Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

2t 50 cc mi yoksa 4t 150 cc mi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    arkadaşlar tamamen zevk amaçlı bir şeyler yapmak istiyorum ya gy6 kodlu 150cc 4 zamanlı bir scooter motorunu yada yamah jog kopyası 50 cc 2 zamanlı bir scooter (hussar vs gibi) çin malı bir scooter alıp motor kısmında modifiye yapmak istiyorum big bore kit vs gibi hatta 2 tane aynı motordan bulursam çift motorlu mobillet tarzı çift motorlu big bore silindir kitli birde alime geçen ufak boyutlu superchargerımıda kullanarak birşeyler yapmak istiyorum sizce hangisini alıyım 2 zamanlıu 50 cc yada 4 zamanlı 150 cc mi

    videodaki tarzda birşeyler var aklımda kısaca gerçi o yamah cynus x vede cift doch motorlu

    https://www.youtube.com/watch?v=8qt4B8caBys


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    09 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '78 Honda XL50, T1, '68 Simson Schwalbe, '91 Honda
    2002-2003 yıllarında 2 zamanlı 50cc bir skuteri, Malossi kitiyle 70cc ye çıkartıp, Leo Vince egzoz ve karbüratör meme setini bağladım. Elektronik atşlemeye modifiye yaptım.

    Çok para gittiği gibi üzerine, 2 zamanlının bitmeyen derdi (havaya göre değişen karb ayarı, açık hava filitresinin şifa değil zarar olması, vs) beni bezdirdi.

    Gy6 platformu, bol ve ucuz yedeği, oturaklı performansı ve kolay ayarıyla bence en akıllıca seçim. Bugünkü aklım olsaydı hiç 2 zamanlıyla boğuşmazdım.

    Slmlr
    Brkn

  3. #3
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    uğraşma, imkanın elverdiği en iyi motoru al

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Carl Gustav adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2002-2003 yıllarında 2 zamanlı 50cc bir skuteri, Malossi kitiyle 70cc ye çıkartıp, Leo Vince egzoz ve karbüratör meme setini bağladım. Elektronik atşlemeye modifiye yaptım.

    Çok para gittiği gibi üzerine, 2 zamanlının bitmeyen derdi (havaya göre değişen karb ayarı, açık hava filitresinin şifa değil zarar olması, vs) beni bezdirdi.

    Gy6 platformu, bol ve ucuz yedeği, oturaklı performansı ve kolay ayarıyla bence en akıllıca seçim. Bugünkü aklım olsaydı hiç 2 zamanlıyla boğuşmazdım.

    Slmlr
    Brkn
    Huzur çinlide diyorsun yani abi gy6 honda klonu olsa da honda ondan epey uzaklaştı, 100-110 cc scooterlarının gy6 ile hiç ilgisi yok.

  5. #5
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı Carl Gustav adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2002-2003 yıllarında 2 zamanlı 50cc bir skuteri, Malossi kitiyle 70cc ye çıkartıp, Leo Vince egzoz ve karbüratör meme setini bağladım. Elektronik atşlemeye modifiye yaptım.

    Çok para gittiği gibi üzerine, 2 zamanlının bitmeyen derdi (havaya göre değişen karb ayarı, açık hava filitresinin şifa değil zarar olması, vs) beni bezdirdi.

    Gy6 platformu, bol ve ucuz yedeği, oturaklı performansı ve kolay ayarıyla bence en akıllıca seçim. Bugünkü aklım olsaydı hiç 2 zamanlıyla boğuşmazdım.

    Slmlr
    Brkn
    Cevap için çok sağol bende 2 zamanlıların bazı sorınlarından dolayı kararsızım peki hangi scooterdı yaptığın birde performans nasıldı acaba

  6. #6
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    09 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '78 Honda XL50, T1, '68 Simson Schwalbe, '91 Honda
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Huzur çinlide diyorsun yani abi gy6 honda klonu olsa da honda ondan epey uzaklaştı, 100-110 cc scooterlarının gy6 ile hiç ilgisi yok.
    Uzaklaşmadı.

    Ülkemizin kendine has ekonomik/hukuki şartları için farklı hacimler getiriliyor.

    Avrupa'da sırf Honda değil, Yamaha'da da temeli GY6'ya dayanan skuterler, 25 senedir var (bkz: Yamaha Beluga, Cygnus, vs).

    Eğer dev Japon firmalarının (Senede milyonlarca motosiklet satan) sadece ülkemize getirdiği 5-10 bin motorla o şirketlerin stratejileri hakkında fikir yürütürseniz, çoğunlukla baltayı taşa vurursunuz.

    O zamanda böyle varsayımlardan yola çıkan, yalan yanlış bilgiler, internet vasıtasıyla tüm yurda yayılır.

    En azından şuralardaki sadece skuter model çeşitliliğine bakıp, vardığınız fikrin, ve belki de motosiklet namına sahip olduğunuz bütün fikirlerinizin ne kadar afaki olduğunu görürsünüz:

    http://www.yamaha-motor.eu/fr/produits/scooter/index.aspx

    http://www.honda.co.uk/motorcycles/scooters/#!/sh125i/


    __________________________________________________ ________


    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevap için çok sağol bende 2 zamanlıların bazı sorınlarından dolayı kararsızım peki hangi scooterdı yaptığın birde performans nasıldı acaba
    Hacım 50'lik Honda Vision'dan yaptım. Değişik oldu. Halen çalışıyor. Fakat hep eli yüreğinde oluyor insanın.

    Özellikle bu tür hacim büyütme işlerinde, önce piston-silindir büyüyor (Benim durumumda 70cc'ye).

    Fakat daha fazla hacime çıkmak isteyince bu kez krangı değişmek lazım, o da hazneye sığmıyor ve şanzıman bağlantı noktasını kaydırmak lazım, derken iş bir anda zincirleme şişiyor.

    Benim temel sorunlarım şunlardı:

    Hem karbüratöre giden gaz telinin, hem de otomatik yağlamanın aynı bilek hareketine bağlı olması (bu kadar yük altında gaz teli habire kopuyor).

    Büyüyen hacimle artan güç, CVT kayışını 1500km'de bir yiyor.

    2 Zamanlıda açık hava filitresi büyük hata, bütün karbüratör ayarı hiç yapılmadıysa 4 kere yapıldı (ve her mevsim değişiyor). Bunun sebebi bu kadar modifiye edilince ve orijinal karbüratör modifiye olunca fazla hassaslaşıyor. Yeni Dellorto karbüratör almalı fakat fiyatları çılgın (gereksiz geldi bana).

    Modifiye edilen 2 zamanlı ful sentetik yağ ister. Castrol TTS bulmak eskiden zordu. Daha Motul ve Ipone'nun bugün kolay bulunan kaliteli ful sentetik 2 zamanlı yağları ortada yoktu.

    Otomatik yağlama coflarsa aletin yanma riski var. Bu sebeple daima benzin alırken depoya bir küçük şişe (15cl) yağ katardım. Eski ilaç şişelerini atmayıp yağ doldurup benzin azalırsa diye yanımda taşıyordum. Cepte hep kırmızı renkli bir takım şurup şişeleri çok anlamsız.

    Yaptığım neydi diye soruyorsan bkz:

    http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/62961-tandir-ve-flas.html

    4 Zamanlı 125cc iyidir hacım. Sen oradan yürü. Silindir, Piston, segman seti 40-50 TL. Parçası gırla, tamiri kolay, hemen herkes anlıyor. GY6'dan devam derim.

    Slmlr,
    Brkn

  7. #7
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    ben gordum bu motoru gayet hos duruyordu gerci benim kafamdaki biraz daha drag scooter dedikleri tarzda olucak sadece ön tarafta grenaj ve far olucak arka tarafta şasi gözükücek gibi birşeyler olucak bakalım gy6 için istediğim tüm parçalar mevcut ebay vs gibi sitelerde 4 valfli 180 cc kit efi kit vs biraz maliyetli olucak ama bakalım yavaş yavaş yapıcam


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)