Motosikletimi boyamak istiyorum fakat.. :)
-
Reklamlar
-
sanırım arada ince pasta da yapıp ustüne cila atıyorlar.sprey cila varmı bilmiyorum.
-
Sprey boya ile boyanan motorun boyası ilk yıkamada dökülmeye başlayacaktır. Boya işi hassas iştir. İlla sprey ile yapıcam diyorsanda ilkönce ince zımpara ile mecut yüzeyleri zımparala. Sonra ispirtolu ve hav bırakmayacak bir bezle temizle. Sonra ASTAR sprey ile komple bir kat geç. Kuruduktan sonra sprey boya uygula. Sprey boyaların yapışkan özellikleri çok az. Sıcak havalarda kuruyunca deri gibi soyuluyor. Sana tavsiyem tamirhanelerin olduğu kısımlarda boya hazırlayan yerler var. Burada boyayı hazırlat ve kutuya bastır. PPG, Akzonobel, DYO firmalarını tercih et. Omadı son çare kaliteli sprey boya al. İYİ Çalışmalar.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
-
Barkın abimizin Boya, Zımpara, Macun... ... diye devam eden serisini izlemeni tavsiye ediyorum, daha kaliteli iş çıkarırsın, birsürü detay bilgi var videolarda. Markalara ve miktarlara kadar daha net olur düşüncelerin
Beyler konuda kimler var göremiyorum, bu hepinizde varmı, aylardır ilk kez böyle bişe oluyorda merak ettim
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...lasti-dip.html
Bu linki incele.. Yaptığın rengi beğenmezsen eski renginede geri dönebilirsin
Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..
-
Öncelikle boya işi biraz ince işçilik biraz kaliteli boya ister.Nalburdan tedarik edeceğiniz boya ile , tatmin edici parlaklık ve kalıcı bir boyama elde edemezsiniz. Güneşi ve suyu gördükçe solacak , temasla yavaş yavaş dökülecektir.
Kendiniz boyamak istiyorsanız oto sanayi bölgelerinden araba boyası ve bu boyayı sertleştirecek olan harter alıp, kompresörünüzünde olmadığını varsayıp eğer satıcının elinde uygun makina varsa bunu bildiğiniz sprey kutusuna bastırıp, nispeten nalburdan alacağınız boyaya kıyasla çok daha iyi bir sonuç elde edersiniz.( 15 - 20 lira civarı olması lazım) Yanlız boyaya harter katıldığı an tamamını kullanmanız lazım.Harter'ı bir tür sertleştirici vernik gibi düşünün , Yani tüpün dibinde boya artarsa , artanı sonra kullanamıyorsunuz.Harter tüpte kalan boyanın içinde sertleşiyor ve spreyleme ile bunu yüzeye sıkamıyorsunuz.
Bu tür bir uygulama yapıpta, trafiğe çıkarsanız , trafik çevirmelerinde eğer dikkatli bir polis veya jandarmaya denk gelirseniz başınız belaya girer. Ehliyenizin olduğunu varsayıyorum. araçta plakada yok gerçi ama umarım ruhsatı sigortası vardır. Ruhsatta yazan renk harici bir renge rasladıkları an aracınız bağlanır. Trafik otoparkına çekilir , sizden Tüvden "renk tespiti" için randevü almanız istenir.Randevü günü aracınız çekilen otoparktan muayeneye götürmek için size teslim edilir.
Tün muayene istasyonuna gidip renk tespitinizi yaptırdırktan sonra , Trafik şubeye Boyacı faturanız ile birlikte ( kendiniz boyasanız bile bir şekilde boyacı faturası temin etmeniz gerekir yoksa işleminiz yapılmıyor ) başvurup aracın renginin yazdığı ruhsat sayfasınıda yeniden çıkartmanız gerekir. Yani çekici ücreti+ yedi emin otopark ücreti+ hatır gönülde olsa bulacağınız boya fatura kdv si+ruhsat yenileme bedeli gibi bir masraf çıkartmasıda gayet mümkün. Ehliyet, ruhsat, sigorta yoksa neler olur anlatmayayım en iyisi..ama ipucu verebilirim, O motorun bedelinden daha fazla ceza ödersiniz.
Yok ben sadece kırsalda kullanırım derseniz boya yapmaktansa istediğiniz renkte vinil kaplamak , sizin için görsel olarak daha tatminkar sonuçlar verir. Bir fön makinası , bir kredi kartı ve bisikletciden 3-5 liraya alacağınız bisiklet levyesiyle rahatlıkla uygulayabilirsiniz Islak yapıştırmanızı öneririm.
Bisiklet levyesi, basit bir plastik parçadır ancak plastik aksamı bol olan bir motorsiklette her derde deva bir alettir , her türlü atan ,yerinden çıkan plastik ekipmanı bununla rahatlıkla yerine oturtabilirsiniz.Her türlü plastik parçayı bununla kırmadan , parçalamadan çıkartabilrisiniz, en ince yerlere bile girer, görünce anlayacaksınız.
Eğer giydirme yapacaksanız , Islak yapıştırma ne demek, bunuda bilmenizde fayda var. Sticker veya vinil gibi kendinden yapışkanı olan bir malzemeyi kuru yüzeye yapıştırırken hatalı yapıştırısanız veya hava boşluğu bırakırsanız bunu telafi etmeniz çok zordur. Çıkartıp yeniden yapıştırmaya kalkarsanız yapıştığı boyayı yerinden söker , malzemenin kendisi buruşur ve yapışkanlığı azalır. Eğer yapışacak yüzeyi ve yapışkanlı tarafı bolca su ile ıslatırsanız , malzemeyi sağa, sola, yukarı, aşağı oynatabilir. tam istediğiniz şekilde konumlandırdıktan sonra , içindeki hava boşluklarını rahatlıkla alabilirsiniz. su kuruduktan sonra beton gibi sağlam olur. 3 M markası en iyisidir. Ararken dış cephe için diye özellikle belirtin.
Not: Her güzelin bir kusuru olduğu gibi ıslak yapıştırmanında bir kötü tarafı vardır. Islak yapıştırılan bir sticker veya vinil , öyle sağlam yapışır ki , kolay kolay yerinden sökülemez.Sökme işlemi çok uğraştırır.
-
Sprey boya ile boya yaparsan motorunun yuzune bakilmaz hale gelir pasta cila falanda hatalarini kapatmaz.
En iyi sonucu kompresorle basincli boya tabancasi kullanilarak yapin yada yaptirin yoksa sonuc hic iyi olma.
-
Kompresörle boya attırın vernik de attırn eğer imkanınız yoksa sprey boyanın üzerine sprey vernik atın atmazsanız boya çok kötü olur.
-
-
07 Aralık 2012, 12:54
#10
haojin2005 adlı üyeden alıntı
Kompresörle boya attırın vernik de attırn eğer imkanınız yoksa sprey boyanın üzerine sprey vernik atın atmazsanız boya çok kötü olur.
aynen dedıgınız gıbı yapmak ıstıyorum sagolun yorumunuz ıcın tesekkur ederım
Think Nothing! Just Twist The Wrist
-
07 Aralık 2012, 13:32
#11
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Siyah plastik bölgeleri sprey kaporta boyası ile de boyayabilirsin.
Mesela;
Şu ramzey yazan bölgenin altındaki şaşi alt koruma plastiğini.
Grenajlarda ayrılma varsa da içten vidalayıp sabitleyebilrisin.
"Cırt" da kullanılıyor ama cırt bence çok çirkin duruyor.
-
08 Aralık 2012, 15:33
#12
Bende eski mondialimi boyatmıştım üstelik boyacı ustamın fırınında ama sadece zımparaladık boya ve vernik attık güzelde oldu ama sonuç hüsran yavaş yavaş soyuldu. Astarsız olduğu zaman kesinlikle dökülüyor. Motorunu seviyorsan bir boyacıyla anlaş boyat sen sökersin tahminimce 400 civarı isterler. Yok motoru satacam diyorsan hiç uğraşma derim
2008 - 2011 Mondial 125Mt , 2012 - 2013 Honda Dylan, 2013 - ...... Aprilia Sportcity 250ie
Motosiklet özgürlüğümün tek yolu.
-
Nldu boya işi hangisi en güzel sonuç veriyor
-
selam arkadaşlar bende bu hafta ne olacağını bilmeden polisan sprey boya attım motora ama hafif mat olması içime sinmedi ve üzerine parlak sprey vermik attım ama boyanın kabaracagini düşünmüyorum zımpara yaptım tabiki ama vernikten önce en ufak darbede boyanın kalktığıni gördüm sanırım vernik koruyucu etki yaratır.
-
usta öncelikle boya yapacağınız zemin pürüzsüz olacak bunu sağlamak için 2000 kum zımparalar var kovaya suyu doldurup zımparaları içine atacaksın birde sünger, zımparalarken arada süngerle su dökeceksin ki zımparanın gözenekleri açılsın pürüzsüz ve mat bir yüzey elde edene kadar zımparalayacaksın ki yapacağın boya yüzeye tutunsun en fazla astar boysına kadar in, fazla derine inme parçalar kurusun tinerli bezle hafif sil , eğer sprey kullanacaksan boyanın koduna göre akrilik oto boyası bastıracaksın sonraki işlem yaklaşık 30cm uzaklıktan bir kat atıp bi 5-10dakika bekleyeceksin biraz alacalı beleceli olacak, sonra bi kat daha ,5-10 dakikaka katlar arasında bekleyeksin ve son kat 15 dakika sonra birde vernik doldurttur spreye sadece tek kat vernik at çünkü son katı attığın zaman yüzey kayganlaşıyor ve ikinci kat vernik akma yapabiliyor tabi ilk önce yerleri ıslat toz kalkmasın, kapalı yerde yaparsan daha iyi çünkü küçük sinekler boyaya yapışa biliyor başıma geldi kolay gelsin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)