Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Rodaj Döneminde Kesinlikle Yapılmaması Gereken Şeyler Nedir ??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    MotoBolu14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2011
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd (Siyah)
    tecrübeli olan abilerim ablalarım size sormak istediğim bir konu var rodajımızın çok sağlıklı geçmesi için nasıl kullanmalıyız motorumuzu neler yaparsak motor performansı düşer bana şöyle yap yada böyle yapma diyebileceğiniz şeyler varmı acaba ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kanmix_x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    Gonya- Mevlana Selçuklu
    Motosikleti
    Cbf150,Ybr,Tvs üçlüsü :)]
    Yeni motorda yüksek devirde gitmemek gerek yüksek devir yapsak bile zaten yeni motor rodajdan çıkıncaya kadar hızlı gitmiyor
    İmza yok
    Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
    Oğlum Bak Git

  3. #3
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Sinirliyken motora binmemek lazım sinirle son gaz gitmemek lazım
    MotoBolu14 bunu beğendi.

  4. #4
    MotoBolu14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2011
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd (Siyah)
    bu kadarmı yani sadece son gaz gitmiycem öylemi

  5. #5
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Rodaj döneminde kullanıcı kitabında ne yazıyorsa aynen uyulmalı..
    fz6_fazer bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    07 Haziran 2012
    Şehir
    ANADOLU
    Motosikleti
    sattım gitti
    çok zorlamadan binmek lazım

  7. #7
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Sanırım ybr için soruyorsun genel kural motoru zorlamadan kullanmaktır. Zaten her motorun kullanma klavuzunda rodajının nasıl yapılacağı yazar.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  8. #8

    Üyelik
    10 Haziran 2012
    Şehir
    Burdur-Tefenni
    Motosikleti
    Mondial Sentör 150
    rodaj dönemi,
    motorun yada aracın belli bir zaman diliminde tüm donanımlarının maksimum ve
    sorunsuz çalıştığının teminatı olan bir dönem geçirmesi diyebiliriz.
    yani siz aracı sıfır aldınız.
    üzerinde fabrikadan takılmlası gereken bir civata takılmamış olabilir,
    onun için belli bir zaman diliminde veya km
    bazında dikkatli gidin, hız yapmayın,
    motorda veya önemli yerlerinde fabrikada tespit edilemeyen
    sorun olabilir ve bu sizin rodaj döneminde
    sanki uzun zamandır kullanılar sorun çıkarmamış bir
    daha doğrusu fabrika hatası olmamış düşüncesi ile
    kullanımda size pahalıya malolacak arıza çıkarabilir.
    bu yüzden rodaj döneminde motoru yavaş ancak uzun süreli kullanım,
    zorlamadan yumuşak bir şekilde,
    serin havalarda uzun süreli kullanım,
    motor yağının oluşan metal tozların atılması maksadıyla
    ilk km lerde sık aralıkla değiştirilmesi,
    zaman zaman hareket eden parçaların kontrolü, ve civataların sıkılık kontrolü,
    hatta bu civataların bazıları gevşetilip tekrar sıkılır.
    bu işlemler hayliyle,2000 km 3000 km re doluncaya kadar sürer,
    bu zaman diliminden sonra, artık siz aracınızdan eminsiniz,
    hafif zorlamalar, yada kapasitesine uygun sürüşler yaparak aracınızdan daha emin hale gelirsiniz.
    zaten bu aşamadan sonra aldığınız aracın, motorsikletin, ne olduğunu gerçek performansını,
    anlamaya başlarsınız.
    mesela benim mondial 110 ft,
    26000km de,
    henüz baskı debriyaj seti bile değişmedi,
    bu zamana kadar iç dış üçüncü lastik, üçüncü arka fren balatası,
    yaf değişimi sayısını bilmiyorum, ama 3000km de bir değiştiririm,
    motor şu anda sanki daha yeni açıldı,
    her viteste gaz verdimmi, sanki şahlanan bir at gibi ileri atılıyor,
    ilk zamanlar öyle değildi yani bu km ye gelene kadar,
    bu güç yoktu,
    birinci viteste kalkarken arka tekerin patinaj ettiğini yeni yeni hissettiriyor.
    tahminim 20000km den sonra bu namussuz kendini göstermeye başladı.
    MotoBolu14, Kiraz'', montrello ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9
    eko29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    99' Hornet 600 04' KLE 500
    Öncelikle motoru ısıtmadan binme,Ayak marşı varsa çalıştırmadan önce 3-4 defa ayak marşı yapki silindir piston yağlansın rodaj sadece motor kısmı için değil unutma ani fren,ani kalkış yapma motoru sabit devirde sürme,yüksek devir yaptırma mümkünse artçı alma
    Kiraz'' bunu beğendi.

  10. #10
    MotoBolu14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2011
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd (Siyah)
    Alıntı egem1194 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rodaj dönemi,
    motorun yada aracın belli bir zaman diliminde tüm donanımlarının maksimum ve
    sorunsuz çalıştığının teminatı olan bir dönem geçirmesi diyebiliriz.
    yani siz aracı sıfır aldınız.
    üzerinde fabrikadan takılmlası gereken bir civata takılmamış olabilir,
    onun için belli bir zaman diliminde veya km
    bazında dikkatli gidin, hız yapmayın,
    motorda veya önemli yerlerinde fabrikada tespit edilemeyen
    sorun olabilir ve bu sizin rodaj döneminde
    sanki uzun zamandır kullanılar sorun çıkarmamış bir
    daha doğrusu fabrika hatası olmamış düşüncesi ile
    kullanımda size pahalıya malolacak arıza çıkarabilir.
    bu yüzden rodaj döneminde motoru yavaş ancak uzun süreli kullanım,
    zorlamadan yumuşak bir şekilde,
    serin havalarda uzun süreli kullanım,
    motor yağının oluşan metal tozların atılması maksadıyla
    ilk km lerde sık aralıkla değiştirilmesi,
    zaman zaman hareket eden parçaların kontrolü, ve civataların sıkılık kontrolü,
    hatta bu civataların bazıları gevşetilip tekrar sıkılır.
    bu işlemler hayliyle,2000 km 3000 km re doluncaya kadar sürer,
    bu zaman diliminden sonra, artık siz aracınızdan eminsiniz,
    hafif zorlamalar, yada kapasitesine uygun sürüşler yaparak aracınızdan daha emin hale gelirsiniz.
    zaten bu aşamadan sonra aldığınız aracın, motorsikletin, ne olduğunu gerçek performansını,
    anlamaya başlarsınız.
    mesela benim mondial 110 ft,
    26000km de,
    henüz baskı debriyaj seti bile değişmedi,
    bu zamana kadar iç dış üçüncü lastik, üçüncü arka fren balatası,
    yaf değişimi sayısını bilmiyorum, ama 3000km de bir değiştiririm,
    motor şu anda sanki daha yeni açıldı,
    her viteste gaz verdimmi, sanki şahlanan bir at gibi ileri atılıyor,
    ilk zamanlar öyle değildi yani bu km ye gelene kadar,
    bu güç yoktu,
    birinci viteste kalkarken arka tekerin patinaj ettiğini yeni yeni hissettiriyor.
    tahminim 20000km den sonra bu namussuz kendini göstermeye başladı.
    teşekkür ederim cevabın için zahmet edip uzunca yazmışsın çok işime yarıcak bu bilgiler sağol

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:48 ----------

    Alıntı eko29 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle motoru ısıtmadan binme,Ayak marşı varsa çalıştırmadan önce 3-4 defa ayak marşı yapki silindir piston yağlansın rodaj sadece motor kısmı için değil unutma ani fren,ani kalkış yapma motoru sabit devirde sürme,yüksek devir yaptırma mümkünse artçı alma
    bunların hepsini yapabilirim zor şeyler değil kaç km boyunca artçı almamalıyım ilk 1000 bitince olurmu ?

  11. #11
    eko29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    99' Hornet 600 04' KLE 500
    ilk 1000 km yeterli olur birde yazmayı unutmuşum gazı tam gaz verme mümkün oldukça, parçalar şıkışık çalıştığından motorun sıcaklığı çabuk artar fazla ısına bilir hangi motoru almış olursan ol rodaj dönemi boyunca yakıt harcamasını düşünme

  12. #12

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    profesyonel motorcular rodajı şu şekilde yapar ;
    mümkün oldukça rodajı kısa tutman lazım. yani yapabiliyorsan tek parça, yapamıyorsan 2 3, oldukça az parçalar halinde olmalı. kısa mesafelere gidilmemeli;

    rodaj esnasında motor sıcaklığı sabit tutulmalı "kesinlikle hararet yaptırılmamalıdır". en önemli husus bu, motor sıcaklığını sabit tutup hararet yaptırmamak. motoru sıkıştırma dediğimiz olayda; sıkışan motor ısınır ve hararet yükselir. yükselmemesi için. tabi ybr olunca biraz daha zor çünkü sıcaklığı gördüğün bir panel yok. bu yüzden motoru rahat kullanmalısın ve hareret kesinlikle yaptırmamalısın. sıcaklığın sabit tutması soğukkende geçerli. bu yüzden motoru önce 3 4 dakika yerinde saydır soğukken çalıştığında ki ısınsın. ısındıktna sonra fazla sıkıştırmadan binebilrsin. imkanın varsa tecrübeli bir arkadaşına birlikte 5 10 dakikada bir devir değiştirerek uzun yolda yapmanı tavsiye ederim.

  13. #13
    MotoBolu14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2011
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd (Siyah)
    Alıntı eko29 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk 1000 km yeterli olur birde yazmayı unutmuşum gazı tam gaz verme mümkün oldukça, parçalar şıkışık çalıştığından motorun sıcaklığı çabuk artar fazla ısına bilir hangi motoru almış olursan ol rodaj dönemi boyunca yakıt harcamasını düşünme
    benim o yana takıntım yok isterse fazla yaksın ama rodaj bittiğinde sorun çıkarmayan titremeyen bağırmayan bir motorum olsun yeterki

  14. #14

    Üyelik
    25 Temmuz 2012
    Şehir
    Bandırma"
    Motosikleti
    Mondial 150 Mr Vulture ''
    Çok güzel bir konu olmuş bu,forumda rodaj için bu denli ılımlı cevap verenlerin olması ne kadar güzel
    genelde araştırma yap,arama butonu vs. gibi yorumlar görüyordum hep.
    Çok değerli bilgiler,bende nasibimi alıyorum herkese teşekkürler
    egem1194 bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 250C
    bilgi paylaşımı için teşekkürler

  16. #16
    dundanbiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir/Bandırma
    Motosikleti
    Pulsar NS 200
    Arkadaş ve motosikleti ne durumda acaba merak ettim şimdi


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)