çinli motor vida sıkma olayı
-
bence bu konuda nord lock'ın titreşim için özel olarak ürettiği pullar çözüm olabilir.
bağlantı için -> http://www.anadolcivata.com/nord-lock-civata-kilitleme-pulu.html
https://www.youtube.com/watch?v=IKwWu2w1gGk -> buradan pulun test videosunu görebilirsiniz.
Reklamlar
-
11bin kmye geldi , iki şerit arasında sarı tırtıklı bir çizgi var aracında içini dışına çıkaran ondan geçince ön korumalığın vidası düştü bende söktüm duruyor kontrol ediyorum egzost koruma kapağı çok gevşiyor haricinde birşey yok her motorda kontrol edilmesi gereken rutin bakımlar Motor bloğundan vidalar dökülmüyor korkmayın , grenaj vidalarını kontrol edin gözle gördüğünüz her vidayı yeterli
-
150 mash i iyi tanıyan biri olarak.Genelde egsoz koruma parçası düşer :D.Aynası bozulabilir evet evet bozulabilir.Onun dışında aklıma sürekli gevşeyen bi yer gelmiyor.Yıkarken dikkat et bizdekinin niyetine yıkayınca su kaçtı 10 dk zorlayınca çalıştı 2. Sefer 100 lira masraf çıkararak çalıştı.Etraftaki emsali scooterlara göre iyi kaçar,onlara göre biraz da fazla yakabilir.Hayırlı olsun
-
Şu 4 yıllık lüzumsuz konular neden silinmez anlamıyorum ? Her yeni gelen üye bir tane konu hortlatıyor.
-
Seko adlı üyeden alıntı
Şu 4 yıllık lüzumsuz konular neden silinmez anlamıyorum ? Her yeni gelen üye bir tane konu hortlatıyor.
Harbiden yav.. Hoca senin yaziyi gormesem bende tavsiyelerde bulunucaktim az daha neyse bosa gitmesin bari bende cin kullaniyorum balansorlu ama yinede gevsiyo abi titresimden falandan filandan bi sekilde gevsiyo hatta otobanda benim ayakligin somunu dustu cirtla tutturup baska somun ayarladim su an problem yasamiyorum ama hafife alinacak bi mesele degil konu faydali aslinda.
-
1,5 senelik mondial motorum köy yollarında kullanım sonucu:
2 adet zincir korumalığı vidası.
2 adet grenaj vidası
1 adet manifold vidası
1 adet ön dişli vidası
1 adet hava filtresini tutan kapağın vidası
düşmüş.motoruma bakmadığımı düşünebilirsiniz her 2 ayda bir bujisinden karbüratörüne kadar söküp bakarım temizmi diye.zaten bakmasam bunların düşmediğini nasıl göreyim
-
celo4007 adlı üyeden alıntı
herkese selam arkadaşlar.antalyadan celalettin.yıllardır otomobilimi ve bisikletimi severek kullanıyorum.ama aylık300-400 tl civarı yaktığım yakıt canımı sıkmaya başladı.ve bir motor aldım.mondial 150 mash.tüm forumlarda arkadaşların illede japon demesine saygı duyuyorum ki aracımda toyota 15 senedir pek sıkıntı çıkarmadı ama ben mondial aldım japon muhabbeti yapacaklar cevap olarak kendini yormasın lütfen.motor tecrübem yok.bu çinli motorlarda vidaların gevşediği ve sürekli kontrol edilmesi gerektiği yazıyor.260 km ye geldim böyle bir sorunum olmadı henüz ama böyle bir sorun varsa nasıl tedbir alabilirim.sizlerden ricam kaliteli vida ile değiştirmek yada vidaları kaynaklatmak yada devkonla yapıştırmak fayda sağlarmı?yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Gevşeyecek olan vidalar egzozun motora bağlandığı ve gövdeye sabitlendiği vidalardır. Söküp küçük bir damla loctite damlatıp geri takarsanız bir daha titreşimden kendiliğinden gevşemez.
onlarca milyara satılan harleylerde bile bu sorun var. Kafaya takılacak bir şey değil.
Motorunuzda şunları değiştirirseniz sürüş kalitesi çok çok artar:
Kaliteli bir çift lastik, Michelin Pirelli vb
Öne ve arkaya kaliteli fren balataları, EBC Goldfren vb
Aktarma kayışı Bando veya Gates Powerlink
Komple ön varyatör 20-30TL http://www.dokuyucu.com.tr/asp/produ...VARYATOR-150cc
Kaçırıyorsa karbüratör manifoldu, 5TL
Hava filtresi
Buji NGK marka CR7hsa
Tercihen yeni karbüratör http://www.dokuyucu.com.tr/asp/produ...-BASKILI-125cc
Birçok parçayı internetten temin edebilirsiniz, kalyoncu, dokuyucu, camgöz, ırmak pazarı vb:
örneğin http://www.dokuyucu.com.tr/asp/group...SH-YEDEK-PARCA
Bu arada GY6 tipi motorlarda 125 ve 150cclik modellerin birçok parçası birebir aynıdır.
-
Lock yada oje ikisini de kullanan biri olarak hiç bir farkı yok diyebilirim.
Bu arada vidayı sıkıp kafasına sürmekle tutan dişlere sürüp civatayı sıkma arasında pek bi fark yok.
Neticede dişler arasında donup torksuz gevşemeye engel oluyor ve iş görüyor.
-
yıllar önce çarşı/pazar işleri için 1.200 TL ye akranlarından daha iyi olan çin malı sıfır scooter almıştım. 3 sene ve 35 bin km boyunca yaptığım tüm masrafları yazdım. toplam maliyeti; 1 takım lastik değişimi dahil 2.600 TL yi bulmuştu.
ilk 5 bin km bir sorun yaşamazsınız sonra allah kerim...
-
Motosiklet Eğitmeni
Bu kadar zaman içinde celalettin kardeşimizin vidaları bir yana, kendisi bile düşmüştür o motordan.
Konu açılalı 4 sene olmuş.
Gerçi hortlamasında bir sakınca yok her zaman geçerli olacak bir konu.
Fakat hiç olmazsa kendisine direk akıl vermeyin.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
16 Aralık 2016, 15:43
#31
Aslinda o kadar cabuk vida gevsemesinin iki sebebi vardir. Bazi parcalar sIKIlIrken manuelinde locktide kullanilmasi gerektigi yazar ancak cinliler bu ayrintiya uretiyor sirasinda one.m vermiyorlar gevseyen vid ayi mutlaka loctide ile sIKIn yoksa bir sure sonra yuvayi bozabiirsiniZ bu urbunu tavsiye ederim http://www.tamirsepetim.com/products/sellock-3243-nutlock-50ml-mavi-sokulebilir-civata-sabitleyici
-
18 Aralık 2016, 20:17
#32
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)