tecrübeli olan abilerim ablalarım size sormak istediğim bir konu var rodajımızın çok sağlıklı geçmesi için nasıl kullanmalıyız motorumuzu neler yaparsak motor performansı düşer bana şöyle yap yada böyle yapma diyebileceğiniz şeyler varmı acaba ?
tecrübeli olan abilerim ablalarım size sormak istediğim bir konu var rodajımızın çok sağlıklı geçmesi için nasıl kullanmalıyız motorumuzu neler yaparsak motor performansı düşer bana şöyle yap yada böyle yapma diyebileceğiniz şeyler varmı acaba ?
Yeni motorda yüksek devirde gitmemek gerek yüksek devir yapsak bile zaten yeni motor rodajdan çıkıncaya kadar hızlı gitmiyor
İmza yok
Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
Oğlum Bak Git
Sinirliyken motora binmemek lazım sinirle son gaz gitmemek lazım
bu kadarmı yani sadece son gaz gitmiycem öylemi
Rodaj döneminde kullanıcı kitabında ne yazıyorsa aynen uyulmalı..
çok zorlamadan binmek lazım
Sanırım ybr için soruyorsun genel kural motoru zorlamadan kullanmaktır. Zaten her motorun kullanma klavuzunda rodajının nasıl yapılacağı yazar.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
rodaj dönemi,
motorun yada aracın belli bir zaman diliminde tüm donanımlarının maksimum ve
sorunsuz çalıştığının teminatı olan bir dönem geçirmesi diyebiliriz.
yani siz aracı sıfır aldınız.
üzerinde fabrikadan takılmlası gereken bir civata takılmamış olabilir,
onun için belli bir zaman diliminde veya km
bazında dikkatli gidin, hız yapmayın,
motorda veya önemli yerlerinde fabrikada tespit edilemeyen
sorun olabilir ve bu sizin rodaj döneminde
sanki uzun zamandır kullanılar sorun çıkarmamış bir
daha doğrusu fabrika hatası olmamış düşüncesi ile
kullanımda size pahalıya malolacak arıza çıkarabilir.
bu yüzden rodaj döneminde motoru yavaş ancak uzun süreli kullanım,
zorlamadan yumuşak bir şekilde,
serin havalarda uzun süreli kullanım,
motor yağının oluşan metal tozların atılması maksadıyla
ilk km lerde sık aralıkla değiştirilmesi,
zaman zaman hareket eden parçaların kontrolü, ve civataların sıkılık kontrolü,
hatta bu civataların bazıları gevşetilip tekrar sıkılır.
bu işlemler hayliyle,2000 km 3000 km re doluncaya kadar sürer,
bu zaman diliminden sonra, artık siz aracınızdan eminsiniz,
hafif zorlamalar, yada kapasitesine uygun sürüşler yaparak aracınızdan daha emin hale gelirsiniz.
zaten bu aşamadan sonra aldığınız aracın, motorsikletin, ne olduğunu gerçek performansını,
anlamaya başlarsınız.
mesela benim mondial 110 ft,
26000km de,
henüz baskı debriyaj seti bile değişmedi,
bu zamana kadar iç dış üçüncü lastik, üçüncü arka fren balatası,
yaf değişimi sayısını bilmiyorum, ama 3000km de bir değiştiririm,
motor şu anda sanki daha yeni açıldı,
her viteste gaz verdimmi, sanki şahlanan bir at gibi ileri atılıyor,
ilk zamanlar öyle değildi yani bu km ye gelene kadar,
bu güç yoktu,
birinci viteste kalkarken arka tekerin patinaj ettiğini yeni yeni hissettiriyor.
tahminim 20000km den sonra bu namussuz kendini göstermeye başladı.
Öncelikle motoru ısıtmadan binme,Ayak marşı varsa çalıştırmadan önce 3-4 defa ayak marşı yapki silindir piston yağlansın rodaj sadece motor kısmı için değil unutma ani fren,ani kalkış yapma motoru sabit devirde sürme,yüksek devir yaptırma mümkünse artçı alma
teşekkür ederim cevabın için zahmet edip uzunca yazmışsın çok işime yarıcak bu bilgiler sağol
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:48 ----------
bunların hepsini yapabilirim zor şeyler değil kaç km boyunca artçı almamalıyım ilk 1000 bitince olurmu ?
ilk 1000 km yeterli olur birde yazmayı unutmuşum gazı tam gaz verme mümkün oldukça, parçalar şıkışık çalıştığından motorun sıcaklığı çabuk artar fazla ısına bilir hangi motoru almış olursan ol rodaj dönemi boyunca yakıt harcamasını düşünme
profesyonel motorcular rodajı şu şekilde yapar ;
mümkün oldukça rodajı kısa tutman lazım. yani yapabiliyorsan tek parça, yapamıyorsan 2 3, oldukça az parçalar halinde olmalı. kısa mesafelere gidilmemeli;
rodaj esnasında motor sıcaklığı sabit tutulmalı "kesinlikle hararet yaptırılmamalıdır". en önemli husus bu, motor sıcaklığını sabit tutup hararet yaptırmamak. motoru sıkıştırma dediğimiz olayda; sıkışan motor ısınır ve hararet yükselir. yükselmemesi için. tabi ybr olunca biraz daha zor çünkü sıcaklığı gördüğün bir panel yok. bu yüzden motoru rahat kullanmalısın ve hareret kesinlikle yaptırmamalısın. sıcaklığın sabit tutması soğukkende geçerli. bu yüzden motoru önce 3 4 dakika yerinde saydır soğukken çalıştığında ki ısınsın. ısındıktna sonra fazla sıkıştırmadan binebilrsin. imkanın varsa tecrübeli bir arkadaşına birlikte 5 10 dakikada bir devir değiştirerek uzun yolda yapmanı tavsiye ederim.
Çok güzel bir konu olmuş bu,forumda rodaj için bu denli ılımlı cevap verenlerin olması ne kadar güzel
genelde araştırma yap,arama butonu vs. gibi yorumlar görüyordum hep.
Çok değerli bilgiler,bende nasibimi alıyorum herkese teşekkürler
bilgi paylaşımı için teşekkürler
Arkadaş ve motosikleti ne durumda acaba merak ettim şimdi
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)