikam var. Kaç motor yaptığımı unuttum bu güne kadar.
    Bu sertifikalara ve yaklaşık 30 senelik tecrübeme dayanarak yazıyorum.
    Sen neye dayanarak yazıyorsun?

    Adam ilk mesajda efendi gibi anlatmı, yol göstermiş. Cahil ukalalığı yapmanın alemi yok.
    0km arabaların bile 10-15 bin km ilk bakım süresi var sence madeni yağ kullansalar yağ o kadar dayanır mı ?

  18. #18
    muhendisane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Çok faydalı bir konu olmuş. Tam da motorun silindir-piston-sekman, üst kapak, vites hilali, debriyaj, kavrama parçalarını değiştirmişken bu önemli bilgiler çok işime yarayacak.

    Bu arada, orta kalite mineral yağa piyasadan bir örnek verebilir misiniz? Marka ve yağ kalınlığını da belirtirsiniz.

    Acaba rodajda, daha iyi yağlama(ince noktalara ulaşması) yapması ve kolay boşaltılmasından dolayı ince yağ(5w30 gibi) kullanılması uygun olur mu?

    Şu an elimde yarı-sententik Castrol Power1 4T 10W40 marka yağ var. Yarı sentetik de olsa kullanmak sakıncalı olur mu?



    ---------- Post added at 08:38 ---------- Previous post was at 08:11 ----------

    Alıntı HG834 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lütfen bilmediğin bir konuda bu kadar kesin konuşma.

    "Yağın yapışması" olarak ifade edilen ve aslen sentetik yağın yüzeylerde bir tabaka bırakması olan özellik, rodajda KESİNLİKLE istenmeyen bir durumdur.
    Rodajın en önemli kısmı piston segmanlarının silindir yüzeyine oturmasıdır. Bu işlem için hem segmanın, hem de silindir yüzeyinin mikron mertebesinde aşınması gerekmektedir. (Bu işlem ilk 10-15 km içinde olur, mutlaka vakum altında yapılması gerekir).
    Bu aşamada en ideali yağ değiştirmektir.
    Ardından yine en fazla 300 Km aralıklar ile tekrar yağ değişir, ve MUTLAKA sentetik olmayan, mineral yağ kullanılır.

    1000 kilometrelik bir rodaj süresi sonunda yağ tekrar boşaltılır, arzu edilirse sentetik yağ ile devam edilir.

    Ancak, motosiklet hava soğutmalı ise, her 800-1000 kilometrede bir yağ değiştirilmelidir.

    Rodajda sentetik yağ kullanırsan sonrasında eşşek ölüsü gibi performans alırsın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:54 ----------



    Asıl otomobil motorlarında var bu madeni yağ meselesi.
    Hem biliyormuş gibi kesin ve net konuşuyorsun, hem işkembeden sallıyorsun, hem de lafını "hiç sanmıyorum" gibi muallak bir ifade ile bitiriyorsun.

    5 tane ASE sertifikam, 14 tane Carquest advanced diagnostics sertifikam var. Kaç motor yaptığımı unuttum bu güne kadar.
    Bu sertifikalara ve yaklaşık 30 senelik tecrübeme dayanarak yazıyorum.
    Sen neye dayanarak yazıyorsun?

    Adam ilk mesajda efendi gibi anlatmı, yol göstermiş. Cahil ukalalığı yapmanın alemi yok.
    Yukarıdaki soruma siz de cevap verebilirseniz memnun olurum.

  19. #19

    Üyelik
    25 Mart 2013
    Aslında rodaj için en ideali "single weight" yağ kullanmaktır. 30wt en iyi sonucu verir. Türkiye'de 30 numara diye satılıyor.
    Ben aradığımda sentetik olmayan, yani mineral yağ olarak sadece 10w40 bulabilmiştim.

  20. #20
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    arkadaşlar bu rodajda mineral yağ kullanılıra gösterebileceğiniz bir kaynak (araştırma, makale vs) var mıdır? yoksa sadece tecrübelere mi dayanıyor?
    Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
    https://www.facebook.com/BoutiqueMoto


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)