Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vites problemi (Küçültme)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Anıl_88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2012
    Motosikleti
    Para biriktiriyor.
    Merhaba arkadaşlar benim vites düşürmek ile ilgili bir problemim var. Daha önce forumda vites düşürmek ile ilgili konuları okudum fakat aradığım cevabı bulamadım ya da kesin bir yargıya varamadım. Yorum atan herkes farklı bir tarzda sunmuş vites küçültmeyi.

    Öncelikle 125 cc lik bir motosiklet düşünelim.

    1. vitesi sadece kalkışlarda , durma noktasında kullanıyoruz.
    2. vites geçiş vitesi olarak adlandırılan vites.
    3. yolculuk için gereken mesafe kat etmeye yarayan vitesler
    4. ''
    5. ''

    Diyelim ki şehir içinde 3 ile gidiyorum. Süratim 60 km/s 7000 devirde. Ardından 300 metre ileride ışıklar var. Benim kendi öğrenme stilime göre nasıl duracağımı aktarıyorum. Yanlış olabilir bu konuda yardım istiyorum.

    Gazı yavaşça keserim. Ön ve arka freni eş zamanlı olarak sıkarım. Motosiklet yavaşlamaya başlayınca. 3. vitesten debriyajı basılı tutarak 1.vitese alırım. Vites küçültürken debriyajı sürekli çek bırak yaparak mı düşüreceğiz? Tıpkı arttırmadaki gibi? Mesela 60 km/s hızında giderken gazı kesince süratım 50 40 diye azalırken ben 40 km/s ikinci vitese mi geçeceğim?

    Vites küçülttükten sonra debriyajı yavaş mı bırakmalıyım ? Gazı debriyaj ile eş zamanlı mı açmalıyım ?

    Sürücü kursunda bu tarz bilgileri öğretmiyorlar. Daha önce Keeway 250 cc chopper kullandım. Vites küçültürken öne yığılma yaptığım için karbüratör borusunu motosikletten koparmışım. Yeni alacağım motoruda haşat etmek istemiyorum yardım edin üstadlarım.
    the A.G.Z


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı Anıl_88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar benim vites düşürmek ile ilgili bir problemim var. Daha önce forumda vites düşürmek ile ilgili konuları okudum fakat aradığım cevabı bulamadım ya da kesin bir yargıya varamadım. Yorum atan herkes farklı bir tarzda sunmuş vites küçültmeyi.

    Öncelikle 125 cc lik bir motosiklet düşünelim.

    1. vitesi sadece kalkışlarda , durma noktasında kullanıyoruz.
    2. vites geçiş vitesi olarak adlandırılan vites.
    3. yolculuk için gereken mesafe kat etmeye yarayan vitesler
    4. ''
    5. ''

    Diyelim ki şehir içinde 3 ile gidiyorum. Süratim 60 km/s 7000 devirde. Ardından 300 metre ileride ışıklar var. Benim kendi öğrenme stilime göre nasıl duracağımı aktarıyorum. Yanlış olabilir bu konuda yardım istiyorum.

    Gazı yavaşça keserim. Ön ve arka freni eş zamanlı olarak sıkarım. Motosiklet yavaşlamaya başlayınca. 3. vitesten debriyajı basılı tutarak 1.vitese alırım. Vites küçültürken debriyajı sürekli çek bırak yaparak mı düşüreceğiz? Tıpkı arttırmadaki gibi? Mesela 60 km/s hızında giderken gazı kesince süratım 50 40 diye azalırken ben 40 km/s ikinci vitese mi geçeceğim?

    Vites küçülttükten sonra debriyajı yavaş mı bırakmalıyım ? Gazı debriyaj ile eş zamanlı mı açmalıyım ?

    Sürücü kursunda bu tarz bilgileri öğretmiyorlar. Daha önce Keeway 250 cc chopper kullandım. Vites küçültürken öne yığılma yaptığım için karbüratör borusunu motosikletten koparmışım. Yeni alacağım motoruda haşat etmek istemiyorum yardım edin üstadlarım.
    son satırda anlattığın olayı sonda 3 . satırda yaptığın olay yüzünden başına gelmiş bu kadar teknik kullanırsan ne yapacam derken kaza yaparsın...ışıklara 300 mt kala gazı kes debriyajı sık ve motorun son yavaşlama anında gelirken 2 ye tak bunlar araba değil aralarda boşluk yok 3 den direk 2 ye geçiyor bu yüzden 3 den 40 50 km hızda 2 ye atarsan takla bile atabiklirsin...
    Anıl_88 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    29 Nisan 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    sym gts 250
    hocam bu nedir ya kural güzel birşeyde 300 metre ışıklara kadar gazı kes fren yapmasanda motor durur mantığı çözdükten sonra zaten ön arka kombin fren yaparsın.
    3vitesle normal giderken (örn 60km ile ) ani bir durumda motoru durdurmam gerekiyor ne yapmam lazım demen senin için daha öğretici olacaktır.
    Anıl_88 bunu beğendi.

  4. #4
    Anıl_88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2012
    Motosikleti
    Para biriktiriyor.
    Yani ışıklara yaklaşırken gazı kesiyorum durma anına yakın olarak debriyajı sıkarak 2. vitese geçiyorum. Teşekkür ederim arkadaşlar.

    Peki 4. vites ile giderken 80 km/s hız ile aniden durmam gerekirse izlemem gereken yol nedir ? Açıkcası debryajı vites küçülttükten sonra nasıl bırakacağım bilmemem beni soruna sürüklüyor. Aniden mi çekmeliyim yoksa kademeli olarak bırakırken gazı mı açmalıyım ? ( Kalkış gibi)
    the A.G.Z

  5. #5
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Vites küçültürken debriyajı yavaşça bırakmalısınız yoksa motoru vurdurmuş gibi olursunuz ani devir değişimleri motora zarar verir.
    Anıl_88 bunu beğendi.

  6. #6
    Anıl_88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2012
    Motosikleti
    Para biriktiriyor.
    Alıntı babaduru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites küçültürken debriyajı yavaşça bırakmalısınız yoksa motoru vurdurmuş gibi olursunuz ani devir değişimleri motora zarar verir.
    peki gazı debriyaj ile orantılı olarak mı açmalıyım ? kalkıştaki gibi ?
    the A.G.Z

  7. #7
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    bence her daim hıza uygun vites ve devirde olmak en iyisi çünkü bu olağan dışı bir durumda size ani atak ve kaçış imkanı verir.

  8. #8
    Motoemree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2012
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Ybr 125 2008-Presto 125cc Scooter
    Vitesi düşürürken sürekli debriyajı sık bırak yapmana gerek yok dostum, yavaşlarken deviri 3 binin altına geldiğini görünce sıkıcaksın, mesela aniden önüne bişey çıktı frene basıcaksın durmaya yakın debriyajı sıkıp öyle bekliyebilirsin motor istop etmez sonradan dururken debriyajı bırakmadan aşşa doğru basarak tekrardan 1e atıp kalkıp yoluna devam edebilirsin yani debriyajı 1 kez sıktığında arka arkaya vites düşürebilirsin bu bi sorun teşkil etmiyor.
    htmetin bunu beğendi.

  9. #9
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Alıntı Motoemree adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vitesi düşürürken sürekli debriyajı sık bırak yapmana gerek yok dostum, yavaşlarken deviri 3 binin altına geldiğini görünce sıkıcaksın, mesela aniden önüne bişey çıktı frene basıcaksın durmaya yakın debriyajı sıkıp öyle bekliyebilirsin motor istop etmez sonradan dururken debriyajı bırakmadan aşşa doğru basarak tekrardan 1e atıp kalkıp yoluna devam edebilirsin yani debriyajı 1 kez sıktığında arka arkaya vites düşürebilirsin bu bi sorun teşkil etmiyor.


    Evet debriyajı sıkılı tutup vitesle oynayabilirsin. her seferinde debrijaı sıkıp bırakman hata yapmanı sağlayacaktır. Duruşlarda motorun kompresyonuna ihityacacın yoksa 20 km hıza kadar büyük viteste isop etmez motor.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  10. #10
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı Anıl_88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani ışıklara yaklaşırken gazı kesiyorum durma anına yakın olarak debriyajı sıkarak 2. vitese geçiyorum. Teşekkür ederim arkadaşlar.

    Peki 4. vites ile giderken 80 km/s hız ile aniden durmam gerekirse izlemem gereken yol nedir ? Açıkcası debryajı vites küçülttükten sonra nasıl bırakacağım bilmemem beni soruna sürüklüyor. Aniden mi çekmeliyim yoksa kademeli olarak bırakırken gazı mı açmalıyım ? ( Kalkış gibi)
    -Gaz tamamen kapanır.

    -Debriyaj sıkılır.

    -1 vites düşürülür.

    -Debriyaj kalkışta bırakıldığı hassasiyette bırakılır.

    -Gaz hala açılmamıştır.

    -Bir vites daha düşürülür... bu böyle gider

    Işıklara durmaya yakın ulaşıldı.

    -Sağ ayak arka frende,

    -1. viteste kalkış yaptığınıza göre 1. viteste durmuş olmalısınız !

    -Debrijaj çekilmiş ve bekleniyor.

    -Sol ayak yerde

    Ve yine tam tersi, kalkış.. Bu döngü sürer gider

    Ani duruş apayrı bi olay, 80 km de ani duruş denenmez pek, üst limit 70 km/s dir bunu üstünde seyir halinde ani durumlarda sadece kıvırma deneyecek kadar zaman vardır.

    Demek ki neymiş, ani durumların oluşacağı hiçbiryerde sürat yapmıyormuşuz !!!
    Anıl_88 bunu beğendi.
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  11. #11
    Anıl_88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2012
    Motosikleti
    Para biriktiriyor.
    Teşekkür ederim arkadaşlar. Peki motor kompresyonuna yük bindirmeden stabil şekilde nasıl kullanım sağlayabilirim. Çılgın ya da agresif süren biri değilim sadece motor ömrü uzun olsun yeterli. Vitesi devirsiz düşürdüğüm için sürekli kompresyona yük biniyordu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:00 ----------

    Alıntı cihangir151 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence her daim hıza uygun vites ve devirde olmak en iyisi çünkü bu olağan dışı bir durumda size ani atak ve kaçış imkanı verir.
    hıza uygun vites ve deviri nasıl kontrol edeceğim. Her motosikletin sanırım farklı bir dengesi oluyor bu konuda.
    the A.G.Z

  12. #12

    Üyelik
    05 Kasım 2011
    Şehir
    şehirsiz
    ben cbrde bi kac gundur motor freniyle yani vites kuculterek duruyor gibiydim sadece 20 km altina gelince frenleri kullaniyordum motor one dogru kompresyon yapiyordu hep yani beni one atiyordu yani bu yanlis mi ne gibi zarari olur?

  13. #13
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı rapidhacker5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben cbrde bi kac gundur motor freniyle yani vites kuculterek duruyor gibiydim sadece 20 km altina gelince frenleri kullaniyordum motor one dogru kompresyon yapiyordu hep yani beni one atiyordu yani bu yanlis mi ne gibi zarari olur?
    Sevgili Kardeşim,

    Yakında ustan söyler ne zararı olduğunu

    Motosiklet gazı kapattığınızda kendi kompresyonu ile yavaşlar. Bu yavaşlamanın yetmediği durumlarda frenler devreye girer ve motor frenine destek olur . Durma anına yakın debriyaj çekilir ve bir sonraki kalkış için hazırlık olarak motor 1. vitese kadar düşürülür , düşme esnasında debriyaj daimi olarak çekili tutulur (blok vites düşme). Acil durumlarda debriyaj ve vites düşünülmeden en hızlı şekilde frenler kullanılır ilk fırsatta debriyaj çekilir.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)