Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

12 v akü lityum-ion

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mehmetmumtaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2010
    Şehir
    MUĞLA -DENİZLİ -GAZZE
    Motosikleti
    X-treme Motard 250cc
    değerli arkadaşlar Akü değişimi için fikirlerine başvurmak istiyorum, biliyorsunuz piyasada onlarca marka ve model akü var

    motosikletin üzerindeki akü 12V 7A değerinde , netten araştırdığımda 12 v 6.8A lityum-ion bataryalar var uzun ömürlü ve hafif , bunu motosikletin üzerindeki akü yerine kullanmamda bir sakınca varmıdır ? akü fiyatları 100TL üzerinde bunun fiyatı 20 dolar
    İnna lillahi ve inna ileyhi raciun


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    rapsy_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2010
    Bir arkadaş daha önce dediğini denemişti.7 amper aküyü çıkarıp 2.5 amper lityum pil taktı.Gayet memnun olduğunu söylüyordu.

  3. #3
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    7 ah yerine 2,5ah takmış olması sorun yaratmadı mı bir süre sonra ?
    #sürenadam

  4. #4
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Lityum iyon lityumpolimer pilleri şarz olduktan sonra akımını kesmek gerekir.Belirli bir voltajın altına indikten sonra akım çekmeyi durdurmak gerekir.Dolduktan sonra cereyan verme, belirli bir voltun altına indikten sonra akım çekme devam edilirse bu pillerde şişme voltaj düşmesi bozulma ve patlama görülür...

    Yani motosikletin şarz yapma kesme işlemi bu pillere uygun değildir.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  5. #5
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lityum iyon lityumpolimer pilleri şarz olduktan sonra akımını kesmek gerekir.Belirli bir voltajın altına indikten sonra akım çekmeyi durdurmak gerekir.Dolduktan sonra cereyan verme, belirli bir voltun altına indikten sonra akım çekme devam edilirse bu pillerde şişme voltaj düşmesi bozulma ve patlama görülür...

    Yani motosikletin şarz yapma kesme işlemi bu pillere uygun değildir.
    Anladım, güzel bilgiler.

    Peki şu tarz, böyle fişten şarj edilmeyecek şekilde hatta direk motosikletler için düzenlenmiş ürünlerde bu durum için bir önlem alınmış olabilir mi? Yoksa aynı zararlı ihtimaller devam etmekte mi?

    http://www.ebay.com/itm/310404615434...84.m1438.l2649
    #sürenadam

  6. #6
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    O verdiğiniz linkteki pilde muhtemelen şarj ünitesi var. Hem pilin sıcaklığına bakılıyor, ki bu çok önemli bir husus!, hem de doluluğuna.

    Ancak şöyle düşünün... BMW yapmaz mıydı?

  7. #7
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım, güzel bilgiler.

    Peki şu tarz, böyle fişten şarj edilmeyecek şekilde hatta direk motosikletler için düzenlenmiş ürünlerde bu durum için bir önlem alınmış olabilir mi? Yoksa aynı zararlı ihtimaller devam etmekte mi?

    http://www.ebay.com/itm/310404615434...84.m1438.l2649
    benim bahsettiğim gibi direk lityum ion veya li-polimer batarya değil bu linktesi başka kimyasaladan türetilmiş birşey yani kuru akünün amca oğlu gibi bişey daha zayıf hafif ve uzun ömürlüsü gibi...Linkte verdiğiniz kuru gibi görünüyor aksine lityumion lipolimer ler ıslak hücrelidir içinde sıvı vardır tabiki poşetin içindeki su gibi değil,sıkıştırılmış vakumlanmış üzeri kaplanmış tekrar muhafazalandırılmıştır. çok mükemmel verimli pillerdir fakat hassastır aynı zamanda.

    ---------- Post added at 18:46 ---------- Previous post was at 18:28 ----------

    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O verdiğiniz linkteki pilde muhtemelen şarj ünitesi var. Hem pilin sıcaklığına bakılıyor, ki bu çok önemli bir husus!, hem de doluluğuna.

    Ancak şöyle düşünün... BMW yapmaz mıydı?
    Şarz aleti ısı göstergesi vs. yok normal pil.O işi bağlandığı yer yapar örnek: cep telefonu...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  8. #8
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    vay vay vay denek artık lidyumlarda normal akülerin seviyesine inmiş. ne güzel.

  9. #9
    MeHMeTK. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2012
    Şehir
    Seyhan/ADANA
    Motosikleti
    Kymco Agility City 125
    Alıntı mehmetmumtaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    değerli arkadaşlar Akü değişimi için fikirlerine başvurmak istiyorum, biliyorsunuz piyasada onlarca marka ve model akü var

    motosikletin üzerindeki akü 12V 7A değerinde , netten araştırdığımda 12 v 6.8A lityum-ion bataryalar var uzun ömürlü ve hafif , bunu motosikletin üzerindeki akü yerine kullanmamda bir sakınca varmıdır ? akü fiyatları 100TL üzerinde bunun fiyatı 20 dolar
    https://encrypted-tbn2.gstatic.com/i...gaU3H1U5SjVnDQ
    Neden Jel akü düşünmüyorsunuz?

    Önceki scooterimde Jel kullanmıştım 3 yıl takılı kaldı sorun yaratmadı...
    KYMCO Agility City 125
    01 BUG 66

  10. #10
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şarz aleti ısı göstergesi vs. yok normal pil.O işi bağlandığı yer yapar örnek: cep telefonu...
    O işi cep telefonu yapmaz, cep telefonu pilini parçalayıp bir bakın isterseniz.



    Daha açıklayıcı örnek olması açısından dizüstü bilgisayar bataryası içi...

    Li-on, Li-Po, ya da Li-FePO bataryalar diğer piller gibi şarj edilemezler ne yazık ki.

  11. #11

    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul-Florya
    Motosikleti
    SYM GTS 250İ evo
    lityum iyon aküler hücre başına 3.7V verir tam şarj olduklarında ise 4.2V tur. 4 hücreyi seri bağladığını düşünelim 4.2X4=16.8V olduğunda tam doludur. ama kurşun asit akün tam dolu olduğunda bile15V göstermez. Motor tam şarj edemeycek yani. Çalışırmı çalışır işini görür ama çok bi ağırlık azalması olmaz zaten 7Ah akünün yerine kullanıyorsun. Uzun ömürlümü dersen tartışılır. Çünkü kullanmasan bile 2 sene sonra yarı ömrünü çoktan tamamlayacak bide tam şarj etmiyorsun. Bencede jel akü al daha mantıklı bide unutma ucuza aldığın lityum polimerler tırt çıkabilir çoğunlukla rc arabalar için getirtiyorlar. Üstlerinde max deşarj değerlerini belirten C katsayıları vardır çin mallarını kendi datasheetlerine bile uymaz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------

    Aklıma şimdi geldi söyleyeyim senin alacağın model büyük ihtimal 3 hücrelidir. 4.2X3=12.6V tam şarj edersin pilin koruması varsa şişme yapmaz keser şarjı. Önemli olan piller 3.6X3=10.8V a düştüğünde motorum elektronik aksamı düşük voltaj uyarısı alıp kendini korumaya almasın. Çünkü kurşun asit 10.8V da bitmiş gibi bişi demektir.

  12. #12
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    güzel paylaşımlar var. ve taze konu oldugundan biraz burada besleneyim. takibe aldım konuyu. ezer gibi arkadaşlar bilgilerini paylaşırsa vakti zamanı geldiğinde bir güzel sömürürüz. bilgi bakımından semiririz.

  13. #13

    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul-Florya
    Motosikleti
    SYM GTS 250İ evo
    Bugün multimetreyi bağlayıp test ettim Ortalama bir motor 11V dan aşağı düşünce marş basmıyor çalışmıyor yani cuv cuv cuv ediyor ama tırt anlayacağın.

  14. #14
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı Ezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün multimetreyi bağlayıp test ettim Ortalama bir motor 11V dan aşağı düşünce marş basmıyor çalışmıyor yani cuv cuv cuv ediyor ama tırt anlayacağın.
    11V oldukça yüksek bir rakam. Yani ben daha aşağıda bir değer beklerdim. Ama ölçmüşsünüz, doğru da ölçtüyseniz öğrenmiş olduk. Yanlız ortalama bir akü nekadar kolay 11V altına düşüyor o da ayrı bir durum...
    #sürenadam

  15. #15
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    11 V da basmaması ilginç diyeceğim ama değil aslında. Demekki takati kalmamış. Yani akım düşük. Voltaj düşse bile akü iyi durumda olsa akımı anlık verebileceği için marş motorunu döndürebilirdi. Zira 11.1-11.2 V veren akü ile XT 600 gibi zor çalışan makine dahi çalıştırdım. Hemde arka arka 3-4 sefer.

  16. #16

    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul-Florya
    Motosikleti
    SYM GTS 250İ evo
    Bekleyince 11.66V a kadar çıktı. Tekrar marş basınca gerilim çökmesi yaşanıyor 7A lik bitmiş bir akü ile test yaptım.
    Ayrıca bilgisayarın güç kaynağı ile 11,88V a kadar şarj ettim. Bu işlemide acaba 12V 10A veren bir pc power supply ı ile motor çalışabilirmi diye test ettim yine çalışmadı gerilim çökmesi yaşandı. Testleri arka arkaya yaptım aslında pek objektif olmadı çünkü karbüratör benzin doldu motor boğuldu diyebilirim. Çalışmadıkça bir sonraki deneme için daha güçlü ateşleme gerilimi gerekiyordu. En sonunda 13V mertebelerine çıkardım paralel akü ile direk marş aldı 5dk içindede 7A lik bir motosiklet aküsünü 13,35V gerilimine kadar şarj etti. Sonra motoru kapatıp bekledim tekrar marş bastım aldı aküyü 5 dakikadan az sürede yeterli düzeyde şarj etmiş.

  17. #17
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O işi cep telefonu yapmaz, cep telefonu pilini parçalayıp bir bakın isterseniz.

    http://physicscentral.org/explore/ac...pack_zdnet.jpg

    Daha açıklayıcı örnek olması açısından dizüstü bilgisayar bataryası içi...

    Li-on, Li-Po, ya da Li-FePO bataryalar diğer piller gibi şarj edilemezler ne yazık ki.
    Kıçının altında akü niyetiyle konulacak bataryayı patlatmamak için bilgi yazıyorum, genel olarak millet anlasın diye yazıyorum bilgileri, cep telefonunun içindeki şarzlı pilin içinde devre yok, siz diz üstü bilgisayarının içindeki bataryanın içini örnek göstermişsiniz en başta verilen linkteki pilde böyle birşey yok.

    Hiçbir cep telefonunun pilinin içinde voltaj kesici düzenleyici şarz yapıcı sıcaklık artınca kesici yok...

    Varsa siz yayınlayın bide görelim, cep telefonu pili olacak...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  18. #18
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kıçının altında akü niyetiyle konulacak bataryayı patlatmamak için bilgi yazıyorum, genel olarak millet anlasın diye yazıyorum bilgileri, cep telefonunun içindeki şarzlı pilin içinde devre yok, siz diz üstü bilgisayarının içindeki bataryanın içini örnek göstermişsiniz en başta verilen linkteki pilde böyle birşey yok.

    Hiçbir cep telefonunun pilinin içinde voltaj kesici düzenleyici şarz yapıcı sıcaklık artınca kesici yok...

    Varsa siz yayınlayın bide görelim, cep telefonu pili olacak...
    Yahu götümüzden atmayı ne çok seven milletiz anlamıyorum.

    Li-Po, Li-Ion piller balanslı şarj edilir. Bu esnada da yukarıda bahsettiğim işlerin de dahil olarak yapılması maksadı ile gücün kaynağına direkt bağlanamazlar.

    İlk laptop pili denk geldiği için onu örnek verdim ama neyse...

    İYİ SEYİRLER!!!







    Arada devre olmazsa ya da devre bozulursa ne mi olur?



    TATMİN OLDUN MU?

    Şimdi beni terbiyeye de davet ederler

  19. #19
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Bassturbin bana bir cep telefonu pili borçlusun. Sizin için parçaladım ses yok

  20. #20
    mehmetmumtaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2010
    Şehir
    MUĞLA -DENİZLİ -GAZZE
    Motosikleti
    X-treme Motard 250cc
    eyvallah faydalı bilgiler için
    İnna lillahi ve inna ileyhi raciun


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)