Alttaki linkte bir kotu bir kaza haberi var. Ozet olarak bu arkadasin onune bir yaya, kadin, cikiyor. Bizmki kornaya asiliyor... Bakiyor ki kadin farkinda degil, fren yapiyor ama kurtaramiyor ve kadina carpiyor.
http://www.motordelisi.com/modules.p...c&t=3315#47215
(yazismalari okuyun, surucu ehliyetsiz..bir avukatin gorusleri filan da var)
Kadin kanlar icinde yerde, bizimki de birkac siyrik ve ezikle hastanelik oluyorlar. Neyse olum yok, ama sonuc trajedi tabii.
Buradan edinilecek birkac ders var biride korna kullanimi.
Adim gibi eminim ki kornaya "asilacagina", frene asilsaydi, yada kivirmaca gibi bir kurtarma operasyonuna konsantre olsaydi sonuc muhakkak ki cok daha iyi olacakti.
Benim tecribe ve gorgum, bu korna isi Turkiyede cok abartili. En ufak bir tehlikede suruculerin aklina ilk korna geliyor. Hatta tehlikeyi onleyecekmis yada motoru/otomobili durduracakmiscasina kornaya gittikce artan bir gucle basildigini da (hatta hic frene dokunmadan korna calarak diger araca carpan) gordum.
Bu tur durumlarda sogukkanli olmak ve ilk once motoru yavaslatmak, tehlikeden siyrilmak uzerine calismak-yogunlasmak lazim. Yaya yada diger aractaki sagir olabilir, muzik dinliyordur, zaten sizi gormemisse kornanizi da ya duymaz, yada sesin nereden geldigini anlayincaya kadar is isten gecer. Zaten yaya uzerindeki surpriz etkisi cok beklenmedik te olabilir.
Frene yarim saniye, 1 sn once basmak bile buyuk olcude fark yaratir. Biliyorsunuz artik cogu aracta normal ampul yerine LED fren lambalari kullaniliyor, cunku bu ampuller isinmadan isik verdiginden digerlerine gore saniyenin birkac kesiri daha once isik veriyor. Bu bir kac milisaniye aslinda gozden beyine bilgi gitmesi ve surucunun frene basmaya karar vermesi suresini kisaltan sure. Sonucta 20 cm once dursaniz, yada hiziniz 10km/h bile hafiflese bunun sonuca etkisi tartisilmayacak kadar degerli.