Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

viraj korkusu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    bassy_bolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    bolu
    arkadaşlar ben yeni kross kullanıcısıyım.. dün ilk defa araziye çıktım..virajlara girmekte biraz zorlandım.hatta biraz değil oldukça zorlandım.öyleki yanımdan 100 lük cup motorlar virajlarda vızır vızır geçerken ben onları izledim.. sanki virajlarda ön tekerlek her an kayacakmış gibi geliyor.. ve virajı alırken istemsiz olarak virajın dışına yöneliyorum..daha önce kross da viraj nasıl alınır diye bir çok yazı okudum ama bir anlık kayma korkusu bütün konsantrasyonumu dağıtıyor.. Benimle aynı duyguları yaşayan varmı ? çözümü nedir..
    Dağda motor kullanan asfaltta yan yatmaz...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    krosla elbette riskli iş, lastikler dişliyse özellikle.. yerden yükseksin zaten.. korkutmak gibi oldu ama gerçek böyle

  3. #3
    oguz1327 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    2001 honda cbr 600f4i
    kros bu, illaki düsersinde kayarsında, sen gerekli korumalarini giy tecrübeli bir arkadasinin pesine takil arazide.
    comolokko

  4. #4
    ilkeronat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    BMW F800GS
    Alıntı bassy_bolu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben yeni kross kullanıcısıyım.. dün ilk defa araziye çıktım..virajlara girmekte biraz zorlandım.hatta biraz değil oldukça zorlandım.öyleki yanımdan 100 lük cup motorlar virajlarda vızır vızır geçerken ben onları izledim.. sanki virajlarda ön tekerlek her an kayacakmış gibi geliyor.. ve virajı alırken istemsiz olarak virajın dışına yöneliyorum..daha önce kross da viraj nasıl alınır diye bir çok yazı okudum ama bir anlık kayma korkusu bütün konsantrasyonumu dağıtıyor.. Benimle aynı duyguları yaşayan varmı ? çözümü nedir..
    viraja gitmeden önce hızını azalt, viraj içinde fren yapma, asfalt yol motosikletlerinden farklı olarak motorla beraber yatma ve eğer sola döneceksen ağırlığını sağ ayağına ver ve sol ayağını ileri doğru uzat, depoyu kavra, ayakta sürmek daha keyiflidir onu da dene, gaz açık olarak girersen virajın dışına doğru sürüklenirsin ve motoru yatıramazsın, gaz açık olduğunda ön tekerin zemin ile bağı azalır.bunları dene olmazsa devam ederiz.

  5. #5
    bassy_bolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    bolu
    Alıntı ilkeronat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    viraja gitmeden önce hızını azalt, viraj içinde fren yapma, asfalt yol motosikletlerinden farklı olarak motorla beraber yatma ve eğer sola döneceksen ağırlığını sağ ayağına ver ve sol ayağını ileri doğru uzat, depoyu kavra, ayakta sürmek daha keyiflidir onu da dene, gaz açık olarak girersen virajın dışına doğru sürüklenirsin ve motoru yatıramazsın, gaz açık olduğunda ön tekerin zemin ile bağı azalır.bunları dene olmazsa devam ederiz.
    yardımların için çok teşekkür ederim, aslında asıl problemim motorun yeni olmasından ve daha önce hiç kros deneyimim olmadığından dolayı, ya ön teker kayarsa kaygısı,toprak yolda traktör izleri vs oluyor bu tip virajlarda ön teker kaydı kayacak biraz virajı genişleteyim derken bir bakmışım duracak kadar yavaşlamış ve virajdan karşıya geçmek üzereyim.. arkadaşlarda 100 cc lik cup lar var adamlar benden 2 3 kat daha hızlı girip çıkıyor virajlara, kendimden utandım vallaha..
    Dağda motor kullanan asfaltta yan yatmaz...

  6. #6
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Cross motosiklet dünyasında bambaşka bir kulvar. Zamanla pratikle alışacaksın, elinden geldiğince eğitim videoları izle ve yabancı dilin varsa yabancı makaleleri oku. Şunuda belirteyim, cross da illaki düşeceksin motorunun bir kaç yeri çizilecek yapacak bir şey yok.
    Bende de KLX250 var normal de motorsiklet de oldukça tecrübeli bir arkadaşım bindi, adını afişe etmeyeyim ama düştü

    Aynı korku bende de oluyor. Asfalt motoru sürdüğüm için sürekli toprak yol zaten otomatikmen ben de bir korku yaratıyor ve normalden de yüksek bir motor. Zamanla cesaretleniyorsun ve daha iyi sürmeye başlıyorsun.

  7. #7
    bassy_bolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    bolu
    motora bir şey olması pek umurumda değil, zaten ilk başlarda düşe kalka öğreneceğimi bildiğim için çin malı aldım, birde motor ile ilgili olmasa da daha önce ayağımı kırdığım için onun takıntısı mı var çözemedim, ama inşallah bu korkuyu aşacağım..
    Dağda motor kullanan asfaltta yan yatmaz...

  8. #8
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Dostum problem beyinde başlıyor.. Viraja belki çok doğru bir hızda giriyorsun ama beynindeki kendi kendine söylediğin "ulan dönemeyeceğim galiba" türküsü seni virajın dışına ittikçe itiyor.. Burda asıl olan problemin kaynağını bulup ona yönelmek. Mesela trafik olmayan bir yol bulup ordaki virajda önce düşük hızlarda sonrada hızını arttırarak çalışmanı tavsiye ederim. Viraj tekniğinin olmazsa olmazı olan yolu takip etme, bitiş noktasını takip etme kısmına çalış. Kros motor kullanmadım hiç yol motoru kullanıyorum genelde ama motoru viraja yatırma kısmı haricinde doğru çizgiyi takip etme doğru noktaya bakma kısmının farklı olacağını zannetmiyorum. Birde en büyük hatamız viraj içinde hızımızı düşürmek.. Bunu viraja girmeden önce uygulamalı ve virajın son kısmında gazı abartmadan acmalıyız ki doğru çizgimizden çıkmayalım.. Yani işin özü çalışmak hadi kolay gelsin..
    DALGIC_800 bunu beğendi.
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  9. #9
    bassy_bolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    bolu
    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum problem beyinde başlıyor.. Viraja belki çok doğru bir hızda giriyorsun ama beynindeki kendi kendine söylediğin "ulan dönemeyeceğim galiba" türküsü seni virajın dışına ittikçe itiyor.. Burda asıl olan problemin kaynağını bulup ona yönelmek. Mesela trafik olmayan bir yol bulup ordaki virajda önce düşük hızlarda sonrada hızını arttırarak çalışmanı tavsiye ederim. Viraj tekniğinin olmazsa olmazı olan yolu takip etme, bitiş noktasını takip etme kısmına çalış. Kros motor kullanmadım hiç yol motoru kullanıyorum genelde ama motoru viraja yatırma kısmı haricinde doğru çizgiyi takip etme doğru noktaya bakma kısmının farklı olacağını zannetmiyorum. Birde en büyük hatamız viraj içinde hızımızı düşürmek.. Bunu viraja girmeden önce uygulamalı ve virajın son kısmında gazı abartmadan acmalıyız ki doğru çizgimizden çıkmayalım.. Yani işin özü çalışmak hadi kolay gelsin..
    şimdi şöyle zaten dağ yolları olduğu için yollar hep boş, asfaltta oldukça iyi viraj alıyorum ama iş patikalara,taşlı ve bol çukurlu toprak yollara girince tamamen değişiyor.. o kadar çukurun içerisinde viraj çizgisine pek yoğunlaşamıyorum, acaba motor bu hendekte hoplarmı, şu izden kurtulabilirmi gibi... ama herşey beyinde bitiyor ve refleks kazanmak gerekiyor sanırım.
    Dağda motor kullanan asfaltta yan yatmaz...

  10. #10
    Ghostrider91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2012
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Arora Zorro 150-70
    Araziye çıkmadan önce normal yerlerde crossa alışmalısn. Önce kendine güvenin gelmeli korkuyu yok etmelisn. Motosikleti ilk sürmeye başladıgn zamanları hatırla eminim gaza ve frene aynı anda basıyosundur ( ben öyleydim ) Şu an belkide giderken arka frene elinle basabilrsn fitesli bir motosiklette ..... Diye düşünüyorum. Uzun lafın kısası Cross motoruna iyice alış huyunu suyunu öğren araziye sonra başla derim Umarım havada takla atan Crosscular gibi olursn kardeşim Başarılar..
    Yaşadığımı Bazen Devir Saatinden Anlıyorum

  11. #11
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    kimse tekniğinden bahsetmemiş kros yapan bir arkadaşla (ikimizdede cub var) arazide geziyoruz yumuşak tozlu toprak ve yer yer büyük kum yollardan geçiyoruz muhammer sanki asfaltta gidiyor motorun ne önü ne arkası hiç kaymıyor ama benim cub un heryeri ayrı oynuyor. Neden? Ben tekniğini bilmiyormuşum muhammer durup beni bekliyor yetişeyim diye

    hata burda o virajlarda motoru yatırıyor gidonu çevirmiyor ben gidon cevirerek dönmeye çalışıyorum ve yolun dışına doğru kayıyor ve motorun hakimiyetini kaybediyorum mesele bu

    birde kişisel güvenlik tedbirim bütün arkadaşlarımdan % 30 viraja yavaş girerim korkarım motor kaydımı kıymeti yok bana birşey olmasa bile malım zarar görecek gerçekten çok zor şartlarda sahip oldum kontra tekniği falan anlamam 100 km ile gireceğin viraja 70 ile gir 15 dk geç kalsak nolur ki
    bassy_bolu bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)