Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Koruma demiri kimden korur ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    vallaha benim motorun deposu 400 tl civarı eğer olduğu yerde düşerse o koruma demiri beni bu masraftan kurtarma ihtimali 100de 100 e yakın
    düşüp sürüklenirken ise artık nasıl düşeceğine bağlı eğer soğuk kanlı davranırsan istediğn tarafa yatırabilirsen ayaklarını da koruma demirinin altına sokmazsan bence sana da motoruna da birşey olmaz..
    hee ama sen 30 tl lik demir'i takmak işine gelmiyorsa o başka
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Koruma demiri candır yahu !
    İki ay önce ortalama 50 km hızla zeminin ve salaklığımın azizliğine uğrayarak yere kapaklandım.
    Sürüklenirken aklımdan geçen şuydu; " Hay ağzına... Gitti anasını satayım depo boydan boya, gidona da sıçtık ooofff of..."
    Sürüklenme biter bitmez direk ayağa kalktım. Şans eseri sadece dizimde çok ufak bir yanık vardı.
    Direk motora koştum. Esnaflardan biri sağolsun motoru kaldırıyordu o esnada.
    İlk işim depoya bakmak oldu ve zerre çizik görmedim.
    Sonra elcik manet ve aynalara baktım. Debriyaj manetinde çok hafif çizikler vardı.
    Ve artçı pagleri de açık olduğundan onlar da koruma görevi görmüş...
    Çamurlukta selede vs biryerde de hiç bir çizik yoktu...
    Motosikletli Kaplumbağa...

  3. #23
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    o ayak koparan arkadaşa geçmiş olsunda acaba nasıl becermiş ben onu merak ettim

  4. #24

    Üyelik
    28 Mart 2012
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    KANUNİ WİNDY 125
    EFENDİ KULLANIN KORUMA DEMİRİNE GEREK BİLE YOK

  5. #25
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150
    yan yatırıp bir yerine tamirat yapman gerektiginde koruma demirine yatarak cok rahat yaparsın hemde motorun hiçbir yeri çizilip zedelenmemiş olur

  6. #26

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen böyle faydaları var, çevreyolunda çılgın gibi makas atan arabaların motosiklete çarpıp hem devirmesi hemde o sırada sürücünün ayağını koruma demirine sıkıştırıp koparması gibi faydaları da var. Ani frenle stoppie yapan motordan atlayıp kaçabilecekken ayakları koruma demirine takıp kafa üstü yere çakılıp motosikletin üzerinden geçmesi gibi bir faydası da var.
    emniyet kemeri de takmayalım, acil bir durumda söküp kendimizi kapıdan dışarı atamayız bu mantıkla?
    ben ikisini de takıyorum, tavsiye ederim

  7. #27

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    bir keresinde sol şeritten hızlanıyordum, 70 80e ulaştığımda yaklaşık 40 metre önümdeki transporter sinyal verip şerit değiştirmeye başladı, gördüğünü düşündüm beni yavaşlamadım. bir baktım üstüme üstüme kırıyor, hemen ani fren yaptım. baya yavaşlayıp arkasına geçecek kadar zamanım yoktu, hızlanıp solundan sıvışacak kadarda ne yol vardı ne de motorun devri yeterdi, kornaya da asıldım, bu arada bende kavşaktan sola dönüş yaptım. sola önerken sol kapısından çarptı bana. çatur çutur sesler geldi, ayağımı orta refüje direk gibi çakarak düşmekten kurtuldum. o arada adam sağa geçti. sonuç ;

    adamın kapısı alt taraftan baya içe girdi, bende sadece koruma demiri yamuk. ancak o koruma demiri olmasaydı adamın aracı ya benim omuzuma ya da gidonun sağ koluna çarpacaktı. ikisindede beni yere yatırırdı bu darbeler.

  8. #28

    Üyelik
    21 Eylül 2008
    benim bir arkadaşımın ayağı da ön çamurluğa sıkışmıştı. ön teker kullanmıyor artık. tek teker gidiyor.

    koruma demirlerini de çıkarttık bu başlığı okuduktan sonra. mutlu musun başlığı açan arkadaş. hadi şimdi de gidon hakkında bir fikir yürüt.
    pistolpitt bunu beğendi.

  9. #29
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ilk sayfada yazdığım gibi. Faydasıda vardır zararıda. Faydasını gören faydasını yazar, zarar gören zararını yazar. 2001 de bana yandan vuran sarhoş sürücülü mobiletten koruma demiri sayesinde ayağım kurtuldu 2 hafta yatakdan kalkamadım artı altı dikiş cabası.
    Aynı motor 5 yıl öncesi birader köpeğe çarptı gece. Motor yattı. Biraderin ayağı koruma demirine girdi sıkıştı.motorla beraber sürüklendi. Ayağı motor durana kadar kurtulmadı ve dizi çıktı koruma demiri olmasaydı bişey olmucaktı belki. Onun için takıp takmama kullanıcının seçimi diye düşünüyorum
    bu ara motor hala faal durumda. Hero honda sl 100 sleek marka

  10. #30

    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Motosikleti
    Kuba 150-25
    Gerçekten çok önemli. Motorla 2 kez ciddi kaza yaptım. Birisinde 85 km ile önümde giden şahinci yanlamaya kalkınca arka kapısından vurdum ve motorla birlikte sürüklendim korkuluk olmasaydı sol bacağım yoktu. 2. de ise 90-100 tahmini suratla giderken yola yağ dökülmüş farkedemeyince ön teker kaydı ve bir müddet motorla sürüklendim bir müddet motordan ayrılıp taklalar aldım. 2 olaydada sıyrıklarla atlattım. 1. olayda yüzüm çok güzel yüzülmüştü hayati birşey yoktu ama yüzümün sol tarafı asfalta geçmişti. Kask yoktu hata bendeydi. neyseki iz kalmadı geçti gitti 1-2 ay içerisinde. 2. olaydada kış olduğu için çok kalın giyinmiştim afederseniz boxer ve atletim dahi yırtılmıştı şaka gelecek ama dışarda gittim eve saklaya saklaya anlayın. Yine kask yoktu fakat kalın elbiseler korudu başıma darbe almadım kolumda çizik vardı bisiklet çiziği diyeyim anlayın pansumana gerek olmayacak birşey yani. Velhasıl kelam koruyucu demirler olmasaydı çok daha kötü olurdum bunu adım gibi biliyorum. hatta korkulukta 3-4 yerde çatlak var ve yamuk bir kaza daha kaldırırmı bilmiyorum fakat malum maddiyat idare edeceğiz.
    sinan151 bunu beğendi.

  11. #31
    sinan151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Activa S
    Alıntı kb15025 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerçekten çok önemli. Motorla 2 kez ciddi kaza yaptım. Birisinde 85 km ile önümde giden şahinci yanlamaya kalkınca arka kapısından vurdum ve motorla birlikte sürüklendim korkuluk olmasaydı sol bacağım yoktu. 2. de ise 90-100 tahmini suratla giderken yola yağ dökülmüş farkedemeyince ön teker kaydı ve bir müddet motorla sürüklendim bir müddet motordan ayrılıp taklalar aldım. 2 olaydada sıyrıklarla atlattım. 1. olayda yüzüm çok güzel yüzülmüştü hayati birşey yoktu ama yüzümün sol tarafı asfalta geçmişti. Kask yoktu hata bendeydi. neyseki iz kalmadı geçti gitti 1-2 ay içerisinde. 2. olaydada kış olduğu için çok kalın giyinmiştim afederseniz boxer ve atletim dahi yırtılmıştı şaka gelecek ama dışarda gittim eve saklaya saklaya anlayın. Yine kask yoktu fakat kalın elbiseler korudu başıma darbe almadım kolumda çizik vardı bisiklet çiziği diyeyim anlayın pansumana gerek olmayacak birşey yani. Velhasıl kelam koruyucu demirler olmasaydı çok daha kötü olurdum bunu adım gibi biliyorum. hatta korkulukta 3-4 yerde çatlak var ve yamuk bir kaza daha kaldırırmı bilmiyorum fakat malum maddiyat idare edeceğiz.
    Bu olaylardan sonra kask takıyor musunuz ?
    .......

  12. #32
    SizofrenMacaPapazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul/Beylikdüzü
    Motosikleti
    bmw 1974 R60 , AS 200 GY
    motorum cross model koruma demiri yok dediğin gibi düştüm altında kaldım motorla beraber sürüklendim metrelerce

  13. #33
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Senle alakalı hiç bir şeyi korumasa bile o motorun KASK ı dır.
    Motoru asfalttan korur.
    Tamam düştüğünde dermirler üzerinde biraz fazla kayıp gidiyor ama olası depo grenaj plastik aksam hasarını büyük ölçüde düşürüyor.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  14. #34
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    İngilizcesi engine guard tır yani seni değil motoru korumaktır amacı

  15. #35
    keremkrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    05 Ninja 636 - 15 Xmax
    İnsanların yazdıklarına bakılırsa neredeyse 20 kişi motorumu yada beni korudu demiş, bir kişiyi tehlikeye sokmuş ayağı sıkıştığı için oda onun şanssızlığı bence, orana bakılırsa bence kesinlikle işe yarıyor.

  16. #36

    Üyelik
    13 Ağustos 2015
    Şehir
    kadiköy/ist
    Motosikleti
    cbr 250
    3 ay önce motorumla kaza yaptım. yerler buzluydu, ön lastik kaydı motorla beraber devrildim. motor sağ ayağımın üstüne düştü ve yan bağlarımı kopardı, ondan sonra alçı fizik tedavi bir sürü uğraş. bunların olmamasını sağlar.

  17. #37
    sezgingulmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2015
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ
    Motosikleti
    Kanuni GT170 / Mondial RX3İ EVO
    trakya da bir atasözü var " uz duran çok yaşar " yani diyor ki bokunu çıkarma sıkıntı olmaz korumaya falan gerek yok

  18. #38
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    koruma demiri ile ayak arasında en az 30-50cm varken araya sıkıştırmakda farklı bir fantazi olmalı...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)