Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

cc Büyültmek - Ninja250R'dan Direkt R1'e Geçiş (İlk İzlenimler)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    Selam Arkadaslar,

    Kawasaki Ninja250R grubundan arkadaslar icin hazirladigim yaziyi cc buyultmeyi dusunen baska arkadaslarin da faydalanabilecegini dusunerek burada da paylasmak istedim.

    Oncelikle bu grup arkadaslarimin sorulari dogrultusunda hazirladigim bir yazi. O nedenle olay Ninja250 R1 kiyaslamasi degil tabiiki de. Yazdiklarimi bu nedenle marka bagimsiz dusunun lutfen. Tamamen kisisel fikirlerimi icermekte bu yazi. O nedenle marka polemikleri v.s. tartismalar cikmasin lutfen

    Yazi uzun okumaya useniyorum diyorsaniz isin ozetini bastan yapiim: Yas ve gaz olarak belli bir olgunluga ulastiginizdan EMİN olmadan, gerekli TÜM egitimleri almadan, tüm KORUMA EKİPMANLARINIZI tamamlamadan ve hali hazirda kullandiginiz motora aldiginiz egitimler dogrultusunda TAMAMEN hakim olmadan kesinlikle cc buyultmeyi unutun. Ha bunlar tamamsa yaziya gecebilirsiniz

    Daha onceden soz verdigim 250den 1,000lige geciste yasanan ilk izlenimleri yazayim hazir vakit bulmusken arkadaslar

    Oncelikle motora baslayali 1 yil oldu. Ninja 250 ilk motorumdu. Guvenli Surus, Ileri Surus ve California Superbike School Level1&2'yu aldiktan sonra ve kendime hakim olacagimdan emin olduktan ve motora hakimiyetimde sorun yasamadigimi gordukten sonra cc buyultmeye karar verdim. Tecrube seviyeniz ne olursa olsun gerekli egirimleri almadan kimseye tavsiye etmiyorum

    Bunlari acikladiktan sonra 250-1,000 ilk izlenimlere geleyim. Oncelikle motor hala rodajda o yuzden henuz tam gucuyle yuz yuze gelmedim bunu da belirtiim.

    250den 600e gecmek en mantikli isti. O zaman neden 1,000e atladin derseniz guc modu ve Cekis kontrol sistemine guvendim. Bunlar olmazsa olmazlardi boyle bir geciste ki sizler icin de olmali direkt atlayacaksaniz, nedenini birazdan aciklayacagim. Bu kriterler altinda japonlardan Honda direkt elendi cunku guc moduna bile sahip degildi. Suzuki'de de cekis kontrol yoktu. Geriye Kawa ve Yamaha kaldi. Kawa malzeme kalitesi olarak bir tik daha yukarda ama ben gorsel zevkime gore karar verdim, bir baskasi da gider ZX-10R alir bi sey diyemem Kawanin bir avantaji da ABS olmasi opsiyonel

    Direkt 1,000e atlayacaksaniz arkadaslar Cekis kontrol olmazsa olmazi olmali kriteriniz. Cunku cidden basiniza ozellikle ulkemizin yollarinda ciddi sorunlar acabilirsiniz. Mesela kalkis aninda ninjalarimiz kafa kaldirmiyor ama litrelik makina bunu yapiyor. Yapsin ne guzel mi? Ninjada cogumuz dizlerle cok cok siki tutunmuyoruz motora dik oturusun verdigi rahatlikla (hizlaninca yatiyoruz ya dediniz ama o ayni sey degil). Motorun onu kalktigi anda geri kayarsiniz ve tek tutanak noktaniz gidon kalir. Sag elimizde ne var? Gaz. Dikilen motorda gazi tutan el naapar mecburen? Gazi acar. Gaz daha da acilinca noolur? Tepetaklak dusersiniz motorla beraber, ya da birakir popo ustu oturur asfalta (umarim full ekipman vardir cunku bu sirada motor coktan min 60km'ye ulasmis olacak) motorun onunuzde nasil asfaltta ordan oraya vurdugunu seyredersiniz. Ya da motorun onunu sogukkanlilikla indirirsiniz ki bu sirada da arka tekerle ayni hizada inmezse cirpma yapar ki 250den ilk 1,000e gecmis biri olarak buyuk bir ustalik ve sogukkanlilikla buna aldiris etmeden, gidona yuklenmeden hafif gaz acarak motorun kendini dengelemesine izin verip yolunuza devam edersiniz (dedigim gibi egitim sart). Iste cekis kontrol bunu engelliyor. Motora, gaz tepkisine v.s. alisana kadar cekis kontrolu en ust seviyede tutup zamanla azar azar indirirsiniz ve bu tarz tepkilerle basa cikmayi ogrenirsiniz cunku motor daha evcil davranir (bu arada R1de 7seviyeli cekis kontrol var ama Kawa'da sanirim 3-4seviye onu pek bilemiyorum). Kafa kaldirma isin bir boyutuydu.

    Ninjalarimizla viraj icinde istedigimiz gibi gaz acip hizlanabiliyoruz dii mi? Hatta gazi koklesek bile efendi efendi cikiyor virajdan (orjinal lastikleri degistirdigimiz varsayimizya konusuyorum). 1,000lik alette gaz kolu resmen dokunmatik (guc modu olmasina ve en dusuk gucu sergileyen islak yol modunda bile)! Dedigim gibi dusuk gucte bile gazi 1mm fazla acarsaniz arka direkt kendini birakiyor. Cekis kontrol hayatinizi kurtariyor bu durumda. Basima geldi ordan billiyorum. En dusuk gucte hafif yatikken cekis kontrol de sonuna kadar acikken biden gazi biraz fazla actim ustunden gectigim bir tumsek nedeni ile arka cok cok hafif sallandi ve cekis kontrol devreye girip kurtardi durumu. Ya olmasaydi? Tumsekten gecmek de sart diil biraz fazla actiginiz anda arka birakir. Naapicaksiniz? Gazi mi kapiicaz? Bu sefer motor naapar direkt diklesir. Bu neydi? High-Side Crash! (Egitim onemliydi dii mi ) Siz havada suzulurken motor yine kendini parcalamaya koyulacak. Cekis kontrol burda da hayatimizi kurtardi. Guc modu tek basina yeterli mi? Pek degil..

    Gazi acmayiz yatikken, kalkista da sakin kalkariz, ani hizlanmalardan kaciniriz motora alisana kadar diyebiliriz. Inanir misiniz? Ben kendim desem de inanmam ki emin olun o gucu hissedince ne yemin ne soz kaliyor ;p Ki bi de madem bunlari yapmayacaksiniz o zaman neden litrelik motor aliyorsunuz? Neyse eninde sonunda 250den 1,000lige gecmenin gaziyla (hele bi de ikinci el aldiysaniz ve rodaj gibi bir derdiniz yoksa) cekis kontrol olmamasi hayatiniz pamuk ipligine bagli demektir.

    Umarim 250den 1000e direkt geciste neden cekis kontrol ve guc kontrolu tavsiye ettigimi anlatabilmisimdir. Eger bunlar olmayacaksa almayi dusundugunuz motorda 600luk alin. Cekis kontrol ve guc modu olan bir 1000lik ikisi de olmayan bir 600lukten eger kendinize de hakim olabileceginizden emin olabiliyorsaniz bana gore daha guvenli. Bu benim gorusum.

    H.sonu ciktigimiz gezide bu arada hayatimin ilk TankSlapper olayini yasadim. 140-160 arasi bir hiza ivmeleniyordum ve yolda pes pese gelen bozukluklar vardi. Tamamen deponun uzerine yatmis olmam, motoru bacaklarimla tutmama ve gidona hicbir bicimde yuklenmemis olmama (ki yukleniyor olsaydim tum guvenlik elektroniklerine ragmen su an bunlari yaziyor olamayabilirdim) ve motor rodajda olmasina ragmen (max 7,000devir) ivmelenmenin hizi (motorun gucu) nedeni ile o yol bozuklugu tankslapper'i baslatti ve ben debriyaja uzanip sikana kadar (egitim kesinlikle sart) elektronik gidon amortisoru ve cekis kontrol isini yapti ve dengeledi motoru. Asiri zorluyor muydum? Hayir. Cok mu hizliydim? Hayir. Surucu kaynakli bir hata mi vardi? Hayir. Motorun guvenlik sistemleri yeterli miydi? Evet! Burdayim hala

    Bunlar arkadaslar sizlere kendimce onerilerimdi. Katilirsiniz katilmazsiniz bilemem ama en azindan aklinizda bulunsun

    Simdi gelelim olayin keyifli eglenceli yanina; Ninja250 ile R1 arasinda ne farklar var? Insan neler hissediyor?

    Marsi bastiginiz anda olay kopuyor bi kere o sesi duyunca Sirali 4 silindir sesi olmamasi benim icin en buyuk cekinceydi bu motoru alirken ama kendi sesi bi baskayis cidden. Acayip bi haz ve guc duygusu veriyor insana. Cok daha oturakli ve guclu bir seymis gibi geliyor ;)

    Ikincisi oturus pozisyonu bana cok daha rahat ve oturakli geldi. Ninja250 biraz fazla alcak ve ince. Bacakla tutmak cok daha zordu motoru ve ayaga kalktigimda seleden ayriliyordum motor bacaklarimiin arasinda oynuyordu (1.78 boyundayim). R1 ile dururken de giderken de motora cok daha iyi tutunuyorsunuz ve hakim oluyorsunuz. Ozellikle dururken kalin lastigin de etkisi ile motor daha dengeli ve stabilduruyor.

    Ivmelenme? Henuz rodajda olmasina ragmen inanilmaz. Henuz yaris moduna alip denemedim bile ama gectim standard modu yagmurlu modda bile cok cok cok tatminkar bir ivmelenmeye sahip. Cekis kontrol devreye girse bile motor ivmelenmeye devam ediyor ve kayma yapmiyor. Ninja250de seri kalkista 1-2-3. viteslerde her degisimde popo sallayip yusuf yasatan yolda bile cok cok daha seri ve kuvvetli bir ivmelenme yasatip ip gibi cizgisini Ninja250deki gibi yusuflatmadan koruyor. Rodaj bitince daha detayli yazarim ;)

    Viraj keyfine gelince. Motor inanilmaz bir guven veriyor insana virajlarda. Oldukca oturakli ve dengeli. Ninja250 ile 80 limitle girdigim viraja (ustunde arkayi birakma hissi yasiyordum) 100 ile girdigimi farkettim ve en ufak bir endise yasamadim (cok buyuk bir ihtimalle daha da yuksek suratlerle rahatlikla girilebilir). Ama bir dezavantaji daha az esnek olmasi. Ninja250 cok daha esnek virajda. Daha hizli bir bicimde ordan oraya yatirabiliyorsunuz. R1de daha kontrollu olmak zorundasiniz. CSS kursunu almamis olsam cidden motorla bogusuyor olurdum virajlarda (egitiiiiimmmm).

    Guvenlik onlemi haricindeki elektroniklere gelirsek, hayat onlarla guzelmis. Tek basina saat bile hayatimi kolaylastirdi resmen. Yol bilgisayari ozellikle gezilerde ve benzin durumunuzla ilgili cok ise yariyor. ShiftLight da ozellikle rodajda cok kullanisli (yarislarda-ozellikle drag zaten olmazsa olmaz). Gosterge paneli kontagi cevirdiginiz anda sizi kamciliyor, ona bakmak bile mutlu ediyor insani (ZX-10Rda bunu yasayamazdim mesela; zevk meselesi tabii )

    Şanzimana gelirsek: Vites gecisleri Ninja250ye gore cok daha keskin. Arada gecmeyen vitesler, geciste zorlanma v.s. sorunlar ortadan kalkiyor. Tikir tikir isliyor vites ;) Bu arada Ninja250'de vites buyulturken ayagi cok kaldirmak gerekiyordu, o yol cok uzun geliyordu bana. Hatta bazen sanki ayagi peglerden kaldirmam gerekiyor gibi oluyordu vitesi gecirebilmek icin. R1de kucuk bir bilek hareketi yetiyor.

    Ama bir dezavantaj debriyaj cok cok daha sert. R1de gerci diger litreliklere gore daha sertmis debriyaj ki alismaniz bi kac yuz km suruyor. Alisinca problem yok ama yine de trafikte sik birak insanin eli bayaa aciyor ;(

    Gelelim Kaydirmali Debriyaja Iste bu mukemmel bi sey. Vites kuculturken motor freninin sert girmesini, arka teker kilitleme riskini (cok fazla vites kucultmedikce), ara gaz verme geregini tamamen ortadan kalkiyor. Duzgun aragazla beraber sanki vites hic kuculmemiscesine motor zerre sarsilmadan devir bozulmadan yola devam edebiliyorsunuz. Ninja 250de ozellikle viraj girislerinde vites kucultme olayi biraz tedirgin ediyordu beni (genellikle de birden fazla vites kucultmek zorunda kaliyordum guc azligi nedeni ile) bu da viraja girisi bazen geciktirip cizgimin sapmasina neden olabiliyordu. Kaydirmali debriyajla kesinlikle viraj girislerinde cok daha seri ve guvende oluyorsunuz (600luk makinalarin da cogunda bulunmakta )

    Trafige gelirsek kesinlikle Ninja250nin esnekliginin yanina yaklasamaz. Motor 206 kilo. Ninjalarimiza gore fazla fark yok gibi gelebilir aradaki fark ama inanin dusuk hizda motoru yatirdiginizda buyuk bir fark yarattigini anliyorsunuz. Belli bir acidan sonra motoru biri yere dogru cekiyormus gibi oluyor. O nedenle trafikte zipir zipir aralara dalamiyorsunuz. Gidon acisi ve tam sag solda manevra zorlugu da isin diger boyutu. O nedenle noolur noolmaz mutlaka topuzlarinizi taktirin ;)

    Konfora gelecek olursak (isi haric ona sonra gelicem) bana gore Ninja250ye gore cok daha rahat. Oturus pozisyonundan bahsetmistim ama amortisorler cok seyi degistiriyor. Bi kere takir tukur etmiyor bu bir; ikincisi de yoldaki engelleri cok cok daha az aktariyor size. Buna ragmen viraj performansi da cok iyi. Yani hem konfor hem yol tutus olarak arada daglar kadar fark varmis diyorsunuz. Amortisorlerin her turku ayarlarini kendinize gore Ninjaya gore daha detayli bir bicimde yapmaniz mumkun.

    Isinma olayina gelirsek, trafikte kullanilmak icin kesinlikle yapilmamis bu aletler. Motorun uzerine cikmadan her zaman rolantinin dusmesini beklemisimdir. Bunda da oyle yapiyorum ama bir fark var R1in o isiya ulasmasi birkac saniye suruyor Aaaa supermis yaw diyip atliyorsunuz motora ama sonra o isi yukselmeye devam ediyor. Trafikte biraz oyalanirsaniz (durmaktan bahsetmiyorum 50-60km ile gidip kisa dur kalklardan bahsediyorum) kisa surede 105 dereceye cikiveriyor motor ve fan aciliyor. Sonra da zaten sizi bi ates basiyor ki sormayin. Bu motorla trafik icin degil kesinlikle. 1.viteste motorun takirdamadan atlayip ziplamadan debriyaji tam birakip gidebildiginiz hiz 45-50km civari arkadaslar. Onun altinda dbriyaji sikmaniz lazim ki buna baski balata dayanmaz. Burdan dusunun siz artik. Ninja250ye gore beni sasirtan bir diger sey de yine isi ile ilgili. Uzun yol da yapsaniz motor cidden cok isiniyor. Oyle ki bi sure sonra bacaginizin motora degen diz kisimlari yanmaya basliyor. Durdugunuzda on gidonun metalinden saseye, depoya her yan el degmeyecek isilara ulasiyor. Bunun da olmamasi icin sanirim 200un altinda gitmemek lazim : )


    Benim aklima gelenler simdilik bunlar Umarim ilerde cc buyultmek isteyen arkadaslara bir faydasi olur. Herkese kazasiz belasiz keyifli surusler

    Bu arada imla ve gramer hatalari affola arkadaslar
    merkanar, KeaSH-07, iguven ve 27 diğerleri bunu beğendiler..
    2016 BMW S1000RR
    2012 Yamaha R1
    2011 Kawasaki Ninja 250R


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Faruk.UZN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2011
    Şehir
    Dünya
    Şuan bir motorum olmamasına rağmen çok faydalı şeyler yazıyor burada ama en güzeli de bastıra bastıra yazmışsınız zaten EĞİTİM ŞART.
    ejlover bunu beğendi.
    Asayiş berkemal

  3. #3
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Teşekkürler güzel yazı olmuş. En ince detayına kadar herşey yazılı.
    ejlover bunu beğendi.
    Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
    Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.

  4. #4
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Bence güzel bir yazı olmuş.Tebrik ederim.
    ejlover bunu beğendi.
    ANGARAJ

  5. #5
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    Alıntı Faruk.UZN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şuan bir motorum olmamasına rağmen çok faydalı şeyler yazıyor burada ama en güzeli de bastıra bastıra yazmışsınız zaten EĞİTİM ŞART.
    Alıntı kefeeee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler güzel yazı olmuş. En ince detayına kadar herşey yazılı.
    Alıntı Soykan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence güzel bir yazı olmuş.Tebrik ederim.
    Çok tesekkurler arkadaslar vakit ayirip yorum yaptiginiz icin
    2016 BMW S1000RR
    2012 Yamaha R1
    2011 Kawasaki Ninja 250R

  6. #6
    E_N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    yazı oldukça başarılı konu motor olunca ejlover 1 numara ansiklopedi gibi adam
    ejlover bunu beğendi.

  7. #7
    Karlıyollar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Malesef Yok :)
    Eline sağlık çok faydalı bilgiler var
    ejlover bunu beğendi.
    Doğduğun yerde değil doyduğun yerde yaşarsın.

  8. #8
    SonpoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2008
    Şehir
    Mavişehir, İzmir
    Motosikleti
    -
    Uğur merhaba,

    Tekrardan hayırlı, uğurlu olsun motorun. Kazasız, belasız kullanman dileklerimi iletiyorum sana . Yazıların arasına tıkıştırdığın ''eğitim'' olayına şiddetle katılıyorum. Özellikle basamakları hızlı tırmanmak isteyen arkadaşlar için, eğitim şart . Tabii eğitim diyoruz fakat trafikte hakimiyet en önemli konu. Bu tip motora binecek olan arkadaşlar, kesinlikle trafiği çok iyi tanımalılar. Mesela hani diyoruz ya trafikte adam yerine konmuyoruz, adam beni gördüğü halde yola atlıyor. İşte amcam o an hesaplayamıyor. Sanıyor ki sen ona yaklaşmadan geçecek o. Tabii bazı dangalaklar kasten yapıyor ona bir şey demiyorum. Fakat asıl sıkıntının ''sürat'' olduğunu belirtmek istiyorum. Daha bugün İnciraltı sahil yolunda hayabusalı bir abimiz kaza yaptı bu sebepten dolayı. Kendisin de bir şey yok. Hemen yanına gittim elbette destek olmak için...

    Konunun devamın da senin de bahsettiğin gibi, bu devir de teknolojinin nimetlerinden faydalanmak lazım. Yani, modsuz, çekiş kontrol sistemi olmayan motorlar tercih edilmemelidir. Şahsen ben, 250cc üstüne çıktığım da, en başta ABS olmayan bir motora binmeyi düşünmüyorum. Belki bir ihtimal düzgün bir makinaya binmeden evvel GT650R gibi daha uysal bir makina tercih eder, diğer gönlümdeki makinaya öyle geçerim. Tabii ne yapacağım henüz kesinlik kazanmadı. Seneye neticelendiririz bu işi de.

    Şehir içi olayına gelirsek, motora ve sana yazık . 1.000'lik motorun varsa, çekeceksin yanına scooter, şehir içinde kullanacaksın. Öteki türlü gerçekten ızdırap. Ben 600'lükte kullanmadım, 1.000'likte. Fakat artçı olarak çok yolculuk yaptım. Neler çektiklerini az, çok biliyorum .

    Yazılarını okuduğum da, kendin için doğru bir karar verdiğin anlaşılıyor. Umarım hep böyle mutlu olur ve kazasız, belasız motorunu kullanmaya devam edersin.

    Sevgi ve saygılarımla.
    dreamkiller ve ejlover bunu beğendiler.
    Önce emniyet, sonra hareket...

  9. #9
    KeoS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2005
    Şehir
    TRABZON - AĞRI
    Motosikleti
    KTM EXC 300
    cok guzel bir yazi olmus umarim 250 likten 10 yasindaki ucuz yollu binliklere gecmeyi dusunenler okurda fikirlerinden vazgecerler

    ayrica degil 1000 lik mopetler icin bile egitim sart css olmasa bile en azindan hondaninkini almak lazim bende ilk firsatta 2. ve 3. kurunu alacagim insallah
    SonpoL, ejlover ve eray_uluyazı bunu beğendiler.

  10. #10
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    okudum, anladım, imza; sedici
    ejlover ve eray_uluyazı bunu beğendiler.
    Ninja

  11. #11
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Motor hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız binmen dileklerimle. Ama bence yanlış tercih olmuş. Çünkü madem bu kadar hata yapıyorsun litrelik makinanın üzerinde ne işin var. Tüm hataları motosikletin düzeltmesini beklersek ve ona göre kullanırsak bence çok yanlış yaparız. Ninja ile ne kadar tecrübe ettin bilmiyorum ama her şey eğitimlere gidip tamam ben artık biliyorum hadi litrelik alayım demekle olmuyor. Bir yıl tecrübe kazanıp litrelik almak bana intihar gibi geliyor. Rahmetli Murat abi "AYE" yanlış hatırlamıyorsam 1000 rr la başlamıştı ve motora çok hakimdi, ama sonuç Eğitimler alındıktan sonra bi sindirme süreci olmalı. Honda GS eğitimlerinde bile 2. kuru aldığınızda illa bundan sonra 3. kura gelmek zorunda değilsiniz. 2'yi bir daha alabilirsiniz diyorlar. Bir anda uçmamak lazım diye düşünüyorum. Honda'da çekiş kontrol yok demişsin, işte Barkın abinin bir sözü geliyor aklıma. "Erkekler ve oğlan çocukları burada belli olur" diye. Sana herhangi bir atıfta bulunmuyorum, yanlış anlaşılmasın. Benim fikirlerim böyle. Tekrar hayırlı olsun
    dovahhkin bunu beğendi.

  12. #12
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    Alıntı E_N adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yazı oldukça başarılı konu motor olunca ejlover 1 numara ansiklopedi gibi adam
    Yok hocam ne demek abartmayalim
    Alıntı Karlıyollar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık çok faydalı bilgiler var
    Çok teşekkürler

    Alıntı SonpoL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uğur merhaba,

    Tekrardan hayırlı, uğurlu olsun motorun. Kazasız, belasız kullanman dileklerimi iletiyorum sana . Yazıların arasına tıkıştırdığın ''eğitim'' olayına şiddetle katılıyorum. Özellikle basamakları hızlı tırmanmak isteyen arkadaşlar için, eğitim şart . Tabii eğitim diyoruz fakat trafikte hakimiyet en önemli konu. Bu tip motora binecek olan arkadaşlar, kesinlikle trafiği çok iyi tanımalılar. Mesela hani diyoruz ya trafikte adam yerine konmuyoruz, adam beni gördüğü halde yola atlıyor. İşte amcam o an hesaplayamıyor. Sanıyor ki sen ona yaklaşmadan geçecek o. Tabii bazı dangalaklar kasten yapıyor ona bir şey demiyorum. Fakat asıl sıkıntının ''sürat'' olduğunu belirtmek istiyorum. Daha bugün İnciraltı sahil yolunda hayabusalı bir abimiz kaza yaptı bu sebepten dolayı. Kendisin de bir şey yok. Hemen yanına gittim elbette destek olmak için...

    Konunun devamın da senin de bahsettiğin gibi, bu devir de teknolojinin nimetlerinden faydalanmak lazım. Yani, modsuz, çekiş kontrol sistemi olmayan motorlar tercih edilmemelidir. Şahsen ben, 250cc üstüne çıktığım da, en başta ABS olmayan bir motora binmeyi düşünmüyorum. Belki bir ihtimal düzgün bir makinaya binmeden evvel GT650R gibi daha uysal bir makina tercih eder, diğer gönlümdeki makinaya öyle geçerim. Tabii ne yapacağım henüz kesinlik kazanmadı. Seneye neticelendiririz bu işi de.

    Şehir içi olayına gelirsek, motora ve sana yazık . 1.000'lik motorun varsa, çekeceksin yanına scooter, şehir içinde kullanacaksın. Öteki türlü gerçekten ızdırap. Ben 600'lükte kullanmadım, 1.000'likte. Fakat artçı olarak çok yolculuk yaptım. Neler çektiklerini az, çok biliyorum .

    Yazılarını okuduğum da, kendin için doğru bir karar verdiğin anlaşılıyor. Umarım hep böyle mutlu olur ve kazasız, belasız motorunu kullanmaya devam edersin.

    Sevgi ve saygılarımla.
    Selam Soner Aynen dedigim gibi guvenli suruste zaten bu temel bilgiler veriliyor. Olgunluk dedigim sey de belli bi yasa gelip (ve mutlaka bu yillari mumkunse trafikte arabayla gecirmek) o olgunluktan sonra motora baslamak

    Alıntı KeoS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cok guzel bir yazi olmus umarim 250 likten 10 yasindaki ucuz yollu binliklere gecmeyi dusunenler okurda fikirlerinden vazgecerler

    ayrica degil 1000 lik mopetler icin bile egitim sart css olmasa bile en azindan hondaninkini almak lazim bende ilk firsatta 2. ve 3. kurunu alacagim insallah
    Kesinlikle! Scooter icin bile en temel egitimler olmadan cikmamak lazim motorun uzerine. Ama is kafada bitiyor yine de ;)

    Alıntı sedici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    okudum, anladım, imza; sedici
    Teşekkürler

    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız binmen dileklerimle. Ama bence yanlış tercih olmuş. Çünkü madem bu kadar hata yapıyorsun litrelik makinanın üzerinde ne işin var. Tüm hataları motosikletin düzeltmesini beklersek ve ona göre kullanırsak bence çok yanlış yaparız. Ninja ile ne kadar tecrübe ettin bilmiyorum ama her şey eğitimlere gidip tamam ben artık biliyorum hadi litrelik alayım demekle olmuyor. Bir yıl tecrübe kazanıp litrelik almak bana intihar gibi geliyor. Rahmetli Murat abi "AYE" yanlış hatırlamıyorsam 1000 rr la başlamıştı ve motora çok hakimdi, ama sonuç Eğitimler alındıktan sonra bi sindirme süreci olmalı. Honda GS eğitimlerinde bile 2. kuru aldığınızda illa bundan sonra 3. kura gelmek zorunda değilsiniz. 2'yi bir daha alabilirsiniz diyorlar. Bir anda uçmamak lazım diye düşünüyorum. Honda'da çekiş kontrol yok demişsin, işte Barkın abinin bir sözü geliyor aklıma. "Erkekler ve oğlan çocukları burada belli olur" diye. Sana herhangi bir atıfta bulunmuyorum, yanlış anlaşılmasın. Benim fikirlerim böyle. Tekrar hayırlı olsun
    Hocam oncelikle tesekkurler yorumunuz icin. Yazdklarinizda art niyet aramiyorum lufen siz de yazacaklarimi yanlis anlamayin ama ben tam olarak yazimi okumadiginiz sonucunu cikardim.

    Oncelikle hata degil yaptigim seyler motorun sinirlarini ogrenmek. Yani guvenli sartlar altinda motoru taniyorum ki herkesin yapmasi gereken sey de bu. Cekis kontrol nerde giriyor? Nasil etkiliyor? Gaz tepkisi nasil? Virajda arkayi cekis kontrolun hangi seviyesinde ne kadar birakiyor? Tum bunlari deniyorum evet. Hata mi bu? Hayir. Neden cunku motorunuzu olasi her kosul altinda guvenli sartlar altinda dener de sinirlarini ogrenirseniz olur olmadik bir anda sizin disinizda olusan durumlari daha oturakli bir sekilde kontrol edebilesiniz. Sanirim simdi daha anlasilir olmustur yazdiklarim ve siz de hak vermissinizdir.

    Bahsettiginiz sureci zaten yeterince sindirdigimi de yazdim yazida ama orayi da okumamissiniz sanirim.. Yazinin yine basindaki gereksiz polemikler cikmasin kismida iste bu tarz mesajlar gelmesin diyeydi.

    Barkin Abiyle de CSS'te bol bol yuz yuze sohbet ettik abi merak etme. MotoGP pilotlarinin alayi da bu onerme ile oğlan cocugu oluyor size gore..... Cekis kontrol kapatilabilen bir sey farkindaysaniz. Amma velakin motora alisma surecinde, hele ki 250den buyuk cc'ye gecme asamasinda en buyuk yardimciniz. Yine yazidan anlamadiginiz kisim da bu, alistikca seviyesini dusureceksiniz ama bu da tamamen zevk meselesi. Nice 'Erkekler' toprak altinda. Kime neyin istpati bu?

    Yine kendi adima konusuyorum kimseye bir sey kanitlama cabasinda degilim, kimseye asla ben soyle motorcuyum, oyle bastim boyle kacti geyikleri yapmayacak yas ve olgunluga sahibim. O nedenle merak etmeyin isteyen istedigini diyebilir. 2 yil sonra da cekis kontrolu sonuna kadar acik kullanirim keyif benim. Unutmayin daha meshur bir soz vardir: "En iyi motorcu en uzun yasayanidir".
    ibopaşa, warlike41, Silgi ve 7 diğerleri bunu beğendiler..
    2016 BMW S1000RR
    2012 Yamaha R1
    2011 Kawasaki Ninja 250R

  13. #13

    Üyelik
    03 Ekim 2010
    Şehir
    ankara
    şu durumda araç alırken abs,bbs,cbs,dbs ve sonu s ile biten gereksiz donanımlara boş yere para vermişiz demekki.
    şimdi şunu da düşünmeye başladım.acaba güvenlik için kullandığımız kask,mont,eldiven vs.de gereksiz mi?
    biz eşeği sağlam kazığa bağlayalım da sonra allaha emanet edelim.
    ejlover bunu beğendi.

  14. #14
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Alıntı ejlover adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok hocam ne demek abartmayalim

    Çok teşekkürler


    Selam Soner Aynen dedigim gibi guvenli suruste zaten bu temel bilgiler veriliyor. Olgunluk dedigim sey de belli bi yasa gelip (ve mutlaka bu yillari mumkunse trafikte arabayla gecirmek) o olgunluktan sonra motora baslamak


    Kesinlikle! Scooter icin bile en temel egitimler olmadan cikmamak lazim motorun uzerine. Ama is kafada bitiyor yine de ;)


    Teşekkürler


    Hocam oncelikle tesekkurler yorumunuz icin. Yazdklarinizda art niyet aramiyorum lufen siz de yazacaklarimi yanlis anlamayin ama ben tam olarak yazimi okumadiginiz sonucunu cikardim.

    Oncelikle hata degil yaptigim seyler motorun sinirlarini ogrenmek. Yani guvenli sartlar altinda motoru taniyorum ki herkesin yapmasi gereken sey de bu. Cekis kontrol nerde giriyor? Nasil etkiliyor? Gaz tepkisi nasil? Virajda arkayi cekis kontrolun hangi seviyesinde ne kadar birakiyor? Tum bunlari deniyorum evet. Hata mi bu? Hayir. Neden cunku motorunuzu olasi her kosul altinda guvenli sartlar altinda dener de sinirlarini ogrenirseniz olur olmadik bir anda sizin disinizda olusan durumlari daha oturakli bir sekilde kontrol edebilesiniz. Sanirim simdi daha anlasilir olmustur yazdiklarim ve siz de hak vermissinizdir.

    Bahsettiginiz sureci zaten yeterince sindirdigimi de yazdim yazida ama orayi da okumamissiniz sanirim.. Yazinin yine basindaki gereksiz polemikler cikmasin kismida iste bu tarz mesajlar gelmesin diyeydi.

    Barkin Abiyle de CSS'te bol bol yuz yuze sohbet ettik abi merak etme. MotoGP pilotlarinin alayi da bu onerme ile oğlan cocugu oluyor size gore..... Cekis kontrol kapatilabilen bir sey farkindaysaniz. Amma velakin motora alisma surecinde, hele ki 250den buyuk cc'ye gecme asamasinda en buyuk yardimciniz. Yine yazidan anlamadiginiz kisim da bu, alistikca seviyesini dusureceksiniz ama bu da tamamen zevk meselesi. Nice 'Erkekler' toprak altinda. Kime neyin istpati bu?

    Yine kendi adima konusuyorum kimseye bir sey kanitlama cabasinda degilim, kimseye asla ben soyle motorcuyum, oyle bastim boyle kacti geyikleri yapmayacak yas ve olgunluga sahibim. O nedenle merak etmeyin isteyen istedigini diyebilir. 2 yil sonra da cekis kontrolu sonuna kadar acik kullanirim keyif benim. Unutmayin daha meshur bir soz vardir: "En iyi motorcu en uzun yasayanidir".
    TCS üzerinde çok durulmuş yazıda, onun için değindim. Polemik yapmak için yazmadım zaten, birbirimizi kırmadan paylaştık düşüncelerimizi. Herkes kendi sözünün arkasında gibi. Hayırlı olsun tekrardan. Sağlıklı uzun km'ler diliyorum

  15. #15

    Üyelik
    03 Ekim 2010
    Şehir
    ankara
    Bu arada bu kadar emek verip,belki birileri okur da işine yarar diye zamanınızı ayırıp bilgilendirme yaptığınız için de şahsım adına teşekkürlerimi sunarım.
    ejlover bunu beğendi.

  16. #16
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Alıntı nezih77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu durumda araç alırken abs,bbs,cbs,dbs ve sonu s ile biten gereksiz donanımlara boş yere para vermişiz demekki.
    şimdi şunu da düşünmeye başladım.acaba güvenlik için kullandığımız kask,mont,eldiven vs.de gereksiz mi?
    biz eşeği sağlam kazığa bağlayalım da sonra allaha emanet edelim.
    Yazdığım yorum üzerine geldi diye düşünerek cevap vermek istiyorum. TCS tamam önemli(göreceli aslında) ama bir anda neden 30 beygirden 180 beygire. Zirveye bir anda çıkmak hiçbir şey kazandırmıyor insana. 1000 lik ile yapıp 600 lükle yapamayacağın ne var. TCS olunca virajda dip gaz açabiliyorsun pardon unutmuşum onu, iyi gazlamalar o zaman

  17. #17
    kaizeN188 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Motosikleti
    Yamaha Ybr esd
    O binlik motorları sürmek kolay sanırdım Korktum
    2011-2012 (yamaha Crypton)--( 2012-∞∞ Yamaha Ybr )

  18. #18
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdığım yorum üzerine geldi diye düşünerek cevap vermek istiyorum. TCS tamam önemli(göreceli aslında) ama bir anda neden 30 beygirden 180 beygire. Zirveye bir anda çıkmak hiçbir şey kazandırmıyor insana. 1000 lik ile yapıp 600 lükle yapamayacağın ne var. TCS olunca virajda dip gaz açabiliyorsun pardon unutmuşum onu, iyi gazlamalar o zaman
    Tum bunlardan tek bir sey anladim universite zamanlarimda kendimi tutup motor almamakla cok dogru bir karar vermisim. Gecen yillar cok sey kazandirmis...

    Lutfen tam olarak objektif olarak sindirerek cumlerin arkasindaki mantigi dusunerek bir kez daha okuyun yazdiklarimi o zaman bambaska seylerden bahsettigimizi goreceksiniz. Olay uzamasin. Her goruse saygim var. Kimse kimseye goruslerini dayatma hakkina sahip degil. Ben bir baslik actim kendi goruslerimi paylastim. Siz de fikrinizi belirttiniz bir mesajla olay ikili diyaloga gitmesin. Siz de bir baslik acin kendi goruslerinizi deneyimlerinizi yazin bitsin gitsin.


    Alıntı nezih77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada bu kadar emek verip,belki birileri okur da işine yarar diye zamanınızı ayırıp bilgilendirme yaptığınız için de şahsım adına teşekkürlerimi sunarım.
    Bu arada cok tesekkurler, ne demek. Merak edilen bir konu oldugunu ve zamaninda bu tarz bir bilgilendirmenin eksikligini ben de yasadigim icin kendimce bir katkida bulunmak istedim

    Alıntı kaizeN188 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O binlik motorları sürmek kolay sanırdım Korktum
    Tek bir kisi icin bile bir bilinclenme yaratabildiysem ne mutlu bana Cok tesekkurler
    2016 BMW S1000RR
    2012 Yamaha R1
    2011 Kawasaki Ninja 250R

  19. #19

    Üyelik
    03 Ekim 2010
    Şehir
    ankara
    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdığım yorum üzerine geldi diye düşünerek cevap vermek istiyorum. TCS tamam önemli(göreceli aslında) ama bir anda neden 30 beygirden 180 beygire. Zirveye bir anda çıkmak hiçbir şey kazandırmıyor insana. 1000 lik ile yapıp 600 lükle yapamayacağın ne var. TCS olunca virajda dip gaz açabiliyorsun pardon unutmuşum onu, iyi gazlamalar o zaman
    hocam öncelikle göreceli dediğiniz TCS ve ABS iki teker kullanan bizler için gerçekten çok fayda sağlıyor.
    uğur beyin yazısında da bahsetmiş olduğu üzere,tank slapper yaptığı ve virajlardaki ufak hatalarını kapatmak,telafi etmek için yapılmışlar.ve artık günümüz teknolojisinde eğer üretici firmalar bunları yaptıkları motosikletlere koyuyorlarsa vardır bir bildikleri.
    asıl konu zevkler ve renkler mevzusu.demekki uğur bey R1 seviyor muş.bize de ona hayırlı olsun kazasız belasız kullan demek düşer.
    saygılar iyi geceler.
    ejlover bunu beğendi.

  20. #20
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız binmen dileklerimle. Ama bence yanlış tercih olmuş. Çünkü madem bu kadar hata yapıyorsun litrelik makinanın üzerinde ne işin var. Tüm hataları motosikletin düzeltmesini beklersek ve ona göre kullanırsak bence çok yanlış yaparız. Ninja ile ne kadar tecrübe ettin bilmiyorum ama her şey eğitimlere gidip tamam ben artık biliyorum hadi litrelik alayım demekle olmuyor. Bir yıl tecrübe kazanıp litrelik almak bana intihar gibi geliyor. Rahmetli Murat abi "AYE" yanlış hatırlamıyorsam 1000 rr la başlamıştı ve motora çok hakimdi, ama sonuç Eğitimler alındıktan sonra bi sindirme süreci olmalı. Honda GS eğitimlerinde bile 2. kuru aldığınızda illa bundan sonra 3. kura gelmek zorunda değilsiniz. 2'yi bir daha alabilirsiniz diyorlar. Bir anda uçmamak lazım diye düşünüyorum. Honda'da çekiş kontrol yok demişsin, işte Barkın abinin bir sözü geliyor aklıma. "Erkekler ve oğlan çocukları burada belli olur" diye. Sana herhangi bir atıfta bulunmuyorum, yanlış anlaşılmasın. Benim fikirlerim böyle. Tekrar hayırlı olsun
    Konu özeti
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler