Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

"Motosiklet neden belirli bir hızı geçemez" sorusunun cevabı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Evet Syanur, ben de aynı şeyi düşündüm. Tamamen pazarlama taktiği işte.

    Tekerlek direncini hesaplarken, hızı direk kuvvetle çarpıyoruz. Bunu yazınca tekrar aklıma geldi, rüzgar hesabını yaparken hızın küpü alınır. Sebebi de kuvvet hesabı için karesini alıp, güç için sonra tekrar hız ile çarparsın. Dolayısıyla hız ne oranda artarsa, güç ihtiyacı bunun küpü kadar artar. Motosikleti 2 katı hıza çıkarabilmek için 8 kat fazla güç harcamak gerekir. Şimdi motosiklet tartışmalarımda 25 BG miş, 27 BG'miş neden önemi olmadığını anlatabildim mi ? Eksozu açıp 1 BG kazansanı ne olur, kazanmasanız ne olur ? Motor 25 Bg'den 27 BG'ye çıkınca güç 1.08 kat artmış oluyor, hız da bunun küp kökü 1,026 kat 150 yapacağınıza 154 yapıyorsunuz. 50 BG olsa 190 yaparsınız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:52 ----------

    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @seko

    Şu linki bir incelemeni isterim. Şahsen olayın senin hesabın kadar basit olmayabileceği ihtimali üzerine biraz araştırdım. Çok güzel bilgiler var. Hatta lastik hakkında arayıp da bulamayacağın bir bilgi yok gibi. Özellikle bizim bahsettiğimiz konu, 7.kısımdan sonra başlıyor;

    Tekerlek Lastik Mekaniği



    Buraya alıntı olarak aktaracaktım ancak biraz uzun geldi.

    Burada en basitinden şu yargıya vardım ben, 125-150 km/h arası ilerleyen bir araçta lastiğin yere sürtünmesine harcanan gücün(Tüm araç değil, sadece lastik için %2~10; hadi ort. %5 diyelim) yaklaşık 18-19 katı kadar bir güç lastiğin karkas yapısındaki değişimlere harcanıyor(%90~95 oranında; yaklaşık 18-19 katı). Yani bizim bilmediğimiz bir durum var. Yere temas eden kısım fiziksel bir değişime uğruyor ve bu lastiğin sürtünmeye giden gücün çok daha fazlası bir güce mal oluyor. O yüzden inik lastikler daha çok sürtünmeye sebep oldukları için değil, aslında daha fazla lastik kısmının şekil değiştirmek zorunda kalması yüzünden(inik lastikte yere temas eden alan artıyor ya) yakıt(yani güç) tüketimini artırıyor. Bu durum genel olarak "sürtünme artıyor, ondan yakıt fazla oluyor yaaa..." diye açıklanıyor halk arasında ama aslı öyle değilmiş(ben de şimdi öğrendim).

    Şurada da benzer konuyla alakalı diğer bilgileri bulabilirsin;

    Fren Sistemi
    Burada lastik sürtünme katsayısı ile yuvarlanma direncini karıştırmamak lazım. Frenleme konusu sürtünme ile ilgilidir. Bir de burada yazan değerlerin çoğu otomobil kamyon lastikleri için. Motosiklet lastği yere çok daha az basar. Grafiklerde asfaltı beton gibi düşünmek gerek ki zaten kaymak asfalt betondan düşüktür tahminimce. Zaten diğerleri toprak ve kum zemin değerleri.

    Bak buradaki tablo gayet güzel :

    http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_resistance


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    quezzap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2011
    Şehir
    Bodrum-Muğla
    Motosikleti
    Ramzey QM 250
    Güzel paylaşım. Teşekkürler.
    Kim olduğumu biliyormusun ? O zaman sus dalgana bak !

  3. #23
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    seko kardeşimin çalışmasını tebrik ediyorum emek vermiş NoMotorNoCry kardeşim bunca yazıya ne gerek var demek sana göre gereksiz bilgi bana göre gerekebilir. Frank Lucas cbr 125 ile nasıl 190 yaptın be kardeşim genelde motorların km göstergesi bir yerden sonra olayı abartıyor.digital göstergeli bir oto ile denemek lazım.2 zamanlı bile olsa 125 ik motor bayır aşağı bile 190 yapamaz tabi sana ithamda bulunmuyorum bildiğim kadarı ile cbr serisinin hepsinde limitör var. Birde son hız motorun beygir gücü değildir motorun gücü içinde saklı olduğundan mekanik sürtünme ve kayıplardan arta kalanı güç olarak verir. Öyle olsaydı 115 bg e sahip chooperin hepsi 300 km den hızlı gitmesi lazımdı. chooperler bg olarak güçlü hız olarak düşük racingler hp olarak zayıf hız olarak güçlüdürler.saygılar.

  4. #24
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Benim motosikletim devir kesici yüzünden 115 km/h yi geçemiyor.. Sizinkileri bilemem..

    Şaka bi yana

    Gerçekten çok yararlı bi paylaşım olmuş, ellerinize sağlık..
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-

  5. #25
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Bence azimle şeyettikten sonra taş bile delinir "Motosiklet belirli bir hızı geçer" diyorum, olmayacak şey yok kafaya koyduktan sonra. Motive olmak gerek.
    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.

  6. #26
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    netice mekanik güç belirli fizik kanunlarındaki kural ve oranlara göre enerji üretebilir. Çoğu motordaki limitör veya küçük motorların beyinleri büyük motorlarında ecularındaki yazılım nedeniyle hız, devrin yükselmesiyle ateşlemenin bir noktada kontrol altına alınarak gerekirse zayıflatılması anlamına gelir. Bugün en çok bilinen cbf 150 motorları ben ne yaparsam yapayım bayır aşağı 1 km lik yolda 130 dan yukarı çıkaramadım.dişli, yakıt,rüzgar yönü,yan çantaların sökülmesi motorda öne doğru eğilme gibi hepsini denedim yine olmadı aynı durum eski ybr 125 te de vardı. şimdi bana ben 125 lik motorla (2 zamanlı hariç) 140 kmden yukarı çıktım diyen olsa gel gözümle göreceğim derim.kendi motorunun ibresinde 180 km kadran var diye motor o kadar gider sananlar yanılıyor. Zaten motorun verebileceği güç sınırları aşıldıktan sonra risk sınırlarına geçmiş oluyorsunuz. motorun saşesi esnemeye ve yol tutuşundaki temas zayıflıyor. altınızdaki motor olmaktan çıkıp serseri kurşuna dönüyor. En ideali hıza düşkün olan race konfora düşkün olan chooper alıcak dağo bayırı sevende crossa binecek. şimdi o linkteki motor rx yamaha 115 yanlız. bunlarım 135 lerini ben 2 sene kullandım.bugün 600rr ile aynı kalkışı yapan tek motordur.2 zamanlıdan 4 zamanlıya geçisin son noktasıdır.rd 350 yi bilenler nasıl bir motor olduğunu düşünsün sahiplerinin çoğu hayatta değildir.

  7. #27
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    Bana bi hal geldi havada durdum uçtummm
    (1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO

  8. #28

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Beycivan,

    Motorun hızını sadece ve sadece güç sınırlar. Aslında rüzgar direnci sınırlar ve güç de onu yenmeye çalışır. Senin yazdıklarının üzerine biraz işin rüzgar direnci kısmına değinmekte fayda var. Rüzgar direncini etkileyen en önemli faktörlerden biri rüzgara karşı gelen toplam yüzey alanı (sürücü + motor) ve rüzgar direnç katsayısıdır. Bu ikisinin çarpımı şimdi çok sallamayayım ama herhalde cruiser bir motosiklette, sport bir motosiklettekinin 1,5 - 2 katıdır. Harcanan gücü bire bir etkiler. Zaten cruiser tasarlanırken bu bilindiği için şanzıman ve motor da ona göre tasarlanır. Hıza uygun yapmazlar. Siz aynı güçteki supersport motorunu vites kutusu ile birlikte ile cruiser üzerine takarsanız o da cruiser kadar gidecektir. Cruiser vites kutusu ile SS motorunu kullanmaya kalkarsanız yerinden zor kalkacaktır.

    Bazı arkadaşların 100 cc motor üzerine yatarak anormal süratler yapabilmeleri bu yüzdendir. Yüzey alanını mesela %40 küçültürseniz dişliyi de değiştirerek hızı %40 arttırabilirsiniz. O yüzden bu konu üzerine başlık açıp yatarak hız videosu çeken arkadaşlara ben bazen motorlarının çıkardıkları aksesuarlarını takıp, üzerlerine rüzgar geçirmez bir mont giyip, kask da takarak yarışmayı öneririm. Tabi motorları modifiye değilse yani benimkinden güçsüz bir motorla 150 yaptıklarını iddia ediyorlarsa...

    Teoriye güvenin. Ben size işin teorisiyle, hemen her durumu açıklayabilirim .

  9. #29
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Seko seninle aynı şeyi düşünüyor farklı şekilde anlatıyoruz dostum.iş olsun diye lak lak yapmaya girenler olmasa bu konular sürekli tartışılır aslında bizim tek derdimiz motor sevdasını yaymak bilinçlendirmek.kendine iyi bak
    Seko bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)