Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Nedir bu yağ konusu ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı brooklynnn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konsuka git 15-50 koyuyorlar mobil
    yaz kıs bu yagla dolasıyorum
    problem cıkarsa gıdecegım yer servıs onlar ugrasacak
    servıs ne koyuyorsa ondan devam derım ben
    Volkan ben bi daha honda servisine adımımı atmam.Güngör hep 10-40 koyuyodu sonra 10-50 koydu,10-40 scooter koydu.Yemişim servisini.15-50 kış için çok kalın yahu.kışın 10-40 orası tamam da,yazın ne kullanacağız ? Kitapçıkta 10-30 yazıyo ama grafikte 10w30 ve 10w40 var.Ne yapsam bilemedim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    Kışın castrol 10w40
    Yazın castrol 20w40

    O kadar..
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  3. #23

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Hocam service manual'da kışın 10W-30, yazın 10W-40 yazıyor. Boşuna uğraşıyorsunuz, Japon mühendisleri belirlemiş zaten, ideal yağ bunlar. Bunun dışında yağ kullanırsanız bence sorun yaşarsınız asıl.

  4. #24
    timoti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2010
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Hyosung GV250 idi, Honda VT750 oldu
    Hocam ben bu

    http://www.ozenticaret.com.tr/asp/pr...-4T-10W-40-4Lt

    yağı kullanıyorum ve bir sorun yaşamıyorum. İpone da denedim Castrol'un daha başarılı olduğuna karar verdim. Bence yağı da gereksiz yere sık değiştiriyorsunuz. Daha önce söyleyen de olmuş ama hem çevreye hem de cebinize zarar.
    En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.

  5. #25
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam service manual'da kışın 10W-30, yazın 10W-40 yazıyor. Boşuna uğraşıyorsunuz, Japon mühendisleri belirlemiş zaten, ideal yağ bunlar. Bunun dışında yağ kullanırsanız bence sorun yaşarsınız asıl.
    Kitapçıkta 10w30 dan başka bişey yazmıyo dostum.Kış,yaz ile ilgili bi bilgi de yok.Ama 10-40 a karar verdim artık.

    Alıntı Tropiksera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kışın castrol 10w40
    Yazın castrol 20w40

    O kadar..
    20-40 kesinlikle olmaz motoruma.

    Alıntı timoti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ben bu

    http://www.ozenticaret.com.tr/asp/pr...-4T-10W-40-4Lt

    yağı kullanıyorum ve bir sorun yaşamıyorum. İpone da denedim Castrol'un daha başarılı olduğuna karar verdim. Bence yağı da gereksiz yere sık değiştiriyorsunuz. Daha önce söyleyen de olmuş ama hem çevreye hem de cebinize zarar.
    Doğru söylüyosunuz.10-40 castol e devam.

  6. #26

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Benim bahsettiğim service manual, yani Honda servisinde olan . Bizdekiler user manual diye geçiyor.

  7. #27
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bahsettiğim service manual, yani Honda servisinde olan . Bizdekiler user manual diye geçiyor.
    Pardon,dalgınlığıma verin.Eğer öyle yazıyosa 10w40 a devam.Teşekkür edeirm

  8. #28
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    tr hava şartlarına bakarsak 10 40 tan başka numara yağ kullanılmaz sonuçta çöl sıcakları yok ülkemizde hatta 40 dereceyi bile zor gören bölgeler var
    ben her daim 10 40 kullanırım marka fark etmez castrol ü bende sevemedim würth veya ipone bunları bulamazsam petrol ofisi alırım
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  9. #29
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tr hava şartlarına bakarsak 10 40 tan başka numara yağ kullanılmaz sonuçta çöl sıcakları yok ülkemizde hatta 40 dereceyi bile zor gören bölgeler var
    ben her daim 10 40 kullanırım marka fark etmez castrol ü bende sevemedim würth veya ipone bunları bulamazsam petrol ofisi alırım
    Teşekkür ederim.Motul 10w40 kullanan var mı aramızda ?

  10. #30
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    iphone koydurdum 1000 bakımında honda bayisinde,vites geçişleri çok güzel bir dene derim
    Karadeniz - Giresun.

  11. #31
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iphone koydurdum 1000 bakımında honda bayisinde,vites geçişleri çok güzel bir dene derim
    10 40 mı ?

  12. #32
    RuzgarSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER6F
    Alıntı Zippo's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek şikayetim 10w50 tam sentetik ve yarı sentetik ikisini de kullandığımda çok çok kemikli vites geçişleri.Kitapçıkta 10w 30 yazıyo.Yani iki kere kullandığım 10-50 yağı 10-40 ile karşılaştırınca vitesler bariz kemikli geçiyo.Marka ne olursa olsun.Biri motul 10-50 yarı sentetik,diğeri tam sentetik castrol.Hele tam sentetik mahvetti zaten.Bi çok kez debriyaj kaçırdı motor kullanırken.Vites atarken sapıttı.Bi kaç kere bu sorunla karşılaştım.

    @ygk,zaten burda bi ustam da motoruma 10w50 uygun olmadığını,ya 10-40 ya da 15 40 kullanmam gerektiğini söyledi.Ama 15-40 yok ki hiç bi yerde.Castrol'un sitesine bakıyorum,ya 10-40 ya 10 50 tam sentetikten başka yok.Neden piyasada fazla 15-40 yağ yok.
    bence senin sorun yağ değişimi değil, tabii bu benim tahminim denemeni isterim. sen kitapçıktaki yağa yada servise bağlı kal. bence senin sorunun vites atarken geç kalıyorsun. bizim motorlarda cbr serisi olarak debreja çok az basıp hemen vites değiştirirsen hani o çok ikinci vites çok ses geliyor tak diye vuruyor bire zor geçiyor diyorlarya onları bile hissetmiyeceksin. dediğimi dene çok az depraja basar basmaz vites değiş. yok eğer sende böyle vites değiştiriyorsan arıyışa devam
    Zippo's bunu beğendi.

  13. #33
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı RuzgarSA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence senin sorun yağ değişimi değil, tabii bu benim tahminim denemeni isterim. sen kitapçıktaki yağa yada servise bağlı kal. bence senin sorunun vites atarken geç kalıyorsun. bizim motorlarda cbr serisi olarak debreja çok az basıp hemen vites değiştirirsen hani o çok ikinci vites çok ses geliyor tak diye vuruyor bire zor geçiyor diyorlarya onları bile hissetmiyeceksin. dediğimi dene çok az depraja basar basmaz vites değiş. yok eğer sende böyle vites değiştiriyorsan arıyışa devam
    Aslında dediğin gibi de olabilir.Çokta yavaş atmıyorum vitesleri ama.Genellikle sorun zaten vites düşürürken,kemikli geçiyo.Bu aralar vites yükseltirkende yarıda kalıyo ama hayırlısı artık

  14. #34

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Vites değiştirme olayı ile ilgili bir iki topik vardı tartışılmıştı.Debriyajsız vites değişimi bile konuşulmuştu.Ya gazı bırakmadan ayak ile vitese baskı uygulanıyor yada çok geç vites değiştiriliyor (yani gazı bırak,debriyaja bas vites atmak için fazla beklersen veya daha gazı bırakmadan vites atmaya çalışırsan zor , sesli değişim olacaktır).Düşürürken de uygun hız devir aralıgına uymadan gene erkenden viteş düşürülüyorda ''tak''diye ses kaçınılmaz.Ya debriyaj anında, boşta kalan motor devri yükseltilecek yada bir alt vitesin motor hızına uygun devri yakalayana kadar hız düşürülecek...Her türlü yağı denedim motorsiklet de.Tabi ki 125-150 cc lerde.Ne debriyaj kaçırdı ne performans yarlere yada göklere çıktı.yüzde 99 pisikolojik.Yazın sürüş karakterine bağlı olarak biraz daha sıcağa dayanıklı yağ kullanmak mantıklı.Kışın 10-40 ise yazın 20-50 yada 15-50 uygun.Başka fantazi aramaya gerek yok.Önemli olan yağ merdiven altı olmasın ve uygun kalınlıkta olsun.Bir çoğu aynı depolardan malzeme alıp aynı tesislerde paketletiyor.Dünya fason olmuş.....İstasyon dekorasyonları için para kaynağı haline gelmeyin.Kolay gelsin.
    Zippo's bunu beğendi.

  15. #35
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites değiştirme olayı ile ilgili bir iki topik vardı tartışılmıştı.Debriyajsız vites değişimi bile konuşulmuştu.Ya gazı bırakmadan ayak ile vitese baskı uygulanıyor yada çok geç vites değiştiriliyor (yani gazı bırak,debriyaja bas vites atmak için fazla beklersen veya daha gazı bırakmadan vites atmaya çalışırsan zor , sesli değişim olacaktır).Her türlü yağı denedim motorsiklet de.Tabi ki 125-150 cc lerde.Ne debriyaj kaçırdı ne performans yarlere yada göklere çıktı.yüzde 99 pisikolojik.Yazın sürüş karakterine bağlı olarak biraz daha sıcağa dayanıklı yağ kullanmak mantıklı.Kışın 10-40 ise yazın 20-50 yada 15-50 uygun.Başka fantazi aramaya gerek yok.Önemli olan yağ merdiven altı olmasın ve uygun kalınlıkta olsun.Bir çoğu aynı depolardan malzeme alıp aynı tesislerde paketletiyor.Dünya fason olmuş.....İstasyon dekorasyonları için para kaynağı haline gelmeyin.
    Teşekkür ederim yorumun için.Çoğu kişi yazın 10-40 ince gelir diyo ama neden service manual de yada kitapçıkta gösterilen bilgi bu yönde değil merak ediyorum

  16. #36
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı Zippo's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 40 mı ?
    göremedim ki, burdaki honda servisi içeri sokmuyor ve göremiyosun içerde motora ne koyuyorlar.bende göremedim ve dedim ki artan yağı verinde eksilttikçe eklerim dedim yok hepsini koyduk dediler. 125 cc motora 1 litre yağ koymuşlar =/
    ama 42 tl lik yağıydı işte fiyatından ne oldugu anlaşılır belki
    Karadeniz - Giresun.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)