Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

600cc Racing Vites Geçişleri Hakkında Yardım.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Eylül 2012
    Şehir
    Antalya / Manavgat
    Motosikleti
    CBR 600RR
    CBR 600rr kullanmaktayım biliyorsunuzki honda markasında vites geçişlerinde ses verir fakat. Geçişler için uygun devirler vardir. dişlilerin zarar görmemesi için ve aynı zamanda vites düşürürkende önemli bi konu kısaca bilgi edinmek istedim. bilgisi olan sürücülerden yanıt bekliyorum iyi forumlar
    bu arada 2012 model motor.
    [COLOR="#FF0000"][B]Racing'e İlk Adım.[/B][/COLOR]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Debriyaj ve aragaz
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  3. #3
    900rr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2004
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    pc ve motosiklet
    merhaba .600rr siz debriyaj elciğini sıktıktan sonra ne kendine nede size zarar vermiyecek profesyonel bir makinadır.pistlerde limitlerinde kullanılmasına rağmen kolay kolay problem çıkarmaz.kafayı bunlara takmadan yol yapın.tecrübe edinin.yazınızdan motor hususunda çokda eski olmadığınızı anlıyorum.bu tarz makinalarda vites kutusu genelde birbirine benzer.ayrıca eskiden bu aletler çok daha sesli vites değiştirirdi.sizinde bu motora zarar verebileceğinizi düşünmüyorum.kasıt olmadıktan sonra tabi.vites dişlileride sağlamdır merak etmeyin.sadece gazlayın tadını çıkarın.kız gibi binmeyin.
    petra bunu beğendi.

  4. #4
    Bilalancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2009
    Şehir
    Samsun
    Alıntı 900rr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba .600rr siz debriyaj elciğini sıktıktan sonra ne kendine nede size zarar vermiyecek profesyonel bir makinadır.pistlerde limitlerinde kullanılmasına rağmen kolay kolay problem çıkarmaz.kafayı bunlara takmadan yol yapın.tecrübe edinin.yazınızdan motor hususunda çokda eski olmadığınızı anlıyorum.bu tarz makinalarda vites kutusu genelde birbirine benzer.ayrıca eskiden bu aletler çok daha sesli vites değiştirirdi.sizinde bu motora zarar verebileceğinizi düşünmüyorum.kasıt olmadıktan sonra tabi.vites dişlileride sağlamdır merak etmeyin.sadece gazlayın tadını çıkarın.kız gibi binmeyin.

    Aklımdan geçenleri yazmışsınız. Kesinlikle katılıyorum özellikle 2007 den sonra ki modeller vites kutusunda neredeyse hiç problem çıkartmıyor.


    Saygılar. İyi forumlar.

  5. #5
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı hakanciftci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBR 600rr kullanmaktayım biliyorsunuzki honda markasında vites geçişlerinde ses verir fakat. Geçişler için uygun devirler vardir. dişlilerin zarar görmemesi için ve aynı zamanda vites düşürürkende önemli bi konu kısaca bilgi edinmek istedim. bilgisi olan sürücülerden yanıt bekliyorum iyi forumlar
    bu arada 2012 model motor.
    Dostum su sesi bir tarif etsen.
    Belki de ben farkinda degilim ama o bahsettigin sesi hic hatirlamiyorum.
    Sadece uzun gazlamalarda rolantinin yukselip,dur kalk yaparken birinci viteste arasira ses yaptigi oluyordu ki o da kronik degil.
    Ses olayi disinda vites degisiminin dislilerle degil,debriyajla alakasi var.
    Yani motosikleti verimli kullanma hususunda vites degisim mevzusunun devir araligi ile alakasi vardir ama dislilerle bir alakasi yok.
    Neyi ogrenmek istedigini daha acik bir sekilde ifade edersen sevinirim.

  6. #6
    Taner YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Sırasıyla: Hyo GT250R, YAMAHA R1, HONDA 1000 RR,
    Senin dediğin o ses hyosung gt 250r da var. Hatta bazen 1. vitese alırken çatır çutur diye ses geliyordu
    Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..

  7. #7
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Orta ve yüksek devirdeyken veya yüksek devirli motorlarda, motor devri ve şanzuman devrini eşleştirmek için ve arka tekerleği aniden kilitlememek için, sizin dediğiniz gibi dişlileri eskitmemek ve zarar vermemek için ve debriyajı bozmamak erkenden eskitmemek için;

    bir önceki yüksek vitesten mesela 3.vites bir alt vitese 2. vitese geçerken/debriyaj sıkıldığında bir ara gazı verilir çok yüksek olmaması kaydıyla, sonra 2 ye attıktan sonra debriyaj tam yarı yüksek devirdeyken devir saati debriyaj geri bırakılır.

    Yukarıda arkadaş söylemiş zaten ara gazı diye tabiki artislik amaçlı verilen ara gazı değil bu.

    Aşağıdaki videoda 2 zamanlı 500cc lik bir örnek var bunlar dahada yüksek devirli olduğu için bu eşleştirme illaki yapılması gerekir;

    Virajlarda yavaşlarken nasıl yapılduğını görebilirsin debriyajı sık vites düşür aragazı ver debriyajı bırak tabiki bu çok kısa sürede oluyor ilk zamanlarda yapılamayabilir,

    Fazla gaz verip debriyajı bırakırkan motor ileri fırlar...

    1:10 dakikada görebilirsin bu hareketi:

    http://www.youtube.com/watch?v=t4S7wmxpQIU
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  8. #8
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad eline sağlık nereden buldun bu videoyu ya Kendime geldim valla. Pist İmola, Pilot da KENNY ROBERTS'mış
    #sürenadam

  9. #9
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad eline sağlık nereden buldun bu videoyu ya Kendime geldim valla. Pist İmola, Pilot da KENNY ROBERTS'mış
    Selam syanur, bende daha neler var iki zamanlı hastalığı neler bulduruyor insana videodaki motorda (suzuki rd500 veya rgv500) 600-1000 lik motorları tutar duvara vurur...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  10. #10
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    debriyaja basman güvenli geçişi sağlayacajtır. doğru ayarlı bir debriyaj şart (kitapçıkta belirtilen şekilde boşluğa sahip olan, 2 cm boşluğu olmayan)
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  11. #11

    Üyelik
    22 Eylül 2012
    Şehir
    Antalya / Manavgat
    Motosikleti
    CBR 600RR
    Cevaplarınız için çok tşk ederim racing motor km yaptıkça tecrube kazanılır ben tecrubeye professyonellikte katmak istedim bu yuzden tecrubelirinizi dinlemek istedim. İyi forumlar


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)