Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Performans Hava Filtreleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Motoruma yapmayı düşündüğüm bazı değişiklikler hakkında araştırma yaparken karşılaştığım güzel bir yazıyı paylaşmak istedim. Yazı alıntıdır. Güzel açıklamalar ve somut veriler içerdiği için paylaşmak istedim.

    "
    Performans hava filtreleri uygulamadaki kolaylıkları ve fiyatlarının diğer modifiye aksamlarına göre çok daha hesaplı olması sebebiyle modifikasyonda genellikle hepimizin ilk başlangıç noktası olmuştur.

    Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, hepimizin ortak olarak hoşlandığına inandığım, orijinal ekipmana kıyasla bu filtrelerin çıkardığı spor ses bize bu filtreleri aldıran ilk sebeplerdendir. Ancak, modifikasyona genelde herkesin spor hava filtresinden başlamasının bundan daha etkili bir sebebi var ki, o da birilerinin bize bu hava filtrelerini monte ettikten sonra 5-10 bg. gibi güçler elde edebileceğimiz konusunda son derece rahatça atıp tutmalarıdır.

    Şimdi.. Ben de kullanıyor olmama rağmen, size spor hava filtrelerinin hiç bir işe yaramadığını söylersem acaba ne dersiniz? Öyle şey olur mu diyeceksiniz.. Evet yarıyor ama, tek bir koşulla.. Lütfen okumaya devam edin..

    Teori

    Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir.


    Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle (K&N, Kingdragon ve Green gibi markalar koton hava filtrelerinde en bilinenleridir) değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır.

    Kutu İçi Uygulamalar

    İsterseniz ilk önce kutu içi K&N değişimleri gibi, açık hava filtresi takmak yerine kutuyu aynen kullanıp sadece orijinal filtreyi bir sürü para ödeyip K&N gibi filtrelerle değişmeyi düşünenler için aşağıdaki test sonuçlarını verelim. Otomobilinizin orijinal hava filtresinin bulunduğu kutuda yapılan ve silindirlere, yakıtla karışmak üzere giden havanın akış rezistansını ölçen vakum testleri şu şaşırtıcı sonuçları vermiştir:

    (% 100 rakamı havanın yanma odasına giderken maksimum dirençle karşılaştığı durumları, % 100’e göre daha düşük rakamlar ise havanın yakıtla karışmak üzere yanma odasına giderken daha az dirençle karşılaştığı durumları göstermektedir. Doğal olarak arada filtre ya da filtreyi barındıran kutu olmadan, direkt olarak manifolddan alınan hava, % 37,5 ile en az dirence uğrayanıdır)


    orijinal hava filtre kutusu / orj.hava filtresi ile 100 %
    orijinal hava filtre kutusu / K&N hava filtresi ile 100 %
    orijinal hava filtre kutusu / hiç filtre yok 100 %
    modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 62.5 %
    modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 56 %
    açık hava filtreleri 44 %
    sadece manifold 37.5 %

    Görüldüğü üzere, açık hava filtresi kullanmadıkça, orijinal hava filtresini K&N benzeri hava filtreleriyle değiştirmek, kutuda oynama yapmadıkça yanma odasına giden hava miktarında hiçbir artı sağlamıyor, çünkü hava her seferinde bir şekilde dirence uğruyor. Belki sizin de dikkatinizi çekmiştir, bu testte benim aklıma en çok takılan nokta, orijinal hava kutusu içerisindeki orijinal hava filtresi ile K&N hava filtresinin geçiş sırasında havaya uyguladıkları direncin eşit olmasından çok, kutuda K&N veya orijinal hiç bir filtre yokken de havanın sanki kutuda filtre varmış gibi dirence uğraması oldu.. İnanılır gibi değil.. Burada da yukarıda bahsettiğim, hava aerodinamiği işin içine giriyor. Demek ki kutu, ne olursa olsun havaya direnç uyguluyor. Zaten hiç kutu yokken, sadece manifolddan alındığında bile havanın 100 değerine göre 37,5 değerinde dirence uğruyor olması, hava aerodinamiğinin ne kadar hassas olduğunu kanıtlıyor. Sadece manifolddan alınırken bile bir direnç varsa, kutu olunca -içinde filtre olsun veya
    olmasın- havanın dirence uğraması kulağa mantıklı geliyor.

    Aslında buradan başka bir sonuca daha geçiyoruz.. Kutu varsa, içine hangi marka filtreyi koyarsak koyalım, ya da içinde filtre olsun olmasın hava aynı dirence uğruyor. Hava, ancak kutuya girişini artırmaya yardımcı olacak kesimler uygulanırsa daha rahat akıyor. Sadece manifolddan hava girişi normal karşılanacak bir uygulama olmadığına göre ve kutu içine filtre almak da işe yaramadığına göre, neden kutuyu kesmek yerine filtreyi direkt olarak açığa koymuyoruz? Direkt manifolddan almak yerine filtreyi açığa koyarız ve 37,5 ile 56 arasında bir değer elde ederiz, değil mi? Mesela 44.. Bu da havanın 100 yerine 44, yani kutu içi uygulamanın yarısı kadar dirence uğrayarak geçeceği anlamına gelir.. İşte bu noktada makalenin en can alıcı kısmı geliyor.. Lütfen devam edin..

    Açık Filtre Uygulamaları

    Normal olarak, emiş sistemine giden havanın oksijen yoğunluğu % 21’dir. Bu oran, otomobilinizi fişekleyen, ve ülkemizdeki modifiyeli otomobillerde nadiren bulunan o pahalı fakat bir o kadar da mükemmel nitro sistemlerinde ise % 33’ tür. Yani, arabanızın motorunu deliye çeviren ve komple bir sistem olan nitro’da bile oran ancak % 33’e çıkabilmektedir. Normalden komple bir sisteme geçildiğinde bile oranların birbirine yakınlığı göze alındığında, ve havanın akışı sırasında karşılaştığı direnci azaltmanın imkan dahilinde olduğu, ancak bunu yaparken içindeki oksijen miktarının yoğunluğunu arttıramayacağımız gerçeğiyle, tek bir konuya odaklanmamız gerekiyor: Evet, havanın direncini azalttık, peki kaç beygir alırız?

    Yapılan araştırmalar, açık hava filtrelerinin sadece ve sadece dışarıdan soğuk hava alındığı durumlarda fayda sağladığını, bu faydanın da normal motorlarda otomobilin beygir gücüyle orantılı olarak 0-2, turbo motorlarda ise yine soğuk hava sağlanması koşuluyla ve yine motor gücüyle orantılı olarak maksimum 8-10 bg.’e çıkacağını, eğer filtreye sıcak hava çektirilirse beygir gücü kazanımı yerine net beygir gücü kaybı olduğunu gösteriyor.

    Açık tip performans hava filtreleri ile ilgili diğer bir gerçek de, gücü ancak üst devir seviyelerinde vermeleridir.

    "

    Yazının devamı ve kaynağı buradadır ; KAYNAK

    (Mod.lar için özel NOT : Konuyu "Faydalı Bilgiler" kısmına taşımalıyız diye düşünüyorum. Ancak geçen sefer benzer bir konuyu oraya açmamın yanlış olduğu bilgisini almış ve konuyu yine çok alakalı olmayan "sohbet" bölümüne açmak durumunda kalmıştım. Mümkünse bu tarz konular için "Teknik Kısım/Bilgi" gibi bir bölüm oluşturulabilir mi acaba? )
    #sürenadam


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Hava filtresi değişince, içeri giren havanın karşılaştığı direnç neden değişsin ki? Sonuçta da değişmediği görülmüş, buradan da işe yaramadığı gibi bir sonuç çıkartmışlar. Hava filtresinin amacı tozu, pisliği motora sokmamak. Filtreleme kabiliyeti, kısacası giren hava ile çıkan havadaki toz miktarı karşılaştırmasında orjinal hava filtrelerinden iyi mi değil, bu şekil karşılaştırılsa ve fark çıkmasa hak verirdim. Ayrıca K&N filtrelerin en büyük artısı da 1,6 milyon km garantili olması, 80 bin km'de bir temizleyip tekrar yağlayınca bir ömür kullanırsınız.

  3. #3
    omeruby - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 ZNU
    Hava filtresiz kullanılan bir motosiklet gördüm. Hava filtresinin bağlandığı boğazdan elektrikli süpürge gibi hava çekiyordu. Bi civatayı yutmuş sonunda silindir piston sekman bağılmış tamamen. Uyarayım dedim :D

  4. #4
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava filtresi değişince, içeri giren havanın karşılaştığı direnç neden değişsin ki? Sonuçta da değişmediği görülmüş, buradan da işe yaramadığı gibi bir sonuç çıkartmışlar. Hava filtresinin amacı tozu, pisliği motora sokmamak. Filtreleme kabiliyeti, kısacası giren hava ile çıkan havadaki toz miktarı karşılaştırmasında orjinal hava filtrelerinden iyi mi değil, bu şekil karşılaştırılsa ve fark çıkmasa hak verirdim. Ayrıca K&N filtrelerin en büyük artısı da 1,6 milyon km garantili olması, 80 bin km'de bir temizleyip tekrar yağlayınca bir ömür kullanırsınız.
    Söylediklerinizi tam olarak anlayamadım. Yada siz yazıyı anlayamadınız...?

    Basitleştirelim;
    İlk olarak hava filtreleri havanın motora giderken karşılaştıkları bir engeldir. Havayı yavaşlatırlar. Böylece motora daha az hava gider. Standart halde motorlar(karb/enj.) bu sınırlı havaya göre dizayn edilir. K&N gibi markalar da diyor ki ; "bizim hava filtrelerimiz standart hava filtreleri ile aynı görevi görürken havanın akmasını daha az engellemektedir, böylece motorunuza güvenli olarak daha fazla hava alabilirsiniz". Böylece senin ilk cümlenin cevabı verilmiş oluyor sanırım. Yani hava filtresi değişerek(havanın daha çok akmasına izin veren filtre takarak) havanın karşılaştığı direnç değişmiş oluyor.

    Ancak bu durum doğru değilmiş meğer. K&N nin iddia ettiği gibi, sadece hava filtresi değişimi (K&N gibi markaların filtrelerinin takılması) aslında hiç bir işe yaramıyormuş. Ölçülmüş, ispatlanmış. Belki standart bir hava filtresi ile performans(K&N mesela) hava filtresini net olarak(açıkta) karşılaştırırsak, standart filtre hava akışına daha fazla direnç gösterebilir. Ancak bu 2 filtre, hava filtresi kutusu içerisinde olduklarında görüldüğü gibi aralarında hiç bir fark kalmıyor.

    Ayrıca yazının devamında belirtilmiş (belli ki okumamışsınız) ;

    "Şimdi diyeceksiniz ki bu performans filtreleri meğer ne kötü şeylermiş.. Aslında dahası da var.. Bu filtreler gerçekten de anlatılageldiği üzere normal hava filtrelerine oranla tozu %300 ila %500 arasında daha fazla geçirirler. Ancak içiniz rahat olsun, geçen bu küçük partiküllerin motorun ömrünü kısalttığına dair hiçbir kanıt yok..."

    Yani sorduğunuz kıyaslama yapılmış. Performans filtreleri daha fazla havayı geçirdiğini iddia ederken aslında daha fazla da tozu içeri almaktadırlar.

    Bu yazıdan benim çıkardığım sonuç, motosikletlerde açık hava filtresi kullanılmadığı taktirde ve bu filtreye motordan gelen sıcak havanın girmeyeceği garanti edilmediği taktirde bir performans artışı beklemek ve para harcamak mantıksız oluyor. Ancak bu açık hava filtreleri ile de motorunuza daha fazla tozun gireceğinin de bilincinde olmanız gerek.

    Buarada karıştıranlar için ;

    Bu hava filtresi kutusu içerisinde olan standart (süngerimsi) hava filtresinin yerine takılan "performans hava filtreleri - kutu içi uygulamalar"


    Kutu içerisinde kaldığı sürece hava filtreleri arasında bir fark yokmuş. Hatta hava filtresi olup/olmaması arasında da bir fark yokmuş(performans açısından)



    Aşağıdakiler ise hava filtresi kutusu sökülerek, doğrudan hava çekişi sağlayan, namı diğer "Açık hava filtreleri"








    Bu tür hava filtrelerinin en büyük sıkıntısı, arabalarda kaput altında kaldıkları için motorun sıcak havasını emmeleri ve performans düşüşüne sebep vermeleridir. Bunu engellemek için bir şekilde bu filtrelere dışarıdaki havanın(mümkünse soğuk) doğrudan ulaşması sağlanmalıdır. Motosikletlerde ise, bildiğimiz gibi, tasarımdan ötürü bu filtrelerin motorun sıcak havalarına maruz kalmaları daha zor bir durumdur. Öyle olsa bile bunu çözmek daha kolaydır, bir çoğu motosiklette.
    #sürenadam

  5. #5
    mehmetmumtaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2010
    Şehir
    MUĞLA -DENİZLİ -GAZZE
    Motosikleti
    X-treme Motard 250cc
    birde şöyle bir şeyler var ?
    İnna lillahi ve inna ileyhi raciun

  6. #6
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı mehmetmumtaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haydiiiii Ben bunların var olduğunu bilmiyordum ama sürekli aklımda "manifold içine fan koysalara ya" diye düşünyordum. Cidden. Nereden buldun bunları ? Ne olarak geçiyor bunlar ? Şu resim tam istediğim gibiymiş;

    #sürenadam

  7. #7
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Bunlarda çakma turbo herhalde . Nasıl bir etki yaptığını bende merak ettim.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  8. #8
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Elbette bir turbo kadar etki yapamaz(bence). Çünkü turbo olayı böyle değil, bu baya bir basit kalıyor ve sadece hava akışını ilgilendiriyor. Ancak şöyle düşünürsek, kapalı bir kutu içerisinden havayı almaya çalışan manifolddan çekişi sağlayan şey karbüratördeki jetlerdir. O jetler de minnacıktır. Şimdi bu pervane ile içeriye jetlerin istediğinden fazla hava üflenmesi muhtemeldir. O yüzden karbüratör rahatlar, kolay kolay boğulma yapmaz mesela. Bu da güzel bir modifiye olur zannımca Yani ciddi bir beygir artışından ziyade genel bir serilik, rahatlama katar motora. Kaldı ki çok basit ve mantıklı bir tasarım.
    #sürenadam

  9. #9
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    konu güzel bir konu çogu arkadaşın ben dahil yalnış bildigi bir konu.
    daha dün akşam Honda Mototal'in servis usta başıyla konuşuyorduk sohbet esnasında konu Senkron ayarına geldi.
    bana dedi neden senkron ayarı yaptırmayı düşünüyorsun,dedim egzoz'dan çig benzin kokusu geliyor.
    motorun üzerindeki buji ve hava filtren orjinalmi dedi ilk olarak.
    dedim iridyum buji vardı ustam söktü orjinal buji taktı NGK -K&N hava filtresi vardı bakımını yaptı
    K&N filtreyi çıkart orjinalini tak dedi,baktın aynı sıkıntı var O zaman senkron ayarı yaptırırsın dedi.

    sonra K&N filtrenin karbüratörlü motosiklet'teki sakıncalarını anlattı.
    demesi açık hava filtresi motor içerisine orjinal filtreden daha fazla hava çekmesi ve daha fazla hava karışımı yakıt harcaması,
    yanma odasına giren havanın tutuculugunun azalması sonucu ileriki zamanlarda,subapların kurum bağlaması sonucu tam olarak görevini yapamaması ve subapların kaçırması.

    yani karbüratörlü motosiklet kullanıyorsan orjinal hava filtresi kullan,subapların temiz kalsın,yakıt sarfiyatın azalsın dedi.
    bunları anlatan senelerin ustası Melih usta,illaki bizden fazla biliyordur.
    bu işi biraz daha araştırıp K%N hava filtresini söküp orjinal filtreye dönebilirim.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  10. #10
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Öncelikle buji olarak, eğer orjinal bujin iridyum değilse kesinlikle iridyum buji takmamanı öneririm. Zaten usta da değiştirmiş.

    Filtre olayın gelince usta da anı durumu çözmüş zaten. Hava-yakıt karışımı daha fazla havanın girmesiyle değişecek ve hava miktarı fazla olacak. Bu motor için uzun vadede çok sağlıklı değilmiş zaten. Karbüratörlü motorlar için konuşuyorum bu arada. Ancak karbüratörden de hava-yakıt ayarını değiştirebiliyoruz, gelen fazla havaya göre bu ayar ile oynayarak yine uygun bir karışım tutturabiliriz. Ancak sonuç olarak bu daha fazla benzin+ daha fazla hava karışımı olacak ve normalden daha çok yakacağız, diye tahmin ediyorum. Tabi bir performans artışı da olacak. Ancak motora ve subaplara zarar vermeyecek diye düşünüyorum, eğer ayarı tutturabilirsek.

    Yanlız, yanma odasına giren havanın tutuculuğunun azalması nedir, nasıl oluyor orayı anlamadım. Bu sebeple subaplar kurum yapar mı onu da bilmiyorum.

    Onun dışında normal filtrenin yerine K&N kullanıyorsan, motoruna ve karbüratörüne sadece daha fazla toz alıyorsun demektir. Bu da karbüratörü çabuk tıkar herhalde.
    #sürenadam

  11. #11
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    orjinal filtre K&N filtreye nazaran geçen havayı daha iyi tutuyormuş.K&N hava filtresinin gözenek yapısı normal filtreye göre daha açıkmış.zaten özelligi motosiklet yanma odasına daha fazla hava akışı yapmak motosiklete güç katmak.
    pistte yarış yapmıyoruzki zaten 4 silindir motosiklet az daha performans artışı olsa ne olur olmasa ne olur benim düşüncem.
    ama içeri bol giren hava illaki arada pis havada girecektir,içeri giren pis hava ilk önce subaplara zarar verecektir mantıken aslında dogru olay.
    hava filtresinde en fazla klepenin işleliyişini engeller belki fazlada zararı olacagını sanmıyorum,ama fazla yakıt yakması kaçınılmaz.
    orjinal egzoz+orjinal buji+orjinal filtre= az yakıt gibi
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  12. #12
    deprogadias - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    Küçükçekmece / İSTANBUL
    Motosikleti
    Honda Transalp XL 650V & CBF 600 & ZX6-R
    bi arkadaşım modifiyeli hava filtresi taktıktan sonra hızında düşüş olduğunu söylemişti bi lafın arasında. ne kadar doğru bilemem tabi

  13. #13
    ÜmitDURA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    İSTANBUL/EYÜP
    Motosikleti
    GSX1300 R HayabusA
    SS makinelerde zaten ram-air var.Buda motosiklet hızlandıkça daha rahat motorun hava çekmesini sağlıyor.Lakin Performans filtre diye adlandırılan (kn-BMC vs.) filtreyi takarsanız..hoppp 5-10hp geldi diyemezsiniz!...Neden çünkü,japon muhendisler ECU diye birşey yapmışlar..Bu ECU sizin motosikletinizi sensörler vasıtasıyla devamlı denetlemekte.Ecu hızınızı ve torkunuzu gerektikçe limitlemekta,hava yakıt karışımını buna göre enjeksıyona yaptırmakta.Hava filtresi+komple egzost yaptım abi 20 hp aldım diyene sadece gulumserım.Powercomander ve türevi cihazlarla yeniden fuelmap yazmadıkça,o değerleri sadece ürün içerik kutularında ve kataloglarda görürsünüz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler