Bir motorun hasarlı olup olmadığını neresinden anlarız Her motorun sahibine göre onunkinden güzeli yok
Bir motorun hasarlı olup olmadığını neresinden anlarız Her motorun sahibine göre onunkinden güzeli yok
Nezaketi zayıflık sanma, suskun olduğuma aldanma. Dizüstünde durduğumuz içindir, sebebim olup ayağa kaldırma.
gidonun kenarlarına ve elciklerine bak.yatan motorda muhakkak iz vardır. Motoru orta ayaklığa al. Ön ve arka lastiklerini sırayla çevir. Çarpıklık varmı diye. Darbe almışsa ufak çapta bile olsa kendinini ele verir.motorunu incele yağ sızıntısı varmı? Motor ilerlerken arkadan gözle takip et ön ve arka teker aynı hizadamı? Arka lastik ön lastiğin izinden gidiyomu?depoya bak paf küf ezik yama varmı? Motor yağ yakıyomu?elektrik aksamı komple çalışıyomu? Farlar,fren lambaları,sinyaller, uzun kısa,marş motoru vs.vizesi,sigortası ve vergileri tammı? Bunlara dikkat etmek lazım. Aklıma bukadar geldi. Sevgiler.
frenleride kontrol etmek lazım. Fren yapınca sağa,sola çekiyomu? Bide amartisörlere bak yağ kaçağı varmı?
cok guzel bılgıler aklıma geldı ıkı lastık bakın demıssınız aynı ızden gıdıyor mu dıye yere su doksek motoru ustunden gecırsek boylece teker ızlerı kuru zemınde bellı eder kendını dımı cok mu zekıyım ne :D
[B]Artisliğin sonu figüranlıktır...[/B]
toprağa veya suya gerek olmayabilir. Şu tekniğide kullanabilirsiniz. Kontrol edeceğiniz motora bi kişi binip yürüsün. Düz bi yolda. Siz arkasından aynı hizada başka bi motorla yürüyün. Arkadan baktığınızda arka lastiğin ön lastik hizasında gidip gitmediğini kontrol edebilirsiniz. Arka lastiğin sadece arkasını göreceğiniz bir hiza olacak.arka lastik dönen ön tarafı arkadan kesinlikle gözükmeyecek. Bu açıdan baktığınız zaman ön lastik sağdan veya soldan çıkıntı gibi gözüküyosa çarpıklık vardır. Ön lastik hiç gözükmüyosa no problem. Sevgiler.
Arka lastiğin yamuk olması zincir gergi ayarının hatalı yapılmasından da olur, jant yamukluğu da fazla çukura girmekten olabilir illa kaza yapmış demek değildir.
kontrol kontroldur. Kaza yapıp yapmaması mesele değil.
bi tramer sorgulaması yap trafikte olsun bitsin ciddi bi kaza varsa ortaya cıkar.
kaza ciddi deilse cok ta problem degildir.
motorun yan yatması cok dogal bi olaydır kafaya takılacak bi mevzu degil.
sonucta iki teker bu.
şasi de problem yok ve motorda acılmamıssa gerisi bos.
iyi forumlar.
motooooooooooooooooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrrrrr
tanıdığın motoruna 3-5 fazla verip almak her zaman iyidir,geceleri rahat uyursunuz.
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
mt ye "meraklı üyelerden sorular" şeklinde bir bölüm açılmalı, herkes kendine ait bir konuda merak ettiklerini sormalıdır artık
veya arama butonunun özellikleri de geliştirilebilir
zamanında rahmetli babamın maddi durumu iyiyken amca kızının çalıştığı kooperatife peşin 2 daire parasını yatırıp türkiyenin en büyük dolandırıcılığına kurban gittiğimizi hatırladım bir an.
Akrabayı artık bende bu alışverişlerden ayrı tutuyorum,ne geldiyse başımıza akrabadan geldi zaten.
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
Arkadaşların yazdığına ek olarak;
Ön maşa yamuk mu ?
Belli bi hızda giderken elleri bırakınca motor sağa sola çekiyor veya yalpalıyor mu ?
Şasede kaynak var mı ?
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
evet arkadaşlar. Bazı arkadaşlarımızın soruları var. Onun için güncelliyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)