2t 50 cc mi yoksa 4t 150 cc mi
-
arkadaşlar tamamen zevk amaçlı bir şeyler yapmak istiyorum ya gy6 kodlu 150cc 4 zamanlı bir scooter motorunu yada yamah jog kopyası 50 cc 2 zamanlı bir scooter (hussar vs gibi) çin malı bir scooter alıp motor kısmında modifiye yapmak istiyorum big bore kit vs gibi hatta 2 tane aynı motordan bulursam çift motorlu mobillet tarzı çift motorlu big bore silindir kitli birde alime geçen ufak boyutlu superchargerımıda kullanarak birşeyler yapmak istiyorum sizce hangisini alıyım 2 zamanlıu 50 cc yada 4 zamanlı 150 cc mi
videodaki tarzda birşeyler var aklımda kısaca gerçi o yamah cynus x vede cift doch motorlu
https://www.youtube.com/watch?v=8qt4B8caBys
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
2002-2003 yıllarında 2 zamanlı 50cc bir skuteri, Malossi kitiyle 70cc ye çıkartıp, Leo Vince egzoz ve karbüratör meme setini bağladım. Elektronik atşlemeye modifiye yaptım.
Çok para gittiği gibi üzerine, 2 zamanlının bitmeyen derdi (havaya göre değişen karb ayarı, açık hava filitresinin şifa değil zarar olması, vs) beni bezdirdi.
Gy6 platformu, bol ve ucuz yedeği, oturaklı performansı ve kolay ayarıyla bence en akıllıca seçim. Bugünkü aklım olsaydı hiç 2 zamanlıyla boğuşmazdım.
Slmlr
Brkn
-
uğraşma, imkanın elverdiği en iyi motoru al
-
Carl Gustav adlı üyeden alıntı
2002-2003 yıllarında 2 zamanlı 50cc bir skuteri, Malossi kitiyle 70cc ye çıkartıp, Leo Vince egzoz ve karbüratör meme setini bağladım. Elektronik atşlemeye modifiye yaptım.
Çok para gittiği gibi üzerine, 2 zamanlının bitmeyen derdi (havaya göre değişen karb ayarı, açık hava filitresinin şifa değil zarar olması, vs) beni bezdirdi.
Gy6 platformu, bol ve ucuz yedeği, oturaklı performansı ve kolay ayarıyla bence en akıllıca seçim. Bugünkü aklım olsaydı hiç 2 zamanlıyla boğuşmazdım.
Slmlr
Brkn
Huzur çinlide diyorsun yani abi gy6 honda klonu olsa da honda ondan epey uzaklaştı, 100-110 cc scooterlarının gy6 ile hiç ilgisi yok.
-
Carl Gustav adlı üyeden alıntı
2002-2003 yıllarında 2 zamanlı 50cc bir skuteri, Malossi kitiyle 70cc ye çıkartıp, Leo Vince egzoz ve karbüratör meme setini bağladım. Elektronik atşlemeye modifiye yaptım.
Çok para gittiği gibi üzerine, 2 zamanlının bitmeyen derdi (havaya göre değişen karb ayarı, açık hava filitresinin şifa değil zarar olması, vs) beni bezdirdi.
Gy6 platformu, bol ve ucuz yedeği, oturaklı performansı ve kolay ayarıyla bence en akıllıca seçim. Bugünkü aklım olsaydı hiç 2 zamanlıyla boğuşmazdım.
Slmlr
Brkn
Cevap için çok sağol bende 2 zamanlıların bazı sorınlarından dolayı kararsızım peki hangi scooterdı yaptığın birde performans nasıldı acaba
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Huzur çinlide diyorsun yani abi
gy6 honda klonu olsa da honda ondan epey uzaklaştı, 100-110 cc scooterlarının gy6 ile hiç ilgisi yok.
Uzaklaşmadı.
Ülkemizin kendine has ekonomik/hukuki şartları için farklı hacimler getiriliyor.
Avrupa'da sırf Honda değil, Yamaha'da da temeli GY6'ya dayanan skuterler, 25 senedir var (bkz: Yamaha Beluga, Cygnus, vs).
Eğer dev Japon firmalarının (Senede milyonlarca motosiklet satan) sadece ülkemize getirdiği 5-10 bin motorla o şirketlerin stratejileri hakkında fikir yürütürseniz, çoğunlukla baltayı taşa vurursunuz.
O zamanda böyle varsayımlardan yola çıkan, yalan yanlış bilgiler, internet vasıtasıyla tüm yurda yayılır.
En azından şuralardaki sadece skuter model çeşitliliğine bakıp, vardığınız fikrin, ve belki de motosiklet namına sahip olduğunuz bütün fikirlerinizin ne kadar afaki olduğunu görürsünüz:
http://www.yamaha-motor.eu/fr/produits/scooter/index.aspx
http://www.honda.co.uk/motorcycles/scooters/#!/sh125i/
__________________________________________________ ________
berk_cglr adlı üyeden alıntı
Cevap için çok sağol bende 2 zamanlıların bazı sorınlarından dolayı kararsızım peki hangi scooterdı yaptığın birde performans nasıldı acaba
Hacım 50'lik Honda Vision'dan yaptım. Değişik oldu. Halen çalışıyor. Fakat hep eli yüreğinde oluyor insanın.
Özellikle bu tür hacim büyütme işlerinde, önce piston-silindir büyüyor (Benim durumumda 70cc'ye).
Fakat daha fazla hacime çıkmak isteyince bu kez krangı değişmek lazım, o da hazneye sığmıyor ve şanzıman bağlantı noktasını kaydırmak lazım, derken iş bir anda zincirleme şişiyor.
Benim temel sorunlarım şunlardı:
Hem karbüratöre giden gaz telinin, hem de otomatik yağlamanın aynı bilek hareketine bağlı olması (bu kadar yük altında gaz teli habire kopuyor).
Büyüyen hacimle artan güç, CVT kayışını 1500km'de bir yiyor.
2 Zamanlıda açık hava filitresi büyük hata, bütün karbüratör ayarı hiç yapılmadıysa 4 kere yapıldı (ve her mevsim değişiyor). Bunun sebebi bu kadar modifiye edilince ve orijinal karbüratör modifiye olunca fazla hassaslaşıyor. Yeni Dellorto karbüratör almalı fakat fiyatları çılgın (gereksiz geldi bana).
Modifiye edilen 2 zamanlı ful sentetik yağ ister. Castrol TTS bulmak eskiden zordu. Daha Motul ve Ipone'nun bugün kolay bulunan kaliteli ful sentetik 2 zamanlı yağları ortada yoktu.
Otomatik yağlama coflarsa aletin yanma riski var. Bu sebeple daima benzin alırken depoya bir küçük şişe (15cl) yağ katardım. Eski ilaç şişelerini atmayıp yağ doldurup benzin azalırsa diye yanımda taşıyordum. Cepte hep kırmızı renkli bir takım şurup şişeleri çok anlamsız.
Yaptığım neydi diye soruyorsan bkz:
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/62961-tandir-ve-flas.html
4 Zamanlı 125cc iyidir hacım. Sen oradan yürü. Silindir, Piston, segman seti 40-50 TL. Parçası gırla, tamiri kolay, hemen herkes anlıyor. GY6'dan devam derim.
Slmlr,
Brkn
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)