Başlıkta belirtildiği üzere özellikle 2000 öncesi modeller var mı bildiğiniz SS olarak?
Dipnot: Bir arkadaşla bir proje çaktı kafamıza da olabilirliğini araştırıyoruz.
Başlıkta belirtildiği üzere özellikle 2000 öncesi modeller var mı bildiğiniz SS olarak?
Dipnot: Bir arkadaşla bir proje çaktı kafamıza da olabilirliğini araştırıyoruz.
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Proje çok mu gizli ?
Legends may sLeep.. But they never diE..!
tamamen mantık yürüterek cevap vericem
1.5 - 1.9 arazı dizel arabalar 5000 devire kadar rahat çıkabilmektedir ideal kullanım en yüksek 3500 devire izin verir
otobüs ve kamyonlar 10.9 - 15.0 civarı motor kullanırlar ve en yüksek 3000 devire çıkabilirler
buradan hareketle motorun hacmi ne kadar büyükse düşük devirde o kadar sağlıklı çalışmaktadır
alacağınız ss motoru ne kadar yüksek cc de olursa düşük devire o kadar iyi dayanabilir
tamamen düz mantık düşündüm gerçekli payı da vardır sanırım
İkincilik kaybedenler içindir...
15 bin devir çeviren bir süpersport motosikletin ideal devir sayısı (normal seyirde) 4-5 bin...
5 bin devirden sonra, ani gaz tepkilerine cevap verebilir; yani genellikle 5 bin devire kadar normal kullanım! 6 binden sonra çıldırış.
Hayabusa her devrin motoru.
16 BH 631
Burda bir tezat var.
1. Ve 2. Viteste sürekli sürülen araç düşük değil yüksek devirde gider bu yüzden ya büyük vites düşük devir ya da küçük vites yüksek devir.. Yani 1. Viteste düşük devirle giden 600 lük bir ss yürüme hızından hallice gider
Şöyle diyeyim, 1. ve 2. vites hızını geçmeyecek hızlarda kullanılacak dolayısı ile hız yapmayacağı için motorun şişmemesi için düşük devir yüksek tork lazım bana. Proje de gizli değil, yüksek cc cros motorların fi tarihinden kalmaları bile çok pahalı ama aynı tarih ss lerde neredeyse bedavaya bulabiliyorsun E dedik plka ruhsat gerekli değil cros için, motor maliyeti düşük olacağından kendi zevkimize bir cros çıkarabilir miyiz diye
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
2000 öncesi süper sport tahtını tek varisi cbr900 rr dır
aranan özelliklere uyuyomu bilmem ama hala çok sağlam olarak günümüzde kullanılıyo
Mustafa Kemal Atatürk
Bence senin aradığına en uygun motor 650cc lik V2 hava soğutmalı bir motor, muhtemelen ducati motoru. Ama tuzlu gelirse, su soğutmalı haliyle benzer özellikteki hyosung motoruna bakabilirsin. Ucuz, saglam, bacaklarının arasına sığacak bir V2, üstelik torku çok düşükte ve fazla veriyor. 4 silindir sana uygun düşmez gibi geldi.
http://www.youtube.com/watch?v=VUs6w...feature=relmfu
Adam R1 den yapmış
Yanlız benim bildiğime göre ss ler düşük viteste helede düşük devirde torksuz oluyor bir abimiz konuya açıklık getirir umarım
Yanlışlık olabilir söylediklerimde de
Kule kalkışma kızlar inişime hasta!!
4 silindirli motor ile cross yapilmaz, agir olur, su sogutmasi sıkıntı yaratır. Motor devrildiginde yaglama yapamaz, krank, piston zarar gorur. Cross icin dusuk devir yuksek tork esastır, 4 silindirlide dusuk devirde tork elde edemezsin vs.vs. Ama illa yapicam diyorsaniz, yapilir da binilirde
Yamaha FZ6 Fazer düşük devirlerde gitmek için uygun olabilir.Tabi oda 7.000 devirden sonra azıyor fakat kullananlardan 5. viteste 50-60 km/h hızda rahat gittiklerini okudum.
Cross gibi bi fikriniz varsa o biraz zor bence 4 silindir birşeyle
ANGARAJ
Bu olayı 4 silindir yüksek hp olan makinelerin hicbirinde yapamazsınız. Ama V motor ve torku yüksek olan motorlarda dizel motor mantığı ile gidilebilir. Cok sıcak havada hararet yapmasıda yüksek ihtimaldir.
Suzuki marauder gibi V motor yuksek tork ve ev onemlisi Su ve hava sogutmali bir motor dusundugunuz sartlara en dayaniklisi olabilir (mi)
Genelde motorlar kullanılacağı karaktere göre bir verimli çalışma devirleri düşünülerek üretilir.
yani SS'lerin düşük devirlerde verimli yağlama, dengeli tork gibi şeyleri olmaz...
bir çok arkadaşın dediği gibi, SS motoru yerine daha uygun diğer motorlara bakın.
mesela suzuki gs500'ün torku vs yeter mi bilemedim. bunun gibi 2 pistonlu motorlara bakabilirsiniz.
gt650'nin motoru da uyabilir. 1. ve 2. viteste düşük devirlerde çok iyi bir güç aktarması var. 3. ve diğer viteslerde de hızlanmaları son derece yeterli.
gt650 dışında ekonomik ve düşük devirde yüksek tork motor seçeneği pek yok.
Ama şöyle yapabilirisniz. dana kadar bir arka dişli ile, yüksek devir de olsa, korkunç torklar alabilirsiniz ... ama %70'i motor olan bir kros ile ne yapabilirsiniz onu bilemedim işte
!?
düşük devirlerde ve dur kalk larda 1000 ler çok ısınıyor.600 daha rahat
Piyasa da ruhsat devri olmayan bir sürü eski ss var, fiyatları da aynı yıl başka tarzlara göre çok ucuz, bu düşünceye de o itmişti aslında R1 offroad çok hızlı benim amacım hız değil dağda bayırda rahatça gezebilmek, bir fikir çatışması idi, olmazsa da canımız sağolsun
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Ben hayal etmişim, elin adamı yapmaya başlamış bile
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=729066
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Aynı linkte izlediğim kadarıyla kum şartlarında nasıl delice gittiğini görebiliyoruz açık ara 1. gidiyor eleman.Aslında böyle bir proje cross yerine supermoto konsepti üzerine yapılsa çok zalimce olurdu.
http://youtu.be/6__YCa9JXno
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)