Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikletimi boyamak istiyorum fakat.. :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    merhaba arkadaslar cok meraklı bı baslık oldu dmı hele ki fakat.. kısmı neyse arkadaslar şaka bi yana motorumu boyamak istiyorum ve bu işi spray boya ile yapmak istiyorum ve Gri olmasını istiyorum cunku benım motorun modellerı arasında Sarı-Siyah , Kırmızı Siyah ve Gri renk seceneklerı var ve bunları ınceleyınce en güzel ve diri duranın Gri renk olduguna karar verdim ve bikaç Spray boya ile motoru komple boyamak istiyorum. bazı yerleri de göze çok batmıcak şekilde yeşil yapmak istiyorum. motor şu an Kırmızı-Siyah. tek katla halletmek istiyorum olmadı 2 kat. önceden yani 3 hafta önce Alt yan kapakları boyadım siyah renge. sag tarafta kapak yoktu bıtane buldum gri renkte ve siyaha boyadım boyamısken diger yan alt kapagı da boyayayım dedım ve guzel ıs cıkardım ılk boyamam olmasına ragmen gerçi Spray boya ama.. fakat bu boya motorun orjınal halındekı boya gıbı parlamıyor aslında cilalamadım boyadıgım kapakları bundan sanırım ? motorun fotograflarını yuklucem, motorun bıkac yerı sorunlu onları da duzeltmeyı dusunuyorum.. Asıl sorumsa şu.. sadece alt yan kapakları boyadıgım ıcın pek tecrube edınmedım spray boyada. Bütün motoru komple Gri boyarsam spray boyayla 1 olmadı 2 kat. ustune cila atarsam, bu boyanın omru ne kadar olur ve orjınal halı kadar parlar mı ? en azından parlar mı ? bu soruların cevaplarını ıstıyorum arkadaslar çok teşekkür ederim şimdiden..

    bunlar da motorumun su ankı fotografları



    Think Nothing! Just Twist The Wrist


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    sanırım arada ince pasta da yapıp ustüne cila atıyorlar.sprey cila varmı bilmiyorum.

  3. #3
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Sprey boya ile boyanan motorun boyası ilk yıkamada dökülmeye başlayacaktır. Boya işi hassas iştir. İlla sprey ile yapıcam diyorsanda ilkönce ince zımpara ile mecut yüzeyleri zımparala. Sonra ispirtolu ve hav bırakmayacak bir bezle temizle. Sonra ASTAR sprey ile komple bir kat geç. Kuruduktan sonra sprey boya uygula. Sprey boyaların yapışkan özellikleri çok az. Sıcak havalarda kuruyunca deri gibi soyuluyor. Sana tavsiyem tamirhanelerin olduğu kısımlarda boya hazırlayan yerler var. Burada boyayı hazırlat ve kutuya bastır. PPG, Akzonobel, DYO firmalarını tercih et. Omadı son çare kaliteli sprey boya al. İYİ Çalışmalar.
    Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.

  4. #4
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Barkın abimizin Boya, Zımpara, Macun... ... diye devam eden serisini izlemeni tavsiye ediyorum, daha kaliteli iş çıkarırsın, birsürü detay bilgi var videolarda. Markalara ve miktarlara kadar daha net olur düşüncelerin



    Beyler konuda kimler var göremiyorum, bu hepinizde varmı, aylardır ilk kez böyle bişe oluyorda merak ettim
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  5. #5
    Taner YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Sırasıyla: Hyo GT250R, YAMAHA R1, HONDA 1000 RR,
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...lasti-dip.html

    Bu linki incele.. Yaptığın rengi beğenmezsen eski renginede geri dönebilirsin
    Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..

  6. #6
    Deli Çerkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Dünya
    Öncelikle boya işi biraz ince işçilik biraz kaliteli boya ister.Nalburdan tedarik edeceğiniz boya ile , tatmin edici parlaklık ve kalıcı bir boyama elde edemezsiniz. Güneşi ve suyu gördükçe solacak , temasla yavaş yavaş dökülecektir.


    Kendiniz boyamak istiyorsanız oto sanayi bölgelerinden araba boyası ve bu boyayı sertleştirecek olan harter alıp, kompresörünüzünde olmadığını varsayıp eğer satıcının elinde uygun makina varsa bunu bildiğiniz sprey kutusuna bastırıp, nispeten nalburdan alacağınız boyaya kıyasla çok daha iyi bir sonuç elde edersiniz.( 15 - 20 lira civarı olması lazım) Yanlız boyaya harter katıldığı an tamamını kullanmanız lazım.Harter'ı bir tür sertleştirici vernik gibi düşünün , Yani tüpün dibinde boya artarsa , artanı sonra kullanamıyorsunuz.Harter tüpte kalan boyanın içinde sertleşiyor ve spreyleme ile bunu yüzeye sıkamıyorsunuz.

    Bu tür bir uygulama yapıpta, trafiğe çıkarsanız , trafik çevirmelerinde eğer dikkatli bir polis veya jandarmaya denk gelirseniz başınız belaya girer. Ehliyenizin olduğunu varsayıyorum. araçta plakada yok gerçi ama umarım ruhsatı sigortası vardır. Ruhsatta yazan renk harici bir renge rasladıkları an aracınız bağlanır. Trafik otoparkına çekilir , sizden Tüvden "renk tespiti" için randevü almanız istenir.Randevü günü aracınız çekilen otoparktan muayeneye götürmek için size teslim edilir.

    Tün muayene istasyonuna gidip renk tespitinizi yaptırdırktan sonra , Trafik şubeye Boyacı faturanız ile birlikte ( kendiniz boyasanız bile bir şekilde boyacı faturası temin etmeniz gerekir yoksa işleminiz yapılmıyor ) başvurup aracın renginin yazdığı ruhsat sayfasınıda yeniden çıkartmanız gerekir. Yani çekici ücreti+ yedi emin otopark ücreti+ hatır gönülde olsa bulacağınız boya fatura kdv si+ruhsat yenileme bedeli gibi bir masraf çıkartmasıda gayet mümkün. Ehliyet, ruhsat, sigorta yoksa neler olur anlatmayayım en iyisi..ama ipucu verebilirim, O motorun bedelinden daha fazla ceza ödersiniz.

    Yok ben sadece kırsalda kullanırım derseniz boya yapmaktansa istediğiniz renkte vinil kaplamak , sizin için görsel olarak daha tatminkar sonuçlar verir. Bir fön makinası , bir kredi kartı ve bisikletciden 3-5 liraya alacağınız bisiklet levyesiyle rahatlıkla uygulayabilirsiniz Islak yapıştırmanızı öneririm.

    Bisiklet levyesi, basit bir plastik parçadır ancak plastik aksamı bol olan bir motorsiklette her derde deva bir alettir , her türlü atan ,yerinden çıkan plastik ekipmanı bununla rahatlıkla yerine oturtabilirsiniz.Her türlü plastik parçayı bununla kırmadan , parçalamadan çıkartabilrisiniz, en ince yerlere bile girer, görünce anlayacaksınız.

    Eğer giydirme yapacaksanız , Islak yapıştırma ne demek, bunuda bilmenizde fayda var. Sticker veya vinil gibi kendinden yapışkanı olan bir malzemeyi kuru yüzeye yapıştırırken hatalı yapıştırısanız veya hava boşluğu bırakırsanız bunu telafi etmeniz çok zordur. Çıkartıp yeniden yapıştırmaya kalkarsanız yapıştığı boyayı yerinden söker , malzemenin kendisi buruşur ve yapışkanlığı azalır. Eğer yapışacak yüzeyi ve yapışkanlı tarafı bolca su ile ıslatırsanız , malzemeyi sağa, sola, yukarı, aşağı oynatabilir. tam istediğiniz şekilde konumlandırdıktan sonra , içindeki hava boşluklarını rahatlıkla alabilirsiniz. su kuruduktan sonra beton gibi sağlam olur. 3 M markası en iyisidir. Ararken dış cephe için diye özellikle belirtin.

    Not: Her güzelin bir kusuru olduğu gibi ıslak yapıştırmanında bir kötü tarafı vardır. Islak yapıştırılan bir sticker veya vinil , öyle sağlam yapışır ki , kolay kolay yerinden sökülemez.Sökme işlemi çok uğraştırır.
    ugrgnr bunu beğendi.

  7. #7
    serdar37100 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    Sprey boya ile boya yaparsan motorunun yuzune bakilmaz hale gelir pasta cila falanda hatalarini kapatmaz.
    En iyi sonucu kompresorle basincli boya tabancasi kullanilarak yapin yada yaptirin yoksa sonuc hic iyi olma.

  8. #8
    haojin2005 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2012
    Şehir
    Arnavutköy/İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2006/Lada Samara 1500i 2001
    Kompresörle boya attırın vernik de attırn eğer imkanınız yoksa sprey boyanın üzerine sprey vernik atın atmazsanız boya çok kötü olur.
    ugrgnr bunu beğendi.

  9. #9
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    arkadaslar hepınıze cok tesekkur ederim gercekten çok iyi yorumlar geldi pek beklemiyodum.. bu arada ' Vinil ' işi aklıma yattı fakat ben 3-5 liralık boyalarla boyucagım ıcın fazla masraf yapmıcam. 2kat gecıp boyayıı tamamlıcam vernıgını atıcam ve cilalıcam. vericegim para 20-30lira olacak sanırım. kalıtelı bısey de almak ıstemııyorum sonucta en fazla 1 sene ıdare etsın benı. vinil daha ucuza gelırse yaparım. bunun ıcın bılgı verebılırsenız sevınırım. bu arada aracın plaka ruhsat hiçbişeyi yok ehliyetim de yok zaten istanbul gibi biyerde yasamıyorum Trafık yok burda. çoğunlukla kırsal alanlarda geziyoruz. bu yuzden sıkıntı yasamıyorum, polis kontrollerıne gırme dıye bı sansım yok gırdım mı cıkamam Spray boya ile dediğim gibi yan kapakları boyadım 3hafta gectı su ana kadar sorun yok ve ılk boyamamdı boya aktı bazı yerlerde, toz kaptı falan ama yıne ıyı duruyor uzaktan. dıbıne gırıldı mı acıga cıkıyor cogu seyı. bı de - yanı parlamıyor tabı vernık cıla atmadım bundandır. Motoru boyarken Zımparalıcam sonra 2 kat boya atıcam 20dka arayla. ardından 2.kattan sonra vernigi atıcam cok bekletmeden sonra kurumaya bırakıcam ve ertesı gun cilalıcam. Sonucta motor eskı bı motor yanı öyle heryeri parlamıyo. bu yuzden en kalitelisini yapmaya calısmıyorum. şu anki rengi motoru kötü gösteriyo ve kırmızı renkte solmalar çizikler var. hele ki motoru sol arka kısmından gorsenız berbat duruyo oyle olunca Gri daha diri de gösterince boyamaya karar verdim. boya yaparken yapıcaklarımı yazdım eger bu sekılde yaparsam senı en az 5-6ay ıdare eder dıyorsanız hemen boyamaya baslıyorum
    Think Nothing! Just Twist The Wrist

  10. #10
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    Alıntı haojin2005 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kompresörle boya attırın vernik de attırn eğer imkanınız yoksa sprey boyanın üzerine sprey vernik atın atmazsanız boya çok kötü olur.
    aynen dedıgınız gıbı yapmak ıstıyorum sagolun yorumunuz ıcın tesekkur ederım
    Think Nothing! Just Twist The Wrist

  11. #11
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Siyah plastik bölgeleri sprey kaporta boyası ile de boyayabilirsin.
    Mesela;
    Şu ramzey yazan bölgenin altındaki şaşi alt koruma plastiğini.
    Grenajlarda ayrılma varsa da içten vidalayıp sabitleyebilrisin.
    "Cırt" da kullanılıyor ama cırt bence çok çirkin duruyor.
    ugrgnr bunu beğendi.

  12. #12
    waeder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2012
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    Aprilia Sportcity 250ie vardı satıldı :( (2009)
    Bende eski mondialimi boyatmıştım üstelik boyacı ustamın fırınında ama sadece zımparaladık boya ve vernik attık güzelde oldu ama sonuç hüsran yavaş yavaş soyuldu. Astarsız olduğu zaman kesinlikle dökülüyor. Motorunu seviyorsan bir boyacıyla anlaş boyat sen sökersin tahminimce 400 civarı isterler. Yok motoru satacam diyorsan hiç uğraşma derim
    ugrgnr bunu beğendi.
    2008 - 2011 Mondial 125Mt , 2012 - 2013 Honda Dylan, 2013 - ...... Aprilia Sportcity 250ie
    Motosiklet özgürlüğümün tek yolu.

  13. #13

    Üyelik
    06 Kasım 2012
    Nldu boya işi hangisi en güzel sonuç veriyor

  14. #14
    barisim1985 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2013
    Şehir
    aydın
    Motosikleti
    yamaha nouvo
    selam arkadaşlar bende bu hafta ne olacağını bilmeden polisan sprey boya attım motora ama hafif mat olması içime sinmedi ve üzerine parlak sprey vermik attım ama boyanın kabaracagini düşünmüyorum zımpara yaptım tabiki ama vernikten önce en ufak darbede boyanın kalktığıni gördüm sanırım vernik koruyucu etki yaratır.

  15. #15
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    usta öncelikle boya yapacağınız zemin pürüzsüz olacak bunu sağlamak için 2000 kum zımparalar var kovaya suyu doldurup zımparaları içine atacaksın birde sünger, zımparalarken arada süngerle su dökeceksin ki zımparanın gözenekleri açılsın pürüzsüz ve mat bir yüzey elde edene kadar zımparalayacaksın ki yapacağın boya yüzeye tutunsun en fazla astar boysına kadar in, fazla derine inme parçalar kurusun tinerli bezle hafif sil , eğer sprey kullanacaksan boyanın koduna göre akrilik oto boyası bastıracaksın sonraki işlem yaklaşık 30cm uzaklıktan bir kat atıp bi 5-10dakika bekleyeceksin biraz alacalı beleceli olacak, sonra bi kat daha ,5-10 dakikaka katlar arasında bekleyeksin ve son kat 15 dakika sonra birde vernik doldurttur spreye sadece tek kat vernik at çünkü son katı attığın zaman yüzey kayganlaşıyor ve ikinci kat vernik akma yapabiliyor tabi ilk önce yerleri ıslat toz kalkmasın, kapalı yerde yaparsan daha iyi çünkü küçük sinekler boyaya yapışa biliyor başıma geldi kolay gelsin


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)