Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikleti ALÇALTSAK ne gibi sonuçlar elde ederiz?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Herkese merhaba... uzun zamandır yeni bir konu yazmıyorum. Aklıma takılan bir konu var, motosiklet alçaltmak.
    Şu sıralar bir sonraki motorum olmasını hedeflediğim Suzuki XF650 Freewind için para biriktiriyorum. Ancak Enduro tipi motosikletler genel olarak ilgimi çekmediği ancak vücut yapıma ve cüzdanıma en uygun olanı freewind olduğu için seçimimi bu yönde kullandım.
    Freewind tam arazi olmasa da araziye yatkın kullanım için üretilmiş bir motor. bu yüzden yüksek, tel jantlı ve büyük bir ön janta sahip. bense şehir içinde ve uzun yolculuklarda kullanmayı planlıyorum.
    Gelelim konumuza,
    motosiklet alçaltma ile ilgili bir takım araştırmalar yaptım ancak hiç bir sonuç elde edemedim. Otomobillerle ilgili yaptığım araştırmalar jantlar, amortisörler ve yaylar hakkında bilgi sahibi olmamı sağladı...

    amacım amortisörü değiştirmek değil. Bunun yerine ön amortisör kavallarını gidona bağlı olduğu yerden biraz yukarı alıp (amortisör çalışmasını engellemeyecek şekilde 2-3 cm) ve arkaya da şu parçahttp://www.ebay.com/itm/Freewind-Low...1fcdbc&vxp=mtr

    yani amortisörler değişmeyecek ancak motor alçalacak... bir takım da yumuşak hamurlu asfalt lastiği aldığımda bana olumlu bir sonuç alacağım gibi geliyor. ancak bu benim ne işime yarayacak?
    yani alçalttığımda tek kazancım ağırlık noktasını yere yaklaştırmam mı olacak, yoksa buna bağlı ya da bağımsız başka kazançlarım/kayıplarım olacak mı?
    bilen birileri vardır elbet... değerli yorumlarınızı bekliyorum.
    Saygılarımla, Özgür
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    kimse bilmiyor mu
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  3. #3
    skyytr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İzmir/Alsancak
    Motosikleti
    Yamaha Xenter 150
    Bahsettigin cm lerde alcaltma bence hic bir isine yaramaz . Arabada yapilan alcaltma islemleri orjianl amortisorlerle yapildiginda hic bir manasi olmuyan bir islem , hatta faydasindan cok zarari olur . Yani bence sen bu hevesden vazgec sifir alicagin motorunun orjinalligini bozma . Suzuki zaten boyle bir avantaji olsa uygulardir alcaltma islemini .
    Benim sahsi fikrim tabiki . Yinede sen bilirsin .

  4. #4
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    güncel....
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  5. #5
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Enduro motorların yüksek olmasının sebebi arazide kolaylık sağlamak ve amortisörlere fazla esneme payı bırakmak.
    Siz madem şehir içi ve uzun yolculuklarda kullanmayı düşünüyorsunuz, bunun size bir eksisi değil artısı olacağını düşünüyorum özellikle şehir içinde rahatlık sağlayacaktır.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  6. #6
    motoseyyah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2009
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    cbf 500
    Geçen hafta yaptığımız bir gezide bir arkadaşım Freewind kullanıyordu. Yapılı ve yüksek bir motor olmasına karşın aşağı yukarı 170 cm boylarında olan arkadaşım herhangi bir sıkıntı yaşamadan rahatlıkla kullanabiliyordu.Yanlış hatırlamıyorsam Özgür sen uzun boylu birisin,bu motorda motor alçaltma işine girmekle sadece motorundaki orijinaliteyi ve kullanım kalitesini bozmuş olursun.
    '' Baki kalan bu kubbede bir hoş sada imiş ''

  7. #7
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı Blackeagletr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enduro motorların yüksek olmasının sebebi arazide kolaylık sağlamak ve amortisörlere fazla esneme payı bırakmak.
    Siz madem şehir içi ve uzun yolculuklarda kullanmayı düşünüyorsunuz, bunun size bir eksisi değil artısı olacağını düşünüyorum özellikle şehir içinde rahatlık sağlayacaktır.
    peki söz konusu yükseklik ve esneme mesafesinin etkisi yüksek süratlerde virajlar ve çeşitli sert hareketlerde yine artı mı olur eksi mi?
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Hocam bu motosikletler ne hesaplamalar yapılarak / ne mühendislerin elinden geçiyor.Bırakın orjinal kalsın hayatınızla oynamayın iki teker bu

  9. #9
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    amortisörün yapısını elleyip bozmadıktan sonra esnemesi ve yol tutuşu değişmez motorun alçalmasına bağlı viraj kabiliyeti değişir ama onuda yüksek süratte sert virajlarda olur

  10. #10
    Muhendis45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2012
    Şehir
    Manisa / Erzurum
    Motosikleti
    TVS Apache, TDM 850
    Motor alçalırsa hız artar ama virajlarda sıkıntı olur tahminimce.
    Ben yüksek motosiklet arıyorum sen indirmeye çalışıyosun Özgür
    Ölümüne gidelim dedinde benzin mi yok dedik

  11. #11
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı motoseyyah adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen hafta yaptığımız bir gezide bir arkadaşım Freewind kullanıyordu. Yapılı ve yüksek bir motor olmasına karşın aşağı yukarı 170 cm boylarında olan arkadaşım herhangi bir sıkıntı yaşamadan rahatlıkla kullanabiliyordu.Yanlış hatırlamıyorsam Özgür sen uzun boylu birisin,bu motorda motor alçaltma işine girmekle sadece motorundaki orijinaliteyi ve kullanım kalitesini bozmuş olursun.
    hocam boyum 185, evet sürme fırsatım oldu ve inan ybr125ten sonra hakimiyette bir zorlanma olmadı...

    yazan herkese teşekkür ederim, bu mesajla anladım ki gerek yok
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)