Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Sırt Koruması Nasıl Olmalı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Çok uyguna eskiden CFMOTO'nun motorlarını getiren Dorado firmasının ürettirdiği motosiklet montunu buldum. Dirsek, omuz, sırt koruması var, korumaların markası Zumatex(Pakistan), yanlarında "Scotchlite 3M" ve "CE Protectors" yazıyor. İlk montum olduğu için standardı bilmiyorum sırt koruma sanki biraz yumuşak geldi, 1.5cm e yakın et kalınlığı var korumanın. Ama yumusak gibi, sırt korumanın sertligi nasıl olmalı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Tavsiyem impactec lvl2’lerle değiştirmen. Mont kaç senelik tahmin edemedim. Birde pako’lara güvenemiyorum nedense...

  3. #3

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tavsiyem impactec lvl2’lerle değiştirmen. Mont kaç senelik tahmin edemedim. Birde pako’lara güvenemiyorum nedense...
    Montu aldığım para o korumalar 😂 Almancı bir akrabam verdi bana, ben de karşılıksız almak istemedim. Mont hoşuma gitti, 500 liraya baktığım Prosev montlardan daha kaliteli hissettiriyor, kalıbı onun kadar da sıkmıyor ayarı var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:39 ----------

    İlk montum olduğu için galiba düşme testi yapıyorum kendimi yerden yere vuruyorum :D

  4. #4

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07

  5. #5
    BurakSNCK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İronmax 250
    100 liraya mı aldın montu naptın

  6. #6

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı BurakSNCK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 liraya mı aldın montu naptın
    Valla malzeme güzel, benim hoşuma gitti. Kendimi yumruklatıyorum millete :D

  7. #7

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    paraya kıy doğru düzgün bir sırt koruma al derim omuriliği korumak çok önemli.

    O yeşil yumuşak korumalardan da uzak dur bence. Onlardan sırt koruması olduğunu bilmiyordum ilk defa şimdi gördüm. Biraz inceledim ciddi bir üçkağıt var gibi. EN-1621-1 sırt korumalarını kapsamaz, EN-1621-2 olması lazım. Yani Level 2 sırt koruması diye sattıkları koruma aslında level 1 bile değil. Sırt korumalarının testleri ve sertifikasyonları başka. Hadi testin farklılığını ihmal etsek bile

    EN1621-1 level 2 için 20kN’ı geçmemesi gerekiyor ilettiği darbenin.

    EN1621-2 level 1 için bile bu değer 18kn, Level2 içinse 9kN

    Yani bu korumaları level2 sırt koruması diye almayın derim.
    yigozya bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    en kötü sirt korumasi bile hic olmamasindan daha iyidir.
    ama iyi sirt korumalari L2 yani level2 olanlardir.
    bu tur korumalar disa dogru esneme yapmasina ragmen (ki bu insan iskeletinin dogal hareket seklidir) ice dogru cok az esnerler.
    böyle olunca da kaza aninda vucudunun sirt bölgesinden alacagin darbe en az sekilde sana yansiyor.
    montumla beraber gelen korumalari cikarttim (sirt icin)ve L2 ile kullaniyorum.

    her L2 korumada gercek L2 degildir
    örnek:
    5 para etmez bir L2
    https://www.motocard.com/en/protecti...ellow_016.aspx
    idare eder bir L2
    https://www.revzilla.com/motorcycle/...-kevlar-l2-evo
    daha iyi bir L2
    https://www.dainese.com/us/en/motorb...201876108.html

    sadece iki tane kaza senaryosu sunayim sana
    1- kaza aninda motor seni ustunden atti ve sonra sen yuzustu yatarken motor ustune dustu bir sekilde
    kaburga zaten yapacak birsey yok, buyuk ihtimalle kirilir birkac tane, akcigere yada karacigere kirik kaburga batarsa zaten film biter
    ama bunlardan kurtuldu ve sirt koruman yoksa, omuriligin halini dusunmek bile istemem
    2- kaza aninda motor seni ustunden atti ve sonra sirtini bariyere, kaldirim kösesine, tasa, direge vs carptin.
    akerdiyon gibi ikiye katlanirsin, ölmazsen hayatin geri kalanini öyle gecirirsin.

    simdi git cesaretin varsa düzgün L2 olmayan bir sirt koruma al.

  9. #9

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı UzunYolAdami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en kötü sirt korumasi bile hic olmamasindan daha iyidir.
    ama iyi sirt korumalari L2 yani level2 olanlardir.
    bu tur korumalar disa dogru esneme yapmasina ragmen (ki bu insan iskeletinin dogal hareket seklidir) ice dogru cok az esnerler.
    böyle olunca da kaza aninda vucudunun sirt bölgesinden alacagin darbe en az sekilde sana yansiyor.
    montumla beraber gelen korumalari cikarttim (sirt icin)ve L2 ile kullaniyorum.

    her L2 korumada gercek L2 degildir
    örnek:
    5 para etmez bir L2
    https://www.motocard.com/en/protecti...ellow_016.aspx
    idare eder bir L2
    https://www.revzilla.com/motorcycle/...-kevlar-l2-evo
    daha iyi bir L2
    https://www.dainese.com/us/en/motorb...201876108.html

    sadece iki tane kaza senaryosu sunayim sana
    1- kaza aninda motor seni ustunden atti ve sonra sen yuzustu yatarken motor ustune dustu bir sekilde
    kaburga zaten yapacak birsey yok, buyuk ihtimalle kirilir birkac tane, akcigere yada karacigere kirik kaburga batarsa zaten film biter
    ama bunlardan kurtuldu ve sirt koruman yoksa, omuriligin halini dusunmek bile istemem
    2- kaza aninda motor seni ustunden atti ve sonra sirtini bariyere, kaldirim kösesine, tasa, direge vs carptin.
    akerdiyon gibi ikiye katlanirsin, ölmazsen hayatin geri kalanini öyle gecirirsin.

    simdi git cesaretin varsa düzgün L2 olmayan bir sirt koruma al.
    Şu Dainese'den 3 tane alsam benim motorun parası çıkıyor zaten :D Yaza sağ kalırsam ya araba ya da biriktirdiğim tüm parayla motor, mont, kask dizeceğim. Güzel bilgiler verilmiş şu lvl2 korumalar hakkında.
    UzunYolAdami bunu beğendi.

  10. #10
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Terlettiği için takmıyorum. Sonumuz hayrolsun.
    instagram.com/gerivites
    youtube.com/user/nimbus8222

  11. #11

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Revıt Seesoft Rv Sırtlık kullaniyorum ben montla beraber, umarim iyi olup olmadigini hicbirimiz test etmek zorunda kalmayiz

  12. #12
    bajajpulsar2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    CygnusL(2015)-NS200(2015)-MT25(2020)
    dainese manis d1 g2 öneririm eğer montunuzun sırt kısmına uymazsa d1 g1 modelini seçebilirsiniz.



  13. #13

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Vakti zamanında Decathlon da gezerken binicilik bölümünde dikkatimi çekmişti bu sırt koruma. Meslekten kaynaklı malzemenin hemen homologasyonuna bakarım (serifika) baktım EN 1621-2 Lvl1 ile sertifikalanmış. Fiyatı komik ama sanırım 2 yıl önce 120TL idi.Bu korumayı aldıktan beri yaz kış demeden kullanıyorum. Evet yazın terletiyor ama ter çıkması kan çıkmasından iyidir.
    https://www.decathlon.co.uk/safety-b...d_8277870.html

  14. #14

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vakti zamanında Decathlon da gezerken binicilik bölümünde dikkatimi çekmişti bu sırt koruma. Meslekten kaynaklı malzemenin hemen homologasyonuna bakarım (serifika) baktım EN 1621-2 Lvl1 ile sertifikalanmış. Fiyatı komik ama sanırım 2 yıl önce 120TL idi.Bu korumayı aldıktan beri yaz kış demeden kullanıyorum. Evet yazın terletiyor ama ter çıkması kan çıkmasından iyidir.
    https://www.decathlon.co.uk/safety-b...d_8277870.html
    Sonuç olarak onlarda beygire biniyor bizde biniyoruz. Aslında bu korumalar daha mantıklı. İcabında mont giyilmeyecek kadar sıcak havalarda bunlar daha iyi. Ayrıca bele kadar tüm omurgayı korumak adına daha güvenliler.

    Ben motorla kuduracağım zaman, 4 parça belliğim var. Tam sırt korumasının bir tık içinde kalıyor ve tüm sırtımı kapatıyorum. Sonrası gaz kolu ile aramızda kalıyor. Geçen sene yaptığım kazada ben verimin sünger sırtlığı ile şansa sakat kalmadım. Full koruma olmadan bakkala bile gidemiyorum. Eskiden kasksız yapıştırırdım artislikten. Eskiden dediğim 8-9 sene öncesinden bahsediyorum

  15. #15

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuç olarak onlarda beygire biniyor bizde biniyoruz. Aslında bu korumalar daha mantıklı. İcabında mont giyilmeyecek kadar sıcak havalarda bunlar daha iyi. Ayrıca bele kadar tüm omurgayı korumak adına daha güvenliler.

    Ben motorla kuduracağım zaman, 4 parça belliğim var. Tam sırt korumasının bir tık içinde kalıyor ve tüm sırtımı kapatıyorum. Sonrası gaz kolu ile aramızda kalıyor. Geçen sene yaptığım kazada ben verimin sünger sırtlığı ile şansa sakat kalmadım. Full koruma olmadan bakkala bile gidemiyorum. Eskiden kasksız yapıştırırdım artislikten. Eskiden dediğim 8-9 sene öncesinden bahsediyorum
    Üstad şansa yaşıyoruz zaten. Bize düşen alabileceğimiz en iyi korumaları- kıyafeti alıp full kuşanmak.
    Bu arada atların malzemesi değişse de korumalar aynı ��
    SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250

  16. #16

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad şansa yaşıyoruz zaten. Bize düşen alabileceğimiz en iyi korumaları- kıyafeti alıp full kuşanmak.
    Bu arada atların malzemesi değişse de korumalar aynı ��
    Hocam attığı çiftelerde aynı. İkisi de adamın feleğini şaşırtıyor
    MimTolga bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Terlemeden baya şikayet eden olmuş sünger tarzı olanlar muhtemelen hiç hava geçirmediği işin bu kadar etkileniyorsunuz. Sünger tipi değilde delikli / hava geçirgen Sert kabuklu korumalara yönelirseniz terleme sorunu oldukça azalacaktır. Hatta dainese’nin pro armor diye bir sırt koruması var ki muhtemelen giymeseniz daha çok terlersiniz.

  18. #18
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad şansa yaşıyoruz zaten. Bize düşen alabileceğimiz en iyi korumaları- kıyafeti alıp full kuşanmak.
    Bu arada atların malzemesi değişse de korumalar aynı ��
    Titanyum kaplı aluminyum tabanlı rosso carso nal çıkmış diyorlar, virajda hayvan savrulmuyormuş.
    ...

  19. #19

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Titanyum kaplı aluminyum tabanlı rosso carso nal çıkmış diyorlar, virajda hayvan savrulmuyormuş.
    Çapraz radyal Nallas Winter Grip ile karda ve buzda maksimum yol tutuşu.

  20. #20
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Valla ben tech90 lvl 2 kullanıyorum sırtımda. Omurganın terse hareketini engelliyor. yani öne doğru eğilirken sorun yok, ama geriye doğru esnemiyor koruma, ve darbeleri azaltıyor. tabii ki sonu yok her zaman daha iyisi var. ama bütçeme uygun en iyi korumayı bunun sağladığını düşünerek aldım. İnşallah hiç bir zaman gerekli olmaz
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)