Merhaba Arkadaşım.
1- İlk önce motorumuzun deposunu fulleriz .
2- Zincirimizi , kontağımızı (wd 40 vs. ) ve yağlanması gereken yerleri yağlar ,boyalı bölgelere koruyucu madde süreriz.
3- Motorun yağını ucuz bir yağla değiştirip bi 10-15 dk çalıştırırız(yeni yağın motorun diğer tüm parçalarına ulaşması için).
4- Daha sonra yakıt musluğunu kapatıp motoru çalıştırarak karbüratördeki benzinin bitmesini bekleriz(karbüratörde kalan benzin zamanla özelliklerini kaybedip buraya zarar vermesin diye).
5- Bujiyi çıkarıp silindirlerin içine wd 40 veya 1 çay kaşığı fazla değil motor yağı ilave ederiz ve daha sonra bujiyi yerine takmadan 2-3 defa marş basarız(silindirin üst bölgesini korumak için).
6- Aküyü sökeriz (Önce eksi sonrada artı kutup başını çıkarırız. Takarkende tam tersi).
7- Egzos soğuduktan sonra; motorun içinin hava alıp korozyona uğramaması için ,egzos çıkışına plastik bir balon takarız.
8- Motoru orta sehpaya alıp tekerin yere gelen kısmına tahta koyarız ve ayda bir tekerin tahtaya temas eden yerini değiştiririz ki düzleşme olmasın (tekerler şişik olsun).
9- Motorun üstünü hava alabilen bir örtüyle örteriz .
*** Motoru kesinlikle haftada bir veya daha uzun bir süre sonra 10-15 dk'lığına çalıştırmayın. Bu motorunuza ve akünüze zarar verecektir. Nedeni ; bu tarz kısa çalıştırmalar motorun içinde nem oluşmasına neden olur ve kaş yapayım derken göz çıkarmış olursunuz. Aküye gelince ; çalıştırma kısa olduğu için aküye bir faydası olmaz aksine çalıştırmak için enerji harcadığı için daha güçsüz düşürür .Akünün şarj olması için 3000 devir üstüne çıkmamız ve bunu uzun süre devam ettirmemiz gerekir.
Bende kışın motor kullanmadığım için depoya kaldırırken bunları yapıyorum.Aklıma gelenler bunlar . Tekerin düz bassın