HONDA CBR 250 R yada Scooter / Maxi Scooter teknik olarak hangisi güvenli ?
-
Herkese Selam..
Biraz uzun bir soru olacak ama sabrınızı rica ediyorum. Çünkü sorum tamamen teknik açıdan. Bilenler yanıtlarsa sevinirim.
Her gün arabayla Anadolu yakasından Avrupa yakasına geçiyorum. Genelde E-5 ve TEM yolunu kullanarak günde 40-150km yol katediyorum.
Artık trafik keşmekeşinden bıktığım için A2 ehliyeti için başvurdum. Sanırım Kasım gibi almış olacağım. Bu arada eğitimde alıyorum. Ve almaya da devam edeceğim.
Benim en büyük sorunum motosiklet seçimi konusunda. Çünkü benzer forumlarda çoğunlıukla insanlar bir marka-tarz tartışması içinde. Gerçekten teknik bir değerlendirme bulamıyorum.(Yurt dışı forumlarda dahil)
250-300 cc bir Scooter/Maxi Scooter yada Honda CBR 250 R almayı düşünüyorum. Tarz olarak çok farklı olduklarını biliyorum. Oturma pozisyonu,konfor vb şeyler şu an ikinci planda
Benim bilmek istediklerim :
1- Yoğun trafikte kıvraklık.
2- TEM otoyolunda akışa uyum sağlayabilmek ki Buda 110-130 km hız aralığını rahat yakalayabilmeyi gerektiriyor.
3- Manevra kabiliyeti.
4- Güvenli yavaşlama ve durma (Özellikle ani durumlarda)
Bu açılardan bakıldığında scooterların ve spor motorsikletlerin (özellikle CBR 250 R2'nin) teknik avantaj ve dezavantajları nedir ?
Herkese şimdiden teşekkür ederim.
Reklamlar
-
Sırf yavaş ve orta hızlarda seyreden şehir için trafiği desen direk scooter derim.Ama şu saydığın 4 madde de bence CBR 250 R daha üstün.Onun dışında da herhangi bir SS tipi motorun direksiyonların dönüş açıları nedeniyle aynı sonucu vereceğini zannetmem.CBR 250 R oturma pozisyonu direksiyon pozisyonu ve dönüş açısı olarak diğer SSlere göre çok daha rahattır.Scooterlara gelince tekerlekler arasındaki mesafe ve tekerlek boyutları nedeniyle yüksek hızlarda ani manevralar yapılacak aletler değil.
-
Zaten scooter harici motorlarda CBR 250'yi tek bırakmamın sebebi 250-300cc motorlar arasında en stabil olanı gibi görünmesi.
Gerek Türkiye'de gerekse yurt dışındaki bulduğum onlarca incelemenin hepsi aynı şeyi söylüyor.
Scooter'lar konusunda artı ve eksileriyle bol seçenek var.
Ama dediğim gibi benim endişem aracların teknik kabiliyetleri noktasında ortaya çıkabilecek dezavantajlar.
Bu nedenle birbiriyle alakasız iki sınıf arasında kıyaslama yapmak durumunda kalıyorum. Elma armut olayı değil yani.
-
cbr 250 alırsan tek şikayetçi olacağın konu konfor olur bahsettiğin maddelere göre..gerek frenaj gerek kıvraklık konusunda cbr250 çok başarılıdır...ama yoğun trafikte (dur kalkı bol) ağırlığın bileklerde olacağında dolayı yorabilir seni...manevrası gayet iyi cbr ın..
-
o cc'de bir scooter'ın avantajları:
- Önden rüzgar ve suyu çok daha az alır.
- Bagajı camı (hatta bazen artçı sırtlığı, sis farları) takılı gelir.
- Otomatik viteslidir.
- Kombine frenlidir.
- Komple kaporta olduğundan çok kolay temizlenir.
- Ayakları öne arkaya istediğiniz gibi koyabilirsiniz.
- Daha oturaklı ve efendi görünür, gösterir.
dezavantajları:
- daha hantaldır.
- çok yakar,
- son hızda cbr 165 yaparsa scooter 140 civarında biter. ara hızlanmalarda da daha ağır kalır.
- aralardan daha zor geçer.
- manevrası daha zordur.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
Ben olsam teker olarak büyük en olarakda cbr kadar olan Yamaha X-city 250 derim. İşe gidiş geliş istanbul trafigi derken gazla debriyajla ugraşmak akıl karı değil. Artık istanbuldada yeni arabaların çoğu otomatik eziyete gerek yok.
Ayrıca cbr 250'nin sürüş pozisyonu da kısmen racing olmasada gereksiz yorucu, benim raha ettiğim yol sadece açık yol, şehir içi ve dur-kalklar için yaratılmış bir motor hiç değil.
Topcase lede cbr'nın estetiği gidip sıradan bir motor haline geldine göre cbr'ın dezavantajlarına katlanmak için bir sebep yok, yol tutuş frenaj derseniz bir miktar daha az agresif kullanırsınız 5- 10 km düşük yol tutuş ve frenaj farkı da olmaz
-
sym gts evo yada yamaha x city güzel maxi scooterlardır
-
GP500-1st adlı üyeden alıntı
Ben olsam teker olarak büyük en olarakda cbr kadar olan Yamaha X-city 250 derim. İşe gidiş geliş istanbul trafigi derken gazla debriyajla ugraşmak akıl karı değil. Artık istanbuldada yeni arabaların çoğu otomatik eziyete gerek yok.
Ayrıca cbr 250'nin sürüş pozisyonu da kısmen racing olmasada gereksiz yorucu, benim raha ettiğim yol sadece açık yol, şehir içi ve dur-kalklar için yaratılmış bir motor hiç değil.
Topcase lede cbr'nın estetiği gidip sıradan bir motor haline geldine göre cbr'ın dezavantajlarına katlanmak için bir sebep yok, yol tutuş frenaj derseniz bir miktar daha az agresif kullanırsınız 5- 10 km düşük yol tutuş ve frenaj farkı da olmaz
Aslinda basta niyetim scooter idi. Hatta 125cc.
Ama motosiklet almaya niyetleninceye kadar hic yollarda nelerle karsilastiklarina dikkat etmemistim. Izlenimlerim bana bir motosiklet surucusunun yolda her an taciz ve tehdit altinda oldugunu gosteriyor. Bir de kullandigim motorun hendikaplari buna eklensin istemiyorum.
Bazi maxi scooterlar bu konuda iyi ama onlarda trafikte cuvalliyor.X-City aslinda benimde ilgimi cekti. Ama onunla ilgili saglikli bir teknik inceleme bulamadim. Eger ikisinide kullanan varsa biri xcity ile cbr kiyaslamasi yapsa cok iyi olurdu. XCity icin biri yerli digeri yabanci iki incelemede frenleleme ile ilgili "Zamanla alisiyorsunuz" gibi ince bi elestiri yapilmis. Frenle ilgili sorunu varmi? Trafikte nasil?
Bu arada cepten yazdigim icin turkce bozuk oldu. Affedin
-
250 cc scooter daha iyi olur
-
cbr 125 kullanıcısıyım dedigin şeyleri pekala 125lik versiyonundada yapıyorum biraz bel agrısı gibi şikayetlerim var ama 2. planda demişsin 250 cc seni uçurur gibime geliyor
-
Yamaha X-city İstanbul trafiğinde kullanılması en akıl karı motordur.CBR 250'den aldığın keyfi ondan alamazsın fakat trafikte dur-kalklar olsun bagajı olsun en mantıklı seçim scooter'dır.
Fakat scooterlar otomatik şanzıman ve küçük tekerlekli olduğu için haraketleri ve davranışları asabidir, alışmak gerekir.
-
kymco downtown 300 i .Hayatımda hiç görmedim ama altın elbiseli adam sizin saydığınız özellikleri sayıyor.
-
jr nickli arkadaş tekniğinden bahsetmiş stabil duruş için ya motor ağır olacak aynı zamanda yan rüzgarlardan etkilenmemen için gerekli. Yada ABS olacak kombinede + ben uzun yola 500 cc scooter kullanıyorum ama normallere göre baya geniş aralardan zor geçer çoğu yerden geçmez
grenajsız motorda rüzgara maruz kalırsın birsüre sonra insan konfor arıyor rüzgardan bıkıyor
bence 250 cc scooter olabilir ama ağır ve dar olmalı (geniş olmamalı aralardan geçmek için) ayağın yere tam basmalı rahat bir şekilde 140 yapabilmeli ağırlığı ben xciting i aldıktan sonra farkettim nekadar önemli bir etken olduğunu gezerken arkadaşlarım rüzgarın konumuna göre sağa veya sola yanlayarak motorun üstüne yatarak yol almaya çalışırken ben normal bir şekilde oturup hiç yorulmadan kullanabiliyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)