Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yağ önerisi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Arkadaşlar motosiklet dünyasında çok yeniyim, 1000 bakımım geldi ve yağ değişimi yapılacak. Dünyaca araştırarak motosiklet alanında uzmanlaşmış AR-Ge sine güvendiğim iki adet yağ markasına indirgedim.

    Motosikletim Honda CB 125 E, her hususta kullanım kılavuzuna birebir uymaktan hoşlanan biriyim. Hiçbir sorun yaşamadığım bir yöntemdir.

    Bu şekilde 1997 de aldığım otomobilinde tek değişenim akü dür 11 - 12 yıl sonra işlevini yitirdi diye değiştirdim.

    Kılavuzun önerdikleri:

    API : SG veya daha üst sınıflar

    Viscosity : SAE 10W - 30

    JASO : MA

    4 Zamanlı

    Listelediğim ürünlerin hepsi SG ve üst sınıflar, ve JASO MA standartlarını karşılıyorlar. Honda bu motosikleti Avustralya, Brezilya, Singapur ...gibi ülkeler başta olmak üzere

    sattığına göre ve hepsi bizden daha sıcak iklimlere sahip olduğuna göre SAE 10W - 30 kullanınız doğru olan budur diyorsa orda da sorun yok.

    Şimdi benim anlamadığım kısım;

    - %100 sentetik bana uygun mu,

    - mineral nedir, bana uygun mu,

    - yarı sentetik mi bana daha uygun olan,

    - ester nedir neden lazımdır CB 125 E' ye uygun mu,

    - deterjanlı neden olur yağ, zararı veya yararı varmı neden lazım ... ... gibi şeylere kafam takılıyor.

    Uyarı olarakta şunu eklemiş, kriterlere uyan en yalın yağı kullanmamı ve daha iyisinin benim için faydası olmayacağını hatta zararı olabileceğini, performansın düşeceğini gibi gibi...

    Başka marka önermeyiniz lütfen ! En iyisine de ihtiyacım yok, bana en DOĞRU olanı lazım

    __________________________________________________ ____________

    Yani sorum şudur ki ; CB 125 E için listedekilerden hangisi en DOĞRU yağdır ?

    Şimdiden teşekkürü hepinize borç bilirim



    OKUYABILMEK ICIN TIKLAYINIZ : http://f1207.hizliresim.com/z/d/9n4mp.jpg


    Motosiklet Online
    Oktay Motor CF Moto Polaris Benelli RKS Kuba Segway Mondial
    Motomax
  2. #2
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    İkiside harika yağlar 10/40, 10/50, 10/30 Ipone 1 kademe daha yüksek ama
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  3. #3
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Ozaman sorumu şöyle sorayım, diz deseler numaralandırılmış yağları - 125 CC commuter sınıfı bir motosiklet için kılavuza bağlı kalarak

    Okuduğumdan anladığım kadarıyla sanki şöyle dizerdim

    7 / 3 / 5 / 2 / 6 / 1 / 4

    Peki ya siz ?

  4. #4
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Yazi uzun kahve falan alin oyle okuyun, okuduktan sonra yag ile ilgili bilinmesi gereken herseyi asagi yukari bileceksiniz.
    Ihtiyaci olanlar usenmez okur insallah, bizde 20 000km de kol cikaran motorlar gormeyiz satilik.


    Japanese Automotive Standards Organization yani JASO, Japon otomotiv standartlari organizasyonu.( duz lise mezunlari icin).
    Bu bi kurum ve Japon uretimi araclar icin belirli standartlar belirler, bu araclarda kullanilicak standart yaglarda bu kurum tarafindan belirlenir.
    JASO MA sertifikasi olan yaglar Japon motorlarda kullanilabilir, olmayanlar da kullanilir ama bu organizasyonun dedigine gore en iyisi sertifikasi olanlardir.

    API de American Petroleum Institute den gelir.
    API SG de yagin ne kadar yogun olmasi gerektigini belirleyen standarttir.

    Japon motorlarin nerdeyse hepsinde bu standartlara sahip yaglar onerilir.

    "Viscosity : SAE 10W - 30"
    Vizkozite yagin yuzey direncidir.

    Basitce anlatirsak, SAE ve W-w yagin hangi sicakliklarda kullanilmasi gerektigini belirler.
    10-30, 10-40 vizkozite yag sicakligi derseniz google da size hangisi hangi sicaklik icin ideal cikar.

    Mineral yag motora rodaj suresi disinda konulmaz genelde. Belki eski model motosikletler kullanir.
    Mineral yag zimpara gorevi gorur fabrikadan yeni cikan motor parcalarini zimparalar, boylece parcalar birbirine "alisir".
    Tabiri caizse kalindir, yuksek devir ceviren araclara(motosiklet) pek iyi gitmez.
    Kalin yag piston, piston kolu, krank, debriyaj gibi aksamlari motor sogukken ani gaz acmalarda sikistirir.

    Eger motoru devamli yuksek devirde yada; cok dusuk, cok yuksek sicakliklarda/isilarda kullaniyorsan, tam sentetik.
    Yok ben normal vatandasim Turkiye sartlarinda yasiyorum diyorsan yari sentetik sana yeterde artar bile.

    Deterjan motorun icinde zamanla biriken kurumu temizler,
    yagin degistikten sonraki siyah rengide bundan geliyormus benim okudugum kadariyla ama bu kisim ne kadar dogru bilemem.

    Yeni bi motora deterjanli yag cokta gerekmez acikcasi, ama cogu yagin icinde standart olarak gelir.

    Gelelim asil konuya.

    Motora bu sertifikalarin(JASO MA,API SG) oldugu bi yag koydugun surece ve insan gibi kullandigin surece sikinti olmaz.
    Tek problem yag degisimini aksatma, kilavuzda ne diyorsa onu yap.
    Sana her kontak cevirdiginde yag degistiriceksin diyorsa degistir, 10 bin km diyorsa 10 000 km de degistir.

    Motor yag degistirmedende gider bi sure, ama uzun vadede daha cok masraf acar. Islak debriyajsa debriyaj balatalari yada piston, silindir vb zamanla zarar gorur.

    Yaglarin omru soyle olculur;
    diyelim ki motorun calisma sicakligi 104 derece calismadigi zamanda 5 derece(atmasyon rakamlar), yag 400 defa 104 dereceye kadar cikip 5 dereceye indiginde omrunu doldurur.(yine atmasyon rakamlar)
    Bu adamlar olcup bicip bu motor bu yag ile bu kadar gidiyor diyorsa vardir bi bildikleri, ve bu adamlar dinlenmeli.

    Benim onerim MOTUL 10-30 yada 10-40 olur yasadigin yerin sicakligina gore, cunku gereken sertifikalarin hepsi mevcut.

    Yardimci olmusumdur insallah.
    We are many...

  5. #5
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Valla surekli motul kullanirdim.Bu sefer arkadasimin onerisi uzerine castrol 10-40 koydum.Gayet memnunum.tam sentetik tavsiye ederim.
    RIDE or DIE

  6. #6
    c90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2009
    Şehir
    salihli
    Motosikleti
    CBR 500R 2014 HONDA
    15-50 4 zamanlı motorsiklet semi syntetic markayı dikkate bile almam mondial po ya yaptırmış yağı kullanıyorum
    ne vites değişimi problemli nede motor rahatsız böyle gidiyo
    KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
    Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
    Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest

  7. #7
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazi uzun kahve falan alin oyle okuyun, okuduktan sonra yag ile ilgili bilinmesi gereken herseyi asagi yukari bileceksiniz.
    Ihtiyaci olanlar usenmez okur insallah, bizde 20 000km de kol cikaran motorlar gormeyiz satilik.


    Japanese Automotive Standards Organization yani JASO, Japon otomotiv standartlari organizasyonu.( duz lise mezunlari icin).
    Bu bi kurum ve Japon uretimi araclar icin belirli standartlar belirler, bu araclarda kullanilicak standart yaglarda bu kurum tarafindan belirlenir.
    JASO MA sertifikasi olan yaglar Japon motorlarda kullanilabilir, olmayanlar da kullanilir ama bu organizasyonun dedigine gore en iyisi sertifikasi olanlardir.

    API de American Petroleum Institute den gelir.
    API SG de yagin ne kadar yogun olmasi gerektigini belirleyen standarttir.

    Japon motorlarin nerdeyse hepsinde bu standartlara sahip yaglar onerilir.

    "Viscosity : SAE 10W - 30"
    Vizkozite yagin yuzey direncidir.

    Basitce anlatirsak, SAE ve W-w yagin hangi sicakliklarda kullanilmasi gerektigini belirler.
    10-30, 10-40 vizkozite yag sicakligi derseniz google da size hangisi hangi sicaklik icin ideal cikar.

    Mineral yag motora rodaj suresi disinda konulmaz genelde. Belki eski model motosikletler kullanir.
    Mineral yag zimpara gorevi gorur fabrikadan yeni cikan motor parcalarini zimparalar, boylece parcalar birbirine "alisir".
    Tabiri caizse kalindir, yuksek devir ceviren araclara(motosiklet) pek iyi gitmez.
    Kalin yag piston, piston kolu, krank, debriyaj gibi aksamlari motor sogukken ani gaz acmalarda sikistirir.

    Eger motoru devamli yuksek devirde yada; cok dusuk, cok yuksek sicakliklarda/isilarda kullaniyorsan, tam sentetik.
    Yok ben normal vatandasim Turkiye sartlarinda yasiyorum diyorsan yari sentetik sana yeterde artar bile.

    Deterjan motorun icinde zamanla biriken kurumu temizler,
    yagin degistikten sonraki siyah rengide bundan geliyormus benim okudugum kadariyla ama bu kisim ne kadar dogru bilemem.

    Yeni bi motora deterjanli yag cokta gerekmez acikcasi, ama cogu yagin icinde standart olarak gelir.

    Gelelim asil konuya.

    Motora bu sertifikalarin(JASO MA,API SG) oldugu bi yag koydugun surece ve insan gibi kullandigin surece sikinti olmaz.
    Tek problem yag degisimini aksatma, kilavuzda ne diyorsa onu yap.
    Sana her kontak cevirdiginde yag degistiriceksin diyorsa degistir, 10 bin km diyorsa 10 000 km de degistir.

    Motor yag degistirmedende gider bi sure, ama uzun vadede daha cok masraf acar. Islak debriyajsa debriyaj balatalari yada piston, silindir vb zamanla zarar gorur.

    Yaglarin omru soyle olculur;
    diyelim ki motorun calisma sicakligi 104 derece calismadigi zamanda 5 derece(atmasyon rakamlar), yag 400 defa 104 dereceye kadar cikip 5 dereceye indiginde omrunu doldurur.(yine atmasyon rakamlar)
    Bu adamlar olcup bicip bu motor bu yag ile bu kadar gidiyor diyorsa vardir bi bildikleri, ve bu adamlar dinlenmeli.

    Benim onerim MOTUL 10-30 yada 10-40 olur yasadigin yerin sicakligina gore, cunku gereken sertifikalarin hepsi mevcut.

    Yardimci olmusumdur insallah.
    Yardımcı olmaktan ötesi, çok teşekkür ederim.

  8. #8
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Motul 5100 10W-30 alınmıştır, yardımlarınızdan dolayı teşekkürler, yarın serviste değişimi gerçekleşecek, sonuçta etkili bi değişim hissedersem sizlerle paylaşırım.

    Tekrar tekrar teşekkürler, sağolun !!!

  9. #9
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motul 5100 10W-30 alınmıştır, yardımlarınızdan dolayı teşekkürler, yarın serviste değişimi gerçekleşecek, sonuçta etkili bi değişim hissedersem sizlerle paylaşırım.

    Tekrar tekrar teşekkürler, sağolun !!!
    10w30 bu sıcaklarda çok ince değil mi ya,10w40 yarı sentetik motul ideal bence.

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ben 20W-50 madeni yağ koyuyorum 125cc CG motora, bugün uzun yola çıktım sollayamadığım kamyon yoktu, rampalarda deli gibi çekiyordu. Yağ yağdır ötesi yalandır zaten bu motorlar racing makine değil 15 bin devir çevirmiyor sonuçta.

  11. #11
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Motosikletim hava soğutmalı, yağ tankı yağın soğuyabileceği tek yermiş, ve bu kısıma nekadar hızlı akarsa soğuma okadar hızlı gerçekleşiyormuş,

    yağ kalınlaşmadıkça metaller arası baskı azalıyormuş ve daha rahat bi döngü oluşuyormuş. Bu da genel olarak motorun daha ferah çalışmasını sağlıyormuş.

    Motosiklet yağlarında ester v.b tutunmayı kuvvetlendirici katkılar zaten bulunuyormuş ekstra bir kalınlığa ihtiyaç yokmuş, bu da hiçbir bölgenin taze yağsız kalmamasını sağlıyormuş.

    Koyulaştıkça hantallaşma, yakıt sarfiyatında artış, yağın dolaşabilmesi için ekstra bir uğraş gerekiyormuş bu da yağda mikro bazda yırtılmalar oluşturuyormuş ve belli bölgeler uzun vadede deforme oluyormuş.

    Ekvator ve çevresi sıcağı için 10W40 olabilir demiş kullanma kılavuzu. Genel olarak önerilen 10W30.

    Avustralya, Brezilya, Singapur v.s genel olarak istanbuldan daha sıcakken 10W30 kullanıyorlarmış, bende o yüzden çok tereddüt etmedim.

    Biraz mışlı mişli yazdım kusura bakma, ingilizce kullanım kılavuzu yanlış anladığım yerler olabilir diye böyle

    Bunların hepsi "standartlara uyan sadece motosiklet için üretilmiş yağlar" için geçerli.

  12. #12
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX

    Yağ'ın kralı budur, efes extra ayyaşın nası can dostuysa, motorcunun da can dostu Exen Eco-X 20W-50 madeni yağdır
    Alpet tarafından üretilen bir yağdır, yeni motoruma bile çekinmeden koydum çünkü harika bir yağ.

    Ürün Açıklaması :
    ExEn ECO-X 20W/50 yüksek kaliteli mineral baz yağlara özel katık kombinasyonları ilavesi yapılarak üretilen çok dereceli benzinli motor yağıdır. Tüm benzinli araçların yanı sıra, ticari ve binek dizel motorlarda, ayrıca LPG sistemleriyle çalışan araçlarda da kullanılır. Her türlü iklim ve yol koşulunda sorunsuz ve ekonomik performans sağlar.

    Faydaları :

    İçerdiği katık paketinde yer alan özel dispersan ve deterjan katıklar ile tortu oluşumunu engeller. Zor şartlarda dahi mükemmel motor temizliği sağlar.
    Yüksek performansı sayesinde aşınmalara, korozyona ve köpük oluşumuna karşı etkin koruma sağlar.
    Oksidasyona karşı direnci yüksektir, bu sayede uzun servis aralıkları sağlar, bakım maliyetlerini düşürür.
    Viskozite indeksi geliştirici katıklar sayesinde termal stabilitesi yüksektir ve oluşan film tabakası her sıcaklıkta motor içindeki aşınmaları engeller.

    Onay ve Şartnameler :

    API SG
    MIL-L-2104 E
    Cat TO-2
    Allison C-4

    Karakteristik Özellikler :
    Viskozite Sınıfı : SAE 20W / 50
    Test Birim Test Metodu İdeal Bilgiler
    Yoğunluk, 15°C g/cm3 ASTM D 4052 0,8880
    Viskozite, 40°C cSt ASTM D 445 170,6
    Viskozite, 100°C cSt ASTM D 445 18,54
    Viskozite İndeksi ASTM D 2270 122
    Akma Noktası °C ASTM D 97 -24
    Parlama Noktası °C ASTM D 92 238
    TBN mg KOH/g ASTM D 2896 6,5

  13. #13
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 20W-50 madeni yağ koyuyorum 125cc CG motora, bugün uzun yola çıktım sollayamadığım kamyon yoktu, rampalarda deli gibi çekiyordu. Yağ yağdır ötesi yalandır zaten bu motorlar racing makine değil 15 bin devir çevirmiyor sonuçta.
    Hiç yağ değiştirmeyip blok yenileyende var daha ucuza mal oluyormuş, ben rodaj dolsada zaten 60-70 i geçmem arabayla bile binlerce kilometre gittim bu şekilde (keyfi)

    Benim amacım 3 gün dengesiz beslendiğimde hissettiğim durumdan hoşlanmıyorsam, benim canımı taşıyan motosikletimde o duruma düşmesin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.atakoil.com/Urunler/Urun_...Yagi_16bbb.jpg
    Yağ'ın kralı budur, efes extra ayyaşın nası can dostuysa, motorcunun da can dostu Exen Eco-X 20W-50 madeni yağdır
    Alpet tarafından üretilen bir yağdır, yeni motoruma bile çekinmeden koydum çünkü harika bir yağ.
    Bu hangi tip MOTOSIKLETLER için üretilmiş ?

  14. #14
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç yağ değiştirmeyip blok yenileyende var daha ucuza mal oluyormuş, ben rodaj dolsada zaten 60-70 i geçmem arabayla bile binlerce kilometre gittim bu şekilde (keyfi)

    Benim amacım 3 gün dengesiz beslendiğimde hissettiğim durumdan hoşlanmıyorsam, benim canımı taşıyan motosikletimde o duruma düşmesin
    60-70 gidecekseniz yağ seçmek için boşuna zaman harcamışsınız, motorun ömrünü hiç etkilemez motoru yüzde 80'i aşan güçlerde süren birisi değilseniz. Çok kaliteli yağ koysanız bile motorun krank üzerinde dönmemesi gerekiyor, motoru çok sıkıştırıp krank üzerinde döndürürseniz hiç bi yağ sizi kurtarmaz bi süre sonra krank ötmeye başlar. Ayrıca 10W-30 yağ çok ince, 10W-40 yağla bile tam gaz bikaç dakika sürdükten sonra hışır hışır ses yapardı eski motorum. İstanbul trafiğine 15W-50'den azı olmaz yaz aylarında.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------

    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu hangi tip MOTOSIKLETLER için üretilmiş ?
    Motosiklet için değil ama mesela Opet'in motosiklet yağı var ama ıslak debriyajlı motorlar içindir demiyor. Opet'in motosiklet yağından bu Exen'in daha iyi olduğunu birkaç kere test ettim.

  15. #15
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Mengu16 gosterdigin yag anladigim kadariyla araba icin uretilmis bi yag.

    Araba icin uretilen yag motosiklete konulmaz.
    ferdinandd in koydugu resimdeki en sagda olan yaga bak bakalim 100 derecedeki degerler neler, bide kendi koydugun yaga bak.
    Arada fark var yani.
    Yag modifiye yada performans arttirici degildir, benzin neyse yagda odur.
    Yag yoksa motor gitmez.
    Eger yeni yag koydugunda motorun performansi hissedilir derecede degisiyorsa ya eski tercihin kotu yada motorun icindeki yag cok eskiydi.
    Ben yeni yag koydugumda hissettigim tek sey vites gecislerindeki fark, o da yag filtresi degistiginde oluyor genelde.


    Motorun krankin ustunde gitmesi ne demek anlamadim,
    ama 10W-40 la birkac dakika son gaz surdukten sonra hisir hisir ses geliyorsa, bu sizin bu zamana kadar yaptiginiz yag secimlerinin ve kullanim seklinizin yanlis oldugunu gosterir.
    Motorda da buyuk ihtimalle asinma var.

    Ben California(daha sicak memleket) da yasiyorum 10W-40 koyup 600RRla piste ciktim.
    Oyle kamyon sollama falanda degil bildigin full tam gaz araliksiz, benim motor krankin bizzat ustunde gitmistir herhalde senin deyiminle.
    Makina 39.000km ye geldi hala cayir cayir gidiyor hisirti sikirti yok.
    ferdinandd, bassturbin ve cesur509 bunu beğendiler.
    We are many...

  16. #16
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L
    tr şartlarında hangi il olduğu fark etmez kullanılacak yağ 10 40 tır gerisi hikaye he motor 600cc dir ona birşey demem 15 40 veya 15 50 de olur
    ama motosiklet 125 cc ise 10 40 tan şaşmam hiç şıkırtı da duymuyorum bu pazar 200+kg 420 km yol yaptım rüzgara karşı ortalama 9000d/d hiç ses fark etmedim
    bence bu markalar 125cc için de çok kaliteli
    bende yağ değişiminde würth 10 40 koydum ama fiyatı da bana koydu 30 dedi usta 25 verdim adam yemin etti 24 e ben alıyorum dedi yoksa 20 den fazla vermezdim
    ben her zaman petrol ofisi 10 40 koyarım 15 tl idi bu sefer ustada ne varsa ondan alayım dedim almaz olaydım
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mengu16 gosterdigin yag anladigim kadariyla araba icin uretilmis bi yag.

    Araba icin uretilen yag motosiklete konulmaz.
    ferdinandd in koydugu resimdeki en sagda olan yaga bak bakalim 100 derecedeki degerler neler, bide kendi koydugun yaga bak.
    Arada fark var yani.
    Yag modifiye yada performans arttirici degildir, benzin neyse yagda odur.
    Yag yoksa motor gitmez.
    Eger yeni yag koydugunda motorun performansi hissedilir derecede degisiyorsa ya eski tercihin kotu yada motorun icindeki yag cok eskiydi.
    Ben yeni yag koydugumda hissettigim tek sey vites gecislerindeki fark, o da yag filtresi degistiginde oluyor genelde.


    Motorun krankin ustunde gitmesi ne demek anlamadim,
    ama 10W-40 la birkac dakika son gaz surdukten sonra hisir hisir ses geliyorsa, bu sizin bu zamana kadar yaptiginiz yag secimlerinin ve kullanim seklinizin yanlis oldugunu gosterir.
    Motorda da buyuk ihtimalle asinma var.

    Ben California(daha sicak memleket) da yasiyorum 10W-40 koyup 600RRla piste ciktim.
    Oyle kamyon sollama falanda degil bildigin full tam gaz araliksiz, benim motor krankin bizzat ustunde gitmistir herhalde senin deyiminle.
    Makina 39.000km ye geldi hala cayir cayir gidiyor hisirti sikirti yok.
    Eski motorum yanlış yağdan değil, yanlış kullanımdan dolayı haşat oldu. Çinden çıkış fiyatı(FOB) 250 dolar olan cub motorla hiç 80'in altına düşmezsen, bir günde 300km uzun yol yaparsan olacağı budur.
    Krank'ın üzerinde dönme meselesini bana ustanın biri söyledi, bu tarz çinli motorlar yapısı itibariyle zayıf olduğundan sürekli tam gaz gidildiğinde bi süre sonra krank kırıyormuş, ama benimkinde bile öyle bişey yok, öten yerleri de subablar ve krank rulmanları diye tahmin ediyorum. 200 liraya yenilenen motora gidipde 25-30 liraya yağ almam. Benim koyduğum 20W-50 motorun ömrünü taş çatlasa yüzde 20 kısaltsın yinede kârdayım. Motor bozulana kadar çoktan sıkılırım komple 200cc'ye çıkartırım zaten. Ayrıca ben her 1000km'de yağ değiştiriyorum, 2000-3000km beklesem yarı sentetik koyarım ama bence bu çinli motorlar yağı çabuk kirletiyor.

  18. #18
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tr şartlarında hangi il olduğu fark etmez kullanılacak yağ 10 40 tır gerisi hikaye he motor 600cc dir ona birşey demem 15 40 veya 15 50 de olur
    ama motosiklet 125 cc ise 10 40 tan şaşmam hiç şıkırtı da duymuyorum bu pazar 200+kg 420 km yol yaptım rüzgara karşı ortalama 9000d/d hiç ses fark etmedim
    bence bu markalar 125cc için de çok kaliteli
    bende yağ değişiminde würth 10 40 koydum ama fiyatı da bana koydu 30 dedi usta 25 verdim adam yemin etti 24 e ben alıyorum dedi yoksa 20 den fazla vermezdim
    ben her zaman petrol ofisi 10 40 koyarım 15 tl idi bu sefer ustada ne varsa ondan alayım dedim almaz olaydım
    2 litre benzin eder fiyat farkı, binlerce kilometre gideceksin be abi okadarda abartılacak fark yok fiyatta,

    Wurth yine zincirdi, dişiydi, metal alaşımlara göre yağın tepkileri, yüksek - düşük ısılarardaki değerler v.s v.s bişeyler biliyordur AR-GE si çok başarılı mühendislerle dolu bir dünya markası,

    Petrol Ofisi motosiklet motoru hakkında kaç yıllık AR-GE ve tecrubeye sahiptir ki acaba,

    Aradaki fiyat farkı 1 paket sigara, usta nın ellerinden öperim

  19. #19
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 litre benzin eder fiyat farkı, binlerce kilometre gideceksin be abi okadarda abartılacak fark yok fiyatta,

    Wurth yine zincirdi, dişiydi, metal alaşımlara göre yağın tepkileri, yüksek - düşük ısılarardaki değerler v.s v.s bişeyler biliyordur AR-GE si çok başarılı mühendislerle dolu bir dünya markası,

    Petrol Ofisi motosiklet motoru hakkında kaç yıllık AR-GE ve tecrubeye sahiptir ki acaba,

    Aradaki fiyat farkı 1 paket sigara, usta nın ellerinden öperim
    evet güzel diyorsunda ya kalitede fark yoksa o zaman yandı gülüm keten helva
    arge si vs beni ilgilendirmez ama parasını benden alıyorlar 125 cc motorda bence o kadar fark etmez sonuçta az devirle çalışan çok abartılacak sıcaklıklara çıkamayan bi motor yani
    bundan sonra castrol alacağım 4 lt si 70 tl o bana 15000km gider nede olsa yamaha mühendisleri 6000km bir yağ değişimi diyor ama biz zengin milletiz ya 3000 olmadan yağ değişiyoruz
    birde bu bakım aralıkları 2004 yılında belirlenmiş o zaman yağ teknolojisi bu kadar ileri değildi şimdi kitapçık bassa lar en az 8000km de bir yağ değişimi yapın yazarlar emin ol
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  20. #20
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Mengu16 valla dostum benim bilgim sadece Japon motorlar uzerine, oda her model icin degil.
    Onume bi Ducati koy, hangi yag de bos bos bakarim suratina.
    Japon harici motorlara konulacak yaglar hakkinda bilgim yok, cunku Japon disinda motorum olmadi.

    Simdi sende haklisin komple motor 200 lira ediyor 25 liralik yag niye koyasin ama bi yandanda 200 lirayi niye veresin.
    Ama ben yinede motor ucuz diye hor kullanma taraftari degilim.
    Herkes cinli kotu diyor sonra, halbuki kac tanesi acip kilavuzda denilenleri yapti muamma.
    Ummet Perkitan diye bi abimiz vardi burda her cinli konusu acilinca onu ornek veriyormusum gibi oluyor ama adam 150cc cinli scooterla Turkiye turu yapmisti.

    F54 kardes mevzu o yag iyi bu yag kotu degil benim anlatmak istedigim bu adamlar kitapciga yazdiysa orda yazani yapmak en mantiklisi.
    Ben mekaniker degilim, makina muh. degilim, kimyager degilim ama bu kitapciga o oneriyi yazanlar bu dediklerim insanlar.
    Simdi bu adamlarin toplaminin bilgisi mi, yoksa ben koydum 400km gitti mi?

    Bide Honda dedigin koskoca marka motorlarinin ismini kotuye cikaricak biseyi tutupta kullanim kilavuzuna yazmaz,
    ben eminim ki o adamlar oraya onu yazmak icin oturup olcup bicmistir.
    Ben kendimde bu adamlarin sozunu dinlemiyecek kadar cesareti bulamadim bu zamana kadar, ama hic bi motorumda buji,yag,filtre,lastik,far ampulu disinda bana masraf cikarmadi.
    ferdinandd bunu beğendi.
    We are many...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler