arka disli ile tork ilişkisi hakkında
-
Merhaba. Arka disli büyütmek torku arttırırmış. Bu konuda sorularım var. Max torku 8.200 rpm de 22nm olarak veren motosikletimin max torku verme devrinde degisiklik olurmu ? Diğer sorum 22nm olan tork abartmadan yapılacak olan disli büyütmede 27-30nm gibi değerlere ulasabilirmi? Sonuncusu ise bu disli büyütme sonunda tüketimim artarmi azalırmı?
Scooter 100cc (35k) - Vitesli 125cc (14k) - 250cc (54k) - 600cc (6k)
Reklamlar
-
motosiklet motorlarında beygir ve tork ölçüüm genelde kranktan yapılır siz dişli değişiminde motora müdehale etmediğniz için kranktaki motorun max torkunu ve max torku verdiği devirde değişim olmaz anırsam fakat arka lastikteki tork değeri artacaktır ziyadesiyle so hızı da düşecektir ve motor son hıza daha yüksek devirlerde çevirip çıkıcağı için yakıt tüketimizde biraz artabilir
-
hocam sen de benim gibi 250cc motora biniyorsun. bana sorarsan dişli değişme. son hızın epey düşer. eğer stuntçı falan olmayı düşünmüyorsan tabi
-
-
Motorumun grenajları söktüm. Naked'a çeviriyorum. Top speedim 180 kmh bana 160 olsa yeter. Torku kuvvetli olsun yeterli. Genelde şehir içi kullanıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------
Suan orjinal olan dislisi 43t yazıyor. Hangisini önerirsiniz 48-50 civarı birşey yapsam yeterlimi?
-
Muhammett adlı üyeden alıntı
Motorumun grenajları söktüm. Naked'a çeviriyorum. Top speedim 180 kmh bana 160 olsa yeter. Torku kuvvetli olsun yeterli. Genelde şehir içi kullanıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------
Suan orjinal olan dislisi 43t yazıyor. Hangisini önerirsiniz 48-50 civarı birşey yapsam yeterlimi?
180km son hız varsa ve 160km yetiyorsa; 180/160*43=48,375 . Yani 48t ya da varsa 49t işinizi görür. Arka dişliyi değiştirmeniz motorun gücü ve torkuyla ilgili bir değişikliğe sebep olmaz. Sadece arka tekerlekteki torku değiştirirsiniz, bu da arka dişli büyütülürse motosikletin son hızından çalarak torkunu artırmaya, küçültülürse motosikletin torkundan alıp son hızını artırmaya(eğer yeterli güçteyse) yarar.
Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz
-
dişli değişimiyle maksimum beygir ve tork değerlerini değiştiremezsizniz fakat o değerlerin bulunduğu devirler için hız ayarı yapabilirsiniz.İnce hesaplar anlatması uzun sürer.Zamanı olan ve konuya hakim mekanik bilgisi olan anlatabilir.Günlük hayatta rampa çıkış hızını ayarlamak için uğraşılabilir.
-
Motorun max torku değişmez ama arka disli büyüdügünde motor için arka lastiği çevirmek daha kolay hal alıyor ve max torku verdiği devire yani 8200rpm devire daha çabuk ulaşiyor. Aslında max tork artmıyor ama max torka ulaşma süresi kısaliyor olarak anladım söylediklerinizden. Sanırım doğru anladım. 48t disli seçimi yapacağım anlaşılan. Yardımlatlarnz için sağolun.
-
Muhammett adlı üyeden alıntı
Merhaba. Arka disli büyütmek torku arttırırmış. Bu konuda sorularım var. Max torku 8.200 rpm de 22nm olarak veren motosikletimin max torku verme devrinde degisiklik olurmu ? Diğer sorum 22nm olan tork abartmadan yapılacak olan disli büyütmede 27-30nm gibi değerlere ulasabilirmi? Sonuncusu ise bu disli büyütme sonunda tüketimim artarmi azalırmı?
http://www.sprocketcalculator.com/ Bu siteye göre hız 10.4 azalır, arka teker ivmelenme gücü (ataklık) 10.4 artar. Arka dişliyi 48 olarak baktım..
-
%10.4 lük tork farkı yeterli olacaktır teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:39 ----------
Beyler peki arka dişli büyüttüğüm zaman zincirinde büyümesi gerekirmi ?
-
Muhammett adlı üyeden alıntı
%10.4 lük tork farkı yeterli olacaktır teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:39 ----------
Beyler peki arka dişli büyüttüğüm zaman zincirinde büyümesi gerekirmi ?
Gerginlik ayarının yapılması yeterli, kısa gelmesi gibi bir durum olmadığı sürece değişim gerekmez.
Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz
-
Arka tekerin dönmesi kolaylaşacağı için zincirin aktardığı aynı güçteki kuvvetle daha güçlü bir dönme elde edersin yani aslında zincirin aktardığı döndürme kuvveti olan tork değişmez yani motor bölümün ürettiği tork değişmez -ki speclerde yazan budur- fakat arka tekerde aktarmadan gelen aynı güçle daha rahat bir çevirme yapacağın için arka tekeri döndürme kuvveti artacak yani motordan gelen aynı güç arkada daha büyük bir güç üretecek. Hissettiğin yani arka tekerdeki dönme kuvveti(tork) artacak. Fakat fizik kuralıdır bi yerden kazanç varsa başka bi yerden kayıp vardır. dönme tur sayısı azalacak yani basitçe zincirin yaptığı yol uzayacak bu da senin motorunun ürettiği maksimum güçte hız azalması yaşamanı sağlayacak.
Arazi dualsport kullanıcıları dişlilerle oynarlar çünkü hıza değil çekiş kuvvetine ihtiyaçları vardır. Ama asfalt kullanıcısı bir kardeşimiz olarak sana tavsiye etmiyorum. Boşa masraf yapma ama ille de merak ediyorum yapıcam dersen de içinde kalmasın yap. Ama daha ucuz ve basit bi yöntem olarak ön dişliyi bi diş küçültebilirsin. Sök tak daha basit olur.
-
Motosikletimin normal hali grenajlı ve 180 kmh gibi süratlere çıkabiliyorum ancak grenajları söktüm ve gönlümce naked / cafe racer karışımı bir tarz yakalamaya çalışıyorum. Çıplak haliyle grenajlı olan halindeki 180kmh değerini yakalayamayacağımı bildiğim için bu kaybı torka dönüştürmek istiyorum. Yani motorum 160 yapsın ama daha torklu olsun naked olmasından ötürü hızdan kaybetiiğimi torktan kazanmış olim. Ki motosikletim 14 bin devir çevirebilmesine rağmen max torku 8200rpm de veriyor. Buna teşvik eden nedenlerden biride bu
Scooter 100cc (35k) - Vitesli 125cc (14k) - 250cc (54k) - 600cc (6k)
-
arkadaşlar burada yanıldığınız bir nokta var motorun bir gücü vardır ve bu güç değişmez. Yani motorunuz 30 beygir ise bu 35 beygir olmaz ama vites kutusu ve son dişli takımı sayesinde siz bu 30 beygirlik gücü ihtiyacınız nispetinde tork yada devre çevirebilirsiniz tork ve devir değerleri çarpan yani ters orantılıdır. Nereye kadar derseniz Bir motosikletin yükü sürtünmesi vs. tüm engel teşkil eden kısmına karşı koyacak kadar torka ulaştığınızda, artık daha fazla torku düşüremediğinizden bu hız bu motosiklet ile yapılacak son hızdır. Tam tersini düşünürsek işimiz daha da kolaylaşıyor. Devri eğer torka çevirmek isterseniz burada hiçbir sorun yok. Tek engelimiz parça dayanımları olarak karşımıza çıkıyor. Vites kutusu ve son dişli oranları 30 beygirlik güçten nasıl istifade edeceğimizin anahtarıdır. Yani motordan elde edilen güç değişmez ama tork ve devir değişir. Zaten vites kutusunun imal edilmesindeki temel sebep ihtiyaca göre tork veya hız arttırımını sağlamaktır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)