Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

12 v akü lityum-ion

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Hazır pil ile ilgili bilgili arkadaşları bulmuşken buradan devam edeyim bende. Ebay den geçen yıl bir intercom almıştım. Bu haftaya kadar gayet memnundum. 3-4 günde bir şarj edip kullanıyordum. Geçen hafta birden bire şarjı yarım saatte bitmeye başladı. Meraktan söktüm. Pilini çıkardım. Bu cihaza uyacak alternatif bir pil bulaiblir miyim sizce? Cep telefonu pilleri geldi aklıma ama biraz geniş kalıyor bulduğum en ufak pil bile. Bir de tabi kırmızı ve sarı olmak üzere iki giriş var. Bunları telefon pilinde nereye lehimleyeceğimi de bilmeliyim. Bu pil hadisesine biraz uzak kalmışım. Bilgisi olan arkadaşlar öneri yaparsa sevinirim.

    Gökhan YAŞDAL


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Keşke dış kabındaki numaraya göre ebayda aratsaydınız. Çok daha ucuza ve temiz hallolabilirdi işiniz Kesin vardır o pil. Ben neler buldum şimdiye kadar...

  3. #23
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keşke dış kabındaki numaraya göre ebayda aratsaydınız. Çok daha ucuza ve temiz hallolabilirdi işiniz Kesin vardır o pil. Ben neler buldum şimdiye kadar...
    işin ilginç kısmı da o ne dış plastik aksamda ne de içerdeki pilin ambalajında herhangi bir yazı yok. Made in prc bu demek sanırım
    Gökhan YAŞDAL

  4. #24
    MeHMeTK. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2012
    Şehir
    Seyhan/ADANA
    Motosikleti
    Kymco Agility City 125
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hazır pil ile ilgili bilgili arkadaşları bulmuşken buradan devam edeyim bende. Ebay den geçen yıl bir intercom almıştım. Bu haftaya kadar gayet memnundum. 3-4 günde bir şarj edip kullanıyordum. Geçen hafta birden bire şarjı yarım saatte bitmeye başladı. Meraktan söktüm. Pilini çıkardım. Bu cihaza uyacak alternatif bir pil bulaiblir miyim sizce? Cep telefonu pilleri geldi aklıma ama biraz geniş kalıyor bulduğum en ufak pil bile. Bir de tabi kırmızı ve sarı olmak üzere iki giriş var. Bunları telefon pilinde nereye lehimleyeceğimi de bilmeliyim. Bu pil hadisesine biraz uzak kalmışım. Bilgisi olan arkadaşlar öneri yaparsa sevinirim.

    Aman kardelşm ne yapmışsın sen?

    Lityum polimer pilin içi açılırmı? Zehirli kimyasal maddeler var. Temas eden yerlerini bol sabunlu su ile yıkamalısın ve pili koklamamalısın. Ben RC Helikopter modelciliği ile ilgileniyorum. ( http://www.hobbyrc.com/forum/forum.php... Bu sitede moderatrüm) Bu pilleri iyi bilirim ve modellerimde Li-Po kullanılır.

    Sağdaki resimde plin çıkışına bağlı elektronik devreyi pilden ayırmadan ve pilin açık kısmını koli bandı ile komple kaplayarak ve cihazı da bana gönderebilirsen %90 yeni bir pile o minik elektronik devreyide bağlayarak sorununu çözebilirim. (Elbette ki göndermek istersen) Çünkü o devre çok önemli, pil bulunabilir ama devresi ile sanırım zor.

    Eğer elimdeki kullanmadığım pillerden faydalanabilirsem sana yalnızca gönderim ücretine malolur.

    Bir de şu seçenek var. Cihazın servisine ulaşabilirsen yeni bir pil alarak sorununu çözebilirsin.
    KYMCO Agility City 125
    01 BUG 66

  5. #25
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Çok güzel bilgiler paylaşılmış, ben şahsen hiç bilmiyorum bu konuları. Lakin konuyu da çok dağıtmadan sormak gerekir tekrar,

    http://www.ebay.com/itm/310404615434...84.m1438.l2649
    şu linkteki alette, fazla şarj yüzünden patlamayı önelyici bir sistem var mıdır sizce? Yada öyle bir düzeneğin olup olmadığını nasıl anlayabiliriz? Eğer yok ise, evet tehlikeli bir durum. Ancak fazla şarj olmasını ve zarar görmesini engelleyici bir düzeneği mevcut ise bence güvenle kullanabiliriz diye düşünüyorum.

    Satıcıya sormayı düşündüm ama yeterli teknik bilgisi olmadan yada sırf satış yapabilmek adına cevap verebileceği için çok güvenilir olmaz. Bunu nereden öğrenebiliriz ?
    #sürenadam

  6. #26
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Bu noktada da başka bilgi vereyim; eBay üzerinden satıcıya sorduğunuz her soru ülkemizde olmasa da onların ülkelerinde delil niteliğindedir. Zira bu sebeptendir ki eBay üzerindeki satıcılar Türkiyede olduğu sanılan maksimum müşteri memnuniyetinin de üzerinde iş yapmaktadırlar.

    1-2 tane olumsuz puan ve şikayet üzerine hiçbir şekilde bir daha satış yapmaları engelleniyor. Bu bile biz alıcılar için büyük avantaj.

    "No trickle charger required, loses only 10% of charge over a year of static use"

    Herhangi bir ayrı şarj cihazına duymadığını beyan etmiş satıcı. Zira demek ki içinde daha önce bahsettiğim devrelerden var. Ha makineye gücü yeter mi yetmez mi ona birşey diyemeyeceğim ama 250 lik makineyi sanırım çalıştırır.

  7. #27
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu noktada da başka bilgi vereyim; eBay üzerinden satıcıya sorduğunuz her soru ülkemizde olmasa da onların ülkelerinde delil niteliğindedir. Zira bu sebeptendir ki eBay üzerindeki satıcılar Türkiyede olduğu sanılan maksimum müşteri memnuniyetinin de üzerinde iş yapmaktadırlar.

    1-2 tane olumsuz puan ve şikayet üzerine hiçbir şekilde bir daha satış yapmaları engelleniyor. Bu bile biz alıcılar için büyük avantaj.

    "No trickle charger required, loses only 10% of charge over a year of static use"

    Herhangi bir ayrı şarj cihazına duymadığını beyan etmiş satıcı. Zira demek ki içinde daha önce bahsettiğim devrelerden var. Ha makineye gücü yeter mi yetmez mi ona birşey diyemeyeceğim ama 250 lik makineyi sanırım çalıştırır.
    Bahsettiğin ilk kısım aklıma geldi benimde. Çok online alışveriş yapıyorum ve bu tarz şeylere dikkat ediyorlar aslında haklısın.

    Buarada markanın sitesini buldum(sanki daha önce akıl etmek çok zormuş gibi ). http://www.ballisticparts.com/produc.../batteries.php

    Burayı inceleyince gerekli önlemlerin alındığına kanaat getirdim, açık açık yazmamış olsalar da. Bir de sayfada sol tarafta araçlara göre bateri tavsiyesi var. Zaten tüm amaç araçlara akü yerine bu ürünü uygulamak, yani motosikletlere özel çalışma yapmışlar hani. Herhangi bir bataryanın özelliklerinde yeterli bilgiler var
    #sürenadam

  8. #28
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Ben cep telefonlarınkinde yok diye biliyordum, ama her lipo vs. gibi pillerde bu devre yok o söylediğimi geri alıyorum cep telefonu pili hakkında, ayrıca sizde demişsiniz bozulursa diye...isteyen alsın taksın motoruna...

    Tatmin olma gibi bir sıkıntım yok ama bunları anlatırken birşeyler hissediyor gibisiniz.

    Mesela üstte bir arkadaş paylaşmış bir resim onda devre yok, devre gibi gözüküyor sadece pil lehimlemek için plaket yapılmış...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  9. #29
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Alıntı MeHMeTK. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aman kardelşm ne yapmışsın sen?

    Lityum polimer pilin içi açılırmı? Zehirli kimyasal maddeler var. Temas eden yerlerini bol sabunlu su ile yıkamalısın ve pili koklamamalısın. Ben RC Helikopter modelciliği ile ilgileniyorum. ( http://www.hobbyrc.com/forum/forum.php... Bu sitede moderatrüm) Bu pilleri iyi bilirim ve modellerimde Li-Po kullanılır.

    Sağdaki resimde plin çıkışına bağlı elektronik devreyi pilden ayırmadan ve pilin açık kısmını koli bandı ile komple kaplayarak ve cihazı da bana gönderebilirsen %90 yeni bir pile o minik elektronik devreyide bağlayarak sorununu çözebilirim. (Elbette ki göndermek istersen) Çünkü o devre çok önemli, pil bulunabilir ama devresi ile sanırım zor.

    Eğer elimdeki kullanmadığım pillerden faydalanabilirsem sana yalnızca gönderim ücretine malolur.

    Bir de şu seçenek var. Cihazın servisine ulaşabilirsen yeni bir pil alarak sorununu çözebilirsin.
    Mehmet Bey teşekkür ederim. Bir bakınayım burada eğer çözemezsem size ulaştırırım. Ama halledebilirsem zahmet vermeden çözmüş oluruz.
    Gökhan YAŞDAL

  10. #30
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela üstte bir arkadaş paylaşmış bir resim onda devre yok, devre gibi gözüküyor sadece pil lehimlemek için plaket yapılmış...
    Yasdal'ın paylaşdığı 2. resimde pilin altında devre gözüküyor.

  11. #31
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı audioslave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yasdal'ın paylaşdığı 2. resimde pilin altında devre gözüküyor.
    Yok o arkadaş göremez o devreyi zira onun için yok o devre orada.
    @ bassturbin;
    Li-po, Li-ion ve Li-FePo piller BALANSLI, KONTROLLÜ ŞARJ EDİLİR. BU ŞARJ İÇİN DEVRE ŞARTTIR. DEVRE OLMAZSA PİL PATLAR. HER PİLDE YOK DİYORSUNUZ YA OLMAYAN GÖSTERİNİZ BİR TANE...

    Benim bildiğim bu dünya üzerinde yok öyle bir pil. Ha tabi şöyle, kalem pilden hallice ve irice olan kullanıma hazır kalem pil formunda li-on piller de vardır. Kalem pil gibi kafası vardır. Ama onları da ne bir şarj aletine sığdırabilirsiniz ne de direkt voltaj verip şarj edemezsiniz. Bu tür piller kontrollü şarj edilmek zorundadır. Şarj aletleri özeldir. Bunu kabullenmek, yanlış söylediğini yazmak bu kadar mı zor? Madem bilmiyorsunuz bari insanları yanlış yönlendirip de zarara uğramalarına sebep olmayınız.



    Bu resimde arka tarafta kalan yerde devre var. Devre hem pilin şarjını kontrol eder hem de ısısını. Aşırı ısınırsa ya da aşırı yük binerse şarjı keser. Keser ki elinizde patlamasın diye...

  12. #32
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Yahu tartışmadan yazamıyor muyuz?
    #sürenadam

  13. #33
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Yazamıyoruz. Zira bir şey doğru ise doğrudur. Hele ki ispatlanmışsa bir zahmet öyle kabul etmek gerekir. Kabullenmek bu kadar zorsa işkembeden sallamamak gerekir değil mi?

  14. #34
    MeHMeTK. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2012
    Şehir
    Seyhan/ADANA
    Motosikleti
    Kymco Agility City 125
    Lityum Polimer piller boş halde 3.7 Volt dolu halde 4.2 Volt olurlar. Hepsinde devre bulunmaz. Özel şarj aletleri ile voltaj kontrolleri sağlanarak doldurulurlar.

    Çok hızlı şarja dayanıklıdırlar. Kendi amper değerlerinin 5 katı kadar değerle şarj edilebilrler. (5C) Yani Li-Po pil 12 dakikada tamamen dolabilir. Genelde de 1 saatte dolarlar. (1C)

    Kullanımda iken 3 Volta indiklerinde boşalmış demektir. 2.5 Volt'un altına düşerlerse İçerisindeki kimysallar jel halini alır ve şişlerler. Şiş halde iken de bir müddet kullanılabilir. Sonra bozulurlar. Genelde 3 Volt'un altına indirmemek gerekir.

    Kendi amper değerlerinin yaklaşık 70 katı kadar anlık amper çekilebilir. 1 Amperlik bir Li-Po'dan 70 Amper çekilip 1 dakikanın altında pili bitirebilirsiniz.

    Lityum Polimer (Li-Po) piller hakkında tüm sorularınızı cevaplayabilirim...

    Helikopter, araba ve uçak mdelciliği ile uğraştığımı belirtmiştim. Dolayısı ile bu pilleri kullanıyorum ve oldukça bilgi sahibiyim...

    Hani bu pilleri merak eden olursa bir-iki bilgi vermek istedim.
    KYMCO Agility City 125
    01 BUG 66

  15. #35
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Şimdi bu yazdığınızın konu ile alakası var ama yok da.

    Şöyle ki; hobi ürünlerinde kullanılan piller hafifletmek maksatlı ve yüksek akım çekilmesi gerektiğinden, özellikle fırçasız motorlar kullanılıyorsa, arada devre bulunmamakta. Yalnız burada mevz-u bahis olan motosiklet. Motosikletin böyle bir pili, yani üzerinde kontrol ünitesi olmayan pili besleme kabiliyeti yok ne yazık ki. Zira neler olacağını bildiğinizi varsayıyorum.

    Açıklama getiriyorsunuz konuya bir nebze, güzel ama hiç bilgisi olmayan arkadaşlarımızın da var olduğunu hatırlatırım. Zira bu yazdıklarınızdan hoby ürünlerinde kullanılan tipte pili alıp gidip motosikletine direkt bağlamaya kalkan bile çıkabilir. Mesuliyet sizin

  16. #36
    MeHMeTK. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2012
    Şehir
    Seyhan/ADANA
    Motosikleti
    Kymco Agility City 125
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi bu yazdığınızın konu ile alakası var ama yok da.

    Şöyle ki; hobi ürünlerinde kullanılan piller hafifletmek maksatlı ve yüksek akım çekilmesi gerektiğinden, özellikle fırçasız motorlar kullanılıyorsa, arada devre bulunmamakta. Yalnız burada mevz-u bahis olan motosiklet. Motosikletin böyle bir pili, yani üzerinde kontrol ünitesi olmayan pili besleme kabiliyeti yok ne yazık ki. Zira neler olacağını bildiğinizi varsayıyorum.

    Açıklama getiriyorsunuz konuya bir nebze, güzel ama hiç bilgisi olmayan arkadaşlarımızın da var olduğunu hatırlatırım. Zira bu yazdıklarınızdan hoby ürünlerinde kullanılan tipte pili alıp gidip motosikletine direkt bağlamaya kalkan bile çıkabilir. Mesuliyet sizin

    Açıklamaya çalışayım.

    Bu pilin hücresinin 4.2 Volt olduğunu belirtmiştim. Bu voltajdaki pili motorsikletine bağlayıp sonuç bekleyen kişi çıkmayacaktır sanırım. Motorunuza takın demedim de ayrıca...

    Bu pillerden siz de bahsettiniz.

    ''Pili merak eden olursa bir-iki bilgi vermek istedim'' dedim... Hepsi o...

    Hala direkt bağlamaya kalkan olurda mesuliyet bana kalırsa eğer sizi dinleyip uyarımıda yapayım.

    Li-Po pilleri motorsikletinize bağlamayınız.

    Yalnız elektrik sisteminizden ayrı bir teçhizat düşünürseniz; aydınlatma ya da müzik sistemi gibi o zaman kullanabilirsiniz.
    KYMCO Agility City 125
    01 BUG 66

  17. #37
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok o arkadaş göremez o devreyi zira onun için yok o devre orada.
    @ bassturbin;
    Li-po, Li-ion ve Li-FePo piller BALANSLI, KONTROLLÜ ŞARJ EDİLİR. BU ŞARJ İÇİN DEVRE ŞARTTIR. DEVRE OLMAZSA PİL PATLAR. HER PİLDE YOK DİYORSUNUZ YA OLMAYAN GÖSTERİNİZ BİR TANE...

    Benim bildiğim bu dünya üzerinde yok öyle bir pil. Ha tabi şöyle, kalem pilden hallice ve irice olan kullanıma hazır kalem pil formunda li-on piller de vardır. Kalem pil gibi kafası vardır. Ama onları da ne bir şarj aletine sığdırabilirsiniz ne de direkt voltaj verip şarj edemezsiniz. Bu tür piller kontrollü şarj edilmek zorundadır. Şarj aletleri özeldir. Bunu kabullenmek, yanlış söylediğini yazmak bu kadar mı zor? Madem bilmiyorsunuz bari insanları yanlış yönlendirip de zarara uğramalarına sebep olmayınız.

    http://imageshack.us/a/img845/9243/22102012022.jpg

    Bu resimde arka tarafta kalan yerde devre var. Devre hem pilin şarjını kontrol eder hem de ısısını. Aşırı ısınırsa ya da aşırı yük binerse şarjı keser. Keser ki elinizde patlamasın diye...
    Ben bilgisizliğimi kabul ettim yukarıda telefon bataryası ile ilgili ama sizde her lipo vs. pilde devre var diyorsunuz başka birşey yazmıycam foto ekliyorum bende sizin için hiç kullanılmamış fakat kendiliğinden bir hücresi bozulup şişmiş bir bataryayı açıyorum:

    Batarya özelliği lithium polimer 14.8 volt 4 hücreli 30 C akım (96 amper devamlı akım) deşarzlı grup pil:



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    ---------- Post added at 11:32 ---------- Previous post was at 11:10 ----------

    Başka bir pil 2 hücreli 7.4 volt 300 mah:













    Bunların hiçbirinde devre yok:



    Buda son olarak HER GÖRDÜĞÜN PLAKETİ DEVREMİ SANDIN FOTOSU:

    Aprilia RS 250 GP Nº1

  18. #38
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Bu sohbet uzarsa çoook pil ziyan olacak sanki. Neyse bilgi olarak sebepleniyoruz o da hoş.
    bassturbin bunu beğendi.
    Gökhan YAŞDAL

  19. #39
    MeHMeTK. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2012
    Şehir
    Seyhan/ADANA
    Motosikleti
    Kymco Agility City 125
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sohbet uzarsa çoook pil ziyan olacak sanki. Neyse bilgi olarak sebepleniyoruz o da hoş.
    Hehehe! Süper. ''çoook pil ziyan olacak sanki''
    KYMCO Agility City 125
    01 BUG 66

  20. #40
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sohbet uzarsa çoook pil ziyan olacak sanki. Neyse bilgi olarak sebepleniyoruz o da hoş.
    Ben bunları pil geri dönüşüm çöpünden çıkarıp gösterdim zaten arızalı piller, en sondan bir önceki toplu bataryalar sağlam kullanılan bataryalar üzerinde test yazıyor...

    Yani sözün özü devre olsun olmasın motosiklet gibi bizim için değerli araçlara bu piller benim kendi görüşüm uygun değil tavsiyede etmemem yazın konunun başındaki bahsedilen batarya kablosuz tv için yapılmış bişeymiymiş neymiş...

    20 dolara satılan bataryaya adam devre koymaz koysada bozulmaya meyilli ki bide devre olsada şu an elimde kalmadı o pillerden bozulacak batarya yine voltajı düşüp şişip bozuluyor yani devre işe yaramıyor her zaman...Devrede bozulursa zaten o zaman daha sakıncalı birşey bu pil tipleri...

    Bu pil tipleri hep bozuluyor demiyorum uzun süre kullanılanlarda oluyor sorunsuz kısmetinize ve kalitesine kalmış...Şüpheli şeyi motoruma takmam tavsiye etmem...
    Aprilia RS 250 GP Nº1


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)