Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Uzun süre fullenmeyen depo

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Re!S*33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2011
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Az kaldı alacak :)
    Uzun süre tam doldurulmayan depolarda daha cok üst kısımlarda pas kir olusuyor. bunu gidermenin yolu var mıdır ?
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    yakıt fiyatlarının düşmesi kesin çözüm olabilir
    zeda3000, KeaSH-07, Garip ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25

  3. #3
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    pas kir olacağını sanmıyorum. benzin depoda sabit durmuyor çünkü, çalkalanıyor sürekli. ama motor yatarsa uzun süre onu bilemem.
    depodaki pas kir için de tuz ruhu doldurup çalkalamak işe yarıyor gibi şeyler okumuştum. forumda bolca konu mevcut olması lazım.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  4. #4

    Üyelik
    25 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul-GAZİANTEP
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R-125
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pas kir olacağını sanmıyorum. benzin depoda sabit durmuyor çünkü, çalkalanıyor sürekli. ama motor yatarsa uzun süre onu bilemem.
    depodaki pas kir için de tuz ruhu doldurup çalkalamak işe yarıyor gibi şeyler okumuştum. forumda bolca konu mevcut olması lazım.
    Tuz ruhu içerdeki plastik aksamlara zarar vermez mi?

    Dip not:Bilmiyorum sadece sordum.

  5. #5
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Depoyu fullemek , ve benzin filtesi takip 1000 km yapmak. Sonrasinda depoyu tamamen bosaltip yikamak. Daha sonrada depo kurutulup icine epoksi dokup her yerine bulasmasini saglayip kurutacaksiniz. Cok kabaca yazdim cidden yapacagin zaman tam detayini veririm
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  6. #6
    serkan1987 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR650R
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Depoyu fullemek , ve benzin filtesi takip 1000 km yapmak. Sonrasinda depoyu tamamen bosaltip yikamak. Daha sonrada depo kurutulup icine epoksi dokup her yerine bulasmasini saglayip kurutacaksiniz. Cok kabaca yazdim cidden yapacagin zaman tam detayini veririm
    epoksi ne ki?
    Asfaltı öpmeyen motorcu,motorcu değildir...

    Onlara göre şeytan icadı, bize göre fizik kanunları..

  7. #7
    NicemaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Şimdi sıra ile yapılabilecek şeyleri bildiğim kadarı ile paylaşayım:
    1-Elektroliz yöntemi:
    Elektroliz ile yapılan işlem aslında bir nevi kaplamadır yani pası sökmek yerine tüm deponun içerisini metal ile kaplama işlemi ile aynıdır bunu ifade edebilecek en iyi şey bildiğiniz Galvaniz işlemine tabi tutmak gibi diyebiliriz. Buradaki sorun kaplama bir süre sonra içeride meydana gelen paslanma neticesinde dökülür ve daha fazla atık ortaya çıkmasına neden olur. Geçici çözümler için kullanılabilir...

    2-Kumla temizleme işlemi:
    Burada yapılan işlem bir nevi zımparalamak denilebilir, depo içerisine bir miktar kum (büyüklüğüne göre ortalama yarım kilo kadar 5-10 mm arası) ve benzin yağ karışımı eklenerek deponun çalkalanma (ki bunun yerine düşük devirli bir motor ile otomasyonda yapabilirsiniz) sureti ile paslarının sökülmesi sağlanır. İşlem sonrası güzel köpüklü bir bir banyo ve hemen arkasından hızlıca kurutulması ile kullanılabilir. Bu işlemdeki en büyük sorun ise iç kaplama kimyasalına zarar verildiği için paslanma yenilenir ve yine aynı işlemi yapmak zorunda kalabilirsiniz tabi 3-4 işlem sonrasında deponun delinmesi işten bile değildir.

    3-Tuzruhu ile temizleme:
    Kesinlikle önermem depo yu çöpe atarsınız bir kaç gün sonrasında...

    4-Epoxi kaplama:
    En güvenli ve kalıcı çözümdür, sağlam bir kaynak ustası bulup depo alt tarafından karpuz gibi ikiye bölünür, sıfır zımpara ile kuru zımparalama yapılır ve tüm pas silindikten sonra iç kısma epoxi kaplama yapılır, kurumasının akabinde düzgünce kaynaklanır ve uzun süreler ilk alındığı gün gibi kullanılır...

    Benim bildiklerim bunlar farklı çözümler veya bilgilerimde yanlışlıklar var ise lütfen düzeltiniz....
    Holocaust46 bunu beğendi.
    www.enguclu.com ==>> EnGuclu Bilişim&Internet Hizmetleri

  8. #8
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Depoyu salla üstlerede gelsin (Düz mantık)
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)