Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Plaka sınırlandırmasına motosiklet formülü / Metin Kalkavan

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    İlkokuldayken öğretmenlerimiz bizlere bir köylünün kuyuya taş atması ve diğer sağlıklı köylülerin o taşı kör kuyudan çıkarmaları hikayesini anlatırdı. Geçen hafta buna benzer bir hikaye yaşadık. Trafik problemi için biri kuyuya taş attı ve bir hafta boyunca sokaktaki insan dahil bunu konuştu. Bende bu konu ile ilgili kuyuya taş atmak ve İstanbul'un trafik sorununu çözmek ve plaka sınırlandırmasına karşı düşünülen formülü sizlerle paylaşmak istiyorum. Trafik sorununun en etkin, pratik ve ekonomik çözümü: Motosiklet kullanımını yaygınlaştırmak... (Bugüne kadar hiç kimsenin aklına dahi gelmemiş olması Türkiye'ye has bir durum.) Başta İstanbul olmak üzere ülkemizin büyük şehirlerinin çok ciddi sorunu haline gelen trafik sıkışıklığı vatandaşlarımızı da isyan eder hale getirmiş, bir çok kesimden de çeşitli çözüm önerileri yoğun olarak ortaya atılmıştır. Çözümleri kısa vadeli ve uzun vadeli çözümler diye ikiye ayırabileceğimiz gibi zor, pahallı, kolay ve ucuz çözümler diye de ayırabiliriz. Maalesef uzun vadeli, pahalı ve de zor çözümler doğal olarak çok ciddi sorunları da beraberinde getirecektir. Bugün tüm büyük şehirlerimizin yollarını genişletmek, yeni yollar açmak, metro, tüp geçit, üst geçit, kavşak, köprü vs. yapmak belki ciddi çözüm sağlayacaktır ancak maliyet, zaman açısından sonunun ne olacağı tam olarak da bilinmemektedir. Dolmuş, taksi gibi araçları trafikten men etmek, araç sayısını kısıtlamak gibi ütopik çözümlerin de bu işten geçinen kişi, kuruluş ve de sektörlerin çok zor durumda kalmalarına neden olacağı da aşikardır. Çözüm kolay değildir. Önerilenlerin belli bölümlerinden oluşacak uzun vadeli çözümler alelacele değil doğru planlama ile yapılırsa arzulanan sonuçlara ulaşılabilir. Ancak kısa vadede en etkin ve en ekonomik çözüm nedense, belki de bilinçli bir şekilde gündeme gelmemektedir. Bugün gelişmiş ülkelerin değişik şekillerde trafiği rahatlatabilmek amacı ile çeşitli uygulamalarla teşvik ettiği motosiklet kullanımı, maalesef ne yetkililerin ne de önerilerde bulunanların gündemine bir türlü gelmemektedir. Motosiklet bugün bir taşıt olarak bir yerden bir yere ulaşmada en ekonomik olanıdır. Diğer araçlara oranla 1/6 oranında yakıt harcar, 1/4 oranında asfalt eskitir, 1/3 oranında havayı kirletir, 1/4 oranında yer kaplar. Motosiklet kullanımının artması ile sadece trafik rahatlaması sağlanmış olmaz, ayrıca dış ticaret açığının en önemli kalemi petrol giderinin azalmasına ciddi katkısı olur. Vakit tasarrufu da diğer ciddi bir katkıdır. Bugün Londra'da, Tokyo'da araçlar şehir merkezine girdiklerinde günlük bir bedel ödemektedirler (congestion tax). Ancak iki tekerlekli araçlar bundan muaftır. Bu da çok başarılı olmuş bir uygulamadır. Birçok şehirde park yeri sorunu şu anda bile çok ciddi boyuttadır. Motosikletler yol kenarında dahi park etseler hiçbir zaman tıkanmaya sebep olmazlar... Benzer uygulamaları dikkate alarak trafik sorununa pratik çözüm için motosiklet kullanımını artıracak formül önerileri aşağıdadır:

    1) Trafik Kanunu'ndaki AB'ye uyum çerçevesindeki değişiklik taslağının bir an önce TBMM'de onaylanması;
    * Trafikte Motosikletlere geçiş önceliği hakkının verilmesi
    * Ehliyet konusunun kademelendirilerek basitleştirilmesi
    * Kask kullanımı ile ilgili gerekli standardın getirilmesi
    2) Motosikletlerden alınan vergilerin Avrupa Birliği standartlarına indirilmesi;
    3) Motosikletlerden köprü ve otoyol geçiş ücreti alınmaması;
    4) Şehrin belli caddelerinde sadece motosikletlerin park edebileceği motoparklar oluşturulması;
    5) Şehir merkezlerine giriş yapan dört tekerlekli araçlardan günlük ücret alınması;
    6) Motosiklet kullananların motosiklet ile ilgili tüm giderlerinin vergiden muaf tutulması. Motosiklet kullanımı ile; sadece trafikteki mevcut araçların yüzde 5'i motosiklet kullanmaya yönelse bile bugünkü trafik çilesi ciddi şekilde azalacaktır. Ben de bu fikirlere sahip olduğum için MOTED' in bu görüşünü aynen sizlerle paylaşıyorum.


    Metin KALKAVAN
    mkalkavan@sabah.com.tr
    Motokeyf - Metin Kalkavan'ın Yazıları Sabah Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
    savaskayan ve bisstoon bunu beğendiler.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Stylmartin ayakkabı bot modelleri için tıklayın
    Motomax
  2. #2
    By Mükemmel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GT250R
    Tam süper olur ama bunu uygulayacak babayiğit lazım
    ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI

  3. #3
    TuğrulÖzbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    250 cc ye kadar olan modeller için vergilerin oldukça düşürülmesi ve sürücü belgesi için gerekli evrak işlemlerinin e-devlet altyapısı kullanılarak vatandaşlık numarası ile takip edilip vatandağın evrak toplama zahmetinden kurtarılması gerekir. sürücü belgesi için gerekli evrakların toplanması başlı başına bir mesai gerektiren durum halindedir.
    fakat vergilerin indirilmesi konusunda pek umutlu değilim. konulmuş olan vergilerin azaltılması pek olmamış biri durum. bu vergilere vatandaş alıştır bir vergi daha icat edelim demesinlerde
    imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz

  4. #4
    Moderatör GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    2) Motosikletlerden alınan vergilerin Avrupa Birliği standartlarına indirilmesi;
    3) Motosikletlerden köprü ve otoyol geçiş ücreti alınmaması;

    sadece bu maddeler bile onaylansa büyük ilerleme görebiliriz...
    Ayrıca:

    *Motosikletler için özel yerlerde özel şeritler yapılması. (Örneğin; Boğaz köprüsü trafiğinde emniyet şeridini işgal etmemizin engellenmesi veya ceza kesilen günler aralardan gitmemizin engellenmesi için)

    *Yolların motorlar için güvenli hale getirilmesi. (Örneğin otoyollardaki; en ufak temasta kafamızı koparan bacağımızı kesen yol kenarlarındaki çelik zincir ve metal korumalar yerine Avrupa standartlarındaki beton bloklar konularak güvenliğin arttırılması.**)

    **Bu blokların otomobiller içinde kazanın emilimi açısından çok daha güvenli olduğu kanıtlanmıştır. Ayrıca ülkemizde beton mu yoktur??? Bakımı daha mı zordur?
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  5. #5
    Moderatör Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    yazara çok teşekkür ediyorum derdimize deva olacak önerilerde bulunmuş fakat bir yer dikkatimi çekti

    Diğer araçlara oranla 1/6 oranında yakıt harcar, 1/4 oranında asfalt eskitir, 1/3 oranında havayı kirletir, 1/4 oranında yer kaplar
    hangi motor arabalara oranla 1/6 oranında yakıt tüketiyo

    az önce merak ettim volkwagen golf 1.6 nin benzin tüketimine baktım . genel olarak 7,4/ 8,2 diyor. biz üst sınırı dikkate alacak olursak (8,2lt) yazarın dedigine göre motorların bir çogu 1,3 lt yakması gerekiyor ama yakıt tüketimini baktıgımızda 4,5lt gibi bir yakıt tüketimleri var. yazarın olayı biraz abarttığı kanatindeyim oradaki 1/6 yerine 1/2 veya 1/3 deseydi daha mantıklı bir sonuç olurdu...

  6. #6
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    NX250
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yazara çok teşekkür ediyorum derdimize deva olacak önerilerde bulunmuş fakat bir yer dikkatimi çekti


    hangi motor arabalara oranla 1/6 oranında yakıt tüketiyo

    az önce merak ettim volkwagen golf 1.6 nin benzin tüketimine baktım . genel olarak 7,4/ 8,2 diyor. biz üst sınırı dikkate alacak olursak (8,2lt) yazarın dedigine göre motorların bir çogu 1,3 lt yakması gerekiyor ama yakıt tüketimini baktıgımızda 4,5lt gibi bir yakıt tüketimleri var. yazarın olayı biraz abarttığı kanatindeyim oradaki 1/6 yerine 1/2 veya 1/3 deseydi daha mantıklı bir sonuç olurdu...
    Bazı motorlarda da tam tersi....Motor daha çok yakıyor...Havayı 2 zamanlılar daha çok kirletiyor...

    Sanırım çok ta masum değiliz....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  7. #7
    heyferhatbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    Bucak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 (2006)
    ama motor eğitiminede büyük önem vermek gerek
    eray_uluyazı bunu beğendi.
    YoLLarda BuLurum Seni...

  8. #8
    ozertr59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2005
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    DAELİM S2 250
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yazara çok teşekkür ediyorum derdimize deva olacak önerilerde bulunmuş fakat bir yer dikkatimi çekti


    hangi motor arabalara oranla 1/6 oranında yakıt tüketiyo

    az önce merak ettim volkwagen golf 1.6 nin benzin tüketimine baktım . genel olarak 7,4/ 8,2 diyor. biz üst sınırı dikkate alacak olursak (8,2lt) yazarın dedigine göre motorların bir çogu 1,3 lt yakması gerekiyor ama yakıt tüketimini baktıgımızda 4,5lt gibi bir yakıt tüketimleri var. yazarın olayı biraz abarttığı kanatindeyim oradaki 1/6 yerine 1/2 veya 1/3 deseydi daha mantıklı bir sonuç olurdu...
    Bende Kymco Aktiv 125 (kap) var.100 km de inanın 1,7 gibi bir tüketimi var ağırlığı 95 kg.Siz birde bununla kıyaslayın

  9. #9
    halis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul florya
    Motosikleti
    yamaha süper tenere 1200cc ZE
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2) Motosikletlerden alınan vergilerin Avrupa Birliği standartlarına indirilmesi;
    3) Motosikletlerden köprü ve otoyol geçiş ücreti alınmaması;

    sadece bu maddeler bile onaylansa büyük ilerleme görebiliriz...
    Ayrıca:

    *Motosikletler için özel yerlerde özel şeritler yapılması. (Örneğin; Boğaz köprüsü trafiğinde emniyet şeridini işgal etmemizin engellenmesi veya ceza kesilen günler aralardan gitmemizin engellenmesi için)

    *Yolların motorlar için güvenli hale getirilmesi. (Örneğin otoyollardaki; en ufak temasta kafamızı koparan bacağımızı kesen yol kenarlarındaki çelik zincir ve metal korumalar yerine Avrupa standartlarındaki beton bloklar konularak güvenliğin arttırılması.**)

    **Bu blokların otomobiller içinde kazanın emilimi açısından çok daha güvenli olduğu kanıtlanmıştır. Ayrıca ülkemizde beton mu yoktur??? Bakımı daha mı zordur?
    olurmu ya adamlar gecen sene motosiklet satışları artı diye alınan vergiyi yükseltiler ne diyorsunuz bizim ülkemizde hepimiz yoluncak kaz gözüyle bakıyorlar
    Ben dostlarımı ne kalbimle nede aklımla severim
    Olurya kalp durur..Akıl unutur...Ben dostlarımı ruhumla severim O ne durur ne de unutur....(MEVLANA)

  10. #10
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    öneriler çok mantıklı, yazara teşekkürler. Ancak, AB standartlarını sadece kendimize göre yorumlamayalım. Özellikle 2 zamanlı ve klasik tip yağlamalı motosikletleri yasaklamalıyız. Avrupa da tamamen kaldırıldı hatta. Motosiklet eğitimlerini işler hale getirmeliyiz. Koruyucu ekipman zorunluluğu da olmalıdır.
    Tam motor cenneti olur o zaman ülkemiz yaavv Özellikle avrupa da ve tropğik ülkelerde yağmur, kar olasılığı çok ve bu yüzden motosiklet kullanımı sınırlı zamanda yaygınlaşıyor. Oysa ben geçen kış 15- gün falan süremedim motorumu
    Poturdak

  11. #11
    viper22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    YZF-R1
    simdi Metin Bey yazdi diye bu boylemi olacak.Bence bu ifadeleri gazetede kullanmak degil marifet bunu meclise tasimak.Keske bir milletvekilimizin dikkatini ceksek bu konuda.

  12. #12
    sos112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2012
    Şehir
    İ.s.T
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd
    yazın geçerler kışın arabaya devam geçici çözüm
    ¤°´¯`°¤ Bulunduğun Kıyıdan Ayrılmazsan Okyanusun Ötesindeki Adalara Asla Ulaşamazsın ¤°´¯`°¤

  13. #13

    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ninja 250
    adamlar,düzülmedik kim kaldı derdinde sizde motosikletlere köprü vs bedava derdindesiniz imkansız bu söylenenler


    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler