Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

90-110km hızla giderken....

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    adalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial 150
    Selam arkadaşlar ben şunu çok merak ediyorum. 90 110 km arası bir hızda giderken, yolda bir çukur gördüğümüzde ne yapmalıyız? Kaçmaya mı yoksa girip çıkmayamı çalışmalıyız? Bu gibi durumlarda küçük, büyük motor farkı varmıdır? Varsa avantaj ve dezavantajları nelerdir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    buna kesin bi cevap verilemez heralde o anki duruma bakmak lazım
    çukur ne kadar derin, diğer arabalar nerdeler vs.
    buna kaçmalı ya da çukura girip çıkmalı diye genel geçer bi cevap verilemez heralde
    ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın

  3. #3
    musti81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2005
    Şehir
    ÇAYIROVA/KOCAELİ
    Motosikleti
    Seyhan 125
    kaçamassınki o hızda bi manevra yapsan takla atarsın en iyi kelimei şahadet getir ama ön teker çıkarsa çukurdan biraz zıplarsın o arka teker kurtarır

  4. #4
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Bence 90'la giderken 15cm'lik çukur bile mahveder adamı. Bisikletle bile yaklaşık 30km hızla 10cm'lik çukur takla attırıyor insana.

  5. #5
    adalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial 150
    Benim anlamaya çalıştığım şey şu.. Motorla gidiyorsunuz etrafınızda araba falan yok yolda güzel gözüküyor hızınızı almışsınız aniden yol bozuluyor önünüze çukur çıkıyor yada zemin tarla gibi oluyor bu durumda güvenlik açısından yapmamız gereken şeyler neler? Kaçmaya çalışmak mı? fren yapmak mı basıp geçmek ve dengeyi korumaya çalışmak mı? Bu durumda Motor boyutu ve gücü ne kadar ve ne şekilde etki yapar.
    Not: örnek verecek olursam İstanbul Bozcaada arası özellikle Keşan a kadar olan mesafedeki duble yol yapım çalışması tam olarak bitmediğinden araba ile bile giderken birden tarlaya girmiş gibi oluyorsunuz. Sanırım bu bir çok bölgede böyle bunun için ne yapılabilir bunu öğrenmek istiyorum. Uzun yol tecrübesi olan arkadaşlar daha deneyimlidir herhalde bu konuda

  6. #6
    yamahaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2006
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    YOK
    walla cok zor bi soru kacmaya kalkarsak dewriliriz en iyisi cukura girip motorda ayagı kalkmak

  7. #7
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    DD'nin yazdığınma göre eğer yeterli mesafe varsa fren, yoksa kıvırtamaca (swerving) kullanmak gerekir. Bozuk yolda hızlı gitmek düşmesen bile aracına zarar verir. Hele Keşan tarafında 50'yi bile geçmemek lazım.

  8. #8
    LİNUX52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2005
    Şehir
    Bulgurlu/Üsküdar/İstanbul
    Motosikleti
    zealsun zs 200 gy-a
    kross bir makina alacaksın.
    [FONT="Comic Sans MS"][SIZE="2"]Ateşi yandıran kavdır,demiri dövdüren tavdır.[/FONT][/SIZE][SIZE="2"][/SIZE][SIZE="3"][/SIZE]
    [SIZE="2"][COLOR="Red"][COLOR="red"][B]B rh +[/B][/COLOR][/COLOR][/SIZE]

  9. #9
    musti81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2005
    Şehir
    ÇAYIROVA/KOCAELİ
    Motosikleti
    Seyhan 125
    valla ani frende koysan scooter için bilhassa kayacak motor birtarafa

  10. #10
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    ya tamam bu kadar adam bi kaçış yolu bulamadık

    evet o zaman şimdi hep beraber bildiğimiz duaları hatırlayalım bakalım
    ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın

  11. #11
    Bart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Suzuki Dl650 V-Strom
    bence motorun tipine göre büyük bi crossun warsa girsende problem yaşamasın ama küçük tekerlekli bi scooterla takla bile atabilrsin ondan motorunu iyi tanımalı ve ona göre ne yapıcağına hemen karar verebilmelisin

  12. #12
    seco@ybr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    in balikesir
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125
    bizim balıksirde 15 - 20 cmlik çukurlar çok fazla bu çukurlara gire gire öğrendim önünüze çukur çıktımı eğer yanından geçemeyecekseniz kesinlikle frene değil gaza yüklenin hafif ayağa kalkıp ön tekerleği olabildiğince kaldırmaya çalışın ben böyle yapıyorum şahsen ön lastik çukurdan düz geçiyor biraz arka lastik havalansada toplaabiliyorum
    Ybr
    10 xx xxx

  13. #13
    crazy_devil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    DENIZLI
    Motosikleti
    MONDIAL MCT 250
    Motorun ebat ve ağırlığıyla doğru orantılı bence.yani motorun ne kadar ağırsa ve ebatlar da motorun savrulmasına elverişli değilse (büyük ihtimal bir chopper olmalı) çukurdan rahatlıkla kurtulursun.Tabi ki bu çukurun eni ve boyuda önemli.Çok geniş ve derinse şansın yok.%90 oranında düşersin ki hızın da buna epeyce müsait.Ama yolda bir çukur gördün,derinliğinden de emin değilsin,trafik de yok etrafında,o zaman debriyaja bas ve olacakları bekle,ağır bir motorsa ve lastiklerde (özellikle ön lastik) genişse kurtarma şansın çok yüksek.kesinlikle bir çukur gördüğünüzde paniğe kapılmayın.Paniğe kapıldığın an ne arkandan gelen aracı ne de çevresel başka bir faktörü göremezsin.Kurtarma şansının çok az olduğunu hissttiğin an kesinlikle manevra yapma (bence).nedeni ise;manevranı tamamlayamaz ve tekeri çukura kaçırırsan motor yan yattı ve altında kaldın demektir.ayrıca 90-110 km hızlarla seyretmek de(özellikle bilmediğin,alışık olmadığın yollarda) gerçekten çok tehlikeli olabilir.

  14. #14
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Seco nun dediği çok mantıklı, ben zamanında downhill(tehlikeli bir spor,bisikletle 35derece ve üzeri,en az bir km'lik bir mesafede mümkün olan en yüksek hıza çıkılır ,fren kullanılamaz) yapardım-aynısı orda da geçerli.Ama her zaman tutmuyor,bir arkadaş benzer pozisyonda denedi,bir aydır sargıda.

  15. #15
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    Motorun ve senin kıvırma kabiliyetine bağlı birşeydir.Herkesin becerisine göre de değişir.Kimse sana doğru olanı söyleyemez.Diğeri kıvırp geçebilir ama sen geçemeyabilirsin.Ayrıca o anki pozisyona,yolun kuru,tozsuz ve düz olmasına ve trafiğine de bağlı birşey.Çukur kaçınılmazsa zevk almaya bakacaksın .Motor fazlaca büyük değilse tam çukuru geçerken vücudunu arkaya doğru savururken gidonu da sökecekmiş gibi şok darbe yapmalısın.Bu hareket 100kmh civarı geçtiğin ort 50 cm çukurdan ön tekerin atlamasını sağlar.Ancak sürat düştükçe ve teker ebadı da küçüldükçe atlama şansın azalır.
    gaza gelme;kaza gelmesin

  16. #16
    RAPTOR666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    şimdilik konya
    Motosikleti
    kıçımı başımı dağıttığım motor SKYTEAM ST 200 TR
    ben şahsen kaçmaya üşeniyom giriyom çukura mondi151rs var direskyom orta göbek daaldı, motor bağlantı takozları patladı ve arka teker cıvatası gevşedi durum bu
    (( :KONYA MT İÇİN DOKANDIRIN : ))
    BİR AĞAÇTAN BİNLERCE KİBRİT ÇIKAR , BİR KİBRİT BİNLERCE AĞAÇ YAKAR

  17. #17
    mehmetkilic31 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Şehir
    iskenderun / HATAY
    Motosikleti
    2006 mondial 150 zat
    bence fazla hissetmezsin ama sağa sola gitmeyi deneyebilirsin tabi scooter için geçerlii

  18. #18

    Üyelik
    04 Ocak 2004
    kardeşim bu bi güven meselesi eğer çukur çok derin ve kötüyse fren yapılmamalı ve iki taraftan bi tarafa manevra yapıp hafifçe atlamalı paniklemeden


    eğer çukur fazla derin değil girip çıkınca sizi rahatsız etmiyeceğinize inandığınız bi çukursa kontrolü daha iyi dengeleyi curua girip cıkmaktır bana göre

  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı
    Bence 90'la giderken 15cm'lik çukur bile mahveder adamı. Bisikletle bile yaklaşık 30km hızla 10cm'lik çukur takla attırıyor insana.
    Bisikletle 30km hızla en az 20-25 cmlik çukurdan güven geçebilirsiniz .
    Ama bir şartla seleden kalkacaksın ve ayaklarını yay gibi kullanacaksın ve mümkünse ön tekeri çukurdan sektireceksin ki çukura girmesin.

  20. #20

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Lifan Glint 100
    bugün akşam yolda gidiyorum bir kavşağı döneceğim.etrafta ışık yok.kavşağı döner dönmez en az 10 cm lik bir çukur gördüm ama fren yapsam çok geçti çünkü.kavşağı döner dönmez çukur vardı.neyse o çukura bi girdim motor altımdan uçuyordu. o derece derin yani.motor yalpaladı zar zor durdurdum.allahtan araba filan yoktu.Allah Korudu.Başıma birşey gelseydi Belediyeyi mahkemeye verirdim(yada artık yollara kim bakıyorsa).çok dikkatli olmak lzım


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler