Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Gece Yolculuk Yapmanın Tehlikesini Bugün Yaşadım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Boludan nereye gittiniz 110 km Bende boludayım.Ybr orjinal aydınlatması pek hoşuma gitmedi benim.Bende xenon takdım rahat ettım.Uygun ekipmanın olmazsa (montun,kaskın vb.) üşürsün.Bence gece yolculukları gayet güzeldir
    HONDA


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    MotoBolu14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2011
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd (Siyah)
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustamız Reşat ARBAŞ motosiklet teorisi kitabında mümkün olduğunca "gece ve yağmurlu havalarda motosiklet kullanmayın" diyor.
    Ne kadar görünür olursak olalım diğer sürücülerin algısında "gece motosiklet kullananlar YOK"..
    Yani onlar genel olarak gece karşılarına motosiklet çıkacağını hesap etmiyorlar,edemiyorlar.Bu yüzden mesafemiz ne kadar kısa olursa olsun gece yolculuğundan kaçınmamızda büyük fayda vardır
    Buradan kişisel bir uyarıda bulunmak istiyorum:
    1-düşük cc li,trafiğe süratiyle uyum sağlayamayan motosikletler gece yolculuğunda var olan tehlikeleri daha da arttırıyor.
    2-Motosiklet kullanmak maksimum konsantrasyon gerektiren bir faaliyettir,gece yolculuğu bu konsantrasyonun daha da yoğun olmasını gerektirir .
    3-Motosiklet farı genelde tektir,bu yüzden önümüzü otomobil farı gibi aydınlatmaz,yeteri kadar aydınlatılmamış bir görüş sahasında gündüz sürati ile gidilmemelidir.Yola düşen her hangi bir yük,gümlemiş kamyon lastiği parçasını,aniden başlayan bir yol tamiratını farkettiğimizde çok geç olabilir.
    4-Gece"karsıdakinin gözünü alırım"modunda sürmek,gereksiz selektör yapmak da diğer sürücülerin icindeki psikopatik tepkilerin artmasına yol açar ki karşıdan gelen araç eski tabirle"kafa gösterirse"sonraki selektörleri yapacak şansımız olmayabilir.
    5-gece yolda kalanlar bilir ki en basit civatayı bile söküp takmak eziyettir.Gece,arıza halinde perişanlıktır.
    6-Diğer sürücüler icin tek farlı bir vasıta çoğu kez"farının teki yanmayan otomobil vs dir" ve trafikte ona göre davranış beklerler.
    7-Yağmurlu gecelerde sürüş ise kesinlikle çok tehlikelidir.
    abicim senin biz gençlerden çok daha tecrübeli olduğun aşikar.Bu bilgiler umarım benim dışımda başka kişileride bilgilendirmiştir zahmet edip uzun yazmışsın çok teşekkür ederim
    iptaluyelik02 bunu beğendi.

  3. #23
    kanmix_x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    Gonya- Mevlana Selçuklu
    Motosikleti
    Cbf150,Ybr,Tvs üçlüsü :)]
    Motosiklet montun yokmu rüzgar geçirmez onlar
    İmza yok
    Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
    Oğlum Bak Git

  4. #24
    MotoBolu14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2011
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd (Siyah)
    Alıntı uniqe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boludan nereye gittiniz 110 km Bende boludayım.Ybr orjinal aydınlatması pek hoşuma gitmedi benim.Bende xenon takdım rahat ettım.Uygun ekipmanın olmazsa (montun,kaskın vb.) üşürsün.Bence gece yolculukları gayet güzeldir
    bolu merkezden yola çıktık mudurnu yoluna doğru gittik yol üzerinde ketenler köyü var dağa doğru çıkılıyor dik bir şekilde.Yukarı tırmandık yaklaşık 3-4 saat kadar kaldık köyde.Sonrasında köyden inerken dayım geçti öne düz bayırda 60-80 arası giderken birden hafif bir tümsek hopllattı bizi ardından 5cm kalınlığında çakıllı yol arka lastik orman tarafına doğru attırdı kendini nerden baksan bir 30-35 metre sürüklendik(motoru düşürmeden) aşağı indikten sonra mudurnuya devam ettik orda baya bi gezdik sonrasnında aynı yolu tekrar geri geldik

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------

    Alıntı kanmix_x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet montun yokmu rüzgar geçirmez onlar
    hayır sadece kışlık montumu giymiştim bilseydim bu kadar soğuk olacağını onu giyerdim

  5. #25

    Üyelik
    26 Mart 2012
    Şehir
    gemlik/bursa
    Motosikleti
    sym wolf 250/ramzey cross 200
    Bende geceyi sevenlerdenim... farlar sayesinde virajlarda bile geleni gideni anliyoruz... AMA motor, kiyafet ve farlar uygun olmali... aksi takdirde zor...

  6. #26
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    savas abi
    pek cok kısı 125 cc yetersız demesıne karsın ben yeterlı dıyorum bu yuzden gece yolculugu tercıh edıyorum
    ıstanbuldan gece yola cıkıp gelıboluya ortalama 105-115 arası gelıyorum kı oldukca yeterlı bır surat
    arkadan araba geldı mı on frenı az sıkar gıbı yapıyorum arka stop yansın dıye 5-6 kere yakıp hızımı dusurmeden yola devam edıyorum
    motor en ruzgarlı havada en kotu 95 - 100 gidiyor zorlayarak ki yetiyor kim ne derse desin

    ayrıca karsıdan gelen uzunları yakan hayvanlar benim canımı tehlıkeye atıyorsa selektor sonucu kısaları acmıyorlarsa yakarım uzunları o zaman el mahkum kısalara alıyorlar
    kıyafet konusuna katılıyorum
    begere'nin ruzgar gecırmez ust bodysı cok ıyıdır sadece onu gıyıp soguk havada uzerımde motor montumla tekırdagdan gectım gram usumedım tavsıye ederım

  7. #27
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    birincisi, üst kalite bir kask kullanmanız vizörün gözünüze topladığı ışığı sıfıra yakına düşürecektir. ayrıca (bende de ybr esd var) her ne kadar sınıfında güzel aydınlatmaya sahip bir motora sahip olsanız da, gerek lümen olarak gerekse aydınlanan alan olarak 4 tekerli araçlarla kıyaslanamayacak kadar kötü farı var. bu sebepler kaza yapmanız için gayet yeterli...
    ayrıca yolun neresine bakacağını bilmek, göz alma olayının büyük oranda önüne geçer. bunu da zamanla öğreneceksiniz
    ikinci olarak, üşüme konusuna gelince de, öğle saatinde temmuz ortasında geçmeme rağmen bolu tünellerinin orada oldukça üşümüştüm. motoru gölgeye çektim dinlenme tesisinde 2 çay içtim o kadarcık sürede motor bloğu neredeyse tamamen soğumuş. bolu gibi yerler gece sürüşü yapılacaksa kesinlikle tam teçhizat istiyor... (termal içlik, kışlık motosiklet kıyafetleri, elcik ve koltuk ısıtma gibi)
    tekeriniz düz bassın
    iptaluyelik02 bunu beğendi.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  8. #28

    Üyelik
    08 Mayıs 2012
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 2012 esd :)
    gece sakin olur cogunlukla güzel bence
    Yakışıklı

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı MotoBolu14 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abicim senin biz gençlerden çok daha tecrübeli olduğun aşikar.Bu bilgiler umarım benim dışımda başka kişileride bilgilendirmiştir zahmet edip uzun yazmışsın çok teşekkür ederim
    Rica ederim Murat,elimden gelen şimdilik bu,
    Gece yolculuğu keyifli de Türkiye'de değil.Burada öküzün envai çeşidine ehliyet verdikleri icin gece yolculuğunu ben yapmak istemiyorum.
    15 yıl kadar önce bir gece Malkara'da tek bir ışığı bile olmadan ana yolda seyreden traktöre çarpmaktan son anda kurtuldum.Traktörü durdurdum,ana avrat sövdüm,neye yaradı,?
    alçalmış oldum sadece,o kadar aşağılık bir adama aşağılık olduğunu söylemek,anasına sülalesine sövmek onu hizaya getirmez ki.O yine aynı zihniyette devam edecektir.
    Yine 20 yıl kadar önce Antalya yolunda sayısız domates kasası yola dökülmüştü,farkedinceye kadar ön tamponu paramparça etmiştim.
    Otomobille kolaylıkla ya da az hasarla üzerinden gecebileceğimiz küçük şeyler motosiklet icin Büyük tehlikedir..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------

    Alıntı brooklynnn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    savas abi
    pek cok kısı 125 cc yetersız demesıne karsın ben yeterlı dıyorum bu yuzden gece yolculugu tercıh edıyorum
    ıstanbuldan gece yola cıkıp gelıboluya ortalama 105-115 arası gelıyorum kı oldukca yeterlı bır surat
    arkadan araba geldı mı on frenı az sıkar gıbı yapıyorum arka stop yansın dıye 5-6 kere yakıp hızımı dusurmeden yola devam edıyorum
    motor en ruzgarlı havada en kotu 95 - 100 gidiyor zorlayarak ki yetiyor kim ne derse desin

    ayrıca karsıdan gelen uzunları yakan hayvanlar benim canımı tehlıkeye atıyorsa selektor sonucu kısaları acmıyorlarsa yakarım uzunları o zaman el mahkum kısalara alıyorlar
    kıyafet konusuna katılıyorum
    begere'nin ruzgar gecırmez ust bodysı cok ıyıdır sadece onu gıyıp soguk havada uzerımde motor montumla tekırdagdan gectım gram usumedım tavsıye ederım
    ben o yolu yüzlerce kez geçtim,
    selektör yaptığın hayvanın hayvanlıktaki mertebesini bilemezsin ki,hayvanlığı aşıp onun bunun çocuğu seviyesine ulaşanlarla başın belaya girebilir.
    Gündüz bile karşıdan gelen motora rağmen önündekini sollayan hayvan dolu.
    arkadan gelen arabalar icin 5-6 kere fren lambasını yakman bile vahim bir durumdur.Daha iyi süratlenen bir motorda bile buna ihtiyaç hissedilebiliyor.
    MotoBolu14 ve ergün1968 bunu beğendiler.

  10. #30
    Karlıyollar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Malesef Yok :)
    Yoldan nasıl çıkar gibi oldunuz ki ??
    Ayrıca motorun ışıkları sönük kalıyor asfaltta
    Doğduğun yerde değil doyduğun yerde yaşarsın.

  11. #31
    MotoBolu14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2011
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd (Siyah)
    Alıntı Karlıyollar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yoldan nasıl çıkar gibi oldunuz ki ??
    Ayrıca motorun ışıkları sönük kalıyor asfaltta
    sola yada sağa doğru çok keskin viraj çıktığı zaman göremiyorsun ve yolun sağına yada soluna çıkıyorsun motor çakıla giripte dengesi bozulduğu zaman anlıyorsun yoldan saptığını


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)