Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Patricia Piccinini

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    Avusturalyalı sanatçı Patricia Piccinini’nin 2011yılında İstanbul’da bazı parçaları sergilenen Vespa heykel serisini görmüşmüydünüz?









    İlginç bulduğum için paylaşmak istedim...

    Not: Motosiklet markaları kısmında, Vespa ile ilgili konu açmaya çalıştım fakat konu açılmadı, yöneticilere duyurulur!
    o da olur bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    metci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Piccinini diye girdik ne çıktı

    Şaka bir yana bu Vespa'ları bugüne kadar pek araştırmadım... Çok mu iyi motosikletleri var? Çok mu şekil, tarz?
    Vespa ne yaptı da böyle bir kültür var, Vespa'yı sadece duyanlar bile, ooo Vespa ise o fiyata değer diyor
    Biraz araştırsam iyi olacak...

    Resimler için teşekkürler. Değişik bir çalışma...
    ”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...

  3. #3
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    Vespa'nın Tarihçesi
    Vespa, yıllar boyunca özünü korumayı başararak, kendini sürekli yenileyebildiği için, zamana meydan okuyan bir yaşam tarzının temsilcisidir aynı zamanda. Bu yüzden her dönem toplumun aynası olmayı başarmış, sosyal değişimileri ve trendleri yakından takip ederek sürekli modernliğin sembolü olabilmiştir.

    Efsanenin doğuşu: Nisan 1946

    Piaggio’nun Pontedera’daki uçak fabrikası savaş nedeniyle yerle bir olmuştur. Enrico Piaggio, babası Rinaldi’den görevi devraldığında uçak endüstrisi defterini kapatma ve kişisel ulaşıma yönelme kararını verir.

    Bu dönemde İtalya’nın perişan ekonomisi ve bozulmuş yolları, otomotiv endüstrisi için pek de ümit vaadetmiyordu. Yine de ulaşım çok önemli ve çözülmesi gereken bir konuydu. İşte tam da bu dönemde, 1946 baharında, Enrico Piaggio’nun hayali Vespa gerçek olur.

    Basit, sağlam ve ekonomik olduğu kadar, rahat ve zarif bir araç tasarlama işi Corradino D'Ascanio’ya verilir. Kadın erkek herkesin kullanabileceği, sürücünün giysilerini kirletmeyecek, yolcu da taşıyabilecek bir araç olmalıydı bu. Uçak mühendisi olan D'Ascanio, 1934’den o yana Piaggio’da ilk modern helikopterin üretilmesi projesinden sorumluydu.

    Motorsikletlere tahammül edemeyen D'Ascanio yepyeni bir araç tasarlar. Uçak mühendisliği bilgilerinden yola çıkarak, gövdesi olan ve vitesi elden değiştirilebilen iki tekerlekli bir araç tasarlar. Motoru da arka tekerleğin üzerine monte eder.
    Nisan 1946’da ilk 15 Vespa, Pontedera’daki üretim bandından çıkar. İlk Vespa’nın çift zamanlı 98cc’lik motoru 4.500 devirde 3,5 beygir güç üretiyordu. Üç vitesliydi ve saatte 60 km’ye kadar çıkabiliyordu.

    İki tekerlekli bu ulaşım aracı, gürültülü ve rahatsız motorsikletlere hiç benzemiyor, ilk bakışta zarif ve orijinal tasarımıyla göz dolduruyordu.



    Avrupa’nın yeniden doğuşunun en yakın tanığı Vespa

    Vespa’nın olağanüstü başarısı kısa zamanda tüm tüm Avrupa’yı sarsacaktı. 1949 yılı sonuna kadar 35.000 Vespa üreten Piaggio, savaş yaralarının çabuk sarılmasında önemli bir rol oynar.

    10 yıl içindeyse bu rakam 1 milyona çıkacaktır. 50’li yıllarda Vespa artık İtalya haricinde, Almanya, İngiltere, Fransa, Belçika ve İspanya’da da üretilemeye başlamıştır. Birkeç yıl sonra Hindistan ve Endonezya da bu ülkeler arasına katılır.

    1948’de 125, 1955’de efsanevi 150 GS, 1963’de 50cc, 1968'de Primavera ve nihayet 1978’de bugün hala 125, 150 ve 200 cc’lik versiyonları üretilen the PX, dünyanın en meşhur iki tekerlekli aracı Vespa’nın mihenk taşları olmuştur.

    Vespa, 2. Dünya Savaşı sonrası döneme damgasını vurmakla kalmamış, savaşın yakıp yıktığı Avrupa’nın yeniden doğuşunun müjdecisi olmuş, adeta Avrupa’lı olmanın sembolü haline gelmiştir.



    Sosyal devrim ve Vespa

    Ancak, Vespa sadece ticari bir başarıdan ibaret değildi. Kısa zamanda soyal bir fenomen haline gelmişti.

    Dolce Vita yıllarına damgasını vuran Vespa sayesinde yabancı gazeteciler İtalya’yı Vespa Ülkesi olarak tanımlar olmuş; popüler filmlere konu olan Vespa, İtalyan toplumunu derinden etkilemiştir.

    Vespa’nın her daim imajını tazeleyerek bir neslin gençliğinden bir diğer neslin gençliğine başarıyla bulaşabilmesi sizi şaşırtabilir. İlk Vespa herkese ulaşım vaad ediyordu. Daha sonra Vespa, ekonomik büyümenin iki tekerlekli aracı oldu. 60’lı ve 70’li yıllardaysa gençliğin devrimci fikir ve görüşlerinin temsilcisi oldu.

    İtalya’nın dillere destan rahatlığının ve benzersiz tarzının ürünü Vespa efsanesi, bugün de yeni nesil ET4 ve GT modelleriyle sokaklarda özgürce boy göstermeye devam ediyor.

  4. #4
    metci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Yani ilk scooter olmasının ve sağlamlığının yanında (sanırım çelik şasili tek scooter) ortaya çıkış zamanı önemliymiş sanırım...
    Savaş sonrası dönemde sivrildiği için avrupanın yeni yüzü olması ve ekonomik büyüme ile sosyal yapı değişiminde halkın sahip çıktığı bir marka olması efsane doğurmuş yani...
    Çok teşekkür ederim bilgiler için...
    ”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...

  5. #5
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    Rica ederim

  6. #6
    Hakanİnan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2012
    Motosikleti
    Allah kerim :)
    Yiğidi öldür Hakkını yeme demişler Harbi ilginç tasarımlar Paylaşım için teşekkürler
    Nezaketi zayıflık sanma, suskun olduğuma aldanma. Dizüstünde durduğumuz içindir, sebebim olup ayağa kaldırma.

  7. #7
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    Daniel Don Chang tarafından Vespa'ya özel tasarım Kask...


    www.danielchangdesign.com

  8. #8
    djan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2011
    Şehir
    Sarıkamış - Kars
    Motosikleti
    cbr250r
    Deniz Bey bu Vespa gerçekten dedikleri kadar sağlam ve dayanıklı mı? Yoksa sağlamlığı bir japon gibi mi? Yani mercedes gibi arada bir arıza yapar,servis bizle Alman kale mi oynar? Yoksa renault gibi sık sık servise orta açar,serviste bu ortaları düzgün bir vuruşla cebimizle mi buluşturur ?
    Çoğunluğun yaptığı şey daima yanlıştır.

  9. #9
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    güzel ifade!
    fakat her ikiside değil bence, vespalar sağlamdır, basit üretilen ve çok fazla parça içermeyen ürünler olduğundan arızası pek olmaz, mekanik yönü ağır basar, pek elektronik içermez, bakımları yapıldığı sürece uzun yıllar kullanılabilir! Honda Activa, Vespa'dan esinlenilerek üretilmiştir.
    Piaggio Vespa firması 50'lerin sonu 60'ların başı yılları arasında VESPA 400'ü üretime sundu, FIAT 500'e rakip...


  10. #10
    quezzap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2011
    Şehir
    Bodrum-Muğla
    Motosikleti
    Ramzey QM 250
    Süperler


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)