Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

CBR 600 F Hangi devirlerde kullanılmalı yardımm

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Efnacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Çekmeköy
    Motosikleti
    Cbr 600 F
    s.a arkadaşlar bu gün 2007 çıkışlı 2006 600f aldım 31000 de temiz bir motor herhangi sıkıntısı vs yok. egzantrik zinciri ve gergisi dışında onlarda değişecek dedi usta işçilikle 500 tutar dedi uygunmu sizce. onun dışında soruma gelecek olursak şehir içinde trafikte vs 30 ila 70 km hızlarda kullanıyorum mesela bu hız aralıklarında hangi viteste hangi devirde kullanmalıyım sizce mesela birinci viteste 5-6 bin devirde yanlş hatrlamıorsam 35-50 km arası hız yapıyor 5-6 bin deviri geçince 2 ye atıyorum 60-75 yapıor 2. viteste 5-6 bin devirlerde bu devirlerde bu hızlarda sürmem normalmi. birde motorla 150 den yukarı cıkmayı düşünmüyorum hızı seven biri değilim sabit hızla 100-120 km arası hangi viteste hangi devirde gitmem en iyisi olur bilgilendirirseniz sevinirim. sanırsam bu devirlerde kullanmak yakıt tüketiminide azaltır diye tahmin ediyorum şimdiden teşekkürler.. birde egzantrik zinciri cogu 600f de 5-6 bin devir arası ses yapıoms benmkide öyle 5-6 bin devir arasında hafif bi zırıltı yapıyor düzeliyor bunu ses yaptıgı anda değiştirmekmi lazm yoksa büyük sorun olmazmı
    cbf150 - 35.000 km, cbr 250r 9.000 km, Cbr 600f 35 km ::=)))


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    bunu keşke 600f başlığına yazsaydınız, daha iyi bilen bir ortam olurdu en azından
    şimdi
    gelen sallıcak, giden sallıcak
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  3. #3
    Efnacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Çekmeköy
    Motosikleti
    Cbr 600 F
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunu keşke 600f başlığına yazsaydınız, daha iyi bilen bir ortam olurdu en azından
    şimdi
    gelen sallıcak, giden sallıcak
    hemen orayada yazıyorum ama orası pek göz önnde olmadıgından cvp hemen gelmeyebilir diye buraya yazdım yarın kullanırken bilgili kullanıym açısından
    cbf150 - 35.000 km, cbr 250r 9.000 km, Cbr 600f 35 km ::=)))

  4. #4
    ferad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2010
    Şehir
    K.K.T.C
    Motosikleti
    Kawasaki Klx 250 D`Tracker
    haylan genne

  5. #5

    Üyelik
    23 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Gsxr1000
    motorun 12bin devir ceviriyor diyelim.. bunu ikiye böl normal vites degiştirecegin devir 6bin devir ideal.

  6. #6
    Efnacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Çekmeköy
    Motosikleti
    Cbr 600 F
    Alıntı Thunderwolt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun 12bin devir ceviriyor diyelim.. bunu ikiye böl normal vites degiştirecegin devir 6bin devir ideal.
    bunu ilk defa duydum 14.000 devirden sonra redline a giriyor toplamda 17.000 devir yani 8.500 de mi attırmak gerekiyor. 1. viteste 8.500 devirlerde çok ses cıkıyor gerçi 4 ssilindir race makina illaki çıkacakta sanki bana daha aşşagıda atmak gerekiyor gibi geliyor. .s
    cbf150 - 35.000 km, cbr 250r 9.000 km, Cbr 600f 35 km ::=)))

  7. #7
    petra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2012
    Şehir
    Sakarya-Adapazarı
    Motosikleti
    Kawasaki ER6-F
    Hacim at kafana gore ya ne ugrasiyorsun.
    mhmtesk ve İmportant bunu beğendiler.

  8. #8
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Baba 110 la gitmek için 110 beygir alet alınır mı yahu Şaka şaka..

    Güvenli devir bandı motosikletin redline girdiği devirin yarısının 1000 devir fazlası. Bu devirde motosiklet gaza ani tepki verecektir. Dolayısıyla olumsuz durumlarda beladan uzaklaşmanı sağlar. Çoğu motosiklette bu böyledir. Ben NC kullanıyorm. 6500 de kesici var. Söylediğim hesaba göre 4250 devirde ani tepki vermesi lazım. Gerçekten veriyor Bu bilgiyi 2009 fuarında Rahmi Barutçu'nun teorik eğitiminde öğrenmiştim. Hala da böyle kullanıyorum. Düşük devirde senin kullandığın motosiklet zaten tepkisiz, dolayısıyla riskli. Ayrıca alt devirlerde ya da çok üst devirlerde motosiklet daha fazla yakıt tüketir. Optimum devir aralığında hem canlı olur hem normal yakıt harcar. 7-10000 aralığında kullanman makul. Her vites için bu böyle. Daha tecrübeli arkadaşlar da fikir verirse iyi olur. Yanlış biliyorsak geç olmadan doğrusunu öğreniriz. Keyifli sürüşler..
    eray_uluyazı ve Anıl_88 bunu beğendiler.

  9. #9
    cbr125cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBF150'2011 Kırmızı
    Ben de sallıyayım biraz, motosikletin maksimum tork ve maksimum güç aralığını biliyor musun. ?

    Max güç (hp @ dev/dak) 109 hp / 12.500 dev/dak
    Max tork (Nm @ dev/dak) 63 Nm / 10000 dev/dak

    yani motosikletin en atik en güçlü olduğu zamanlar 10000-12500 devirler arası.
    1. Vitesi es geçersek ( 1. vites sadece hareketi başlatmak için kullanılır diye bilirim) 2. vitesten 3. vitese geçmek için bana göre( tamamen sallama ) 7-8bin devirlerin altında olmaman gerekir.

    600f kullanmadığım için hangi devirlerde ne tepki verir bilemiyorum ama düşük cclerde en güzel vites geçişleri maks torku verdiği devirlerde oluyor,bu durumda ben vites geçişini yokuş yukarı çıkıyorsam maks torkun 1000-2000 üstündeyken yapıyorum, düz yolda maks tork değerinde. Yakıt da ona göre az yakıyor.

    (Dediğim gibi üstteki bana göre ( yanlış olma olasılığı yüksek) yapılan bir çıkarımdır. Doğrusunu bilen varsa öğrenmek isterim)

  10. #10
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Baba 110 la gitmek için 110 beygir alet alınır mı yahu Şaka şaka..

    Güvenli devir bandı motosikletin redline girdiği devirin yarısının 1000 devir fazlası. Bu devirde motosiklet gaza ani tepki verecektir. Dolayısıyla olumsuz durumlarda beladan uzaklaşmanı sağlar. Çoğu motosiklette bu böyledir. Ben NC kullanıyorm. 6500 de kesici var. Söylediğim hesaba göre 4250 devirde ani tepki vermesi lazım. Gerçekten veriyor Bu bilgiyi 2009 fuarında Rahmi Barutçu'nun teorik eğitiminde öğrenmiştim. Hala da böyle kullanıyorum. Düşük devirde senin kullandığın motosiklet zaten tepkisiz, dolayısıyla riskli. Ayrıca alt devirlerde ya da çok üst devirlerde motosiklet daha fazla yakıt tüketir. Optimum devir aralığında hem canlı olur hem normal yakıt harcar. 7-10000 aralığında kullanman makul. Her vites için bu böyle. Daha tecrübeli arkadaşlar da fikir verirse iyi olur. Yanlış biliyorsak geç olmadan doğrusunu öğreniriz. Keyifli sürüşler..
    O kadar tecrübem yok ama alt devirlerde motorun fazla yakıt tüketmesinin mantıklı bir açıklaması olmalı ? o zaman 3-4 devirde giden arabaların vay haline

  11. #11
    Efnacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Çekmeköy
    Motosikleti
    Cbr 600 F
    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Baba 110 la gitmek için 110 beygir alet alınır mı yahu Şaka şaka..

    Güvenli devir bandı motosikletin redline girdiği devirin yarısının 1000 devir fazlası. Bu devirde motosiklet gaza ani tepki verecektir. Dolayısıyla olumsuz durumlarda beladan uzaklaşmanı sağlar. Çoğu motosiklette bu böyledir. Ben NC kullanıyorm. 6500 de kesici var. Söylediğim hesaba göre 4250 devirde ani tepki vermesi lazım. Gerçekten veriyor Bu bilgiyi 2009 fuarında Rahmi Barutçu'nun teorik eğitiminde öğrenmiştim. Hala da böyle kullanıyorum. Düşük devirde senin kullandığın motosiklet zaten tepkisiz, dolayısıyla riskli. Ayrıca alt devirlerde ya da çok üst devirlerde motosiklet daha fazla yakıt tüketir. Optimum devir aralığında hem canlı olur hem normal yakıt harcar. 7-10000 aralığında kullanman makul. Her vites için bu böyle. Daha tecrübeli arkadaşlar da fikir verirse iyi olur. Yanlış biliyorsak geç olmadan doğrusunu öğreniriz. Keyifli sürüşler..
    verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim rahmi bey benim şuan çalıştıgım restaurantın (vardiya müdürüyüm) müdürü ( üst müdür ) rahmi beyin arkadaşı bana anlatmıştı biraz. o zaman rahmi bey öyle diyorsa bizde abimizin sözünü dinleyip o şekilde kullanalım bakalım yarın. açıkçası 8-9-10 bin devir 2.3. viteslerde bile yüksek hızlara çıkardığı için çok çıkmak istemiyorum ben sakin sakin az yakıtla kullanayım diyorum. // bu arada 110 la gitmek için 110 beygir demişsin ben beygirlerin rahat koşmalarını istiyorum sonra bakım yaptırmaya gidince küfrü basmasınlar )))))
    cbf150 - 35.000 km, cbr 250r 9.000 km, Cbr 600f 35 km ::=)))

  12. #12
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    7 - 10 bin mi ? 3. Vites kullanılmayacak heralde. Hocam at 6 ya tatli tatli git. Dedigin hızlarda 4700-5000 devir e denk gelir. Vitesi de o aralıkta değiştirirsin(4-6) düşük yakıt tüketimi için.

  13. #13
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Bu devirde kullanılmamalı.
    Benzin olmuş 5.

    Şaka bir yana hayırlı olsun.
    Güle güle kullan.
    COQ ve Syanur bunu beğendiler.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  14. #14
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Bence cok takma al cinli bi skuter yardır gez.. uzun yolda bunu kullan
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  15. #15
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Sana tavsiyem ileri surus egitimi alman, sayet 600luk makinaya gecen biri artik nerde hangi viteste gitmesi gerektigini bilmeli.
    Bunlari kontrollu ortamda ve bilen kisilerden ogrenmen yararina olur.
    Motorun sesi senin icin referans noktasi olmali vites degisiminde.

    Simdi anlatmaya kalksam daglar kadar yazi yazmam gerek sadece vites degisimi icin.

    Ama genel olarak motoru bagirtma trafikte, tekleyecek kadarda dusuk devirde gitme.
    Motor yavas gittiginde cok cabuk isinicak belkide fark etmissindir bile,
    vitesi nasil atarsan at motor cok yakicak diger motorlara gore(4 silindirli cunku),
    dusuk devirde her full gaz actiginda yuksek devirdekine es deger benzin yakicaksin nerdeyse,
    nasilsa devir dusuk diye ani gaz acma cunku motor hic beklemedigin bi anda uzayabilir.
    Motorun devrine degil gaz kolu tepkisine ve sesine gore vites atmaya calis.
    Gaz kolu cok gec tepki veriyorsa devrin cok dusuk demektir,
    motor bagiriyorsa ve gaz kolu hassas ise bil ki trafikte gereksiz hiz yapiyosun ve benzin bosa gidiyor.
    fake_members ve initial-D bunu beğendiler.
    We are many...

  16. #16
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    dediğiniz motorun 6. vitesi 6000 devirde 160-170 km hızlarda gidiyo diye biliyorum. en makulü bence 3. vites 4000-4500 devir aralığıdır o da sanırım 60-80 km gibi bi hıza tekabül eder.
    ama arkadaşların dediği gibi 110-120 gitmek için yada şehir içi trafiğinde gitmek için 600 SS makine şahsen yanlış bi karar. çünkü 110-120 km hızları bu makine 1. viteste yapıyo
    ve bu motorlar hızlı gidilmediği zaman harareti hemen 110 derecelere çıkıyo yani çok ısınıyo... doğru bi tercih değil kanımca ama sonuçta tercih sizin...
    KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
    NE MAKAM KALICI NE HEVES,
    ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ocak 2013
    Şehir
    bandırma
    Motosikleti
    100+hp
    motorun hayırlı olsun öncelikle.
    Yazdıklarından anladığım kadarıyla büyük motor tecrube ve bilgin yok.
    İlk tavsiyem bir sürüş eğitimi alman
    3000- 5000 bin devir diye, şu km hızda gitmen gerekir diye bir şey yok.
    1. vitesle 100km hızda gidebileciğin gibi 6.vitestede 5000devirde 100 ile gidebilirsin.
    bu motorlar yarış için ve ileri seviye kullanıcıların zevk için kullandıkları motorlar
    bununla 11000-13000 devir aralığında düz yol sport sürüşler yapabildiğin gibi 4000-6000devirler ilede uzun yol gidebilirsin.
    zamanla tecrübe kazandıkça böyle bir topic actiğina bile pişman olacaksın.

  18. #18
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Alıntı cbr125cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de sallıyayım biraz, motosikletin maksimum tork ve maksimum güç aralığını biliyor musun. ?

    Max güç (hp @ dev/dak) 109 hp / 12.500 dev/dak
    Max tork (Nm @ dev/dak) 63 Nm / 10000 dev/dak

    yani motosikletin en atik en güçlü olduğu zamanlar 10000-12500 devirler arası.
    1. Vitesi es geçersek ( 1. vites sadece hareketi başlatmak için kullanılır diye bilirim) 2. vitesten 3. vitese geçmek için bana göre( tamamen sallama ) 7-8bin devirlerin altında olmaman gerekir.

    600f kullanmadığım için hangi devirlerde ne tepki verir bilemiyorum ama düşük cclerde en güzel vites geçişleri maks torku verdiği devirlerde oluyor,bu durumda ben vites geçişini yokuş yukarı çıkıyorsam maks torkun 1000-2000 üstündeyken yapıyorum, düz yolda maks tork değerinde. Yakıt da ona göre az yakıyor.

    (Dediğim gibi üstteki bana göre ( yanlış olma olasılığı yüksek) yapılan bir çıkarımdır. Doğrusunu bilen varsa öğrenmek isterim)
    max tork 10.000de verilirken rampa yukarı 11-12000 devirde vites değiştirmek çok sağlıklı olmaz zaten

    örneğin motor 3. viteste 6000 devirde hız kaybetmeden çıkabiliyorsa o rampayı, o zaman 2. vitesten 3e geçmek için 12000 çevirmeye gerek olmayacaktır.artık motora göre 8000de 2den 3 geçmek yeterli olacaktır.

    amaç maximum torkla değil motoru hız kaybetmeden yürütmek.fazlası boşa devir çevirmek ve yakıt tüketmek olur.

    performans kullanımını ayrı tutuyorum.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)