Uzun Süre Kullanılmamış Motosiklet Satın Almak hk.
-
Merhabalar ,iyi geceler ,mutlu seneler arkadaşlar.
Uzun zamandır motosiklet arıyorum. Yada Suzuki söz verdiği tarihte bana motosikletimi vermediği için süre uzadı. (inazuma aralık 15)
Bugün arayışımla ilgili bir ışık doğdu ve siz değerli MT doslarımla paylaşmak istedim.
Konu şu; 2007 yılında CBF500 motorum vardı. Bu motordan aldığım zevki sonraki dönemlerde yakalayamadığım için içimde ukde kaldı.
Özellikle son dönemlerde CBF500 arayışına girdim. Derken , Honda'nın fabrikasında açık arttırmayla satılan (hondanın Amiri almış) motor denk geldi.
Gelelim can alıcı sorulara :) ; motor 2006 model olmakla birlikte, 3000 km ye bile gelmemiştir. Uzun süreli yatmış motor ne gibi sorunlar çıkarır ,yada alınır mı?
Aramızda uzun süre yatmış motor alan var mı? Nelerle karşılaştı? Şimdiden cevaplar için herkese çok teşekkür ediyorum. Saygılar ,sevgiler...
Reklamlar
-
Koleksiyonluk derler ya.. alınır ne gibi sorunu olsun ki..
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
TATLIHIZ adlı üyeden alıntı
Koleksiyonluk derler ya.. alınır ne gibi sorunu olsun ki..
İzzet benim mt ye sorduğumu sende bana sordun galiba..
-
K o r @ y adlı üyeden alıntı
İzzet benim mt ye sorduğumu sende bana sordun galiba..
Hahaha bu aralar böyleyim :D
Alınır abi bence sorun olmaz.. zaten ne gibi bi durum olucakki yagmurda camurda kalmadıysa ne kadar alıcan ki ?
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
bu konuyla ilgili tecrübem arabalarla sınırlı. yine de aktarayım. uzun bir süre yatmış arabanın belli aksamında, direksiyon, frenler, amortisörler gibi, oksitlenme ya da yağsız kalma, hareketsizlikten kaynaklanan parçaların körelmesi diyelim ya da, belirli sorunlar oluşuyo ama bi süre bakım süreci yaşanıyor ve sorunlar atlatılıyor. yani afedersin kullana kullana b..unu çıkardıkları araçlara benzemiyor. bence tercih edilebilir orjinal her zaman iyidir diye düşünenlerdenim.
-
Abi benim aldığım motorların hepsi yatmış motorlardı (küçük cc hepsi) buji değişimi ve karbüratör temizliğinden sonra hemen çalıştı sorun olmadı ama büyük cc nasıldır bilmiyorum
Pşşştt Unutma ! Sen Bu Yazıyı Okurken Birileri 299 + da Adrenalin Patlaması Yaşıyor
-
Halil Karamanoğlu adlı üyeden alıntı
bu konuyla ilgili tecrübem arabalarla sınırlı. yine de aktarayım. uzun bir süre yatmış arabanın belli aksamında, direksiyon, frenler, amortisörler gibi, oksitlenme ya da yağsız kalma, hareketsizlikten kaynaklanan parçaların körelmesi diyelim ya da, belirli sorunlar oluşuyo ama bi süre bakım süreci yaşanıyor ve sorunlar atlatılıyor. yani afedersin kullana kullana b..unu çıkardıkları araçlara benzemiyor. bence tercih edilebilir orjinal her zaman iyidir diye düşünenlerdenim.
Aktarımlarınız için teşekkürler , bende sizin gibi düşünüyorum
-
okadar yatmayla motora bişey olmaz koray. Bi bakım, yağlama yıkama tamamdır. Biraz binince motor ve süspansiyonlar kendine gelir.
-
Halil Karamanoğlu adlı üyeden alıntı
bu konuyla ilgili tecrübem arabalarla sınırlı. yine de aktarayım. uzun bir süre yatmış arabanın belli aksamında, direksiyon, frenler, amortisörler gibi, oksitlenme ya da yağsız kalma, hareketsizlikten kaynaklanan parçaların körelmesi diyelim ya da, belirli sorunlar oluşuyo ama bi süre bakım süreci yaşanıyor ve sorunlar atlatılıyor. yani afedersin kullana kullana b..unu çıkardıkları araçlara benzemiyor. bence tercih edilebilir orjinal her zaman iyidir diye düşünenlerdenim.
Benimde bilgim arabalarda az buçuk yıllanmış motor almadım kullanmadım ama şahsen 93 favo var. Skoda.
aldığımızda (2007 de ) 50 bindeydi rahmetli bi dede almış. 5 yıl yatmış çocukları paylaşamamış birine haciz gelmiş bizde bankadan aldıydık. yani bizim galerici almış biz ondan aldık.
Şimdi 80binde ve tüpde 165 i görüyor. ve el freni tepkimeleri - yan verme tepkimeleri - hızla giderken viraja girme olsun slalom olsun oldukça güzel. tabi alınca yağını bujilerini körüklerini filtrelerini ve gider aksamını kontrol ettirmiştik ve yag - buji- antifiriz - filtre değiştirmiştik.
-
31 Aralık 2012, 23:54
#10
Zincirin değiştirilmesi gerekebilir, millerin yağlanması gerekebilir. Bir de motor yağının yağ filtresinin ve hava filtresinin değiştirilmesi kesin gereklidir . Karbüratör iyice temizlenip benzin hortumları değiştirilmesi antifirizin ve suyun yenilenmesi motorun sağlığı açısından iyi olur, ki benzin hortumları çatlamış vaziyettedir büyük ihtimalle. Yani ilerde baş ağrıtacak sorunların çıkması için bir neden yok, ben Cbf 500 alacak olsam ve arasaydım fiyatı uygunsa o motoru kaçırmazdım
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
31 Aralık 2012, 23:57
#11
adem80 adlı üyeden alıntı
okadar yatmayla motora bişey olmaz koray. Bi bakım, yağlama yıkama tamamdır. Biraz binince motor ve süspansiyonlar kendine gelir.
amaninmb adlı üyeden alıntı
Benimde bilgim arabalarda az buçuk yıllanmış motor almadım kullanmadım ama şahsen 93 favo var. Skoda.
aldığımızda (2007 de ) 50 bindeydi rahmetli bi dede almış. 5 yıl yatmış çocukları paylaşamamış birine haciz gelmiş bizde bankadan aldıydık. yani bizim galerici almış biz ondan aldık.
Şimdi 80binde ve tüpde 165 i görüyor. ve el freni tepkimeleri - yan verme tepkimeleri - hızla giderken viraja girme olsun slalom olsun oldukça güzel. tabi alınca yağını bujilerini körüklerini filtrelerini ve gider aksamını kontrol ettirmiştik ve yag - buji- antifiriz - filtre değiştirmiştik.
O zaman biraz bakımla ,bayiden çekmişiz gibi olacaktır .Teşekkürler arkadaşlar
---------- Post added at 21:57 ---------- Previous post was at 21:54 ----------
Blackeagletr adlı üyeden alıntı
Zincirin değiştirilmesi gerekebilir, millerin yağlanması gerekebilir. Bir de motor yağının yağ filtresinin ve hava filtresinin değiştirilmesi kesin gereklidir
. Karbüratör iyice temizlenip benzin hortumları değiştirilmesi antifirizin ve suyun yenilenmesi motorun sağlığı açısından iyi olur, ki benzin hortumları çatlamış vaziyettedir büyük ihtimalle. Yani ilerde baş ağrıtacak sorunların çıkması için bir neden yok, ben Cbf 500 alacak olsam ve arasaydım fiyatı uygunsa o motoru kaçırmazdım
Aslında korktuğum nokta, silindrlerde karıncalanma ve şasede korozyon. Sizde iyi bilirsiniz ki bu durum insan vucudundaki kanser gibidir..
-
31 Aralık 2012, 23:58
#12
K o r @ y adlı üyeden alıntı
O zaman biraz bakımla ,bayiden çekmişiz gibi olacaktır .Teşekkürler arkadaşlar
İnşallah ama kaza bela ve moturun yatak sarma vs. olmadığına dikkat et. sahibindende falan birsürü ilan var. devrik değil komple boyalı - bel altının içine ettik sadece bel altı boyalı - aracın ilk kazasıdır sadece alttan darbe yedi ama motor istiyo veya hiç yatması düşmesi yok sol grenaj boyalı gibisinden Allah muhafaza...
-
harun27 adlı üyeden alıntı
bu hondada mudur olan kişi bu motoru stoklarda kalandan mı almıs yani cbf 500 ün satısı durduktan sonra? biraz açık yazarsanız daha anlasılır olur... Eğer öyleyse hiçbir problem olmaz bence ama cok içinde bi sıkıntı kalırsa motorun tum sıvılarını değiştirirsin bakımını da yaparsın detaylı olarak hiçbirsey olmaz o zaman... Kilometresinden eminsen al ama biliyosun ki kilometre düşürme ülkemizde sık karsılasılan bir olay malesef
sanıyorum eğitimlerde kısa süre kullanılmış sonra depoda saklanmış bir motor
-
K o r @ y adlı üyeden alıntı
O zaman biraz bakımla ,bayiden çekmişiz gibi olacaktır .Teşekkürler arkadaşlar
---------- Post added at 21:57 ---------- Previous post was at 21:54 ----------
Aslında korktuğum nokta, silindrlerde karıncalanma ve şasede korozyon. Sizde iyi bilirsiniz ki bu durum insan vucudundaki kanser gibidir..
şimdi motor kaç silindir bilmiyorum. Diyelim 4 silindir. Motor stop etmiş, bikaç sene çalışmamış diyelim.pistonların 2 si aşada 2 si yukarda kalmış. Yukarda kalanın alt kısmına hava teması olmadığından karıncalanma yoktur. İkisi aşada kalmıs. Buji kapalı, ordan hava akışı olmaz, sübaplar açık kalmış diyelim, hafif bi karıncalanma olmuş. Şimdi bak koray arkadaşım, bujileri söküyosun, şırıngaya yağ çekiyosun, pistonun üstünü ve segmanları yağlıyacak kadar. Yani normal iğne vurulduğumuz şırınganın yarısı kadar. Bu yağı daha hiç çalıştırmadan sökük bujilerden içeri sık. Bujileri takmadan 20 ser saniye bi ilk hareketi ver, 3-4 kere. Çünkü yağ en altta. Karıncalanma varsa yağ pistonlara ulaşana kadar baya bi zarar verir, çizer. Ama dediğimi yaparsan minimum zararla atlatırsın. Yeni bujileri tak, tekerler sertleşmistir, onları yenile, zincıri kontrol et, çok küflüyse değistir, yağını kesinlikle değiştir, karburatörü temizlet, bas marşa yola devam. Kolay gelsin.
-
adem80 adlı üyeden alıntı
şimdi motor kaç silindir bilmiyorum. Diyelim 4 silindir. Motor stop etmiş, bikaç sene çalışmamış diyelim.pistonların 2 si aşada 2 si yukarda kalmış. Yukarda kalanın alt kısmına hava teması olmadığından karıncalanma yoktur. İkisi aşada kalmıs. Buji kapalı, ordan hava akışı olmaz, sübaplar açık kalmış diyelim, hafif bi karıncalanma olmuş. Şimdi bak koray arkadaşım, bujileri söküyosun, şırıngaya yağ çekiyosun, pistonun üstünü ve segmanları yağlıyacak kadar. Yani normal iğne vurulduğumuz şırınganın yarısı kadar. Bu yağı daha hiç çalıştırmadan sökük bujilerden içeri sık. Bujileri takmadan 20 ser saniye bi ilk hareketi ver, 3-4 kere. Çünkü yağ en altta. Karıncalanma varsa yağ pistonlara ulaşana kadar baya bi zarar verir, çizer. Ama dediğimi yaparsan minimum zararla atlatırsın. Yeni bujileri tak, tekerler sertleşmistir, onları yenile, zincıri kontrol et, çok küflüyse değistir, yağını kesinlikle değiştir, karburatörü temizlet, bas marşa yola devam. Kolay gelsin.
adem motorun tüm bakımları honda fabrikasında yapılmış.. Bu işte ticaret var adamım.. honda fabrika açık arttırmayla 4,000-5,000 tl ye satmış, eleman bize 9,500 yalvar yakar bırakıyo... yani bu iş tamamen duygusal adamım.. bilmiyorum ne yapacağım :(
---------- Post added at 22:56 ---------- Previous post was at 22:51 ----------
alikan adlı üyeden alıntı
abi eyer kapalı garajda yatmışsa ve ellenmemiişse al büyük sıkıntı olmaz ama parçaları sökülmüş deyiştirilmiş yıpranmışsa sorun çıkarır
bakalım bi ön bilgi alalım dedim... eyvallah
-
Almayacaksan alalım ;) 2006 model motor yatsa ne olur ki...
Ben de 90 modele biniyorum...
yıllarca yatmış...
Hala orjinal...
Ve hala da biniyorum işte
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
al korkma ufak tefek bakım ile işlem tamamdır...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Almayacaksan alalım ;) 2006 model motor yatsa ne olur ki...
Ben de 90 modele biniyorum...
yıllarca yatmış...
Hala orjinal...
Ve hala da biniyorum işte
alınırsa alırız üstadım onuda bize bırak yav.. .
cevabın için sağol alp abi.. eyvallah
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
al korkma ufak tefek bakım ile işlem tamamdır...
sağol ramo istediğim ustra cevapları evelallah..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)