Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Cruiser yolda yorar mı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    Adı üsünte Cruiser, yol için tasarlanmış deniyor.

    fakat bir çok yazıda cruiser tipi geride otur bacağı öne uzat tarzı yolda yorucu ve ergonomik değil diyor.

    motor dergilerinde , kataloglarda "yola" giden motorun touring veya enduro-touring olduğundan bahsediyorlar.

    ikinci ellere bakınca da istisnalar olmakla beraber aynı yaştaki çoğu enduro/touring/naked makinanın km si cruiser'den daha fazla. demek yola gidiyor...

    soru 1:

    hafif öne veya dik oturmak mı yoksa hafif arkaya yaslanıp ayak önde mi kullanmak daha az yorucu ?


    soru 2 :

    naked motorlar da ergonomik ve kolay kullanılır olarak tanımlanıyor, tek sıkıntı rüzgar deniyor.
    güzel bir ön cam ve geniş bir arka bagajla tur motoru gibi kullanılabilir mi?
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    kim demiş cruiser yorar diye sen evinde koltukta otururken yoruluyormusun

  3. #3

    Üyelik
    03 Ekim 2010
    Şehir
    ankara
    Donald Duck,motosiklet teorisi kitabından alıntıdır...
    Sira motosikletin tipine geldi…Burada konfor ve hakimiyet bir numarali tercih kistasidir. Dedik ya hani motosiklet surusu bir mucadeledir diye, siz motosikletin bir parcasi olacaksiniz diye; iste hakim olabilmeniz icin, bir parcasi olabilmeniz icin once dogru durust bir oturma pozisyonunuz olmasi lazim. Motorda temel olarak uc oturma tarzi, ve bu tarzlara gore birkac ana model vardir. (Ornek olarak verdigim modeller baslangic icin degil, motorun tipi hakkinda bilginiz olsun diyedir)

    1) Ayaklariniz oturdugunuz yerin gerisinde; Agirlik: ellerde ve selede. Amac: Kisa sureli gezi, sportif, aktif surus tarzi, surat yarislari. Kategori: Sport, super sport, racing, drag Ornek: BMW R1100S, Yamaha YZF-R6, Honda CBR600RR

    2) Ayaklariniz oturdugunuz yerin altinda; Amac: Orta-Uzun sureli gezi, konfor, sportif geziler, mukavemet yarislari. Agirlik: ellerde, selede, ve basamaklarda. Kategori:Turing, sport-turing, dual-sport = dual-purpose = enduro, Kros, Motard, Cadde, Standart, Gezi Ornek: BMW K1200RS, R1150R-RT; Yamaha TDM850, TT600; Kavasaki KLR 650, Honda Goldwing, Nighhawk, KTM serisi endurolar.

    3) Ayaklariniz oturdugunuz yerin onunde; Agirlik: selede. Amac: Orta-kisa mesafe gezi Kategori: Gezi, Cruiser, Chopper Ornek: Harley-Davidson, Indian, Yamaha Roadstar-RoyaStar, Kawasaki Vulcan, BMW R1200C Tabiikki bu amac/kategori tanimlari genel kullanim-dizayn olcutlerine goredir. Bir racing motorla dunya turu yapabilir, bir Harley Davidson la kivrimli bir yolda butun sport bike cilari utandirabilirsiniz. Ama bu istisnalar yinede bizim siralamamizi degistirmez. Gordugunuz gibi bu tarzlarin icinde baslangic motorundan bekledigimiz ozellik sadece 2 numarali tipte, “Ayaklariniz oturdugunuz yerin altinda” tipinde mevcut. Cunku bu tiplerde agirliginiz uc kontrol noktasina dagiliyor, fiyat olarak en ulasilabilir, ve amac olarak bizim hedefimize nisan almis vaziyetteler. Demek bir enduro yada standart/cadde turu motor sececegiz, 250cc den buyuk olmayacak, ayaklarimiz yere basacak, tarif ettigim deneyi yapip basarili ve konforlu hissedeceksiniz kendinizi…
    soa ve Blackwidow bunu beğendiler.

  4. #4
    songiden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso 650
    Cruiser ile orta uzunlukta (günde max. 300km) , iyi hava ve yol koşullarında yorulmadan keyifli geziler yapılabilir. Ancak bizimki gibi düz olmayan ve yolları ortalama bir memlekette cruiser zevk verir mi bilmiyorum.

    Gezi için alınıyorsa motor, benim tercihim her zaman touring ya da enduro olur. Cruiser dünyası, ayrı bir dünya. Ayrı bir tutku.
    http://www.motorla.co

  5. #5

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Cruiser da bir nebze, chopper'larda ise tamamen eller yukarı vaziyette bir 400-500 km gidilse, ellere kan gitmez, perişan olmuyor mu insan?

  6. #6
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Hah işte zurnanın zırt dediği yer, darbuka ve kemanı bekliyoruz. Ben sofrayı hazırladım soğuklar dolapta buz hazır, cacık için salatalıkları çentmedim çünkü salatalığı doğranmış cacık beklemeye gelmiyor. Taze çentilmiş salatalık, buz küpleri, has zeytinyağı ve üzerine serpilmiş ( tercihan evde yeni kuruttuğunuz) nane ile cacık mükemmel olur.
    speedy2 ve ZIPPIRMAN bunu beğendiler.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  7. #7
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    evdeki koltukla da her gün 120- 130km yapsam yorulurum muhtemelen ;)

    cacıkcı arkadaşa selamlar

    Honda'nın eğitim kitapçığında da cruiser için kısa-orta mesafe için daha uygundur diyor.

    Uzun yola uygundur diyemiyorlar, bir sebebi olmalı. bence en rahat oturma şekli cruiser da , yoksa değil mi ?
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!

  8. #8
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    GV-250 ile tek seferde ( 10 saat ) bodruma gittim.
    Bodrum buradan 650km.
    İlk 500-550 km si çok rahattı, hiç bir rahatsızlık yaşamadım.
    Yalnız son 100 km'ye girdiğimde iğrenç bir yol çalışması vardı. Yaklaşık 50km boyunca aralıksız devam ediyordu.
    Saçım sakalım dahil her yerim bembeyaz toz oldu ve hem kıçım hem belim fazlasıyla yoruldu o 50km'de.
    İşte o an, "şimdi endurom olacaktı uzayacaktım taş toprak dinlemeden" diye geçirdim içimden.
    Ama onun haricinde o kadar yol yaptım ve bu düşünceye hiç kapılmadım.
    Arkana yaslanıp, ayaklarını koruma demirine uzatarak yol almanın verdiği hazzı başka hiç bir motor veremez bence
    speedy2 bunu beğendi.
    Motosikletli Kaplumbağa...

  9. #9
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Reşat hocam bu konuda diyeceğini demiş, Hüseyin arkadaşımız buna işaret etmiş.

    İskelet sistemimizin asıl taşıyıcıları kas yapımızdır, kemikler kaslara form verirler.

    Yere kısmen çömelmiş ve zıplamaya yakın vaziyetteki 2 nolu oturuş pozisyonu tüm taşıyıcı kasları dengeli bir şekilde aktif tutarlar ve vücut ağırlığını paylaşırlar.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  10. #10
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Arkana yaslanıp, ayaklarını koruma demirine uzatarak yol almanın verdiği hazzı başka hiç bir motor veremez bence
    biliyorum, Burgman'da da farklı oturmuyorsun.

    hani naked ile yol daha mı kolay gider diye merak ediyorum. birkaç forum araştırdım, cruiser kullanan arkadaşlar naked veya enduro'ya geçince "oh be" demişler genelde.
    tarz-tip olarak cruiser beğeniliyor tabii
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!

  11. #11
    mayildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 abs
    Yormaz... Diyorum ama bilemiyorum tabi gittiğim onca uzun yolu iyi bir enduro ile gitsem nasıl olurdu acaba daha mı az yorulurdum.
    Aslında 125 lik commuterle de 600 km gitmişliğim var, sanırım motorun tipi kadar biraz da bünye, alışkanlık ve çıldırmışlık üçgeni meselesi
    Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.

  12. #12
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Cacik icin hiyar lazim dediler,geldim.

    Karistiralim biraz ortaligi.

    Cruiser motosikletlet,amerika gibi dumduz col yollari olan ulkeler icin keyifli olabilir.
    Hatta chooper bile kullanilir oralarda.
    Fakat bu oturus pozisyonlarinin cok rahatsiz oldugu gercegini degistirmez.
    Tabi motosikletinizi seviyorsaniz,o kadarcik kusuru da olsun canim diyebilirsiniz.
    Fakat konuyu acan arkadasin henuz gonlu bos gibi.
    Guzel bir motosikletim olsun,soyle gelin gibi susleyeyim diyen adam icin cruiserler,turiglerin hemen hepsinden yakisikli motosikletler.
    Ama yol yapacagim dedigin zaman tek sorunlari konforsuz olmalari degil maalesef.
    Viraj kabiliyetleri de zayif.
    Bu olumsuzluk,her virajda daha cok yorulacaginiz anlamina geliyor.

  13. #13
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cacik icin hiyar lazim dediler,geldim.

    Karistiralim biraz ortaligi.

    Cruiser motosikletlet,amerika gibi dumduz col yollari olan ulkeler icin keyifli olabilir.
    Hatta chooper bile kullanilir oralarda.
    Fakat bu oturus pozisyonlarinin cok rahatsiz oldugu gercegini degistirmez.
    Tabi motosikletinizi seviyorsaniz,o kadarcik kusuru da olsun canim diyebilirsiniz.
    Fakat konuyu acan arkadasin henuz gonlu bos gibi.
    Guzel bir motosikletim olsun,soyle gelin gibi susleyeyim diyen adam icin cruiserler,turiglerin hemen hepsinden yakisikli motosikletler.
    Ama yol yapacagim dedigin zaman tek sorunlari konforsuz olmalari degil maalesef.
    Viraj kabiliyetleri de zayif.
    Bu olumsuzluk,her virajda daha cok yorulacaginiz anlamina geliyor.
    aslinda gonlumdeki motora dort yildan fazla bir suredir biniyorum cok sukur. Oturma sekli olarak en yakin tarz cruiser. Diger yandan da vitesli motor kasintim var, gonlum enduro naked arasi geziyor.
    Bu makinelerin hicbirinin burgy den daha pratik ve konforlu oldugunu sanmiyorum ama yine de denemek istyorum.

    Bana ironik gelen cruiser in cruze icin cok uygun olmadigi bilgisi,

  14. #14
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    cruise = ağır ağır yol almak... Başka bir deyişle cruiser cruise için gayet uygun. Zaten touring de tour için gayet uygundur. Aynen racingin race için son derece uygun oluşu gibi
    Slayerrr ve Blackwidow bunu beğendiler.
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  15. #15
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Nakeddan sport cruisera geçiş yaptım. Uzun yolda naked daha az yorucuymuş sonucunu çıkardım.
    www.motorumla.net

  16. #16
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı BBelt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cruise = ağır ağır yol almak... Başka bir deyişle cruiser cruise için gayet uygun. Zaten touring de tour için gayet uygundur. Aynen racingin race için son derece uygun oluşu gibi
    Bu durumda,
    custom,kasmak icin,
    scooter,sukut icin,
    cros, kro icin,
    enduro,end icin(the end)
    uygun diyebiliriz.
    Slayerrr, BBelt ve speedy2 bunu beğendiler.

  17. #17
    speedy2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ Çengelköy
    Motosikleti
    BMW 1150GS ADV
    Gül'ü seven dikenine Katlanırmış.

  18. #18
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Yorulmazsın ama popon iyi ağrır 16 saat motor sürdükten sonra popomun ağrısı 1 haftada ancak geçmişti..
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  19. #19
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    sport cruiserlar daha yorucu, classic cruiserlar daha rahat.

    Ama ne döner ne bozuk yola gelir. Kısa geziler inanılmaz keyifli ama bir yerden sonra perişan oluyorum.

    Cruiser pozisyonu hem yere yakın hem ayaklar önde süper keyifli ama rahat değil.

    Bütün ağırlık popoya bindiğinden seleler yayla gibi yapılı, sele acayip rahat. ayaklar önde olduğundan ister istemez arkaya yaslı durmaya meyilli oluyorsunuz. Sürücü sırtlığı ve ön cam yoksa hem arkaya uzanmamak için hem de rüzgarın etkisiyle kollarınızla kendinizi öne çekiyor buluyorsunuz. Bunu eliniz kolunuz ağrımaya başladığında fark ediyorsunuz.

    Ben yine olsa yine cruiser alırım. Haftada 2 gün motora biniyorsam rahat olmasın, dünyanın en keyifli sürüşü olsun.

    Benim gibileri çeken onların klasik görünümü, ışıltısı, sesi ve torku oluyor genelde. Bir de ilgi manyağı oluyorsunuz.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  20. #20
    hocaseko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2011 XJ6 , 2014 MT 07 abs , 2018 cbr 650 FA
    viragodan sonra önceleri naked yordu...ama şimdi çok rahatım....
    her fırsat elinde vardı,o ise sadece milletini düşündü.....


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)