Motor bakımdan çıktıktan sonra hızlanırmı ? (YBR)
-
arkadaşlar uzun bir süredir dayımın motorunu ben kullanıyorum fakat yağ değişimi yaparken çapaklı pis yağ silindirin içine döküldü şu anda tek kişi 90 görüyor ama bağırıyor 2 kişi max 80. Sanayiye götürüpte motor bloğunu temizletsem motorun hızı artarmı ? eğer götürürsem yeni zincir takılcak, buji değişicek, karbüratör ve silindir temizlenicek ne dersiniz bu konu hakkında ?
Reklamlar
-
MotoBolu14 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar uzun bir süredir dayımın motorunu ben kullanıyorum fakat yağ değişimi yaparken çapaklı pis yağ silindirin içine döküldü
şu anda tek kişi 90 görüyor ama bağırıyor 2 kişi max 80. Sanayiye götürüpte motor bloğunu temizletsem motorun hızı artarmı ? eğer götürürsem yeni zincir takılcak, buji değişicek, karbüratör ve silindir temizlenicek ne dersiniz bu konu hakkında ?
Nasıl becerdin pis yağı silindirin içine dökmeyi ? kirli yağı yağ çubuğunun ordan mı boşalttın yada bujiyi söküp ordan kirli yağı mı verdin ? Motorun dışı kirli yağdan dolayı pislendiyse bi sorun olmaz motoru çamurda sürüp kirletmekten bi farkı yok.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Nasıl becerdin pis yağı silindirin içine dökmeyi ? kirli yağı yağ çubuğunun ordan mı boşalttın yada bujiyi söküp ordan kirli yağı mı verdin ? Motorun dışı kirli yağdan dolayı pislendiyse bi sorun olmaz motoru çamurda sürüp kirletmekten bi farkı yok.
yo hayır yağ değişimini ben yapmadım, motor giderken silindirden şıkır şıkır ses geliyor (çapak sesi) buda pistonu zorlarmış hızlı gitmezmiş. Motorun dışı değil iç kısmı yağdan dolayı pislendi silindir piston felan temizlense hızı ne kadar artar acaba ?
-
valla onu bilmemde esd lere fark atıyom ben 2004 ybr le esdlerde güçten çok kırpılmış heralde
DOST VURULUNCA DEGIL, UNUTULUNCA KAHRINDAN OLUR. BIZ SEVDIKLERIMIZI KIR CICEGI GIBI AVUCUMUZDA DEGIL, KURSUN YARASI GIBI GONLUMUZDE SAKLARIZ.
-
MotoBolu14 adlı üyeden alıntı
yo hayır yağ değişimini ben yapmadım, motor giderken silindirden şıkır şıkır ses geliyor (çapak sesi) buda pistonu zorlarmış hızlı gitmezmiş. Motorun dışı değil iç kısmı yağdan dolayı pislendi
silindir piston felan temizlense hızı ne kadar artar acaba ?
Hızı değişmez de motor temizlemek derken motoru açmak çok saçma, 2-3 kere yağ değiştirilir her değişim arası 50 km kadar motor sürülür yağı değiştirirken yağ filtresini de temizleyince değil çapak kurum bile kalmaz karterde. Yalnız hala çapak motora ne yolla girdi söylemediniz.
-
Çapakdan Dolayı Piston Ve yatağı Aşındıysa cepden en az 500 gider
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Hızı değişmez de motor temizlemek derken motoru açmak çok saçma, 2-3 kere yağ değiştirilir her değişim arası 50 km kadar motor sürülür yağı değiştirirken yağ filtresini de temizleyince değil çapak kurum bile kalmaz karterde. Yalnız hala çapak motora ne yolla girdi söylemediniz.
onu bende bilemiyorum maalesef, yağ değişimi yaparken yanlışlıkla dökülmüşmü nolmuş onun gibi birşeyler işte. yani sanayiye götürmeden sadece yağ değişimi yaparak kurtulabilirmiyim bu durumdan ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------
DarkSeleCT93 adlı üyeden alıntı
valla onu bilmemde esd lere fark atıyom ben 2004 ybr le esdlerde güçten çok kırpılmış heralde
evet çoğu kişi öyle söylüyor nedir bu işin hikmeti ? esd ler en fazla kaç görüyor ?
-
MotoBolu14 adlı üyeden alıntı
onu bende bilemiyorum maalesef, yağ değişimi yaparken yanlışlıkla dökülmüşmü nolmuş onun gibi birşeyler işte. yani sanayiye götürmeden sadece yağ değişimi yaparak kurtulabilirmiyim bu durumdan ?
Motordaki çapağın oluşturacağı ses farkını duyamazsın, ayrıca senin motordan çapak çıkmaz, çinlilerde bile kaç kere kendim yağ değiştirdim çapak görmedim, motorun yan kapağını açtım yine çapak görmedim yağ filtresini temizledim yine çapak göremedim sadece yağ tortuları vardı filtrede. Yani anlayacağın birisi motoruna kasten metal parçaları atmadıysa senin eski yağını motora aynen geri koysan bile motora çapak girmez.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Motordaki çapağın oluşturacağı ses farkını duyamazsın, ayrıca senin motordan çapak çıkmaz, çinlilerde bile kaç kere kendim yağ değiştirdim çapak görmedim, motorun yan kapağını açtım yine çapak görmedim yağ filtresini temizledim yine çapak göremedim sadece yağ tortuları vardı filtrede. Yani anlayacağın birisi motoruna kasten metal parçaları atmadıysa senin eski yağını motora aynen geri koysan bile motora çapak girmez.
o zaman bu gelen ses neki ya giderken rahatsız ediyor şıkır şıkır edip duruyor. bu işin içinden çıkamıcam en iyisi bi servise götürüyüm bunu
-
sübap sesi olmasın şıkır şıkır eden? Bi sübap ayarı yaptır bakalım.
-
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
adem80 adlı üyeden alıntı
sübap sesi olmasın şıkır şıkır eden? Bi sübap ayarı yaptır bakalım.
şu ana kadar hiç yaptırmadım fiyat olarak ne kadar girer ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------
ferdinandd adlı üyeden alıntı
Rodaj dönemindeki çapakları temizleme görevini yapan yağ mı çok yüksek devirlere, ısılara maruz kalıp mı çizilebilir
Ben hayatımda rodaj harici yağ ve çapağı yanyana okumadım bile hiç
Ki arkadaş o yağı değiştirdiğini bile farzedersem çapaklı yağı nerden bulup koymuşlar
Madem değiştirecek aynı yağı koymamıştır heralde. Gerçi koysa bile 1000 km zaten o yağ vardı içinde neolucak ki
Rodajdaki çapaklı yağ ile silindir piston ... çizilse yağ değiştiğinde neden şakır şakır ses gelsin
Sanırım konuyu tam kavrayamadım yada o ses başka bişeyden kaynaklanıyor
yani bende tam anlamadım orasını ama hangi arkadaşa gösterdiysem silindire pislik kaçmıştır dedi, yüksek devirlerde hafiften titremem yapıyor kafam karıştı iyice
-
MotoBolu14 adlı üyeden alıntı
şu ana kadar hiç yaptırmadım fiyat olarak ne kadar girer ?
Servis yarım saatlik bi işçilik alır en fazla.
MotoBolu14 adlı üyeden alıntı
hangi arkadaşa gösterdiysem silindire pislik kaçmıştır dedi, yüksek devirlerde hafiften titremem yapıyor
Yüksek devirlerdeki o durumu bikaçkişiden daha okumuştum, bu sorunla alakası yoktur muhtemelen.
Sesinde en mantıklı açıklaması adem80 dediği gibi subaptır bencede
Sorunun sebebini çözümünü bizlerlede paylaşırsan sevinirim.
Müsaitsen telefonla da olsa bi video, ses kaydı falan yükleyebilirsen usta arkadaşlardan daha net cevaplar gelebilir bence.
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
ferdinandd adlı üyeden alıntı
Servis yarım saatlik bi işçilik alır en fazla.
o zaman en kısa zamanda götürüyüm sanayiye, giderken sanki motoru elime alıcakmışım gibi geliyor
-
sübap ayarı sadece en fazla 20 tl. Ama hakkı 5-10 tl dir. Bazen beleş.
-
MotoBolu14 adlı üyeden alıntı
evet çoğu kişi öyle söylüyor nedir bu işin hikmeti ? esd ler en fazla kaç görüyor ?
2004 ybr ler orjinal japondur ve 9.5 hp değil 11 hp dir ;) yani eksoz sisteminde katalizör yoktur ve diğer ybrlerden seri ve hızlıdır..
-
hayır 11 hp değil, 12.5 hp dir 2004 ybr ler. Katalizatör yoktur. Git gide model yükselttikçe düşürdüler hp sini
-
adem doğru söylüyorsun 12.5 hp miş şimdi baktım nette ben 11 hp diye biliyordum ;)
-
kirli yağ motora döküldü falan yok böyle birşey bujiyi söker de içine akıtırsan eksozdan atar temizlemene gerek yok orda durmaz kartere gitse (orda zaten yağvar)çapağı ve tortuyu tutan süzgeç var ama motor çalışınca silindir kapağında kurum oluşur onu temizleteceksen olur ama sana faydası olmaz zaten zararıda yok
-
ybr ömrü hayatında japonya hariç dünyanın her yerinde üretilmiştir
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)