Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

12 v akü lityum-ion

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Hakkatten sıkıntılarınız var. Yukarıda ve öncesinde yazdıklarımı iyicene okuyun.

    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok o arkadaş göremez o devreyi zira onun için yok o devre orada.
    @ bassturbin;
    Li-po, Li-ion ve Li-FePo piller BALANSLI, KONTROLLÜ ŞARJ EDİLİR. BU ŞARJ İÇİN DEVRE ŞARTTIR. DEVRE OLMAZSA PİL PATLAR. HER PİLDE YOK DİYORSUNUZ YA OLMAYAN GÖSTERİNİZ BİR TANE...

    Benim bildiğim bu dünya üzerinde yok öyle bir pil. Ha tabi şöyle, kalem pilden hallice ve irice olan kullanıma hazır kalem pil formunda li-on piller de vardır. Kalem pil gibi kafası vardır. Ama onları da ne bir şarj aletine sığdırabilirsiniz ne de direkt voltaj verip şarj edemezsiniz. Bu tür piller kontrollü şarj edilmek zorundadır. Şarj aletleri özeldir. Bunu kabullenmek, yanlış söylediğini yazmak bu kadar mı zor? Madem bilmiyorsunuz bari insanları yanlış yönlendirip de zarara uğramalarına sebep olmayınız.

    Bu resimde arka tarafta kalan yerde devre var. Devre hem pilin şarjını kontrol eder hem de ısısını. Aşırı ısınırsa ya da aşırı yük binerse şarjı keser. Keser ki elinizde patlamasın diye...

    Tekrar edeyim. Bu tür piller kontrollü şarj edilir. Isısı, voltaj durumu sürekli dengede tutlarak. İster Dışarıdan olsun İster içerisinde olsun bu piller DEVREYE İHTİYAÇ DUYAR. DEVRE KONTROL ALTINDA TUTAR VE O ŞEKİLDE ŞARJ EDER.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Olmayan birşeye neden var diyeyim fotoğrafları ben çektim yolladım bi,r yerden alıntı değil yok arkadaşım sen niye ısrar ediyorsunki İÇİNDE DEVRE OLSA BANA NE OLMASA BANA NE yok içinde devre sende bunu anlamıyorsun ben senelerimi vermişim bu işe, olmayan göstersene diyorsun FOTOĞRAF EKLEDİM PİL PARÇALADIM HÜCRELERİNE AYIRDIM gösteriyorum kabul etmiyorsun, sen beni düzelttin cep telefonu pilİyle ile ilgili bilgimi ben birşey öğrendim yanlış bilgi verdiğimi kabul ettim geri aldım, ama sende anlamak kabullenmek istemiyorsun bence sen bilgili değilsin bu konuda.

    Kendi fotosunu çektiğim yıllardır bu pillerle uğraştığım birkaçı hariç içinde devre görmediğim pillerin içinde halen devre var diyorsun...

    Sizde bir sorun var gibi halisilasyon olarak devre görüyor gibisiniz...Fotoğraflarda fotomontaj ekleme yok rahat olun...Siz var olarak bilin...

    Bilmediğimden bahsediyorsunuz bilmesem konuşmam dengesiz değilim ben, ben görememişim devreyide siz görmüşsünüz şimdi devre dediğiniz şeyi söküp 14 megapikselde burada eklemek varda uğraşamayacağım , Göz var nizam var ben daha birşey yazmıycam bu konu ile ilgili foto ekledim zaten...iyi çalışmalar...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  3. #43
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sohbet uzarsa çoook pil ziyan olacak sanki. Neyse bilgi olarak sebepleniyoruz o da hoş.
    yaw diyorum bitik pilin yerine 3 tane kaliteli şarj edilebilir AAA pil tak diye,dışarıdan tuttur,daha verimli olur

  4. #44
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Alıntı audioslave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaw diyorum bitik pilin yerine 3 tane kaliteli şarj edilebilir AAA pil tak diye,dışarıdan tuttur,daha verimli olur
    Cihan bu gün Yazıcıoğlu iş hanına uğradım biraz araştırma ile aynı boyda bir pil bulabildim. Çok çeşit vardı ancak bunun boyu tuttu.

    http://www.ebay.com.au/itm/2-BT-Inte...#ht_5089wt_906

    Şimdi ebay linkinden baktım 500mAh miş eski pil. Bu 400 mAh :( ama bakalım ne sonuç verecek. Lehimledim. Şarj oluyor. Deneyince yorum yaparım. Yardım eden arkadaşlara teşekkürler.

    Gökhan YAŞDAL

  5. #45
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    hadi konu hortlatalım
    şu an piyasada bayağı pahalıya hazır motosiklet aküsü olarak satılan lityum ion aküler var
    alıp almama konusunda gidip geliyorum

  6. #46
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Başlığın ilk mesajında:
    Alıntı mehmetmumtaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akü fiyatları 100TL üzerinde bunun fiyatı 20 dolar
    Ben de diyorum "iyi de fark nerede?" Sonra başlığın tarihini gördüm. 2012'de dolar $1.75'miş...

  7. #47
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Tipik Yuasa aku yerine Lityum aku deneyen oldu mu hic?

  8. #48
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    sen de yap güzel oluyor

  9. #49
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    ????

    EarthX, Shroai gibi markalar var Yuasa yerine takilabilecek aku ureten. Fiyatlari tuzlu ama...

  10. #50
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    sığdırabildiğin, yüksek akımlıyı, yerleştir

  11. #51
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Denediyseniz tecrübenizi paylaşabilir misiniz? Olumlu olumsuz yönlerini? Ve nereden edindiniz?

  12. #52
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tipik Yuasa aku yerine Lityum aku deneyen oldu mu hic?
    Türkiye şartlarında YUASA 1000TL, BS 700TL, Lityumlar 2000TL civarı açılış yapıyor. Markaları ise araştırıp emin olmak lazım. Alacağım desen bulabilir misin o da belli değil. Normal aküden ucuz olanları da var. Allah korusun.

    Ödeme ekranında vazgeçmiş olmak sayılmaz ama ben de nemli, ortalama iklimde yılda 3 ay yatıran, onun dışında haftada toplam en az 8-12 defa marşa basan birine ağırlık dışında ne faydası var emin olamadığımdan bunun cevabını merak ediyorum.

    Biraz araştırdım. Soğukta güç, yatma durumunda şarj kaybı çok minimal. Ortalama şartlarda gözle görülür pek fark yok. Hafif olduğu için bile değer diyorlar. Ama ömrünün uzunluğuna veya son dakikasına kadar stabil bir akım sağlayabildiği gibi birşey duymadığımdan onca para vermek çok lüks geldi. Biri dese ki 3-4 yıl yürür bu akü, o zaman mantıklı gelmeye başlayacak.

  13. #53
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bu konuyu ben de merak ediyorum.
    Lityum aku teknolojisi surekli gelisiyor. 3 yildir kullandigim Asus marka laptop'un pil kapasitesi, surekli dolup bosalmasina ragmen cok az azaldi.
    Eskiden 2-3 senede kullanilamayacak hale gelirdi. Herhalde motorlarda da işe yariyordur.

  14. #54
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    üç yılı geçti, şikayetim yok

    skyrichbattery

  15. #55

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Akü birazda şans işi motorumda adı sanı belli olmayan 2 yıllık çin malı bir akü var koronadan dolayı 14 gün evde yattım tek marşda zayıflama hissi bile vermeden çalıştı

  16. #56
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    hücre kontrol, korumalı akülerde şans faktörü azalır

    klasik akülerde, kontrolsüz altı hücre
    voltaj düşünce, altta kalan, derin deşarjdan
    yükselince, üstte kalan, aşırı şarjdan kalıcı hasar görür


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)