Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

tamamen cehaletimden :) kw/Nm/rpm sorusu ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    gazo0202 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    2015 BMW 1.16d
    merhabalar sizlere bir sorum olacak
    1) 7,6kw /8,000rpm
    11Nm / 6,000rpm

    2)8.2kw /9.000rpm
    9.2Nm /7.500rpm

    3)7.3kw /7.800rpm
    9.5Nm /6.000rpm

    benim sorum şu şekilde burda 3 motosiklet var nerdeyse aynı klasmanda bu bilgilerden motorun ne kadar iyi ne kadar kötü olduğuna karar verilebilir mi yada kıyaslama yapılabilir mi ? ve bu bilgiler tam olarak neyi ifade ediyor bana bunu açıklayabilir misiniz ? Şimdiden teşekkürler (kusura bakmayın çevremde hiç motosiklet kullanan yok)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    bundan sadece motorun ürettiği gücü anlayabiliriz.

    misal 1. olan 8bin devirde maksimum 7,6kw (10,36beygir) üretiyor, 6bin devirde ise 11Nm tork.
    anlayabileceğimiz sadece budur. motor iyimidir kötümüdür bilemeyiz. ha şasileri, ağırlıkları vs yaklaşık ise benim tercihim 1. motor olur çünkü daha düşük devirde daha yüksek torku verebiliyor
    gazo0202 bunu beğendi.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  3. #3
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Yanlışsam düzeltin

    Hiçbişey bilmediğini farzedelim, Rpm, Nm... ...

    Ben şöyle bakardım duruma, kW ve Nm değeri en yüksek, rpm değeri en düşük olan hangisi ise aralarında bana en uygunudur mesela.

    Gücü ve Torku düşük devirde maksimumlarda hissedeceksem tadından yenmez Bu durumda ilk motosikletin teknik motor verileri aralarında en iyi

    @ RunemagicK, Abi aynı anda aynı şeyi yazmışız hemen hemen kusura bakma görmedim
    gazo0202 bunu beğendi.
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  4. #4
    gazo0202 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    2015 BMW 1.16d
    tamam şimdi anladım :D 1. motor senin motorun ferdinandd yanı bunları orantı yoluyla devirlerini eşıtleyıp aynı devirde hangisi ne kadar güç ne kadar tork üretiyor anlayabiliriz. Her şey iyi hoşta bu kadar düşük devirde bu kadar güç ve tork üreten motora neden cup lar bile solluyor diyorlar acaba

    peki bunun vites geçişileriyle bir alakası olabilir mi mesela en az gücü ve torku üreten alette devir daha mı yavaş maksimuma yükselir biraz zor anlatıyorum ama hani diyorlarya viter araları uzun ya da kısa bunun bu güc torkla bir alakası var mıdır ?

  5. #5
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Süratle hiç işim olmadığından o durumları hiç tecrube etmedim ama herşeyle alakası olabilir tabi...

    * Ağırlık - ( RunemagicK' in söylediği gibi )
    * Aerodinami - ( rüzgar direnci tasarımından dolayı cub da dağılıyordur, minimumdadır, naked, commuter gibi sınıflar rüzgardan çok etkilenir...)
    * Lastik kalınlığı - ( cub da daha incedir heralde )
    ... ... ...
    Valla bisürü sebebi olabilir, o sollayan cubların marifetleri veya kullanıcının marifetleride olabilir tabi
    O devirlerde verim alacağım diye sürekli o devirlere çıkarsam motorun ömrü ne oluyor acaba, bu yönleride var o işin
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  6. #6
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı gazo0202 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanı bunları orantı yoluyla devirlerini eşıtleyıp aynı devirde hangisi ne kadar güç ne kadar tork üretiyor anlayabiliriz
    yanlış. devirlerin eşitlemek olmaz çünkü orada yazan devir, maksimum gücü üretebildiği devirdir. yani bir motor 5000 devirde 10 beygir üretiyorsa 10bin devirde 20 beygir üretmez. 5000de 10 beygirse atıyorum 6000 devirde 9 beygire düşer.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  7. #7
    gazo0202 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    2015 BMW 1.16d
    bu iş baya karışık gibi sorularım saçma gelebilir ama şimdi 2. motordan yola çıkarsak benim bu motordan verim alabilmem için 9000 devirde ve 7500 devirde mi kullanmam gerekecek yada düşük devirde maksimum torka ulaşan motor 'arkadaş 6000 devir yapıoz motor maksimuma ulaşıyor ben belki sakin kullanacağım dedirtmez mi' ?

  8. #8
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Şimdi biraz karışıyor tabi durum, şöyle anlatmaya çalışayım

    __ 1 ve 2 motosikletler 3. vites 5000 rpm de, üç şerit sahil yolunda tıngır mıngır ilerliyorlar diyelim... Orta şeritte kocaman bi tır... Hadi şunu sağlı sollu sollayalım dediler farzedelim

    İlk motosiklet maksimum verimiyle 4 saniyede tırın önüne varırken, diğer motosiklet 6 saniyede tırın önüne vardığı anda anca maksimum verime ulaşmış olacak ama o saatten sonra yemişim maksimumu

    He vites düşürüp yüksek devirle bağırta bağırtada gelebilir o sürücü ve yolun durumuna bağlı artık Zamanlar atmasyon bu arada

    __ Bir örnek daha : Heriki motosiklet aynı viteste 8500rpm de ilerliyorlar. Karşılarında dimdik bi yokuş ( haliyle devir yokuşta düşecek ),

    2. motosikletin vites düşürme ihtiyacı hızı düşüp hemen gelirken, ilk motosiklet devir taaaaa 6000 e düşse bile halen maksimumda seyrediyor olacak ve vitesle işi olmadan o yokuşu çıkacak
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  9. #9
    gazo0202 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    2015 BMW 1.16d
    Teşekkür ederim benim için çok verimli olan verdiğiniz bilgiler için. Açıklama zamanı geldi :D
    1. motor honda cb 125 e
    2. motor rks titanic 150
    3.motor yamaha ybr 125
    aslına bakarsanız 1. ve 3. motora kuryeler daha doğrusu bazı apaçi kuryeler işkence etmese senin motor tam alınacak motor da bizim evden balgatın aşağısına kadar bu aralar daha da armış bir şekilde işkence edilmiş honda cb 125 e var. Yanına yaklaşmadan modeli bile anlaşılamaz haldeler :D benim gönlüm 2 . motorda ama size göre biraz sönük diğerlerine göre

  10. #10
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    CB başlığında, I3luee arakdaşımız satıyordu CB125 ini. İllaki 2. el alınacaksa bu şekilde almak geçmişini bilmediğin bi motosiklet almaktan daha doğru bence

    http://www.motosiklet.net/forum/motor-sporlari/107903-kenan-sofuoglu-krallar-gibi-karsilandi.html#post2816355
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  11. #11
    gazo0202 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    2015 BMW 1.16d
    yok ben sıfır alacağım zatende şimdi aynı motorun işkence edilmiş halini aynı semtte sürekli görmek rahatsız edebilir diye düşümüyorum

  12. #12
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Ekonomik bir motosiklet istiyorsanız, düşük devirde yüksek tork veren motosikleti tercih etmelisiniz.

    Yüksek hız istiyorsanız, yüksek devirde yüksek tork veren motosikleti tercih etmelisiniz.

    Düşük devirde yüksek tork, yavaş süratlerde daha fazla yeterli güç demektir. bu da özellikle dur kalk veya şehir içi trafiğinde daha az yakıtla yeterli güç elde edebileceğiniz anlamına gelir. motor teknolojileri günümüzde yeni bir gelişmeye şahit olunca, yakıt ekonomisi %1 - %2 etkileniyor.

    dolayısı ile motorun yakıtı ne kadar yaktığını en basit devir / tork ilişkisinden anlayabilirsiniz.

    10 birim tork'u 5000 devirde veren bir motosiklet, 10 birim ağırlığı piston 5000 kere patladığında, dolayısı ile 5000 damla ile elde eder diyelim.

    10 birim torku 8000 devirde veren bir motosiklet, 10 birim ağırlığı 8000 damla ile elde ediyor demektir.

    dolayısı ile daha çok yakar.

    düşük devirlerde benzin yanmak için yeterli zamana sahip oluyor. dolayısı ile yakılan yakıtın her mikrodamlasından faydanalabiliyoruz.
    ancak yüksek devirlerde benzin yanmak için yeterli zamanı bulamıyor. bu yüzden motor sadece yakıtın ilk yanmaya başladığı en verimli anından faydalanarak maksimum bir hızda dönebiliyor. Tabi daha bir önceki damla yanmadan sonraki damla ateşlendiği için, daha hareket için kullanılmamış ve yanmakta olan yakıt egzosdan atılıyor. Dolayısı ile çok hızlı ama müsrif bir motor oluyor
    O güzel egzos sesleri de yakıp da kullanmadığımız benzinlerin sesi tabi .....

    Düşük devirde yüksek tork veren motorlar agresif olmaz. dolayısı ile daha sakin kafa yapısındaki kullanıcılara hitap eder.
    Yüksek devirde yüksek tork veren motorlar agresif olurlar.

    Benim motosikletim 7000 - 8000 devir arasında maksimum torku veriyor. genel seyahat zamanlarında 4000 - 6000 devir arası oldukça güçlü ve ekonomik oluyor. alternatif 600 - 650'Lik bir çok motosiklet benle aynı güç ve hızda giderken benim yaktığımdan en az %50 fazla yakıyorlar.

    Tabi, 100 - 150 km arasında pek birşey değişmese de, 200 üstü süratlere çıkalım dersen, bir çok 600 - 650'liğin arkasından el sallarım güle güle git, güle güle gel diye :D... yüksek devirde yüksek tork = hız... tabi motorun geri kalan detayları da önemli.

    Motor yüksek devirde yüksek tork veriyordur ama, bu torka göre de fazla ağırdır. o zaman o torkun bi ehemmiyeti kalmaz :D
    gazo0202 bunu beğendi.
    !?

  13. #13
    gazo0202 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    2015 BMW 1.16d
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekonomik bir motosiklet istiyorsanız, düşük devirde yüksek tork veren motosikleti tercih etmelisiniz.

    Yüksek hız istiyorsanız, yüksek devirde yüksek tork veren motosikleti tercih etmelisiniz.

    Düşük devirde yüksek tork, yavaş süratlerde daha fazla yeterli güç demektir. bu da özellikle dur kalk veya şehir içi trafiğinde daha az yakıtla yeterli güç elde edebileceğiniz anlamına gelir. motor teknolojileri günümüzde yeni bir gelişmeye şahit olunca, yakıt ekonomisi %1 - %2 etkileniyor.

    dolayısı ile motorun yakıtı ne kadar yaktığını en basit devir / tork ilişkisinden anlayabilirsiniz.

    10 birim tork'u 5000 devirde veren bir motosiklet, 10 birim ağırlığı piston 5000 kere patladığında, dolayısı ile 5000 damla ile elde eder diyelim.

    10 birim torku 8000 devirde veren bir motosiklet, 10 birim ağırlığı 8000 damla ile elde ediyor demektir.

    dolayısı ile daha çok yakar.

    düşük devirlerde benzin yanmak için yeterli zamana sahip oluyor. dolayısı ile yakılan yakıtın her mikrodamlasından faydanalabiliyoruz.
    ancak yüksek devirlerde benzin yanmak için yeterli zamanı bulamıyor. bu yüzden motor sadece yakıtın ilk yanmaya başladığı en verimli anından faydalanarak maksimum bir hızda dönebiliyor. Tabi daha bir önceki damla yanmadan sonraki damla ateşlendiği için, daha hareket için kullanılmamış ve yanmakta olan yakıt egzosdan atılıyor. Dolayısı ile çok hızlı ama müsrif bir motor oluyor
    O güzel egzos sesleri de yakıp da kullanmadığımız benzinlerin sesi tabi .....

    Düşük devirde yüksek tork veren motorlar agresif olmaz. dolayısı ile daha sakin kafa yapısındaki kullanıcılara hitap eder.
    Yüksek devirde yüksek tork veren motorlar agresif olurlar.

    Benim motosikletim 7000 - 8000 devir arasında maksimum torku veriyor. genel seyahat zamanlarında 4000 - 6000 devir arası oldukça güçlü ve ekonomik oluyor. alternatif 600 - 650'Lik bir çok motosiklet benle aynı güç ve hızda giderken benim yaktığımdan en az %50 fazla yakıyorlar.

    Tabi, 100 - 150 km arasında pek birşey değişmese de, 200 üstü süratlere çıkalım dersen, bir çok 600 - 650'liğin arkasından el sallarım güle güle git, güle güle gel diye :D... yüksek devirde yüksek tork = hız... tabi motorun geri kalan detayları da önemli.

    Motor yüksek devirde yüksek tork veriyordur ama, bu torka göre de fazla ağırdır. o zaman o torkun bi ehemmiyeti kalmaz :D
    çok güzel anlatmışsınız çok faydalı oldu elleriniz dert görmesin daha soracak milyon tane sorum olmasına rağmen burda sonlandırıyorum :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:16 ----------

    şimdi aslında son sorum daha var ben 2. motoru düşük devirlerde kullansam yinede 1. motor kadar yakıt tasarrufu yapamam mı ? Yani bunlar sonuçta düşük cc motorlar yada şöyle diyeyim 1. motor 6000 devirde 11Nm tork üretiyor 2. motor daha yüksek devirde 7500 devirde 9.2Nm tork üretiyor devir arttığında maksimum torka ulaşması ancak ürettiği tork miktarının azalması durumu yakıt tüketimini eşitlemez mi bir nevi ya da sallıyor muyum :D ?

  14. #14

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Eğer satın alma kararı verecekseniz bu üçü arasında torku en yüksek olanı tercih edin. Aralarındaki güç farkını kullanırken hissedemezsiniz ama tork farkını rahatlıkla hissedersiniz. Arkadaşın dediği gibi düşük devirde en yüksek torkunu veren motor en az yakanı olur. Sebebi de, motorun çekiş gücünü size hissettiren şey olan torku erken aldığınızda, hızlanma ihtiyacınızı da erkenden tatmin edeceğiniz için gaza daha az basmanızdır. Unutmayın, gaza ne kadar çok basarsanız motor veya herhangi bir taşıt aracı o kadar çok yakar. Bu, her durum için doğrudur ve geçerlidir.

    Bir diğer nokta da "çok genel olarak" güçlü olan motor daha yüksek sürate çıkar ancak güçlerine bakarsak bu üçü arasında bu sürat farkı 5 - 10 km/saat ile sınırlı kalacaktır.
    gazo0202 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)